Side 11 af 26 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 381

Emner: Til- og afgange?

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange?

    ›Christian Wilhelmsson har i flere år været min drømmespiller. Og
    ›givet hans nuværende situation har chancen vel aldrig været
    ›større for at få ham.
    Det kan der være noget om. Angiveligt vil Al-Hilals nye træner, Eric Gerets, ikke have Wilhelmsson. Jeg har aldrig rigtig forstået, hvad Wilhelmsson overhovedet skulle i Saudi Arabien i hans alder, men jeg gætter da på, at han stadig har ambitioner. Her kan vi så måske komme ind.

    Efter at Kvist virkelig er blomstret op her sidst på sæsonen, ville det undre mig lidt, hvis vi kiggede på en ny højrekant. På den anden side er Wilhelmsson vel i den kategori, hvor man bare køber, hvis man får chancen.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Til- og afgange?

    Ailtons kontrakt udløber først sommeren 2011

    Nåh. Den kilde jeg kiggede på skrev bare 2010 *Peger bebrejdende på Transfermarkt*

  4. #153
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    10

    Re: Til- og afgange?

    ›Det kan der være noget om. Angiveligt vil Al-Hilals nye træner,
    ikke have
    ›Wilhelmsson. Jeg har aldrig rigtig forstået, hvad Wilhelmsson
    ›overhovedet skulle i Saudi Arabien i hans alder, men jeg gætter
    ›da på, at han stadig har ambitioner. Her kan vi så måske komme
    ›ind.

    ›Efter at Kvist virkelig er blomstret op her sidst på sæsonen,
    ›ville det undre mig lidt, hvis vi kiggede på en ny højrekant. På
    ›den anden side er Wilhelmsson vel i den kategori, hvor man bare
    ›køber, hvis man får chancen.

    Nu handler tråden selvfølgelig ikke om hvem vi vil have og ikke have. Men alligevel vil jeg slå på tromme for den gode Wilhelmsson.

    Jeg hører ikke til dem som elsker hverken Kvist eller Sionko på højrekanten, men havde egentlig hellere set Vingaard overtage denne position. Derfor mener jeg også at højrekanten er en position vi burde styrke.

    Kvist er jo stort set bare en ekstra højreback når han er inde, og garderer mere for Pospech end han kreerer noget fremadrettet.

    Wilhelmsson har de kvaliteter som jeg helst ser for en højrekant; kreativitet, hurtighed og så kan han udfordre. Samtidig har Ståle snakket om vores mangel på landskampe efter vi mistede Hange, Gravgaard, linde og Allbäck, derfor vil Chippens 52 landskampe pynte godt.

    For lige at understrege Chippens fantastiske kunne, burde man lige se denne video.

    Selvom niveauet i Saudi ikke burde være lige så højt som i Dk, så var det de selvsamme ting Chippen udførte da han spillede i Anderlecht.

    Chippen til FC!!

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #154
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Til- og afgange?

    ›Det kan der være noget om. Angiveligt vil Al-Hilals nye træner,
    ikke have
    ›Wilhelmsson. Jeg har aldrig rigtig forstået, hvad Wilhelmsson
    ›overhovedet skulle i Saudi Arabien i hans alder, men jeg gætter
    ›da på, at han stadig har ambitioner. Her kan vi så måske komme
    ›ind.

    ›Efter at Kvist virkelig er blomstret op her sidst på sæsonen,
    ›ville det undre mig lidt, hvis vi kiggede på en ny højrekant. På
    ›den anden side er Wilhelmsson vel i den kategori, hvor man bare
    ›køber, hvis man får chancen.

    Helt enig. Wilhelmsson er vel et navn, som man kan bruge til at tiltrække andre. Hvis Fck og superligaen er godt nok til ham, er det også til mig effekten.
    Nu kan man vel formentlig se i lørdagens landskamp om mandens niveau holder efter turen til Saudi Arabien, men i min optik bør det ihvertfald ikke stå og falde med, om man fik chancen, om hvorvidt der er rigeligt med alternativer på højrekanten. En mand med de kvaliteter må kunne spiller flere pladser.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #155
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgange?

    Helt enig. Wilhelmsson er vel et navn, som man kan bruge til at
    tiltrække andre. Hvis Fck og superligaen er godt nok til ham, er
    det også til mig effekten.
    Nu kan man vel formentlig se i lørdagens landskamp om mandens
    niveau holder efter turen til Saudi Arabien, men i min optik bør
    det ihvertfald ikke stå og falde med, om man fik chancen, om
    hvorvidt der er rigeligt med alternativer på højrekanten. En mand
    med de kvaliteter må kunne spiller flere pladser.
    Et køb af Chippen ville være en af de så berømte "hæv overliggeren"-køb.
    Han er hvad, stjernestatus angår, fuldt på højde med Jesper Grønkjær. Hvis FCK virkeligt mener deres europæiske ambitioner er det køb af den slags der skal til

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #156
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange?

    Et andet svensk indspark man kunne komme med er Pontus Farnerud. Det fremgår her at Stabæk er i økonomisk uføre og det kunne således være at klubben kunne lokkes til at sælge allerede efter et år da han må være en af de mere løntunge spillere.

    Han kunne være en rigtig god spiller at få ind på midten såfremt hutch og/eller Würtz bliver solgt. Derudover kan jeg forestille mig en masse strålende indslag fra 3+´s side hvor ham og hans bror skulle "battle" hinanden i diverse quizshows og derudover strålende videomontager.

  11. #157
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: Til- og afgange?

    Jakob Poulsen må vel også siges at være et godt bud, hvis man kigger på suppen. Evt. Brian Nielsen. Ellers er Danmark og Sveriges VM-trupper oplagte at studere, da man må formode, at det er på det niveau FC skal rekruttere.
    h

  12. #158
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Til- og afgange?

    Jeg synes at forlængelsen af Niclas Jensen kunne tyde på at Wendt er tabt og at man forlænger med NJ fordi man ikke er sikker på at kunne hente en venstreback!

  13. #159
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange?

    ›Jeg synes at forlængelsen af Niclas Jensen kunne tyde på at Wendt
    ›er tabt og at man forlænger med NJ fordi man ikke er sikker på at
    ›kunne hente en venstreback!

    Jeg tror den sidste med at man ikke er sikker på at der bliver hentet en venstreback såfremt Wendt bliver solgt er en nærmest usandsynlig situation. Det handler nok nærmere om, at man ønsker at have beholde NJ som backup til en eventuel ny venstreback - det er jo ikke holdbart kun at have en på holdet som kan spille venstreback naturligt..

    Derudover kunne Jakob Poulsen bestemt være et bud på en ny højrekant. Han er inde om landsholdet og gør det fint i AGF, meget lig Vingaard´s situation i EfB før vi hentede ham.

    Jeg er fint tilfreds med købet af Vingaard da han har gjort det fint for os. Dog synes jeg man skal være påpasselig med at fodre holdet med alt for mange danske spillere som er gode men ikke rigtig gode. Man skal huske og blive ved med at putte større eller mindre stjerner på. Her er spillere som Grønkjær, Sionko, Pospech og Santin dem som jeg synes har givet holdet noget ekstra.

    Og i dette vindue ville det være mere oplagt, i mine øjne, med en Rommedahl eller Chippen på højre fløjen. Er sikker på begge ville sælge mange trøjer.
    Sidst redigeret af Fagerlund : 03.06.09 kl. 17:14

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #160
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Til- og afgange?

    Nu er det ikke for at regne med lort på en ellers fin parade her, men Sidelinien snakker meget som at Wilhelmsson er et realistisk bud.

    Medens jeg hellere end gerne så Wilhelmsson i den flotte hvide trøje, så tror jeg altså at han kan "gøre det bedre" end FCK. Inden skiftet til Saudi Arabien har han været rundt i diverse "store" klubber, som Nantes, Roma, Bolton og Deportivo. Ganske vidst har det været på lån og med begrænset spilletid, men det er stadig ganske store klubber, når man stiller dem op ved siden af FCK, på omdømme og ligastandard. Yderligere har interessen for ham i de seneste år været der for bl.a. Man City, Hamburg, Galatasaray, Panathinaikos og West Ham (sikkert også flere). Ydermere, så tyder hans seneste valg af klub på, at han helt sikkert vælger penge først og fremmest. Og det er ingen hemmelighed at andre klubber både kan og vil tilbyde bedre betingelser, end PSE kan og vil.

    Det er fint at drømme. Men jeg kan ikke finde ét eneste eksempel på Wilhelmsson sat i forbindelse med FCK eller dansk fodbold for den sags skyld. Han er en rigtig dygtig spiller og hans ambitioner burde være højere end FCK. Det er sørgeligt men nok også sandt.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #161
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Til- og afgange?

    ›Nu er det ikke for at regne med lort på en ellers fin parade her,
    ›men Sidelinien snakker meget som at Wilhelmsson er et realistisk
    ›bud.

    ›Medens jeg hellere end gerne så Wilhelmsson i den flotte hvide
    ›trøje, så tror jeg altså at han kan "gøre det bedre"
    ›end FCK. Inden skiftet til Saudi Arabien har han været rundt i
    ›diverse "store" klubber, som Nantes, Roma, Bolton og
    ›Deportivo. Ganske vidst har det været på lån og med begrænset
    ›spilletid, men det er stadig ganske store klubber, når man
    ›stiller dem op ved siden af FCK, på omdømme og ligastandard.
    ›Yderligere har interessen for ham i de seneste år været der for
    ›bl.a. Man City, Hamburg, Galatasaray, Panathinaikos og West Ham
    ›(sikkert også flere). Ydermere, så tyder hans seneste valg af
    ›klub på, at han helt sikkert vælger penge først og fremmest. Og
    ›det er ingen hemmelighed at andre klubber både kan og vil tilbyde
    ›bedre betingelser, end PSE kan og vil.

    ›Det er fint at drømme. Men jeg kan ikke finde ét eneste eksempel
    ›på Wilhelmsson sat i forbindelse med FCK eller dansk fodbold for
    ›den sags skyld. Han er en rigtig dygtig spiller og hans
    ›ambitioner burde være højere end FCK. Det er sørgeligt men nok
    ›også sandt.

    Grønkjær spillede i storklubber som, Ajax, Chelsea, Birmingham, Atl. Madrid, Stuttgart, og det lykkedes da at få ham...
    Linderoth spillede i storklubben Everton, og det lykkedes at hente ham...
    AllBäck spillede for hold som, Bari, Heerenveen, Aston Villa og Hansa rostock, og det lykkedes da at hente ham....
    Sionko spillede for Rangers, og det lykkedes da at hente ham...
    Brian Laudrup spillede for storhold som, Bayern M, Fiorentina, Milan, Rangers, Chelsea, og det lykkedes da at hente ham...

    Så drømme kan rent faktisk gå i opfyldelse:-)
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  18. #162
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange?

    Seneste sladder, sender Wilhelmsson til Qatar.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  19. #163
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange?

    ››Nu er det ikke for at regne med lort på en ellers fin parade her,
    ››men Sidelinien snakker meget som at Wilhelmsson er et realistisk
    ››bud.
    ››
    ››Medens jeg hellere end gerne så Wilhelmsson i den flotte hvide
    ››trøje, så tror jeg altså at han kan "gøre det bedre"
    ››end FCK. Inden skiftet til Saudi Arabien har han været rundt i
    ››diverse "store" klubber, som Nantes, Roma, Bolton og
    ››Deportivo. Ganske vidst har det været på lån og med begrænset
    ››spilletid, men det er stadig ganske store klubber, når man
    ››stiller dem op ved siden af FCK, på omdømme og ligastandard.
    ››Yderligere har interessen for ham i de seneste år været der for
    ››bl.a. Man City, Hamburg, Galatasaray, Panathinaikos og West Ham
    ››(sikkert også flere). Ydermere, så tyder hans seneste valg af
    ››klub på, at han helt sikkert vælger penge først og fremmest. Og
    ››det er ingen hemmelighed at andre klubber både kan og vil tilbyde
    ››bedre betingelser, end PSE kan og vil.
    ››
    ››Det er fint at drømme. Men jeg kan ikke finde ét eneste eksempel
    ››på Wilhelmsson sat i forbindelse med FCK eller dansk fodbold for
    ››den sags skyld. Han er en rigtig dygtig spiller og hans
    ››ambitioner burde være højere end FCK. Det er sørgeligt men nok
    ››også sandt.

    ›Grønkjær spillede i storklubber som, Ajax, Chelsea, Birmingham,
    ›Atl. Madrid, Stuttgart, og det lykkedes da at få ham...
    ›Linderoth spillede i storklubben Everton, og det lykkedes at hente ham...
    ›AllBäck spillede for hold som, Bari, Heerenveen, Aston Villa og
    ›Hansa rostock, og det lykkedes da at hente ham....
    ›Sionko spillede for Rangers, og det lykkedes da at hente ham...
    ›Brian Laudrup spillede for storhold som, Bayern M, Fiorentina,
    ›Milan, Rangers, Chelsea, og det lykkedes da at hente ham...

    ›Så drømme kan rent faktisk gå i opfyldelse:-)

    Jeg er med på det sidste her - synes ikke at man kan sige at fordi en spiller har spillet der og der så er han fuldstændig uaktuel. En spiller hvis karriereforløb har været næsten identisk med Chippens (med dog lidt færre klubber) er Djemba-Djembas. Startede i en af de største klubber i verden uden succes. Røg et trin eller to ned til Aston Villa hvor han heller ikke rigtig slog til. Tog en tur til Mellem-østen for pengene for nu, at.... WUPTI ende i en dansk klub.

    Man kan argumentere for at Chippen er en bedre spiller end Djembax2, men det ændrer nu ikke på det faktum at Chippen efter blot et år i Mellemøsten allerede ikke er ønsket mere. Måske han har brug for, ligesom Djembax2, Linde etc. og tage et skridt tilbage til fast fodbold i et godt udstillingsvindue som FCK trods alt er.

    Du nævner jo lige præcis at han har haft en masse mislykkede ophold i diverse sub-top klubber. Så måske han har brug for tillid og fast spilletid før han tager skridtet op igen.

    Rent hypotetisk i know, men man har da lov til at drømme om, at CV var i stand til at overbevise en spiller som Chippen i de positive ting der nu engang kunne være i et skifte til vores ydmyge klub...

  20. #164
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Til- og afgange?

    Hvis han vil spille på højere niveau end Saudi arabien pga landsholdsambitioner, og samtidig ønsker at bo med sin familie (ved ikke om han er gift eller har børn eller noget, men ku forestille mig det) tæt på Sverige.

    Modsat Svenske hold kan FCK tilbyde en noget bedre løn, samtidig er der sansynlighed for fast spilletid på et hold hvor han evt kan deltage i Champions League.
    Så har vi jo også Wendt og Wiland på holdet som han kan prata med, kan jo ikke skade, hvis samtidig Allbäck lægger et godt ord ind vil han måske alligevel overveje et tilbud?

    Han kan nok tjene mere i en større liga, uanset om FCK vælger at gøre ham til en af de best lønnede i klubben, men nu har han jo lige tjent en del ved et år i Saudi Arabien vel.

    Mener IKKE man skal undlade at benytte sig af chancen, selv om der da er nogle ting der skal gå op i en højere enhed for at signe ham.

    Vi har da trods alt haft et par navne i truppen som kunne betragtes som værende for store til dansk fodbold (Mykland, Laudrup, Sionko, Linderoth, Grønkjær), senest har OB jo hentet Eric Djemba-Djemba, en spiller som ligesom Chippen har tjent store penge og spillet på et sportsligt højere niveau end DK kan præstere.

    Han blev hentet fra Quatar og efter eget udsagn var det pengene der trak ham dertil, ligesom du spekulerer i var årsagen til Chippens ophold i Saudi Arabien, det er vel ikke helt utænkeligt at han kunne vælge som Djemba? Især ikke når man tager med i betragtningen at FCK med langt større sansynlighed kan spille sig ind i Champions League.

  21. #165
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange?

    Jeg synes overhovedet ikke, Wilhelmsson er urealistisk.

    Det siger sig selv, at hvis han går efter pengene, og der kommer en anden klub fra Saudi Arabien, eller hvis der kommer en sheik gående med en kontrakt, skifter han selvfølgelig ikke tilbage til Europa. Her giver han endda udtryk for, at han er kommet til at holde af livstilen i den del af verden.

    Men Wilhelmsson er 30 år, fast landsholdsspiller og har udsigt til at spille VM. Det ville undre mig meget, hvis han ikke har bare lidt ambitioner. Hvilket alt andet lige ikke kan blive opfyldt i Saudi Arabien.

    Som nævnt andre steder i tråden, er det slet ikke unormalt, at spillere lige vender på et lavere niveau, for så at tage en sidste tørn i en større europæisk klub. Wilhelmsson har ikke for alvor haft succes efter tiden i Anderlecht, så jeg kunne sagtens forestille mig, at han kunne have godt af et par år som stjerne i en mindre klub, der dog altid spiller med om mesterskabet og får en chance for at spille Champions League. Hvis han har lyst, kan han altid skifte tilbage til en større liga, når han har slået sit eget navn fast igen.

    Nu er det i øvrigt ikke sådan, at jeg tror, vi køber Wilhelmsson. Jeg kan bare ikke se, at det skulle være alt for urealistisk.

    ›Hvis han vil spille på højere niveau end Saudi arabien pga
    ›landsholdsambitioner, og samtidig ønsker at bo med sin familie
    ›(ved ikke om han er gift eller har børn eller noget, men ku
    ›forestille mig det) tæt på Sverige.
    Angående hans landsholdsambitioner ville det måske også være værd for ham lige at overveje, om han nu også er så sikker mere, som han har været i mange år.
    Rasmus Elm presser sig i den grad på til landsholdet, og han har tidligere vist sig at være ganske god på kanten.

    Wilhelmsson er i øvrigt ikke gift og har ikke børn. Han ses til dagligt med dette frygtelige bekendtskab.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 11 af 26 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 5: Sell Free Or Buy Hard
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 616
    Sidste Meddelelse: 29.10.10, 14:41
  2. Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 666
    Sidste Meddelelse: 03.08.10, 13:21
  3. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21
  4. Til- og afgange 2: Afgang harder
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 460
    Sidste Meddelelse: 17.12.09, 23:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •