Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Mtiliga til FC ??

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    565

    Mtiliga til FC ??

    Jeg ved ikke om denne tråd evt skal rykke til en tranfertråd, men så skal man være velkommen. jeg kunne ikke lige finde transfer tråden...

    Jeg ved også godt det er irretrende at der bliver lavet en tråd hver gang en spiller bliver rygtet til FCK... Men syntes at dette rygte nu er meget interesseret at debattere.

    Jeg så gerne at vi for ca. 2-3 siden havde hentet Mtiliga, dengang var jeg sikker på at han havde niveauet til at klare opgaven. Jeg er derimod noget mere i tvivl idag. Han har ikk de sidste par sæsoner spillet på fodbold på et særligt højt niveau, og her mener jeg at han ikke har spillet europæisk de sidste par. Han har dog spillet i en liga med en noget bedre standard en superligaen herhjemme. Morten Olsen har dog, LANGT OM LÆNGE !!!, fået øjne op for Mtiliga, personligt mener jeg det er nogen år for sent...

    Nu til alle de gode sider ved ham. Han spiller jo en plads hvor vi i forvejen er meget tyndt besat, især nu hvor Wendt gør det så godt og trækker interesse fra de store ligaer rundt om i Europa, Og da Niclas nok ikke holder særlig mange somre endnu må vi jo til at kigge efter forstærkning. Mtiliga er jo også en billig fætter. Han kan komme på en fri transfer og har nok ike de største lønkrav. Derudover er der hans store tekniske potentiale... han er jo en offensiv back der gerne vil være meget med i spillet, lidt ala. Lars Jakobsen, Mtiliga har bare en meget bedre teknik og er noget hurtigere. Hans fysik er måske noget mindre end både Wendt og Niclas hvilke nok ville kunne give nogen problemer.

    Min egen vurdering er hvis vi signer Mtiliga, så burde det kun være som reserve hvilket han nok højst sandsynligt ikke er interesseret i. Det er desværre et par år for sent at denne interesse bliver vist. Det er på trods af jeg virkelig godt kan lide Patrick både som spiller og som mennekse. Han er utrolig sympatisk og vil kunne passe godt ind i truppen, men det er et par år siden han har spillet på det allerhøjeste niveau.
    EN GANG FC ALTID FC...

    SUCCÉS IS TEMPORARY - LOYALTY IS FOREVER

    TODI VI SAVNER DIG ... :'(... den største af dem alle :(

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Mtiliga til FC ??

    Du kan prøve transfer forumet? :)

    http://www.sidelinien.dk/forums/forumdisplay.php?f=72

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    423

    Re: Mtiliga til FC ??

    Og selv om denne tråd snart bliver flyttet *antager* kan man da altid smide noget så revolutionerende som et link til historien.

    http://www.sporten.dk/node/994276


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Mtiliga til FC ??

    At kbh kigger på Patrick Mtiliga er hverken overraskende eller betyder, at han er på vej til klubben.

    Oscar Wendt er et salgsobjekt og flere klubber i specielt Italien følger ham efter sigende nøje. Derfor er det helt naturligt, at kbh holder sig orienteret med venstreback-situationen i Europa og specielt af danske spillere på pladsen.

    Hvis man ikke fulgte en dansk venstreback som spiller fast i den hollandske liga (og endda har fået debut på landsholdet) med kontraktudløb til sommer, så ville jeg blive alvorligt bekymret, men jeg tror kun Mtiliga overvejes seriøst, hvis Wendt forsvinder.

    Det er svært at tro, at Mtiliga kan lokkes til kbh erstatning for Niclas Jensen (hvis han ikke tager 4 mere) og skulle agere reserve for Wendt.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Mtiliga til FC ??

    Mtiliga ville være et typisk FCK-indkøb i 2002. En middelspiller, i en middelklub, i en middel-liga....

    Jeg har ikke det store kendskab til ham, men i landskampen mod Wales var han - mildest talt - skidt! Og her snakker vi altså om en modstander, hvor størstedelen spiller i Championship eller League 1...

    Dog ved vi at gode venstreback'er er ekstremt svære at finde. Derfor kan jeg godt se FCK købe manden.
    Tror dog ikke han vil være nogen forstærkning, og hans alder åbner ikke for de store udviklingsmuligheder, som var tilfældet med Wendt.

    Nu må vi se - køber de Mtiliga, er det fordi Wendt sælges, og dette bytte er en svækkelse!

    Man kan godt være lidt efter mig, da jeg startede med at afsløre mit begrænsede kendskab til manden, men man kan også bruge sin sunde fornuft - at han har rendt rundt i ophidsende NAC Breda i så mange år(uden så vidt jeg ved at være stamspiller i lange perioder) - så er man nok ikke et kommende projektil...

    Zan

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Mtiliga til FC ??


    ›Man kan godt være lidt efter mig, da jeg startede med at afsløre
    ›mit begrænsede kendskab til manden, men man kan også bruge sin
    ›sunde fornuft - at han har rendt rundt i ophidsende NAC Breda i
    ›så mange år(uden så vidt jeg ved at være stamspiller i lange
    ›perioder) - så er man nok ikke et kommende projektil...


    Han har været stamspiller i sin tre år i Breda. Det var i Feyenoord, at han røg ud og ind af holdet.

    Og Breda har nu ligget i toppen det meste af sæsonen men har mistet pusten her til sidst.... Jeg er dog enig i, at det er en svækkelse i forhold til Wendt

    [Edit: Han har spillet 79 ud af 101 kampe for Breda og 22 ud af 68 for Feyenoord, samt 139 ud 170 i sin tid for Excelsior]
    Sidst redigeret af hz : 06.05.09 kl. 09:33
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Mtiliga til FC ??

    Nu er det bekrænset hvor meget jeg har set til ham, men hans indhop på landsholdet var utroligt ringe og hvis det er nivuet vil det være en kæmpe svækkelse.

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Mtiliga til FC ??

    ›Han har været stamspiller i sin tre år i Breda. Det var i
    ›Feyenoord, at han røg ud og ind af holdet.

    ›Og Breda har nu ligget i toppen det meste af sæsonen men har
    ›mistet pusten her til sidst.... Jeg er dog enig i, at det er en
    ›svækkelse i forhold til Wendt

    ›[Edit: Han har spillet 79 ud af 101 kampe for Breda og 22 ud af
    ›68 for Feyenoord, samt 139 ud 170 i sin tid for Excelsior]

    Plus at han er enormt respekteret og vellidt i Holland.

    Den er lidt svær at diskutere da vi jo egentlig ikke er særlig mange der kender manden. Af de få klip jeg har set, er han enormt spændende offensivt, men han har vidst også sine defensive mangler - i øvrigt en ting vi slår hårdt ned på. Wendt fik lidt hård medfart over sine manglende defensive evner ind i mellem, og især Niclas J har fået hug gennem sin FCK (og landsholds-)tid.

    Men lad scoutsne finde ud af hvordan og hvorledes. Det er lidt tamt at få sig en negativ indstilling på forhånd, når den i dén grad virker ubegrundet.

    + lol - http://www.youtube.com/watch?v=ri4i1x8AnR8

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Mtiliga til FC ??

    ›Den er lidt svær at diskutere da vi jo egentlig ikke er særlig
    ›mange der kender manden. Af de få klip jeg har set, er han enormt
    ›spændende offensivt, men han har vidst også sine defensive
    ›mangler - i øvrigt en ting vi slår hårdt ned på.
    Wendt fik lidt
    ›hård medfart over sine manglende defensive evner ind i mellem, og
    ›især Niclas J har fået hug gennem sin FCK (og landsholds-)tid.

    Til gengæld spiller vi på en måde, hvor vores backs meget gerne må være offensive. Mtiliga er næppe ringere defensivt end vores egen Zdenek Pospech, og hvis han er lige så god offensiv, så vil han være en fin investering, såfremt Wendt skulle smutte.
    Mvh.
    Dane

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Mtiliga til FC ??

    ››Den er lidt svær at diskutere da vi jo egentlig ikke er særlig
    ››mange der kender manden. Af de få klip jeg har set, er han enormt
    ››spændende offensivt, men han har vidst også sine defensive
    ››mangler - i øvrigt en ting vi slår hårdt ned på.
    Wendt fik lidt
    ››hård medfart over sine manglende defensive evner ind i mellem, og
    ››især Niclas J har fået hug gennem sin FCK (og landsholds-)tid.

    ›Til gengæld spiller vi på en måde, hvor vores backs meget gerne
    ›må være offensive. Mtiliga er næppe ringere defensivt end vores
    ›egen Zdenek Pospech
    , og hvis han er lige så god offensiv, så vil
    ›han være en fin investering, såfremt Wendt skulle smutte.

    Han har da i den grad også periodevis stået for skud, hvilket tydeligt læses i trådene om Lars Jacobsen.

    Jeg kender absolut ikke nok til Mtiliga til at kunne spå om, hvorvidt at han kunne være en værdig afløser for Wendt.
    Det positive er dog at kigge andre end den hjemlige superliga, da Thomas Kristensen, Ulrik Laursen og Würtz har haft lidt svært ved at leve op til forventningerne. Den vej rundt kan der ikke være samme forventninger til Mtiliga, da han for de fleste må betegnes som relativt ukendt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad med Patrick Mtiliga?
    By 13194 in forum De korte linier
    Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 21.11.08, 15:29

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •