Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Med jyderne i Parken (tur fra Aalborg til Brøndbykampen)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Med jyderne i Parken (tur fra Aalborg til Brøndbykampen)

    I anledningen af The New Firm, Nyklassikeren, Derbyet osv osv, havde FCKFC arrangeret en tur fra Aalborg ned gennem Jylland til København, så vores jyske fans kunne komme med til en kamp mod Brøndby i Parken.

    Kl 6.00 ringede vækkeuret på vores hotel, og efter en mindre brydekamp lykkedes det mig at få mine medguider ud af fjerene. Vi begav os til fods ned mod kunstmuseet hvorfra bussen skulle afgå. Her møder vi cirka 8 søvndrukne Aalborggensere iklædt FCK-gear, parat til at gøre Parken usikker. Kl 7.30 ankommer bussen og stor er forargelsen da den er gul.

    Og gudhjælpe mig om der ikke er gule og blå sæder i bussen, da vi kommer indenfor. "De er ikke gule, de er brune" er der en der råber, og så er det ok at sætte sig. Stemningen er afdæmpet fra start. Folk kender ikke hinanden, det er pisse tidligt og der er ikke så mange i bussen endnu, men folk sidder og hyggesnakker lidt.

    Jeg snakker blandt andet med en mor og søn der begge er flyttet fra København. Sønnen er flyttet til "et sted langt ude på landet du aldrig har hørt om"

    Lidt over 9 ankommer vi til Århus hvor næste hold stiger på. Straks kommer der lidt mere stemning på bussen, da vi var 20 minutter forsinket og Århusianerne har benyttet ventetiden til at drikke et par morgenbajere.


    I Vejle skal samle næste hold op og skifte chauffør. Den nye chauffør hedder Jan, og bliver straks buhet ud, da han træder ind af døren med sit gule slips på. Jan fortæller dog at han holder med FCK i dag, men at han til daglig er Vejlefan. Så er der ikke flere mobberier, da det jo er synd nok for ham, at han holder med Vejle, og man ikke skal sparke til en mand der ligger ned.


    Efter yderligere et par stop i Fredericia, Middelfart og Odense, er bussen nu fyldt op og der er høj stemning.


    Ved Ringsted holder vi den sidste pause som de fleste benytter til at gå ud og strække benene.


    Det er dog ikke alle der vælger den mulighed. En vælger at få indhentet lidt søvn, da han kun sov 29 minutter natten inden


    Stemningen stiger og stiger, og da vi ruller ind i København er taget ved at lette.


    Cirka kl 14 ankommer vi til Fælledparken og 45 jyder vælter ud i den københavnske sol og er klar til at indtage Parken.


    4 timer senere samles folk igen efter en fantastisk 4-0 sejr over ærkerivalerne og stemningen er høj. Der bliver udvekslet telefonnumre, og snakket om at danne lokalafdelinger, og en tur til sidste hjemmekamp mod Randers er allerede på tegnebrædtet. Bussen ruller videre tilbage til Aalborg uden mig, og det sidste jeg ser, da de sætter mig af på Hovedbanen er en busfuld glade, men trætte jyder, der synger på vej ud af Hovedstaden.


    Tak til alle deltagerne på denne fantastiske tur. Jeg håber at der kommer mange flere og at vi ses i Parken.

    Hilsen Stampe, formand for Turudvalget, FCKFC.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Med jyderne i Parken (tur fra Aalborg til Brøndbykampen)

    Det varmer i hjertet og se billederne fra turen (udover den hæslige bus - det må ikke ske igen!!! ;)). Rigtig fedt at se de jyder som alligevel har forstand nok til at holde med Byens Hold. Mer af det, og mer af busturene.

  3. De følgende 12 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    144

    Re: Med jyderne i Parken (tur fra Aalborg til Brøndbykampen)

    Kunne være vældigt, hvis man også startede en bus sydfra. Evt. som opsamlingsbus som stødte på den "rigtige" bus i Frederecia eller lign.

  5. De følgende 2 brugere er enige:
    HPD, mtn

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Med jyderne i Parken (tur fra Aalborg til Brøndbykampen)

    Fremragende reportage.

    Som tidligere ungdomselitespiller og senere -træner i en periferær sportsgren har jeg dog set en uforholdsmæssig stor del af Danmarks pulje af turbusser fra alskens vognmænd, og jeg har p.t. aldrig set så BIF'sk udstyret en bus, lakeringen er slem nok men sæder og interiør er en skandale.

    Jeg håber i fik det til en ordentlig pris, for her er der tale om en vognmand der har gjort en decideret kæmpe-indsats for at tage så tykt pis på jer som muligt.

    Når vi bliver mestre skylder I simpelthen at sende stodderen et kort (gerne i væg-til-væg størrelse) med nøje udvalgte fornærmelser (konsultér eventuelt Spejder fra Mars).
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1

    Re: Med jyderne i Parken (tur fra Aalborg til Brøndbykampen)

    så vil jeg da lige benytte chancen til at sige tak for en rigtig fed tur. Tur, Stemning og Kampen. Det hele var stor klasse.
    Håber der kommer mange flere fremover.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    143

    Re: Med jyderne i Parken (tur fra Aalborg til Brøndbykampen)

    Vil også lige bringe et "tak for kampen gutter". Kanon tur. Håber folk synes det er en gentagelse værdig, så vi kan komme noget oftere af sted. Selvfølgelig også lige en tak til de fire guider, der valgte at krydse landet, for at samle en flok jyder op, og så selvfølgelig tak for godt selskab. Især tak til Strümpfe som sponsorerede kolde drikke i fælledparken, den slags falder altid i god jord hos mig...

    /Steffen

  10. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Tag med FCKFC til Brøndbykampen i Parken 17. maj
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 13.05.09, 21:55
  2. Husk tur fra Jylland til Parken!!
    By HPD in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 03.04.09, 20:39
  3. Tur fra Jylland til Parken.
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 27.02.09, 16:17
  4. billeter til aalborg med bustur
    By illmatic in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 17:20
  5. En tur til Aalborg Park (*fnis*)
    By Daylight in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 29.07.03, 07:39

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •