Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 18

Emner: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Så har Ståle Solbakken udtaget truppen til morgendagens kamp i Esbjerg

    De 18 spillere er:

    1. Jesper Christiansen
    2. Zdenek Pospech
    3. Niclas Jensen
    4. Hjalte Nørregaard
    5. Ulrik Laursen
    7. Ailton Almeida
    8. William Kvist
    9. Morten Nordstrand
    10. Jesper Grønkjær
    11. Cesar Santin
    13. Atiba Hutchinson
    14. Dame N'Doye
    15. Mikael Antonsson
    16. Thomas Kristensen
    17. Oscar Wendt
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    25. Mathias Zanka Jørgensen

    Mon ikke vi stiller med samme hold som mod Brøndby:

    Christiansen

    Pospech
    Antonsson
    Laursen
    Wendt

    Kvist
    Hjalte
    Atiba
    Grønkjær

    Santín
    Aílton

    Ståle udtaler til sporten.dk, at et point i Esbjerg er udmærket for os. Han forsøger selvfølgelig at tage så meget pres som muligt væk fra spillerne. Naturligvis satser vi ikke hovedløst, hvis stillingen er uafgjort med 15 minutter igen, men under alle omstændigheder er der ingen tvivl om, at vi går benhårdt efter sejren. Ståle siger i samme artikel, at holdet ikke vil følge med i, hvordan det går i AGF-Brøndbyernes IF, men mon ikke Københavns fans på lægterne sørger for højlydt opdatering :-)

    Esbjerg-træner Ove Pedersen har meget stor respekt for Københavns hold (som han i øvrigt altid har været stor fan af, uanset om han har været FC Midtjylland-, AGF-, eller Esbjerg-træner) og udtaler sig i smukke ord om vores stærke hold lige her.

    Tror på, at vi kører en fin 2-0er hjem i Esbjerg med César Santín og Atiba Hutchinson som målscorere, og mon ikke Dan Thomassen sørger for at sænke Brøndbyernes IF i Aarhus, så guldfesten kan bryde ud i Esbjerg?!!

    Venligst, Torben - Hjaltees#1
    Sidst redigeret af Hjaltees#1 : 23.05.09 kl. 18:35
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Hmm, jeg tror nu på at Ståle vælger at sætte Zanka ind ved siden af Antonsson, da Esbjergs angribere (eksempelvis Jesper Lange) ikke er så store, og samtidig meget hurtige. Det ville være dumt at sætte Anton&Laursen, som er så store og fysisk stærke ind i midterforsvaret. Så kan de jo bare løbe fra os.

    - Og det lyder meget sandsynligt at det ender med en 2-0 sejr, men jeg tror nu at det lykkes Jesper Lange at løbe fra forsvaret og putte bolden i nettet.
    2-1 er mit bud, med Grønkjær til 1-0, senere udligning - og Nordstrand i de døende minutter :)

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    64

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Glimrende optakt - Mød talstærkt op i Esbjerg, hvor Fru Fortuna efter sigende skulle være med løverne, hvilket betyder et dansk mesterskab i morgen aften!

  5. #4
    alsvik Slettet

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Jeg synes alt for mange udtaler sig om sæsonen, som om den allerede var forbi. Det gør mig utryg ... Jeg tror desværre vi taber i Esbjerg - og jeg tror ikke BIF taber til AGF. Såeh - jeg tror vi er et pænt stykke fra "the double"


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Jeg synes alt for mange udtaler sig om sæsonen, som om den allerede var forbi. Det gør mig utryg ... Jeg tror desværre vi taber i Esbjerg - og jeg tror ikke BIF taber til AGF. Såeh - jeg tror vi er et pænt stykke fra "the double"
    Indrømmet! Det ville være typisk FCK ikke at få point med fra Vestkysten, men jeg tror ikke på scenariet i denne omgang. Efter at mesterskabet har ligget og svinget frem og tilbage mellem os og de unævnelige de sidste mange runder, må alvoren simpelthen være gået op for holdet og jeg tror på minimum uafgjort. Det bliver næppe en stor kamp, for Esbjerg har intet at spille for og vi vil have fokus på ikke at tabe, men et point er måske også godt nok på en statistisk set svær udebane?
    Til gengæld har jeg svært ved at se BIF rejse sig for alvor i Århus. De var aldrig i nærheden af at true os i Parken og det var ikke udelukkende vores fortjeneste. De knækkede simpelthen under presset. Jeg bliver meget overrasket, hvis ikke det nederlag - og måden det kom i hus på - sidder dybt i dem og jeg tror, at GF øjner chancen for et ydmyge endnu et københavnerhold og vil gøre alt for at udnytte den. De har så heller ikke andet at spille for end det, men mon ikke også det er nok efter et par rigtig skidte år? De sædvanlige konspirationsteorier om Trylleriks sande kærlighed taler selvfølgelig imod det, men mon ikke hans fokus pt. ligger mere på at holde sin egen trænerrøv over klapshøjde end på at hjælpe sin tidligere klub til en højere karat af medaljer?
    Jeg tror på point til os i Esbjerg og håber i det mindste på slag til Kent Nielsens tropper i Smilets By.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Lad mig først starte med at sige jeg er lige så nervøs som mange andre.
    men når det er sagt så skal vi kunne slå et esbjerg hold.

    esbjer var indtil for 1 runde siden i nedrykningsfare og har ikke imponeret mig en eneste gang i denne sæson. ikke engang da de vandt i parken var de gode.. vi faldt bare lige så meget sammen som brøndby gjorde mod os.

    vi skal kunne slå et esbjerg hold der ikke har andet end ære at spille for.
    om brøndby taber point i århus må ikke være en faktor vi har et hold der SKAL kunne afgøre det selv.

    og uanset hvad så er det en garanti at FCM taber i brøndby hvis det giver chancen for et mester skab til bif. når alt kommer til alt nægter jeg at et hold går ind og spiller for at vinde hvis de ved et nederlag giver dem Uefa billetter, store oplevelser og penge i klub kassen! så naiv er jeg ikke.. så flyt den pokal finale.

    god kamp i morgen. Jeg er nervøs men med i go følelse i maven!
    2-1 til fck tror jeg på.
    written by Zeez

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København


    ›esbjer var indtil for 1 runde siden i nedrykningsfare og har ikke
    ›imponeret mig en eneste gang i denne sæson. ikke engang da de
    ›vandt i parken var de gode.. vi faldt bare lige så meget sammen
    ›som brøndby gjorde mod os.


    Det er simpelthen ikke rigtigt. Esbjerg spillede en super kamp i Parken og var i høj grad årsag til at FC så så ringe ud. Ove Pedersen er en rigtig dygtig træner og det ville være gallimatias at undervurderer Efb på hjemmebane.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Jeg tror på en opstilling der minder om den mod Aab med Grønkjær ind i stedet for Tk og Damen ud i stedet for Santin.
    Jeg håber og tror at Zanka holdes inde.

    Der udover tror jeg på Fck sejr, samtidig med at Bif maksimalt slipper fra Århus med uafgjort.
    Optimismen begrundes i, at Fck nu kender deres besøgstid og har virket meget prof i deres attitude i Bif og Aab kampen. Esbjerg har intet at spille for.
    AGF optræder foran et formentligt helt fyldt NRGI park og bif magter ikke at rejse sig mentalt, når de skal spille op imod en mindre mur i Århus.

    Derved vil resultaterne i sidste spillerunde formentlig være mere eller mindre ligegyldige.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Aaaah, jeg giver dig ikke ret i at FCK virkede prof i deres attitude mod AaB! Det var noget skidt at se på gennem det meste af kampen. De havde 10-20 minutter hvor de havde fat i spillet, og samtidig scorede. Resten af kampen var det rent defensivt - hvilket jo også gik rigtig godt. Et eller andet sted havde det været fortjent for AaB at udligne - de havde mange mange chancer til sidst! Men et godt forsvar - og en dommer som var lidt med os - tja.

    Men ja, mod Brøndby var det virkelig et professionelt hold med fantastisk attitude. Jeg tror også at de vil gå ind til kampen i aften med samme indstilling. I dag er jo trods alt næsten lige så vigtig som den i Parken sidste søndag.

    Jeg håber på at Brøndby kan tabe på NRGi Park. De har afsindig mange vigtige spillere ude med karantæne, og er mentalt nede. Jeg tror på at vi kan trække mesterskabet hjem i dag. Men det er selvfølgelig også optimistisk set på det :)

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    ›Aaaah, jeg giver dig ikke ret i at FCK virkede prof i deres
    ›attitude mod AaB! Det var noget skidt at se på gennem det meste
    ›af kampen. De havde 10-20 minutter hvor de havde fat i spillet,
    ›og samtidig scorede. Resten af kampen var det rent defensivt -
    ›hvilket jo også gik rigtig godt. Et eller andet sted havde det
    ›været fortjent for AaB at udligne - de havde mange mange chancer
    ›til sidst! Men et godt forsvar - og en dommer som var lidt med os
    ›- tja.

    ›Men ja, mod Brøndby var det virkelig et professionelt hold med
    ›fantastisk attitude. Jeg tror også at de vil gå ind til kampen i
    ›aften med samme indstilling. I dag er jo trods alt næsten lige så
    ›vigtig som den i Parken sidste søndag.

    ›Jeg håber på at Brøndby kan tabe på NRGi Park. De har afsindig
    ›mange vigtige spillere ude med karantæne, og er mentalt nede. Jeg
    ›tror på at vi kan trække mesterskabet hjem i dag. Men det er
    ›selvfølgelig også optimistisk set på det :)

    Kampen mod Aab var udtryk for en anden form for professionalisme. Det er professionelt at tæve BIF 4-0 og det er ligeledes professionelt at køre en 1-0 sejr hjem i en pokalfinale hvor der skal spares på kræfterne og er blevet brugt lidt "reserve"-spillere.

    At det ikke så overbevisende ud mod Aab giver jeg dig ret i, men på den anden side, så synes jeg det er klasse at spille 10-20 gode minutter hvor man så får scoret det mål man skal og så derefter have en organiseret defensiv hvori de ikke engang behøvede at løbe røven ud af bukserne (hvilket de heller ik rigtig havde luft til grundet anstrengelserne mod BIF). Resultatet af Pokalfinalen blev en pokal samt en frisk Jesper Grønkjær, en frisk Santin og et hold der forhåbentlig ikke er så trætte til denne svære udekamp mod EfB.

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    ›Kampen mod Aab var udtryk for en anden form for professionalisme.
    ›Det er professionelt at tæve BIF 4-0 og det er ligeledes
    ›professionelt at køre en 1-0 sejr hjem i en pokalfinale hvor der
    ›skal spares på kræfterne og er blevet brugt lidt
    ›"reserve"-spillere.

    en hver italiensk træner ville være stolt af måden vi slog AAB.. 1 mål og så alle mand hjem.
    written by Zeez

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    36

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Ailton virker sikker på sejr og lover en eller to kasser!! :)
    http://www.bold.dk/nyt/Ailton-Jeg-scorer-i-dag

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København


    ›og uanset hvad så er det en garanti at FCM taber i brøndby hvis
    ›det giver chancen for et mester skab til bif. når alt kommer til
    ›alt nægter jeg at et hold går ind og spiller for at vinde hvis de
    ›ved et nederlag giver dem Uefa billetter, store oplevelser og
    ›penge i klub kassen! så naiv er jeg ikke.. så flyt den pokal
    ›finale.

    lidt off topic, men hvad skal det hjælpe at flytte den finale? Hvis finalen havde været efter sæsonen så ville den eneste forskel være at fcm ikke var sikre på at mesterskab til bif ville give UEFA det er de nu.

    Der er kun en ting som hjælper på det her problem, fjern UEFA pladsen fra pokal taberen. Så havde fcm bare været sikre på en UEFA plads hvis FCK vandt pokalen ligemeget hvordan vi sluttede i ligaen.

    /Jesper
    cossie's Avatar

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Re: off topic. Det ville heller ikke afhjælpe problemet at europapladsen automatisk gik til 4. Pladsen i ligaen. Et tænkt scenarie er at 4. Pladsen i ligaen møder den titel kandidat der ikke er pokal mestre i en af de sidste kampe. Medmindre der er meget tæt kamp om 4. Pladsen ville de have mest ud af at tabe. Så flyt finalen og giv pladsen til ligaen er den eneste måde der helt afhjælper problemet. Alternativt skulle man afvikle både semifinaler og finaler efter sæsonen er blevet færdigspillet.

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    52

    Re: Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København

    Vi vinder 1-0 på et mål af Ailton.
    Vi vil ha' Zanka på banen! ....

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - Esbjerg
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 73
    Sidste Meddelelse: 30.04.08, 08:52
  2. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København (pokal)
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 21.04.08, 10:16
  3. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)
    By tortocnt in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 10.04.08, 09:51
  5. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.08, 10:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •