Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 73

Emner: Ståle Solbakken HYLDEST!!

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    >Det ville være det rene galemathias at fyre ham nu, så skulle han ha´ været fyret sidste sæson.

    Der er da vel formentligt ikke nogen som i ramme alvor mener, at manden skal fyres nu?
    I indeværende sæson har både spillet og resulateterne været med Ståle og holdet, så det ville da være mildest talt vanvittigt.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    ›Med tiden hvor der er blevet skiftet ud på holdet, har
    ›det været tydeligt at forsvaret har langt fra været stabilt,

    Hvad bygger du dog denne (fejl)antagelse på? Vi har lukket færrest mål ind i en sæson hvor vi har haft utroligt mange skader, der hvor det ofte gør mest ondt: I midterforsvaret. På trods af den manglende kontinuitet har vi stået solidt i langt de fleste kampe. Det endda med et spilkoncept der er langt mere offensivt og chancebetonet end tidligere tiders. Jeg er ked af at sige det, men at påpege hans manglende taktiske forståelse på baggrund af forsvaret præstationer er i mine øjne absurd.

    ›det kan kun skyldes Ståles manglende evner til at opbygge et
    ›system som fungerer. Han behøver ikke opfinde den dybe tallerken
    ›for spillerne, han skal bare lære dem at spise anderledes fra
    ›den, hvilket han langt fra har haft succes med.
    ›Offensivt kommer der resultater fordi vores individualister har
    ›trådt i karakter, ikke fordi løbemønstre og automatiker er
    ›oparbejdet gennem træning.

    Hvad tror du spillere som Santin og Alition laver til træning? Tror du bare de har "fri leg" fordi de jo er brassere, og derfor selv kan finde ud af hvordan de skal bevæge sig for hinanden, eller tror du Ståle har nogle idéer omkring hvordan de skal placere sig. Backernes overlap. Er det noget de selv finder på? Ja da. Ståle sidder og spiser myseost og ringer med kobjælder imens spillerene render rundt og leger.

    Du kan jo nok fornemme at jeg er meget uenige. Det er ikke fordi jeg synes alt hvad Ståle har gjort har været godt. Jeg begyndte også at være kritisk sidste forår, men ikke at give ham kredit for denne fantastiske sæson, hvor han har forvandlet holdet, er i mine øjne et udtryk for fornægtelse af sandheden.
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    ››Med tiden hvor der er blevet skiftet ud på holdet, har
    ››det været tydeligt at forsvaret har langt fra været stabilt,

    ›Hvad bygger du dog denne (fejl)antagelse på? Vi har lukket
    ›færrest mål ind i en sæson hvor vi har haft utroligt mange
    ›skader, der hvor det ofte gør mest ondt: I midterforsvaret. På
    ›trods af den manglende kontinuitet har vi stået solidt i langt de
    ›fleste kampe. Det endda med et spilkoncept der er langt mere
    ›offensivt og chancebetonet end tidligere tiders. Jeg er ked af at
    ›sige det, men at påpege hans manglende taktiske forståelse på
    ›baggrund af forsvaret præstationer er i mine øjne absurd.

    Du skal ikke tage linjer ud af hvad jeg skriver, og fortolke dem som du har lyst, min mening er ikke forkert fordi du er uenig, at du mener at forsvaret har været stabilt kan jeg kun ryste på hovedet af. Så sent som i OB kampen var det tydeligt at der ikke var nogen form for stabilitet. Og du skal da bare beholde de lyserøde briller på og have din mening, det er jo derfor siden er til for, så vi alle kan komme med hvad vi har at sige:-)

    ››det kan kun skyldes Ståles manglende evner til at opbygge et
    ››system som fungerer. Han behøver ikke opfinde den dybe tallerken
    ››for spillerne, han skal bare lære dem at spise anderledes fra
    ››den, hvilket han langt fra har haft succes med.
    ››Offensivt kommer der resultater fordi vores individualister har
    ››trådt i karakter, ikke fordi løbemønstre og automatiker er
    ››oparbejdet gennem træning.

    ›Hvad tror du spillere som Santin og Alition laver til træning?
    ›Tror du bare de har "fri leg" fordi de jo er brassere,
    ›og derfor selv kan finde ud af hvordan de skal bevæge sig for
    ›hinanden, eller tror du Ståle har nogle idéer omkring hvordan de
    ›skal placere sig. Backernes overlap. Er det noget de selv finder
    ›på? Ja da. Ståle sidder og spiser myseost og ringer med kobjælder
    ›imens spillerene render rundt og leger.

    Jeg ved at der bliver brugt rigtig meget tid på den fysiske del af fodbolden, at der bliver brugt meget tid på afslutningsøvelser, men i den tid hvor jeg selv var træner i KB, så jeg aldrig Ståle tilnærmelsvis øve løbemønstre, men det er selvfølgelig også et års tid siden, så jeg kan kun forholde mig til hvad jeg ser på banen, og der er det enormt tydeligt at hvis modstanderholdet lukker de 3 bedste ned så deres individuelle styrke bliver begrænset, så kan holdet ikke falde tilbage på nogle indøvet løbemønstre og den slags.
    At du fremhæver Backernes overlap, kan jeg jo kun give dig ret, det er fantastisk at se, men det er jo noget man lærer som 6-7 årig, og med sasligaenes bedste backs, så tvivler jeg på at de ikke selv ved hvornår de skal løbe og hvornår de skal lade vær.

    ›Du kan jo nok fornemme at jeg er meget uenige. Det er ikke fordi
    ›jeg synes alt hvad Ståle har gjort har været godt. Jeg begyndte
    ›også at være kritisk sidste forår, men ikke at give ham kredit
    ›for denne fantastiske sæson, hvor han har forvandlet holdet, er i
    ›mine øjne et udtryk for fornægtelse af sandheden.

    Jeg siger ikke at Ståle er jordens dårligste træner, jeg siger bare at han ikke er god nok til en klub som FCK, og jeg håber rigtig meget at det norske landshold får overtalt Østergaard.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    FMC

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    126

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    Du skal ikke tage linjer ud af hvad jeg skriver, og fortolke dem
    som du har lyst, min mening er ikke forkert fordi du er uenig, at
    du mener at forsvaret har været stabilt kan jeg kun ryste på
    hovedet af. Så sent som i OB kampen var det tydeligt at der ikke
    var nogen form for stabilitet. Og du skal da bare beholde de
    lyserøde briller på og have din mening, det er jo derfor siden er
    til for, så vi alle kan komme med hvad vi har at sige:-)
    Ja vi har sandelig et rystende usikkert forsvar - så rystende, at det er det forsvar der har indkasseret ikke bare færrest mål, men også færrest afslutninger. Var det ikke på tide om du begyndte at forholde dig en smule til facts i stedet for blot at have en mening?

    Hilsen Albert

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    70

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    "Jeg siger ikke at Ståle er jordens dårligste træner, jeg siger bare at han ikke er god nok til en klub som FCK, og jeg håber rigtig meget at det norske landshold får overtalt Østergaard."

    ---------------------------------

    Hold da ferie - der er vist gået Richardoeffekt i det her. tsk tsk :-)

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    ›Ja vi har sandelig et rystende usikkert forsvar - så rystende, at
    ›det er det forsvar der har indkasseret ikke bare færrest mål, men

    ›også færrest afslutninger
    . Var det ikke på tide om du
    ›begyndte at forholde dig en smule til facts i stedet for blot at
    ›have en mening?

    ›Hilsen Albert

    Forhold dig til hvad jeg skriver, og lad vær med at overdriv!!
    Jeg skriver USTABILT, ikke rystende usikkert!
    Bare fordi der ikke bliver scoret, betyder det ikke at forsvaret er stabilt, der kan der takkes, angriber med en hel del mindre koldblodighed/held i sasligaen, end hvad vi kommer til at se fra modstanderne i CL, og en velspillende JC.

    Du kan blive hjemme i sofaen og kigge på dine facts, og hoppe med på Stålevognen når vi vinder. Vi andre som ønsker underholdning fra Danmarks bedste trup, har ret til at kræve at træneren også kan få det optimale ud af den trup. Og der er Ståle bare ikke den træner.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    126

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    Forhold dig til hvad jeg skriver, og lad vær med at overdriv!!
    Jeg skriver USTABILT, ikke rystende usikkert!
    Bare fordi der ikke bliver scoret, betyder det ikke at forsvaret
    er stabilt, der kan der takkes, angriber med en hel del mindre
    koldblodighed/held i sasligaen, end hvad vi kommer til at se fra
    modstanderne i CL, og en velspillende JC.
    Mon du overhovedet har læst den artikel jeg linker til? Jeg går ud fra, at du ikke har, så jeg kan da give dig et hurtigt referat; udover, at FCK er det hold, der har scoret flest mål og det hold, der har lukket færrest mål ind, er det også holdet med færrest afslutninger imod. 228 afslutninger imod er det blevet til, hvilket er 63 afslutniger - eller mere end 25 pct. - færre end holdet med den næstbedste statistik (dette hold er Brøndby). Hvordan dette kan have noget at gøre med angriberes manglende dygtighed og koldblodighed eller en velspillende Jesper Christiansen, har jeg meget svært ved at se. Men hey - som du selv siger, skal du jo have lov til at have din mening, og den behøver jo ikke at stemme overens med den virkelige verden.

    Du kan blive hjemme i sofaen og kigge på dine facts, og hoppe med
    på Stålevognen når vi vinder. Vi andre som ønsker underholdning
    fra Danmarks bedste trup, har ret til at kræve at træneren også
    kan få det optimale ud af den trup. Og der er Ståle bare ikke den
    træner.
    Og hvis du så vil være så venlig at lade være med at skyde mig holdninger i skoene. Jeg hopper ikke med på nogen Stålevogn, jeg mener blot at anerkendelse er på sin plads efter denne sæson. Og så synes jeg forresten, at det er helt huld i hovedet at diskutere imod en så tydelig statistik.

    Hilsen Albert

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    70

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    "Du kan blive hjemme i sofaen og kigge på dine facts, og hoppe med
    på Stålevognen når vi vinder. Vi andre som ønsker underholdning
    fra Danmarks bedste trup, har ret til at kræve at træneren også
    kan få det optimale ud af den trup. Og der er Ståle bare ikke den
    træner."

    Det var satans :-). Jeg har det sådan at jeg over alt andet vil vinde, vinde og vinde. Jeg vil langt i Europa, i CL og har resultater. Helst med lækker fodbold - men først og fremmest vinde. Siden 92 har jeg personligt ikke været så FCK-underholdt - fraset da Ståle førte os i CL. Ståle har i mine øjne fået RIGTIG MEGET ud af en lidt overvurderet trup.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    442

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    ›Truppen er måske nok den bedste i SAS-ligaens historie; men det
    ›kræver jo også sin træner at administrere en så stor samling
    ›profiler. Ståle har også demonstreret god evne til at rotere og
    ›sætte det rigtige hold i de forskellige kampe, ligesom hans
    ›indskiftninger ofte har gjort forskellen i de tætte opgør.

    Ja, jeg har - ligesom dig og de fleste andre - brugt en god del af Ståle's første par år i klubben på at være skuffet over ham. Men jeg må konstatere, at han er vokset med opgaven og efterhånden holder et stabilt, højt niveau. Det er vel ikke forkert at sige, at det var et sats at hente ham med hans relativt beskedne træner-meritter fra Norge. Men klubledelsen har troet på hans talent og givet ham lang snor, hvilket man nu kan høste frugterne af. Kort sagt: Ståle har lært en masse og er en meget bedre træner nu end han var i starten af 2006.
    Casper
    .casper's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    Ståle er jo en mand man kun kan beundre og jeg faldt lige over et interview med ham fra sporten.dk

    19 sandheder om Ståle Solbakken:

    Ståle Solbakken er igen et midtpunkt i dansk sport. I dag en topkamp mod OB og senere et CL-dobbeltprogram mod FC Barcelona. Tiden kaldte på et interview, tænkte jeg. I stedet skrev jeg et portræt. Aldeles subjektivt. Helt uden fakta. Bare mine fornemmelser af Solbakken. Jeg sendte det på mail. Og så fik han lov til at skyde det hele ned, hvis jeg havde taget fejl. Men det gik egentlig så fint, da vi mødtes til en snak.

    Portrættet

    1. Ståle Solbakken er den mest succesrige træner i Superligaens historie. Med et pointgennemsnit på over to pr. kamp. Jeg tror, han selv føler, at han bliver besværlig at kopiere. Jeg tror ikke, han har ønsket at udpege sin afløser.

    Ståles reaktion

    Ad 1:

    Min efterfølger får det nemmere i Europa. Vejen til CL er nemmere. Hvis min efterfølger vinder DM, er det bare »værsgo, her er 150 millioner kroner«. Men det bliver nok svært at kopiere mit pointgennemsnit i Superligaen.

    Jeg vil ikke have det sidste ord, når der skal ansættes en ny træner. Men FCK har spurgt mig. Jeg kommenterer ikke på navne.
    Portrættet

    2. Jeg tror, Solbakken er uhyre bevidst om, hvad han siger. Det er min fornemmelse, at hans forberedelse til presseseancer kan være lige så grundig som de taktiske forberedelser.

    3. Ståle Solbakken er dygtig til spin. Han ved præcist, hvad der skal plantes i pressen. Enten i form af et pres på en modstander eller på egne spillere. Han ærgrer sig, hvis hans spinarbejde bliver misfortolket.

    Ståles reaktion

    Ad 2 og 3.

    Mit vigtigste arbejdsredskab er spillerne. Dem vil jeg beskytte. Så jeg tænker meget over, hvad jeg siger. Jeg vil ikke lyve. Men jeg er da bevidst om, hvordan jeg kan flytte dagsorden ved at svare på en bestemt måde.

    Engang læste jeg ikke danske aviser i to-tre måneder. Det var torskedumt, for jeg vidste ikke, hvad der rørte sig i truppen.

    Portrættet

    4. Det bliver ofte fremhævet, at Ståle Solbakken er træt af dansk presse. Jeg tror, han primært er irriteret over, at hans arbejde altid i Danmark bliver lagt under et øjebliksbillede.

    Ståles reaktion

    Ad 4:

    Jeg er ikke træt af dansk presse. Dansk presse er mange ting. Jeg ved jo, at du engang var på en anden avis, og at din dagsorden nu er en anden. Jeg forstår mekanismerne. Jeg forstår, at nogen skal vinkle hårdt og sælge. Og at andre giver plads til nuancerne. Det respekterer jeg. Men jeg er vildt træt af, at det hele udsagn, jeg i dag siger til dig, nemt bliver til et kvart udsagn på et website, og pludselig kan jeg se citatet, som jeg aldrig nogensinde har sagt. Fordi der på nogle små websites er nogle journalister, som har tolket på journalisten Flemmings interview med Ståle. Det er jeg træt af, og det bliver journalistikkens død. De medier, som aldrig laver deres egne nyheder eller eget indhold, kvæler det for de andre.

    Portrættet

    5. Han taler stadig ikke andet end syngende norsk. Jeg ved fra eks-spillere i FCK, at de ikke altid forstod ham, når han gav de sidste retningslinjer inden kamp. De turde ikke nævne det i begyndelsen.

    Ståles reaktion

    Ad 5:

    Det er sikkert rigtigt (griner). Jeg kan godt se det for mig nu.

    Portrættet

    6. Ståle Solbakken gav mig engang en mavepuster. Bare sådan for at smide lidt energi ind i en pressesnak. Han syntes, det var sjovt. Jeg syntes, det gjorde ondt. På træningsanlægget kan han finde på at lave et kanin-overfald på klubbens fysiske træner eller pludselig jage en spiller over en halv banelængde bare for at nedlægge ham, som var det amerikansk fodbold. Jeg tror, barnet i manden nogle gange vil ud.

    Ståles reaktion

    Ad 6:

    Slog jeg dig? Det kan jeg ikke huske. Nå, men jeg køber påstanden. Men jeg kan ikke lide ordet »barnet«. Jeg vil sige, det er spilleren, der vil ud af træneren.

    Portrættet

    7. Solbakken var aldrig blevet det ikon, han er i dag, hvis ikke det var, fordi barnet i manden gerne vil ud. Mange af FCKerne har haft lige så megen respekt for hans personlighed som for hans coaching.

    Ståles reaktion

    Ad 7:

    Spillerne og jeg er sammen næsten 320 dage om året. Jeg er optaget af at kunne gå ind i en cirkel og give noget af mig selv som menneske. Hvis jeg skal have den sidste dråbe ud af spilleren, skal jeg kende dem indefra. Det handler om mere end fodbold. Det er en balancegang, for der skal være en grænse. Men den grænse optager mig meget, det er rigtigt.

    Portrættet

    8. Jeg har en idé om, at Solbakken har en virkelig sær form for humor. Jeg tror ikke, selvironi er en del af pakken.

    Ståles reaktion

    Ad 8:

    Jeg har en sær form for humor. Der er nogle norske komikere, som virkelig ikke har et ret stort tv-publikum, men jeg elsker dem. Jo mere sært, jo sjovere. Men der er da også plads til mainstream. Jeg morede mig over »Klovn« sammen med min ældste søn. Og når Seinfeld var virkelig sært, var jeg også ret begejstret.

    Jeg mener, jeg har selvironi. Jeg har åbenlyse mangler. Jeg er praktisk tilbagestående. Og jeg er elendig i store sociale sammenhænge. Jeg havner ofte i bizarre situationer til receptioner, bryllupper eller andre fester. Jeg synes, det er hårdt. Smalltalk er bare ikke mig. Jeg er uinteresseret i det, og jeg har svært ved at skjule det. Min kone er fantastisk til den slags. Hun møder nye venner. Det gør jeg aldrig. Jeg synes, det er hårdt. Og bizart. Så griner jeg af mig selv.

    Det er nok også derfor, jeg har ry for at være arrogant. Især i Norge. Det er en grad af generthed. Og mangel på interesse i sociale sammenhænge. Jeg elsker lillejuleaften mere end juleaften. Først er vi sammen hele familien, og vi har det skønt. Og så på den store dag kommer der en masse mennesker og zapper på mit fjernsyn, ligger i min sofa og sover i mit hus. Det er ikke mig.

    Portrættet

    9. Da Solbakken kom til FCK, oplevede jeg en selvtillidsfyldt, ung træner. Når han i dag tænker tilbage på hans første år i dansk fodbold, vil han sikkert medgive, at han begik en række fejl. Han er i dag en markant bedre træner, og den yngre Solbakken ville ikke have kunnet skabe samme succes med det nuværende FCK-hold. Han er blevet mere kompromisvillig.

    Ståles reaktion

    Ad 9:

    Det er fornuftigt skrevet. Men jeg er ikke mere kompromisvillig. Jeg har bare haft nogle spillere, der har vist mig, at vejen til målet kan være anderledes, og at der findes flere virkemidler. Men min filosofi er den samme. Og så er jeg enig i, at jeg dengang, jeg begyndte i FCK, ikke kunne have lavet de samme resultater, som jeg gør i dag. Den centrale skandinaviske akse, jeg havde i begyndelsen, tænkte lige som jeg. Jeg fik meget foræret. Jeg kunne måske have fået mere ud af den enkelte spiller dengang, men ikke holdet.

    Portrættet

    10. Solbakken repræsenterede en kedelig omgang fodbold i sine første år. Den fornemmelse blev bare overskygget af resultaterne. Jeg tror, han var kynisk optaget udelukkende af resultaterne i sine første år. I dag vil han gerne tilbyde sit publikum mere end det.

    Ståles reaktion

    Ad 10:

    Jeg mener ikke, der findes kedelig fodbold, så længe du vinder. Vi spillede bare fodbold med lav risiko. Men ellers er det rigtigt. Jeg var meget optaget af resultaterne i begyndelsen. Også mere end i dag - selv om resultatet stadig er det vigtigste. Jeg vidste i 2006, at jeg hurtigt kunne være færdig, hvis ikke vi vandt og vandt meget.

    Portrættet

    11. Jeg tror, han ser Rosenborg-legenden Nils Arne Eggen og den norske landstræner Egil 'Drillo' Olsen som faderfigurer. Han har ikke fundet samme inspiration blandt danske trænere.

    Ståles reaktion

    Ad 11:

    Nej, ikke faderfigurer. Men deres betydning for norsk fodbold er enorm. Jeg har nu også - især i min tid som spion for Norge - lært meget af Morten Olsens filosofi om spil mod etableret forsvar. Det, han gør, har også været et forbillede for mig. Jeg læser bøger og suger til mig. Fra Ancelotti, Ferguson, Wenger. Jeg har haft holdkammerater, som var inspirerende.

    - Jeg har stor respekt for Ove Christensens omstillingsspil i Randers. Jeg har respekt for Ove Pedersen i Esbjerg, når han meget præcist taler om den mentale betydning af et point vundet. Jeg var imponeret af Kent Nielsens 10 gange 0-0 i Horsens. Der har også været Superliga-trænere, hvor jeg har tænkt, at det da er helt, helt galt. Men du får ingen navne.

    Portrættet

    12. Solbakken er så selvbevidst, at han ved flere lejligheder har bedt eks-bestyrelsesformand Flemming Østergaard blande sig uden om. Men jeg tror, han føler Østergaard gav ham en chance for livet.

    Ståles reaktion

    Ad 12:

    Det sidste er rigtigt. Det var mit livs chance. Det første er forkert, for Flemming har aldrig nogensinde sagt et eneste ord, der har berørt mit arbejde. Jo, én gang. Jeg havde militærshorts og en hvid t-shirt på til første Champions League-pressemøde. Så meddelte han mig, at jeg skulle ændre tøjstil til næste gang.

    Portrættet

    13. Da Ståle Solbakken kom til FCK, tænkte han sikkert, at han lige præcis kunne matche klubbens størrelse, pres og krav. Hvis han anstrengte sig. Nu tænker han, at han kunne matche Liverpool eller Juventus, hvis det blev en mulighed.

    Ståles reaktion

    Ad 13:

    Det er rigtigt. Der findes mange dårlige trænere også i de store ligaer. De har fået jobbet, fordi de var gode engang, og fordi der stadig er mange dårlige ledere derude. Der findes mange skandinaviske trænere, som er langt skarpere. Det føler jeg også, jeg er.

    Portrættet

    14. Ståle Solbakken har stadig - efter det mislykkede ophold i Wimbledon - en revanchetørst i forhold til Premier League.

    Ståles reaktion

    Ad 14:

    Jeg følger Premier League mest efter Superligaen. Men jeg savner ikke revanche. Det gjorde jeg i AaB som spiller. Jeg spillede i 18 måneder i AaB det bedste fodbold i mit liv.
    Portrættet

    15. Jeg har gjort mig til talsmand for, at Solbakken er Skandinaviens bedste træner, men at han ikke kan være dansk landstræner. Fordi han repræsenterer en fodboldfilosofi, som er i modsætning til 10 års udvikling i DBU. Han vil anfægte det synspunkt ret ærgerrigt.

    Ståles reaktion

    Ad 15:

    Jeg er ikke enig. Men det er et godt argument, hvis man tænker på den traditionelle danske fodboldkultur. Og hvis man ser på mit arbejde især i 2006. Men jeg synes, at de ingredienser, FCK viser frem i 2010, er noget, som mange hold kan bruge. Måske også Danmark. Når vi lykkes, er det, vi foretager os, både effektivt og smukt. Også i dansk tankegang.

    Danmark er et attraktivt job. Det kunne det også være for mig engang. Jeg tror, at det engelske landshold er det mest attraktive job for Fabio Capello lige nu, selv om han ikke er englænder. Jeg tror, Roy Hodgson brændte for det, da han var i Schweiz. Ingen af dem havde takket ja, fordi de havde mere lyst til noget andet. De giver og gav alt, hvad de havde i jobbet. Så hvis jeg engang fik Danmark tilbudt, og hvis det også til den tid er en attraktiv udfordring, som det er i dag, ville det være det samme for mig. Der ligger ikke noget i den danske DNA, der gør, at jeg ikke kunne være dansk landstræner.

    Som jeg ser det, er der forskel på Morten Olsen og Drillo. Men den ligger primært på træningsbanen. Morten Olsen er optaget af, hvordan Danmark agerer mod et etableret forsvar, når Danmark har bolden. Drillo Olsen er optaget af, hvordan Norge agerer, når modstanderne har bolden - og af det moment, hvor Norge pludselig får bolden. Det er sat på spidsen. Men på spidsen opfatter jeg mig som en træner, der befinder sig midt imellem.

    Portrættet

    16. Solbakken er stolt over, at der endelig er skabt respekt for en nordmand i dansk fodbold, og han er måske endda indebrændt over, at Morten Olsen er bannerfører for disrespekten vendt mod Drillos Norge.

    Ståles reaktion

    Ad 16:

    Indebrændt? Nej. Det er fint, at der er lidt larm over landegrænserne. Jeg er stolt over, at en nordmand lykkedes i dansk fodbold. Det havde I ikke regnet med (griner).

    Portrættet

    17. Ståle Solbakken er bedst til de bedste spillere. Han er ikke lige så skarp med de yngre spillere. Han interesserer sig ikke for dem på samme måde. Tager sig ikke den fornødne tid.

    Ståles reaktion

    Ad 17:

    Der er nok noget om snakken. Men jeg vil korrigere, for jeg er meget optaget af de spillere, som er interesseret i at lykkes. Og hvis en spiller har 300 træninger i FCK og ikke ser ud til at nå et niveau, FCK kan bruge, så sker det, at andre dele af trænerteamet lægger energien dér i stedet for mig. Det er også min opgave at være kynisk en gang imellem.

    Portrættet

    18. Ståle Solbakken er særdeles politisk interesseret. En socialdemokrat til fingerspidserne. Han bliver sikkert politiker i Norge, når han engang er færdig med fodbold. Fodbold og politik. Og sin familie. Det er interesserne. Jeg gætter på, at han ikke har en hobby.

    Ståles reaktion

    Ad 18:

    Nej, jeg har ingen hobby. Men jeg bliver aldrig politiker. Det er alt for lang en proces til mig. Min eneste topkarakter i gymnasiet var i politisk idéhistorie, og jeg har læst næsten alt om politisk historie i efterkrigstidens Norge. Jeg er socialdemokrat i tankegang. Helt banalt vil jeg, at dine og mine børn har samme muligheder for at lykkes. Jeg synes, individualiseringen af samfundet er bekymrende, at penge er et mål og et middel, der sætter kursen for mennesker allerede i en ung alder. Jeg synes, det er bekymrende, at frygten for fremmede kulturer er så voldsom. Den slags optager mig ret meget.

    Portrættet

    19. Han kommer aldrig tilbage til Danmark, når han er færdig med FCK.

    Ståles reaktion

    Ad 19:

    Det er mere tvivlsomt. To af mine tre børn er næsten danske. Min kone er glad for Danmark. Nej, jeg vil ikke sætte penge på din påstand.

    Kilde: http://www.sporten.dk/superligaen/19...aale-solbakken

  19. De følgende 14 brugere er enige:

  20. #56
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    252

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    Da Ståles skifte til det norske landshold blev offentliggjort, blev jeg dengang begejstret. Jeg mente ikke at Ståle kunne gøre mere for FCK, udviklingen i vores spil var gået i stå, og han kunne ikke flytte os mere. Jeg mente det var tid til fornyelse, og dengang håbede jeg allermest at han bare var stoppet med det samme. Gudskelov skete det dog ikke! Den udvikling han har ført holdet igennem, det flotte spil han har fået (gen?)opbygget, og tusinde andre flotte superlativer jeg kunne komme på, ville jeg ikke være foruden. Og lige pt. kan jeg simpelthen ikke se, hvem som skulle gå ind og overtage for ham, uden det ville være en svækkelse. (Medmindre vi selvfølgelig taler de helt store kanoner, men dem tror jeg alligevel ikke på at vi kan trække til FCK - desværre).

    ♪He got no hair, but we don't care!♪
    Urban Crew - gøglere af guds nåde!


  21. #57
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    83

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    Jeg kan heller ikke se hvem der kan løfte det. Synes Ståle er god til at give gejst og han har helt klart vindermentalitet. Jeg kan ikke forestille mig at Ståle ville blive mæt af at vinde.

    Sad forleden og drømte om at Ståle ville blive en Alex Furgerson i FCK. Tror Ståle og CV sammen kunne skabe et hold i dansk fodbold der aldrig var set før (det har de jo på en måde allerede) i længere tid. 15 år ude i fremtiden, og 12 deltagelser i CL. Det kunne være fedt. Nordens AJAX :)

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #58
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    1000 tak for det copy/paste. Det var bestemt læseværdigt, og jeg sprang selv artiklen over i første omgang, da jeg så den på sporten.dk, fordi jeg bliver så træt, af det der artikel-på-10-seperate-sider-så-vi-får-mange-flere-klik. Faktisk så træt, at jeg af princip nægter at klikke mig videre :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    Indrømmet; jeg har ikke været den store fan af Ståle igennem sin tid i FCK. Jeg synes der blev fokuseret for meget på resultatet i starten, som det også fremgår af interviewet. Selvfølgelig skal man fokusere på resultatet, men spillet på banen udgør nu engang underholdningsværdien. Jeg har altid været fan af flot fodbold, og af samme grund synes jeg, at FCK ofte spillede for kedeligt i de første år med Ståle ved roret.
    Jo mere sikker Ståle har følt sig i sædet, desto mere fokus har spillet på banen fået, og der bærer frugt nu. Vi topper, både resultatmæssigt og spillemæssigt.

    Derfor: en stor hyldest herfra til Ståle anno 2010.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #60
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Ståle Solbakken HYLDEST!!

    Nok har EB en dansk vinkel på det og det der. Men Det Pep siger om Ståle er IMO absolut med at tage med i denne tråd.

    -Han har gjort et godt stykke arbejde. Jeg kender ham ikke personligt, men jeg glæder mig til at hilse på ham. Når jeg ser hans hold spille, kan jeg se, at han gør sit arbejde godt, sagde Guardiola.
    Pæne ord om Ståle og spillerne.
    Herfra.


    Mvh
    Kasper, der (ligesom mange) har affundet sig med Ståle og med resultaterne de sidste par sæsoner in mente, giver thumbs up til den skaldede herfor.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvem afløser Ståle Solbakken?
    By MadsFCK in forum De korte linier
    Svar: 504
    Sidste Meddelelse: 15.11.19, 17:57
  2. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  3. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  4. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  5. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •