Side 4 af 11 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 156

Emner: FCK i Europa 2009/10

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    144

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›"Udover det har jeg markeret lidt forskelligt - det meste
    ››ret logisk, med favoritsejre som grønne og favoritnederlag som
    ››røde. Dem med sorte prikker er de seedede hold, og dem med 2
    ››sorte er dem der også er seedede i næste runde, osv. De blå er de
    ››kampe der kan vise sig at være gode for FCK."


    ›Nuvel, første kamp er ikke blevet spillet endnu - så det er lidt
    ›svært at gå ind og se hvad chancerne er for overraskelser. Let
    ›alone vise hvem af favoritterne der har skuffet. Forskellen på
    ›denne runde og næste er jo netop at i sidste runde var
    ›lodtrækningen kendt før returkampen - der jo altid gør det lidt
    ›sjovere at kigge fremid i.

    Mente nu ikke, du skulle smække farver på holdene i dit indlæg. Det var kun farve/tegnfordelingen, jeg efterlyste.
    Mere så en doven hund som mig ikke behøver scrolle op og ned, når jeg læser dine i øvrigt glimrende indlæg :)

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Nogle der kan opsummere hvor mange point vi skal have for at forbedre vores koefficient? Og hvordan vi evt. henter disse ? Er det iøvrigt ikke i år vi slipper af med Gorica-året?

    På forhånd tak :)
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›Nogle der kan opsummere hvor mange point vi skal have for at
    ›forbedre vores koefficient? Og hvordan vi evt. henter disse ? Er
    ›det iøvrigt ikke i år vi slipper af med Gorica-året?

    ›På forhånd tak :)

    Du har helt ret i, at det er i år, vi slipper af med Gorica. I den sæson hentede vi ingen point selv, mens landekoefficienten gav os 0,3 point. I denne sæson har vi allerede hentet 1,5 point, mens landekoefficienten har givet os 0,28. Dette giver os en total på 1,78 point i år, så vi har allerede gjort det en del bedre end i Gorica-sæsonen.

    Det skal i øvrigt bemærkes, at vi næste år kun mister 1,7 point, så vi har en fantastisk mulighed for at avancere langt op på ranglisten. Hvis vi holder vores stabile pointhøst fra de sidste tre år (gennemsnitligt set) burde vi kunne bringe os op over 40.-pladsen på ranglisten, hvilket er ganske pænt efter min mening :)

    Der er indført et nyt pointsystem i kvalifikationen, der gør, at man får point efter hvilken runde man når til. Vi er nået til tredje kvalrunde i CL, hvilket har givet os de førnævnte 1,5 point. Hvis vi kommer i gruppespillet, får vi i alt 4 point. Hold, der først træder ind her får også bonus på 4 point, så det handler altså udelukkende om den nåede runde og ikke om vundne kampe indtil da.
    Skulle vi komme i gruppespillet er poinsystemet som det plejer. Her får man 2 point for en sejr og 1 point for en uafgjort.

    Hvis du selv har lyst til at tage et kig på det, så prøv følgende side http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/...trank2010.html
    Listen her gælder fra starten af næste sæson, så vi samler stadig point i sæsonen 09/10 (indlysende egentlig, men nu kom det lige med :)). Hvis du bladrer tilbage til forrige år, kan du se, hvilken sæson der ikke længere regnes med osv. God fornøjelse.

  4. #49
    Hjaltefanden Slettet

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Hvorfor al denne fokus på, hvem Ståbæk kan risikere at møde i playoff runden til CL? Hvem kan VI møde i playoff til Euro League??? Anyone?

  5. #50
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Du har helt ret i, at det er i år, vi slipper af med Gorica. I den sæson hentede vi ingen point selv
    Vi vandt da på udebane over Gorica så lidt point må det da have givet.

  6. #51
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Man tjener ikke points til klubkoefficienten på baggrund af kampresultaterne i kvalrunderne.

  7. #52
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›Der er indført et nyt pointsystem i kvalifikationen, der gør, at
    ›man får point efter hvilken runde man når til. Vi er nået til
    ›tredje kvalrunde i CL, hvilket har givet os de førnævnte 1,5
    ›point. Hvis vi kommer i gruppespillet, får vi i alt 4 point.
    ›Hold, der først træder ind her får også bonus på 4 point, så det
    ›handler altså udelukkende om den nåede runde og ikke om vundne
    ›kampe indtil da.
    ›Skulle vi komme i gruppespillet er poinsystemet som det plejer.
    ›Her får man 2 point for en sejr og 1 point for en uafgjort.

    Ganske rigtigt får man 4 point for at nå gruppespillet. Men 2 af disse er minimumspoint. Man kan først begynde at tjene ekstra - selvstændige point - når man har fået en sejr eller to uafgjorte.

    Ved ikke lige om det giver mening. Ougar? Pillefaxe? Lidt hjælp til forklaring. :-)
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  8. #53
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Ougar? Pillefaxe? Lidt hjælp
    til forklaring.
    Jamen jeg hjælper gerne: Du tager fejl :) De 4 point ryger lige på kontoen. Minimums systemet er kun i europa league.

    Fanø jeg er dårlig til at skrive på min mobil.


    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #54
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›Jamen jeg hjælper gerne: Du tager fejl :) De 4 point ryger lige
    ›på kontoen. Minimums systemet er kun i europa league.

    Præcis... Jeg vil egentlig ikke sige at systemet er decideret lavet om - der er bare tilføjet lidt ekstra point til kvalifikationsrunderne. Før hvor der siden 99 kun er blevet givet point til landekoefficienten i kvalrunderne får man nu også lidt point for rent faktisk at være med i turneringen - og ikke nødvendigvis at man skal ud og vinde kampe.

    En kæmpe fordel for de hold der prøver at arbejde sig op - og hvis vi bruger os selv som eksempel, så ser vi lynhurtigt hvor meget vi skulle igennem for at ha niveauet til at bryde store seeds. Med det nye system kan man hurtigt opnå seed i de første runder - og landekoefficienten har nu endnu mindre indflydelse. Nice.

    Før skulle man opbygge et enormt slagkraftigt hold før man kunne begynde at opbygge sin koefficient - nu tror jeg vi vil se lidt flere hold være med om buddet i de tidlige runder.

    Ku egentlig være interessant at se hvordan koefficienterne så ud hvis man brugte det nye system med tilbagevirkende kraft *wink-wink bert* :-)
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #55
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›[IMG]http://sidelinien.dk/forums/attachment.php?attachmentid=36 8
    ›1&stc=1&d=1248551026[/IMG]

    Har det eller kan det have nogen som helst betydning for os at Sparta står med fine kort for at slå Panathinaikos samlet set?
    Ryger vi så op i 3 lag, såfremt vi er så dygtige at kvalificere os så langt?

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  13. #56
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›Har det eller kan det have nogen som helst betydning for os at
    ›Sparta står med fine kort for at slå Panathinaikos samlet set?
    ›Ryger vi så op i 3 lag, såfremt vi er så dygtige at kvalificere os så langt?

    ›Mattsson #1988

    Det får først positive konsekvenser for FCK at Sparta skulle slå Panathinaikos ud, hvis de siden også brager igennem til gruppespillet. Vejen dertil går i så fald gennem et af følgende hold: Arsenal, Lyon, Shaktar Donetsk, Sporting Lissabon eller Stuttgart (Evt. Fiorentina eller Atletico, såfremt også Shaktar og/eller Sporting ryger ud i 3. runde).

    Når Sparta gruppespillet, vil de entre gruppespillet med en koefficient på 26,150, mens FCK indtræder med 26,890. Dermed vil FCK effektivt stige min. til plads 24 i gruppespillet, og dermed ende i pot 3 isf. 4 som iflg. Kassies ser således ud (med Panathinaikos/Sparta i parentes):

    Pot 3:
    Juventus Ita 63.582
    (Panathinaikos *3 Gre 56.633)
    Glasgow Rangers Sco 56.575
    Olympiakos Piraeus *3 Gre 52.633
    Olympique Marseille Fra 48.033
    Dinamo Kiev Ukr 46.370
    Girondins Bordeaux Fra 40.033
    Besiktas Tur 32.445

    Pot 3/4:
    FC København ** Den 26.890

    Pot 4:
    (Sparta Praha Cze 26.150)
    Slavia Praha *3 Cze 25.150
    Levski Sofia ** Bul 24.250
    Partizan Belgrade ** Srb 23.050
    VfL Wolfsburg Ger 21.339
    Standard Liège Bel 21.065
    Rubin Kazan Rus 9.525
    Unirea Urziceni Rom 8.781
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #57
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Jeps. Som Awesome skriver, så får det ikke direkte betydning, hvis Panathinaikos ryger ud. Panathinaikos ligger til seedning i 4. runde, men seedningerne "overtages" ikke, så det bliver blot Stuttgart, som overtager den seedede plads, og de har også bedre koefficient end os.

    Men det er til gengæld super for landekoefficienten også, da Grækenland er en af de største konkurrenter i forhold til 12/13 pladsen i år.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #58
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Her er resultaterne for kampene af de hold vi evt. kommer til at møde i playoff runden:

    FC Salzburg - Dinamo Zagreb 1-1
    FC Zürich / NK Maribor 2-3
    FK Aktobe / Maccabi Haifa 0-0
    FK Ventspils / BATE Borisov 1-0
    Levadia Tallinn / DVSC Debrecen 0-1
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #59
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: FCK i Europa 2009/10

    ›Her er resultaterne for kampene af de hold vi evt. kommer til at
    ›møde i playoff runden:

    ›FC Salzburg - Dinamo Zagreb 1-1
    ›FC Zürich / NK Maribor 2-3
    ›FK Aktobe / Maccabi Haifa 0-0
    ›FK Ventspils / BATE Borisov 1-0
    ›Levadia Tallinn / DVSC Debrecen 0-1


    Hvis og jeg siger HVIS vi kommer til næste runde så ser det da meget fornuftigt ud.

    Ingen hold ser ud til at være klart bedre end de andre og der kunne tilmed være nogle overraskelser på vej.

    Maribor, DVSC, Aktobe eller Ventspils kunne da være gode lodtrækninger
    Zanka-Mania

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #60
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: FCK i Europa 2009/10

    Jeg vil egentlig stadig gerne undgå NK Maribor... Ikke fordi jeg ved noget som helst om holdet, men de gamle jugoslaver-lande og deres hold kan overraske grimt. Senest illustreret ved AaB og Sarajevo.
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Side 4 af 11 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  2. Europa League away-tråden 2009
    By RoyalFlush in forum De korte linier
    Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 13.11.09, 10:26
  3. F.C. København kom i gruppe K i Europa League, 2009
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 03.09.09, 11:15
  4. Europa-Parlamentet: Valgbabe 2009
    By Mads740 in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 17.05.09, 12:02

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •