Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 38

Emner: William Kvist-hyldest

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    William Kvist-hyldest

    Her i denne tid hvor hyldesttråde er så populære synes jeg også Kvist fortjener en. Han har haft et fremragende forår kronet med matchvindermålet i pokalfinalen og alene det at han har slået en af stjernespillerne fra sidste EM af holdet er en stor bedrift i sig selv. Alligevel har han været udsat for hård kritik af store dele af fanscaren, så jeg håber bare at folk i disse glade dage vil give ham lidt ekstra credit. For i øvrigt fantastisk med noget så sjældent som et talent der har spillet alle sine ungdomsår i klubben og er gået hele vejen til en stamplads på det måske stærkeste FCK hold nogensinde samt udtagelse til landsholdet. Samtiddig er han helt blottet for stjernenykker som så mange andre unge talenter med lignende hurtig succes. I stedet at feste igennem med paradise hotel duller, få tusser over hele kroppen, komme i barslagsmål og misbruge venner dankort pga ludomani, har han overskud til videreuddannelse og engagement som primusmotor i et velgørenhedsarrangement. Måske er jeg blevet sentimental af alt den guldsnak, men GODT GÅET KVIST!

    Og til dem der ikke har set det har tipsbladet en Kvist dagbog over dagene mellem OB og Brøndbykampene:
    http://tipsbladet.dk/artikel/feature...-kvists-dagbog


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: William Kvist hyldest

    Jeg har altid været en stor fortaler for William, jeg mener at han mangler en del for at blive en stor stjerne, men til gengæld er han enormt profesionel og engageret. Han har udviklet sig meget siden han første gang blev rykket op i A-truppen, og det har været fordi han konstant har haft en ønske om at blive bedre til det han er mindre god til.
    Jeg kan huske de første kampe jeg så William spille som 1. års ynglinge spiller, og kunne kun klappe i hænderne da han blev valgt til årets spiller i KB og fik overrakt Granen.
    Jeg tror og håber han udvikler sig yderligere, om det så er på kanten eller centralt, så er jeg sikker på at han nok skal give sig 100%.

    Lige så meget som jeg godt kan li Bendtners personlighed, med en kæmpe tro på sig selv, som til tider bliver tolket som arrogance, så er det forfriskende at se William komme trampende på sin gamle morfar cykel rundt på frederiksberg, og lader unge Zanka køre i en store BMW 517.
    William har begge ben plantet godt og grundig på jorden:-)
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    91

    Re: William Kvist hyldest

    ›Jeg har altid været en stor fortaler for William, jeg mener at
    ›han mangler en del for at blive en stor stjerne, men til gengæld
    ›er han enormt profesionel og engageret. Han har udviklet sig
    ›meget siden han første gang blev rykket op i A-truppen, og det
    ›har været fordi han konstant har haft en ønske om at blive bedre
    ›til det han er mindre god til.
    ›Jeg kan huske de første kampe jeg så William spille som 1. års
    ›ynglinge spiller, og kunne kun klappe i hænderne da han blev
    ›valgt til årets spiller i KB og fik overrakt Granen.
    ›Jeg tror og håber han udvikler sig yderligere, om det så er på
    ›kanten eller centralt, så er jeg sikker på at han nok skal give
    ›sig 100%.

    ›Lige så meget som jeg godt kan li Bendtners personlighed, med en
    ›kæmpe tro på sig selv, som til tider bliver tolket som arrogance,
    ›så er det forfriskende at se William komme trampende på sin gamle
    ›morfar cykel rundt på frederiksberg, og lader unge Zanka køre i
    ›en store BMW 517.

    ›William har begge ben plantet godt og grundig på jorden:-)

    mener han er nået langt, men han er stadig for langsom i løb og handling, syntes han varmer bolden for meget. men en kanon indskiftning spiller fordi han spiller så mange pladser.
    Jan FCKFC-5292
    Succes is temporary - Loyalty is forever
    gør drenge til mænd, og mænd til drenge

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: William Kvist hyldest

    Han skal især hyldes for følgende citat efter kampen i går:

    Citat Oprindeligt indsendt af "William Kvist
    - Stjernene blev åbenbart sparet i dag …
    Det er fandme sjovt!
    http://fck.dk/index.php?pageid=2066&msa=quotes
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: William Kvist hyldest

    "....da William Kvist iført anførerbindet hos de forsvarende – og kommende – mestre førte sine halvnølende holdkammerater gennem et derby mod 11 kampklare hidsigtrolde fra Brøndby. Nu skal man ikke smide Beckenbauers navne alt for frejdigt rundt, især ikke i dansk fodbold. Men sikken karisma. William Kvist var den med afstand bedste forklaring på, at FCK på en halvdårlig dag og helt uden at ramme topniveauet besejrede et godt Brøndby-hold. Kvist passede sine forpligtelser og mere til – fra felt til felt – lige som han skreg og fordelte og tog ansvar for stort set alle aktioner på egen banehalvdel.

    Den karisma og det overskud poppede ikke pludselig frem søndag. Den har slumret og udviklet sig løbende det sidste års tid. Men lige nu spiller han på et niveau, der ikke alene fortjener landsholdsudtagelse. Den fortjener en stamplads hos rødt og hvidt. Og så er jeg egentlig begejstret for, at den altoverskyggende kaptajn i en verden af samvittighedsfulde lejesoldater er bragt frem i egne klubrækker....."

    http://flemmingfjeldgaard.blogs.spor...e-beckenbauer/

    sidste del af artiklen er ganske uinteressant;)
    "Hvis Brøndby holder op med at lyve om FCK, så skal vi nok lade være med at fortælle sandheden om Brøndby!"
    Elisabeth's Avatar


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: William Kvist hyldest

    For et par sæsoner siden var han en af de spillere jeg helst så afskippet som var inde omkring start 11eren, nu er han en af dem jeg nødigst ville undvære.

    Han har bare løftet sit spil enormt meget på alle punkter, er speciel stor fan af hans mange og gode defensive tilbageløb og den fight han bidrager med. Er blevet STOR Kvist fan!
    Sidst redigeret af mathiasf : 20.09.10 kl. 08:52

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    278

    Re: William Kvist-hyldest

    Ja, en gang imellem må man jo bare bukke sig i støvet og erkende sin manglende indsigt. For går vi et år tilbage argumenterede jeg vidt og bredt for at Kvist aldrig blev til noget, og.... mens jeg er ved bekendelserne, så ønskede jeg i den grad ståle fyret!!!

    Nu er Kvist styrmanden og Ståle kongen!! Så jeg har er standpunkt til .... osv.

  10. De følgende 13 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: William Kvist hyldest

    Jeg er helt på linje med artiklen. Det vi har set fra Kvist side her i efteråret er intet mindre end det store gennembrud for ham (lidt forsinket i forhold til det jeg ventede af ham for 3-4 år siden). Han spiller med en autoritet og et overblik vi ikke har set siden Linderoth. Han udstråler en stor selvtillid og går forrest i det meste af det som foregår på midtbanen. Han er den store forskel på holdet fra sidste sæson til denne og er det naturlige bindeled på holdet. Han er blevet det naturlige omdrejnngspunkt og den brik som gjorde en ny stabil akse på holdet mulig.

    Desværre varer det ikke længe før der kommer et tilbud fra udlandet vi ikke kan sige nej til.
    Hislen af TorbenØ.

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    222

    Re: William Kvist hyldest

    ›Jeg er helt på linje med artiklen. Det vi har set fra Kvist side
    ›her i efteråret er intet mindre end det store gennembrud for ham
    ›(lidt forsinket i forhold til det jeg ventede af ham for 3-4 år
    ›siden). Han spiller med en autoritet og et overblik vi ikke har
    ›set siden Linderoth. Han udstråler en stor selvtillid og går
    ›forrest i det meste af det som foregår på midtbanen. Han er den
    ›store forskel på holdet fra sidste sæson til denne og er det
    ›naturlige bindeled på holdet. Han er blevet det naturlige
    ›omdrejnngspunkt og den brik som gjorde en ny stabil akse på
    ›holdet mulig.

    ›Desværre varer det ikke længe før der kommer et tilbud fra
    ›udlandet vi ikke kan sige nej til.

    Ja det gør der desværre nok, men CV forlæng nu så der kan scores mange gryn hvis han altså selv vil afsted.
    Bedste angriber der har spillet i FC København



    https://www.youtube.com/watch?v=gFuo...e_gdata_player
    sweetfc's Avatar

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    81

    Re: William Kvist-hyldest

    På trods af at dette er en William Kvist hyldest tråd, så syntes jeg at alle ser ud til at glemme hvorfor Kvist pludselig ser så meget bedre ud: Claudemir. Han trækker spillere op omkring sig, og skaber så meget, at dem ved siden af ham næsten selv ser kreative ud.

    Dermed ikke sagt at Kvist ikke har spillet fint, og løftet sit niveau (Både på og ude for banen). Han er klart min favorit til den plads på midten ved siden af Claudemir.

    Men hvis der er en spiller der fortjener en hyldst tråd i FCK i øjeblikket, så kan det ikke være andre end Claudemir.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #11
    alsvik Slettet

    Re: William Kvist-hyldest

    Mangler en 'uenig' knap til ovenstående. Claudemir er god, men jeg synes nu nok jeg har set Kvist være god i en længere periode! Han er begyndt at dirigere mere, er mere sikker og løber længere. Han må med bred margin være den spiller med flest erobringer, effektive tilbageløb, flest kilometer tilbagelagt og flest succesfulde afleveringer (målt i procent). Han fører bolden frem, gør sig altid spilbar - og han er vel den egentlige årsag til at Hjalte sidder på bænken. Hans udvikling har overhalet Hjaltes evner. Forlæng nu!

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: William Kvist-hyldest

    ›Mangler en 'uenig' knap til ovenstående. Claudemir er god, men
    ›jeg synes nu nok jeg har set Kvist være god i en længere periode!
    ›Han er begyndt at dirigere mere, er mere sikker og løber længere.
    ›Han må med bred margin være den spiller med flest erobringer,
    ›effektive tilbageløb, flest kilometer tilbagelagt og flest
    ›succesfulde afleveringer (målt i procent). Han fører bolden frem,
    ›gør sig altid spilbar - og han er vel den egentlige årsag til at
    ›Hjalte sidder på bænken. Hans udvikling har overhalet Hjaltes
    ›evner. Forlæng nu!

    Jeg synes nu nok, at det er en kombination. Claudemir og Kvist er ENORMT meget mere dynamiske end Hjalte-Kvist, og forskellen ligger nok i, at de begge er langt bedre tovejs-spillere end Hjalte, som ikke har helt det offensive niveau til Suppen. Og så passer Claudemirs slightly offensive toning godt til Kvists ansvarsbevidste og taktisk kloge spil.

    Frem for alt er det eminent at se Kvist vise lederegenskaber på det niveau han har gjort de sidste uger. Gennemført ka-lasse. Forlæng!
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  18. #13
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: William Kvist-hyldest

    Jeg døber hermed Kvist og Claudemir for den dynamiske duo. Kvist har været fremragende på det sidste og var efter min mening "Man of the match" mod Bundby(Som jeg herefter kun vil benævne som klubben med Danmarks værste fans. Mage til spassere skal man da lede længe efter for at finde). Det virker som om det at han har Claudemir ved sin side gør ham bedre og egentlig også omvendt. Her kan man da virkelig tale om synergi effekt. Tilbyd straks Kvist en 5 års kontrakt og sælg ham ikke for under 100 millioner

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: William Kvist-hyldest

    MO har også lagt mærke til WK - mange rosende ord fra landstræneren:

    http://www.sporten.dk/superligaen/ol...rudlende-kvist
    "Hvis Brøndby holder op med at lyve om FCK, så skal vi nok lade være med at fortælle sandheden om Brøndby!"
    Elisabeth's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    64

    Re: William Kvist-hyldest

    Jeg skal være den første til at hylde Kvist efter de sidste kampe. Hvilken udvikling efter hans pinlige optræden i Rumænien.......Men lad det nu ligge. Han har virkelig vist sig som den perfekte anfører og potentialet er enormt. Det er vel kun Christian Poulsen der tidligere har vist samme udviklingsevner i FCK og været et salgsobjekt i +50 mil. klassen. Håber nu at han tager et par år i FCK før han springer direkte ind som leder i en af de store ligaer. Han mangler vel bare en 7-10 mål pr. sæson før hans potentiale er indfriet.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Libor Sionko Vs. William Kvist
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 24.02.09, 21:13
  2. William Kvist på landsholdet!
    By fckboy32 in forum De korte linier
    Svar: 92
    Sidste Meddelelse: 11.12.07, 13:13
  3. William Kvist viste landsholdsklasse
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 13.10.06, 16:35
  4. Råb mod William Kvist?
    By Chralloe in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 10.04.06, 21:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •