Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 177

Emner: Danske hold i Europa 2009/10

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    19 pladser op til en seedning for BIF i Q4. Kan du ikke lige forklare mig hvordan du får det til 8?
    Det er fordi Bert ikke har antaget, at de seedede hold i CL kvalen vinder. Du kan se at alle CL kval-kampe står med et interval af koeficienter. Hvis man antager seedede sejre, så er der 12 hold under BIF, der ryger i EL. Det betyder at BIF ryger 10 pladser frem på Berts side. 2 af pladserne ER sat ind under BIF, da 2 af de seedede hold i CL kvalen også vil være useedede i EL 4. kvalrunde.

    Anyway, det hele ses lidt nemmere hos Ricardo. Her sætter han alle hold ind efter deres nuværende ligaplacering, og antager at alle seedede vinder. Der kan man se at såfremt alting går som "forventet", så mangler BIF 8 pladser.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›Så tæller du forkert. :-)

    Før vi lige kommer ud af en tangent, så fortæl mig lige hvordan du tæller - evt hvor...?




    Regner man med at de dårlige hold er dem der kommer over fra CHQ3, vil der stadig være enormt langt op - historikken i baghovedet. Der er sjældent særligt mange overraskelser i de senere kvalrunder hvor koefficienterne jo netop begynder at blive baseret på egne resultater og ikke bare landekoefficienter. Og så er det vel ikke et reach at "regne med" at seeds med garanti holder i CLCHQ3 men ikke i ELQ3.

    Der er jo en grund til at man som udgangspunkt går ud fra at seedningerne holder. Men før lodtrækninger og før vi finder ud af hvilke hold der overhovedet er med i turneringen tvivler jeg på man kan blive enige - sågar få nogen konstruktiv debat omkring det :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Man kan alt andet lige heller ikke spekulere i sandsynligheden for at seed holder og sandsynligheder for at seed brydes - og så sammenligne dem direkte. Mindre end 3 med jævn sandsynlighed og flere end 8 med lille sandsynlighed er nu en smule fra hinanden.

    Jeg vil mene at OB skal være uheldige hvis de blir bootet ned de par pladser, men at BIF skal være ualmindeligt heldige hvis de ryger de mange gange flere op. Der er jo ikke mere end et år siden hvor vi skulle bruge bare én overraskelse - og der skete absolut ingenting.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  5. #19
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Aberdeens sejr over FCK betyder så, at Brøndby har sværere ved at opnå seed i år! Sådan er verden jo så lille.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    251

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Før vi lige kommer ud af en tangent, så fortæl mig lige hvordan du tæller - evt hvor...?
    På samme måde som ougar redegører for.

    Og så er det vel ikke et reach at "regne med" at seeds med garanti holder i CLCHQ3 men ikke i ELQ3. Der er jo en grund til at man som udgangspunkt går ud fra at seedningerne holder.
    Det er jo netop også det jeg har som udgangspunkt når jeg skriver at Brøndby er otte pladser fra at være seedet. Dit udgangspunkt med 19 pladser op er hvis alle de 10 seedede hold fra CL-kvalifikationen ikke holder deres seedning.

    Man kan alt andet lige heller ikke spekulere i sandsynligheden for at seed holder og sandsynligheder for at seed brydes - og så sammenligne dem direkte. Mindre end 3 med jævn sandsynlighed og flere end 8 med lille sandsynlighed er nu en smule fra hinanden.
    Man kan da fint spekulere i sandsynligheden for at seedede hold bliver slået ud, men jeg gider heller ikke diskussion om det er 50-50, 60-40 eller 70-30 chance for den ene og den anden mulighed. Det eneste jeg argumenterer for, er at man holder lidt igen med de meget bastante udmeldninger som "ligger fast", "VOLDSOMT usandsynligt" og "rasende usandsynligt" om Brøndbys chancer for at være seedet, når der faktisk er en (lille) mulighed for at de bliver seedet i 4. kvalifikationsrunde i EL.

    Jeg vil mene at OB skal være uheldige hvis de blir bootet ned de par pladser, men at BIF skal være ualmindeligt heldige hvis de ryger de mange gange flere op.
    Det glæder mig at du er kommet nærmere min vurdering af OB og BIF's chancer. :-)

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›Det er jo netop også det jeg har som udgangspunkt når jeg skriver
    ›at Brøndby er otte pladser fra at være seedet. Dit udgangspunkt
    ›med 19 pladser op er hvis alle de 10 seedede hold fra
    ›CL-kvalifikationen ikke holder deres seedning.


    Jo, men det har jo stadig ikke været lodtrækning endog til 1. kvalrunde. Der er det ikke så meget Bert der ikke regner med at de useedede hold taber i CL, for jeg synes nu også lige at det er et reach når nu disse hold ikke engang er tilmeldt den turnering vi taler om nu... Det er også det der er forskellen på Bert og Ricardo - og forskellen på de lange linier og BBB (zzzzingggg).

    ›Man kan da fint spekulere i sandsynligheden for at seedede hold
    ›bliver slået ud, men jeg gider heller ikke diskussion om det er
    ›50-50, 60-40 eller 70-30 chance for den ene og den anden
    ›mulighed. Det eneste jeg argumenterer for, er at man holder lidt
    ›igen med de meget bastante udmeldninger som "ligger
    ›fast", "VOLDSOMT usandsynligt" og "rasende
    ›usandsynligt" om Brøndbys chancer for at være seedet, når
    ›der faktisk er en (lille) mulighed for at de bliver seedet i 4.
    ›kvalifikationsrunde i EL.


    Nu var det jo dig selv der startede... Du skriver "ingen måde usandsynligt at de skulle blive seedet" - og til det har jeg så bare at sige: jo. Det er det i høj grad. Jeg har på intet tidspunkt snakket matematiske umuligheder, men jeg ved også hvad raten for overraskelser har været de 4-5 sidste år. OB kan være uheldige (men jeg tvivler), for 3 overraskelser kan ske - men BIF har jo pt 19 pladser op. Så kan man snakke om hvorvidt seed holder, men jeg synes ikke det er videre sagligt når du siger at seeds nok skal holde i CLQ, men at der nok skal komme tonsvis af brud i ELQ. Og 8 er VITTERLIGT mange.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›Anyway, det hele ses lidt nemmere hos

    Ricardo.
    ›Her sætter han alle hold ind efter deres nuværende
    ›ligaplacering, og antager at alle seedede vinder. Der kan man se
    ›at såfremt alting går som "forventet", så mangler BIF 8
    ›pladser.

    Ricardos liste viser vel ogsaa meget godt at Pillefaxes vurdering af OBs chancer for seed i sidste kval runde er taet paa 50/50? De indtager her den sidste plads som seedet.

    Derimod vil jeg helt subjektivt vurdere BIFs chancer for seed som 10%-15%, og det er nok den eneste maade vi kan komme naermere en afgoerelse af BIFs chancer paa. Alle kommer med et bud (ikke en vag formulering som "ret usandsynligt") og er klar til at bakke det op med deres egne penge. ;-)

  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    251

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Jo, men det har jo stadig ikke været lodtrækning endog til 1. kvalrunde. Der er det ikke så meget Bert der ikke regner med at de useedede hold taber i CL, for jeg synes nu også lige at det er et reach når nu disse hold ikke engang er tilmeldt den turnering vi taler om nu... Det er også det der er forskellen på Bert og Ricardo - og forskellen på de lange linier og BBB (zzzzingggg).
    Din sammenligning er helt til grin. Den eneste forskel pt. på Bert og Ricardo er at kun Ricardo antager at alle hold i CL-kvalifikationen holder deres seedning (og flytter de tabende hold over i EL), mens både Bert og Ricardo antager at alle hold i EL-kvalifikationen holder deres seedning. Så har Ricardo også angivet de mulige hold fra Rumænien, men det kan som udgangspunkt kun rykke en plads – i begge retninger - for OB og BIF. Der er ingen der påstår at de forskellige lodtrækninger kommer til at se ud som Ricardos lister, men at Ricardos lister giver det korrekte udgangspunkt med ingen overraskelser i EL og CL.

    Nu var det jo dig selv der startede... Du skriver "ingen måde usandsynligt at de skulle blive seedet" - og til det har jeg så bare at sige: jo. Det er det i høj grad. Jeg har på intet tidspunkt snakket matematiske umuligheder,
    Jeg tror du misforstår udtrykket "på ingen måde usandsynlig". Usandsynligt = 0% chance (eller meget tæt på 0%). På ingen måde = ikke - med en understregning af at det er et stykke fra (usandsynligt/0%).

    Som sagt gider jeg ikke en diskussion af procentsatser for det ene eller andet udfald, men min umiddelbare vurdering er at OB's chance for at være seedet/useedet er 70/30 og for Brøndby er det 20/80.


    men jeg ved også hvad raten for overraskelser har været de 4-5 sidste år.
    OK. Nedenstående er en listen over de sidste fem år for 2. kvalifikationsrunde i UEFA-cuppen. Det er den runde der er bedst at sammenligne med 3. kvalifikationsrunde i EL. – Begge runder er næstsidste runde før et gruppespil og med cirka samme krav til at være seedet (ca. 7,5 - selvom der har været store udsving i de regionale grupper i UEFA-cuppen). Det skal dog bemærkes at Brøndby har brug for otte overraskelser i de 25 kampe med højst koefficient. Listen er for alle seedede hold og chancen for overraskelser i de 25 kampe må anses for at være lidt lavere end for alle de seedede hold.
    Kode:
    		Antal kampe	Antal overraskelser	Procentdel overraskelser	Koefficient for at være seedet
    2008/2009	   32			12			37,5%				7,644 - 10,840
    2007/2008	   32			6			18,75%				3,478 - 13,255
    2006/2007	   32			4			12,5%				5,593 -  8,537
    2005/2006	   31			8			25,8%				6,676 -  8,469
    2004/2005	   32			7			21,9%				5,516 -  9,301
    Brøndby skal som sagt bruge otte overraskelser i 25 kampe (32% overraskelser). Det krav var opfyldt sidste år (hvor der var rigtig mange overraskelser) og derfor mener jeg at det på ingen måde er usandsynlig at det skulle ske igen.

    OB kan være uheldige (men jeg tvivler), for 3 overraskelser kan ske
    Jeg er fuldstændig enig og det er det jeg hele tiden har argumenteret for.

    men BIF har jo pt 19 pladser op.
    Nej. Det eneste logiske og naturlige udgangspunkt er ingen overraskelser i CL eller EL og så har Brøndby otte pladser op. Udgangspunktet med 19 pladser op er "Worst-case scenario" for Brøndby mht. CL (alle de ti seedede hold bliver slået ud af CL og kommer EL) og Rumænien (Rapid Bucureşti tager en af Rumæniens EL-pladser). På samme måde kunne man vælge at tage udgangspunkt i "Best-case scenario" for Brøndby mht. EL (alle de 25 seedede – fra 3. kvalifikationsrunde - bliver slået ud af EL) og Rumænien (Steaua Bucureşti og Rapid Bucureşti kvalificeres ikke til EL). Så kan man konkludere at Brøndby er 18 pladser over "seednings-stregen" og er dermed 100% sikker på at være seedet da der kun er ti hold fra CL-kvalifikationen der kan skubbe dem ned (tættere på "seednings-stregen"). Det giver som sagt ingen mening at tage udgangspunkt i de to scenarier da de begge ikke er særlig sandsynlig.

    Så kan man snakke om hvorvidt seed holder, men jeg synes ikke det er videre sagligt når du siger at seeds nok skal holde i CLQ,
    Det skriver jeg på ingen måde. Jeg gøre bare opmærksom på at det naturlige udgangspunkt er ingen overraskelser i EL og CL.

    men at der nok skal komme tonsvis af brud i ELQ.
    Hvor har jeg skrevet at der kommer tonsvis overraskelser i EL?
    Tidligere skrev jeg : "Når jeg ser på de ovenstående hold (især den nederste halvdel) vil det ikke overraske mig hvis der kommer 4-5 overraskelser - hvor lodtrækningen selvfølgelig vil være meget afgørende - og derfor mener jeg ikke at det er voldsomt usandsynligt at Brøndby bliver seedet."

    Og 8 er VITTERLIGT mange.
    Ja det er det, men jeg fastholder at det på ingen måde er usandsynligt.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Udover at konstatere, at denne tråd, sammen med Spejderens kb-referater, med bred margin er den mest interessante, så har jeg også lige noget, jeg gerne vil have på det rene.

    Når diverse kval-kampe går i gang, så er det vel kun de fem useede hold* i første runde af CL-kval for non-champions , som man skal håbe går hele vejen til det forjættede land eller, at Olympiakos snubler på selv samme vej, hvis kbh skal op i tredje seedningspulje til selve lodtrækningen?

    *) Sparta Prag, Dinamo Bukarest, Twente, Dinamo Moskva og Sivasspor
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›Når diverse kval-kampe går i gang, så er det vel kun de fem
    ›useede hold* i første runde af CL-kval for non-champions , som
    ›man skal håbe går hele vejen til det forjættede land eller, at
    ›Olympiakos snubler på selv samme vej, hvis kbh skal op i tredje
    ›seedningspulje til selve lodtrækningen?


    Jep... Og de skal igennem to play-off runder som (voldsomt) useedede før at det kommer til at ske.

    Så ja, i alt 6 hold der har mulighed for at rykke ud. Men tvivler på at mere end max ét af dem kommer igennem første runde - og slet ikke anden. Chancen for at Olympiakos ryger ud er vel også på niveau med de seedede hold i NCQ4 I guess. Så er chancen imo større for at vi selv ryger ud :-/
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  15. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Så er lodtrækningen til henholdsvis UCL Q1/Q2 og EL Q1/Q2 foretaget, hvilket har givet følgende kvalifikationskampe for de danske hold i Europa 2009/2010:


    UEFA Champions League Q2:

    F.C. København – FK Mogren/Hibernians F.C.

    Europa League Q1

    Randers - Linfield

    Europa League Q2

    Brøndby

    AaB

    * Da OB først indtræder i EL Q3, bliver deres modstander først kendt ved lodtrækningen den. 17. juli.


    Modstanderne

    FCK



    FK Mogren holder til i byen Budva i Montenegro, der er en udbryderrepublik fra det tidligere Serbien/Montenegro. Landet blev uafhængigt i 2006, hvilket betød en ny montenegrinsk liga. Her fik FK Mogren plads og var dermed med på 1. klasse i national sammenhæng efter en længere årrække i de sekundære rækker i henholdsvis den jugoslaviske turnering og derefter den serbisk/montenegrinske turnering. Montenegro er blandt de eneste fodboldnationer der spiller med samme 33-kampsmodel som Danmark. Sidste år vandt holdet pokalturneringen og fik bronzemedaljer á point med guldet. I år blev det så til et mesterskab til Mogren, der som en lille kuriositet endte på 74 point (som FCK), med 23 vundne, 5 uafgjorte og 5 tabte (som FCK) og en målscore på 62-24 (FCK havde 67-26).

    Holdet har ikke umiddelbart spillere der klinger velkendt i danske ører. På nær en serber og en slovener er alle pladser besat med montenegrinere, hvoraf nogle enkelte har fået et par landskampe på nationalmandskabet. Det største navn er velsagtens Marko Ćetković der har fået 13 landskampe for Montenegro og også har været på kontrakt i Partizan Beograd. Derudover er den tungeste post på hans CV nok at han har en onkel der har været sportsdirektør i Real Madrid, Predrag Mijatović.

    Holdets eneste internationale erfaring består i et samlet første-runde nederlag i kvalifikationen til sidste sæsons UEFA Cup mod upåagtede Hapoel Ironi Kiryat Shmona Football Club fra Israel. Efter et ganske hæderligt 1-1 resultat på udebane, blev det til en afklapsning på 0-3 hjemme på Stadion Lugovi. På trods af den ringe erfaring spiller Mogren i ægte klubfarver, som det fremgår af topbanneret på deres ikke særligt velfungerende website.

    eller



    Hibernians F.C. fra maltesiske Paola har en del mere international erfaring at trække på. Mere end 60 kampe i europæisk regi er det blevet til, hvor modstanderne blandt andet har heddet Real Madrid, Atletico Madrid, Olympiakos, Røde Stjerne og Boavista. Fælles for alle Hibs’ deltagelser er at de – med undtagelse af tre gange over de seneste knap 50 år – er røget ud i første runde af alle deres forsøg i Europa.

    På nationalt plan har de vundet det maltesiske mesterskab 10 gange og pokalturneringen 8 gange. Det er syv år siden at Hibernians sidst vandt det maltesiske mesterskab, og før det skal man endnu syv år tilbage i tiden for at trofæet blev løftet. I det hele taget har der været fem forskellige mesterhold de seneste fem sæsoner, hvilket kan skyldes den slutspilsmodel der praktiseres på øen. Her handler det typisk ikke om at være bedst over en hel sæson, men derimod om at toppe i de 10 kampe slutspillet varer.

    Mest interessante profil set med danske øjne er nok deres tidligere topscorer, Carl Zachhau, der navnet til trods er dansker og i øvrigt fuldstændig ukendt for undertegnede, havde det ikke været for denne artikel i Tipsbladet.

    For Københavns vedkommende kommer vi nok ikke til at undgå en gulbluset modstander, da Hibs’ 1. dragt er hvid og deres 2. dragt er gul. Dog har de tidligere haft en 3. dragt, så måske er heldet med de københavnske fans!?


    Randers



    Linfield F.C. er en gammel kending af FCK og tilmed et godt minde med Højers overtidskanon der sikrede avancement til storkampen mod Milan. Ikke færre end 48 mesterskaber og 39 pokaltitler er det blevet til for det nordirske hold. Det betyder selvfølgelig også et hav af internationale kampe, men på lige fod med alle andre modstandere til de danske hold i disse indledende kvalifikationsrunder, har de fleste europæiske deltagelser resulteret i exit, inden det hele egentlig gik i gang. Eneste egentlige undtagelse var helt tilbage i 1967 hvor Belfast-klubben nåede til kvartfinalen i den daværende mesterholdsturnering, European Cup. Retfærdigvis skal det dog siges at deltagelsen i kvartfinalen kom i hus efter kun to spillede runder, hvor henholdsvis et luxembourgsk og et norsk hold blev besejret.

    Et opgør Randers bør spadsere hjem over to kampe!


    Brøndby



    Flora Tallinn er historisk set den altdominerende klub i Estland og har siden stiftelsen i 1990 vundet mesterskabet syv gang, dog senest i 2003. Siden da har de to andre Tallinn-klubber delt trofæerne imellem sig, med Levadia som mest dominerende med fire ud af de seneste fem mesterskaber samt en foreløbig førsteplads i den igangværende turnering. Det er et hold BIF har mødt før med en storsejr på 4-0 på hjemmebane og uafgjort 0-0 ude.

    Det er nu femte år i træk at den står på skandinavisk modstand til Flora og det er kun lykkedes at besejre FC Lyn fra Norge, hvorefter man rendte ind i BIF og altså tabte. Det ligner både på papiret og på banen en komfortabel sejr til Brøndby, selvom lodtrækningen absolut kunne have været bedre. Danmarks Bedste Fans ™ skal dog nok få en festlig away i danskerbyen, som Tallinn rettelig betyder


    AaB



    FK Slavija er en rimelig ukendt størrelse. Jeg kan hverken finde hoved eller hale i hvad der er officielle turneringer og hvad der er lokale/regionale turneringer de har deltaget i, på grund af kaosset omkring opløsningen af det tidligere Jugoslavien. Af UEFA.COM fremgår det dog, at de har spillet fire kampe i TOTO Cuppen, med to sejre, en uafgjort og et nederlag til følge.

    Der er tale om, for mig, et totalt ukendt hold, der dog stadig er blevet 2’er i deres nationale liga. Som med alle andre ligaer i det tidligere Jugoslavien, bliver der spillet teknisk velfunderet og ret hurtig fodbold på de kanter, så rammer holdet dagen, kan AaB få problemer. Alt i alt bør nordjyderne dog ekspedere bosnierne ud af turneringen over to opgør. Specielt med tanke på, at de sidste år rimelig ubesværet slog det bosniske mesterhold Modrica ud i kvalifikationen til Champions League med cifrene 5-0 og 2-1.


    De nationer vi kæmper med på den nationsrangliste, der er listet i trådstarteren, har fået følgende modstandere:

    12. Grækenland
    EL Q2: Larissa – KR Reykjavik

    13. Skotland
    EL Q1: Motherwell – Llanelli
    EL Q2: Falkirk – FC Vaduz

    14. Belgien
    EL Q2: AA Gent - Naftan

    15. Schweiz
    EL Q2: FC Basel – FC Santa Coloma

    16. Danmark
    -


    17. Bulgarien
    UCL Q2: Levski Sofia – Sant Julia/SP Tre Fiori
    EL Q2: Cherno More Varna – Iskra Stali

    18. Tjekkiet
    EL Q2: Sigma Olomouc – TNS/Fram Reykjavik

    Umiddelbart ligner det, ikke overraskende, rene walkovers til alle vore rivaler på nationsranglisten. Hvis jeg absolut skal pinpointe et sted hvor der kan gemme sig et lille, bitte håb om en overraskelse, vil jeg pege på opgørene mellem Larissa og KR Reykjavik, samt Motherwell mod Llanelli. Ingen af delene er dog særligt sandsynlige.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    13. Skotland
    ›EL Q1: Motherwell – Llanelli
    ›EL Q2: Falkirk – FC Vaduz

    ›Umiddelbart ligner det, ikke overraskende, rene walkovers til
    ›alle vore rivaler på nationsranglisten. Hvis jeg absolut skal
    ›pinpointe et sted hvor der kan gemme sig et lille, bitte håb om
    ›en overraskelse, vil jeg pege på opgørene mellem Larissa og KR
    ›Reykjavik, samt Motherwell mod Llanelli. Ingen af delene er dog
    ›særligt sandsynlige.

    Flot arbejde foerst og fremmest.

    Hvad med Falkirk mod FC Vaduz? Mener Vaduz spillede i den bedste schweiziske liga ind til for nyligt.

  18. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›Hvad med Falkirk mod FC Vaduz? Mener Vaduz spillede i den bedste
    ›schweiziske liga ind til for nyligt.

    Det er også korrekt. De har lige nøjagtig spillet én sæson i den bedste schweiziske række, nemlig den seneste, som de så også netop er rykket ud af igen. De sluttede sidst ud af 10 hold med kun fem sejre ud af 36 kampe i den ikke specielt stærke schweiziske liga (jeg ved godt at Basel har klaret sig udmærket i europæisk fodbold i de seneste år).

    Selvfølgelig kan Vaduz lave overraskelsen, ligesom alle andre kan, men jeg tror bare ikke på at et hold fra Liechtestein slår et skotsk midterhold over to kampe (don't mention Aberdeen). Slet ikke når det skotske hold har en koefficient der er fem gange højere (og jeg ved godt at det er 'landepoint' der er tale om for Falkirks vedkommende) end Vaduz' på trods af at holdet fra Lichtensein spiller i europæisk fodbold nærmest hvert eneste år fordi de kommer med som pokalvindere i Liechtenstein ni ud af ti gange. Det er dog bare min mening, for selv de mest obskure hold i Europa har til tider overrasket, hvilket også gælder Vaduz. De har eksempelvis spillet to meget tætte kampe mod Bodø fra Norge i UEFA Cuppen i 1999 og spillet lige op med Basel i samme turnering i 2006.
    Sidst redigeret af Elver : 22.06.09 kl. 20:13
    Hejsa
    Elver's Avatar

  19. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Brøndby



    Flora Tallinn er historisk set den altdominerende klub i
    ›Estland og har siden stiftelsen i 1990 vundet mesterskabet syv
    ›gang, dog senest i 2003. Siden da har de to andre Tallinn-klubber
    ›delt trofæerne imellem sig, med Levadia som mest dominerende med
    ›fire ud af de seneste fem mesterskaber samt en foreløbig
    ›førsteplads i den igangværende turnering. Det er et hold BIF har
    ›mødt før med en storsejr på 4-0 på hjemmebane og uafgjort 0-0
    ›ude.

    ›Det er nu femte år i træk at den står på skandinavisk modstand
    ›til Flora og det er kun lykkedes at besejre FC Lyn fra Norge,
    ›hvorefter man rendte ind i BIF og altså tabte. Det ligner både på
    ›papiret og på banen en komfortabel sejr til Brøndby, selvom
    ›lodtrækningen absolut kunne have været bedre. Danmarks Bedste
    ›Fans ™ skal dog nok få en festlig away i danskerbyen, som Tallinn
    ›rettelig betyder


    På Flora's vegne vil jeg godt påpege, at det ikke alle gange har været rene walkovers for vores naboer. De seneste to år er det blevet til snævre nederlag. Først to gange 1-0 mod ambitiøse Vålerenga og sidste år var det på reglen om udebanemål, der sikrede Djurgården videre detagelse.

    Jeg forventer nu ikke en overraskelse, men det tidligere lokomotiv i estisk fodbold kræver en koncentreret indsats, hvilket kun tre nederlag i de seneste otte europæiske kampe også indikerer.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #30
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    OBS: rasende off-topic:

    ›Jeg tror du misforstår udtrykket "på ingen måde
    ›usandsynlig". Usandsynligt = 0% chance (eller meget tæt på
    ›0%). På ingen måde = ikke - med en understregning af at det er et
    ›stykke fra (usandsynligt/0%).


    Det var da en underlig definition... "Usandsynligt" er på ingen måde særligt tæt på 0% i almen dansk sprogbrug. 100% er jo heller ikke kun "sandsynligt". Tror de fleste ville bruge sandsynlig/usandsynlig om noget der beskriver en statistisk forekomst hvor man mener der på forhånd er grund til at tro at en hændelse fraviger fra 50/50 til hhv den ene og den anden side. Dertil kommer de komparative former som "meget usandsynligt" og "meget lidt usandsynligt". Jeg er enig i at deres chancer ikke kun er omkring 0%, men det er ikke det samme som at det ikke er "usandsynligt". Det er jo bare en sandsynlighed der er ræsonabelt forskelligt fra både 0 og 50 - men som ligger der imellem.

    ›Som sagt gider jeg ikke en diskussion af procentsatser for det
    ›ene eller andet udfald


    Det bærer dit indlæg ellers ikke ligefrem præg af ;-)

    Men lad os lade den ligge - for at bruge nogle nye ord så er der en meget smal risiko for at BIF blir seedede og en god chance for at OB forbliver ditto.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  2. Følger du andre danske hold i Europa?
    By Benjamin19 in forum De lange linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 06.08.10, 08:12
  3. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41
  4. Danske hold i Europa 2007/2008
    By ottesen in forum De lange linier
    Svar: 240
    Sidste Meddelelse: 06.07.08, 20:46
  5. Danske hold i europa 2006/2007
    By ottesen in forum De lange linier
    Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 19.04.07, 12:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •