Side 4 af 12 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 177

Emner: Danske hold i Europa 2009/10

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Lad os bare konstatere, at et exit til Olympiakos vil være yderst velkomment, både med FCK- og rødhvide briller!

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›Dog er det denne du skal kigge på i år:

    http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/d
    ›ata/method4/crank2010.html


    ›Hvor stillingen istedet ser sådan ud:
    ›10 Netherlands.........0.833 27.963 6/ 6
    ›11 Turkey................0.900 27.750 5/ 5
    ›12 Scotland.............1.000 24.125 6/ 6
    ›13 Denmark..............0.900 23.850 5/ 5
    ›14 Switzerland..........0.250 22.875 4/ 4
    ›15 Greece ...............0.000 21.999 5/ 5
    ›16 Belgium ..............0.800 20.000 5/ 5

    ›Det ser stadig godt ud, da vi næppe bliver hentet af hverken
    ›schweiz eller Grækenland.


    Risikoen for at blive hentet af Grækenland er da overhængende stor. Med en god mulighed for to hold i CL, så har de allerede på den konto hentet os, selvom vi også skulle nå det forjættede land.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Ja flot, hej ? Tjek lige sidste sæson da scorede AAB 50% flere points til DK end FCK. I denne sæson indtil videre ser det jo nærmest udtil at det er en fordel at Randers er med på fairplay eftersom BIF og AAB nosser den op.
    Det var bestemt mere end fint af AaB sidste år, men det er måske ikke VOLDSOMT relevant for pointhøsten i år... :-) Det er næsten STENsikkert en solid bagdel at have Randers med i Europa, også selvom AaB og BIF skulle mega-dumme sig. Det er jo gennemsnittet, der tæller, og der må man forvente at Randers under alle omstændigheder vil trække ned. Dermed var det bedre om Randers var blevet hjemme, uanset at BIF og AaB klarer sig endnu dårligere. Men hey, jeg håber da at Randers får mig til at tage fejl. (Ved at klare sig godt altså, og ikke ved at alle andre klarer sig så elendigt, at Randers trækker snittet op, selvom de ryger i 3. eller 4. kvalrunde :-) )

    Hvis du ønsker dansk fodbolds bedste i denne henseende er det jo lidt åndsvagt at håbe at BIF ryger ud allerede nu.. det bliver rigtig, rigtig dyrt og dermed ingen ekstra CL plads næste sæson.
    Tja, objektivt set er det måske trist hvis BIF ryger ud. Men nu er objektiviteten måske ikke altid i højsædet. Jeg går mere op i Europa-koefficienter end de fleste, og jeg jublede som en lille glad dreng i går, da Talinn scorede :-) Og mon ikke Danmark klarer skærene uden de point BIF kunne samle op indtil 4. kvalrunde, hvor de aligevel ryger ud / ville være røget ud.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Dog er det denne du skal kigge på i år:

    Landeranlisten for 2010

    Hvor stillingen istedet ser sådan ud:
    10 Netherlands.........0.833 27.963 6/ 6
    11 Turkey................0.900 27.750 5/ 5
    12 Scotland.............1.000 24.125 6/ 6
    13 Denmark..............0.900 23.850 5/ 5
    14 Switzerland..........0.250 22.875 4/ 4
    15 Greece ...............0.000 21.999 5/ 5
    16 Belgium ..............0.800 20.000 5/ 5
    Lad os lige få luget lidt ud i de værste misforståelser.

    Det er 15. pladsen, der giver en ekstra plads i Champions League. 13 pladsen giver derimod et hold DIREKTE i gruppespillet - uden kvalkampe. Hvilket så absolut kunne være fantastisk. Det er ikke HELT sikkert at 13. pladsen er nok, måske kræves en 12. plads. Det afhænger af om den kommende CL vinder også kvalificerer sig via den hjemlige liga, hvad de jo plejer.

    Men det er altså 15. pladsen, vi i første omgang kigger på, og der ser det unægtelig RIGTIG godt ud. Belgien er 4 point efter, hvilket er temmelig meget at hente. Så hvis Danmark bare klarer sig rimeligt, så skulle vi snildt kunne spille den ekstra CL plads hjem. Det kunne da være sjovt nok at prøve.

    Risikoen for at blive hentet af Grækenland er da overhængende stor. Med en god mulighed for to hold i CL, så har de allerede på den konto hentet os, selvom vi også skulle nå det forjættede land.
    Ah, Grækenland mangler trods alt 10 point for at hente os (10 point / 5 hold = 2 koefficientpoint). De har god sandsynlighed for 2 hold i CL, men det giver trods alt kun 4 point i forhold til DK hvis vi også kommer med. De kan naturligvis sagtens hente os, men den er bestemt ikke afgjort. Heller ikke selvom BIF og/eller AAB kvajer sig yderligere.

    Men vi kunne naturligvis godt have brugt de 0.3 point, som BIF og AAB skyllede ud i toilettet i går :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    42

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›Tja, objektivt set er det måske trist hvis BIF ryger ud. Men nu
    ›er objektiviteten måske ikke altid i højsædet. Jeg går mere op i
    ›Europa-koefficienter end de fleste, og jeg jublede som en lille
    ›glad dreng i går, da Talinn scorede :-) Og mon ikke Danmark
    ›klarer skærene uden de point BIF kunne samle op indtil 4.
    ›kvalrunde, hvor de aligevel ryger ud / ville være røget ud.

    Det må tiden jo vise ;) Men .. 2 nederlag til BIF nu er 0,4 points mistede til landekoefficienten. Det kan godt være de ikke viser sig betydningsfulde næste år eller om 2 år. Men på et eller andet tidspunkt vil det have været godt med de 0,4 landekoefficientpoints.

    Jeg er emigreret jyde, så derfor forstår jeg nok ikke denne: Hellere have at BIF ryger ud, end at DK får en evt. CL plads.

    Men ja.. som regel er det en stor ulempe at få et hold med via fairplaypladsen. Sidste år var det FC Nordsjælland som hentede 4 vundne sejre hjem... men stadig trak ned. Vi havde dog Randers FC med i 2006/2007 da de vandt pokalen?.

    Jeg sætter kontinuritet højt op på listen. Håber det er 75-80% (mindst), de samme hold som klarer sig igennem til Europa år efter år. Det modner klubberne og spillerne og højner generelt niveauet herhjemme blandt topholdene.

    Derfor en fairplay til netop Randers som var i Europa for 2 år siden, synes jeg faktisk er super.

    Men nu må vi se
    http://www.plantedebat.dk - i sommerpausen når FCK ikke spiller kan man jo bruge tiden i haven.

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Jeg er emigreret jyde, så derfor forstår jeg nok ikke denne: Hellere have at BIF ryger ud, end at DK får en evt. CL plads.
    Det kan jeg godt forstå. Det er jo heller ikke fornuften der spiller ind. Jeg har sådan set altid den indgangsvinkel, at jeg holder med BIF i Europa, men når først bolden ruller, så siger alle følelser noget andet. Det er simpelt hen umuligt ikke at nossefryde sig i den grad, hver eneste gang de fejler. (Det har været gode år på den front).

    Jeg sætter kontinuritet højt op på listen. Håber det er 75-80% (mindst), de samme hold som klarer sig igennem til Europa år efter år. Det modner klubberne og spillerne og højner generelt niveauet herhjemme blandt topholdene.
    Fuldstændig enig. Så super fint i år med de 4 bedst rangerede hold i Europa. Og når det nu skulle være, så var det sådan set også ganske fint at Randers nappede fair-play pladsen. De ligner et sub-tophold, som sagtens kan komme i nærheden af Europa-pladser i fremtiden.

    Men jeg havde nu aligevel hellere undværet fair-play pladserne. Specielt fordi Rosenborg også nappede en.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›I år har vi 5 hold med og det kan vise sig og være en kæmpe ulempe.

    Normalt ville jeg være enig, men jeg tror nu godt Randers kan gøre sig bemærket i årets turnering. Og også over gennemsnittet af de danske hold. Brøndby ser ud til at ha problemer og jeg ser dem ikke nå gruppespillet. Det samme med AAB - de har solgt den motor der var så vigtig for dem sidste år.

    Randers er en sammenspillet trup med et klart koncept - så lige i år tror jeg at vi er bedre stillet med Randers som 5. hold end vi ville ha været med de andre 4.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›Normalt ville jeg være enig, men jeg tror nu godt Randers kan
    ›gøre sig bemærket i årets turnering. Og også over gennemsnittet
    ›af de danske hold. Brøndby ser ud til at ha problemer og jeg ser
    ›dem ikke nå gruppespillet. Det samme med AAB - de har solgt den
    ›motor der var så vigtig for dem sidste år.

    ›Randers er en sammenspillet trup med et klart koncept - så lige i
    ݌r tror jeg at vi er bedre stillet med Randers som 5. hold end vi
    ›ville ha været med de andre 4.

    I så fald har du godt nok ikke særligt høje tanker om de 4 andre danske hold, medmindre du da tror på, at Randers knalder HSV ud.
    Jovist det kan da ske, meeeen...
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›I så fald har du godt nok ikke særligt høje tanker om de 4 andre
    ›danske hold, medmindre du da tror på, at Randers knalder HSV ud.
    ›Jovist det kan da ske, meeeen...


    Haha ja det var godt nok ikke en særligt fed lodtrækning...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Brøndby ser ud til at ha problemer og jeg ser dem ikke nå gruppespillet. Det samme med AAB - de har solgt den motor der var så vigtig for dem sidste år.

    Randers er en sammenspillet trup med et klart koncept - så lige i år tror jeg at vi er bedre stillet med Randers som 5. hold end vi ville ha været med de andre 4.
    OK, nu fik Randers en skidt lodtrækning, men det var aligevel født til at være en bagdel at få dem med, også selvom de er bedre end flere af de andre hold. Hvis vi antager at Randers under alle omstændigheder IKKE havde nået gruppespillet, så ville det være meget svært for dem at nå gennemsnittet hvis blot FCK går i CL - uanset hvad de andre hold laver.

    Så den eneste fordel af at have Randers med i Europa, er hvis de bider sig lidt fast i toppen, og kommer i Europa regelmæssigt (hvilket slet ikke ser umuligt ud).

    Og selvom AaB ser skidt ud, så er de seedede hele vejen, så jeg vil gætte på at de klarer sig til gruppespillet aligevel. Og OB er seedede, og de bør også klare sig.

    Brøndby er stadig formentlig useedede, men det er jo ligegyldigt, hvis de aligevel vælger at spille SÅ dårligt :-)

    Men om ikke andet, så giver Randers' deltagelse da et par ekstra vældig interessante kampe at overvære :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Jeg skal lige være sikker på, at jeg har forstået det nye system korrekt.

    Er selve kampene i sig selv ikke ligegyldige? Det er da kun afgørende om man avancerer til næste runde. I BIFs tilfælde er det f.eks. ligegyldigt, at de taber første kamp, så længe de samlet går videre. Det vil give samme antal point til Danmark.

    Eller hvad?
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  17. #57
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    ›Er selve kampene i sig selv ikke ligegyldige? Det er da kun
    ›afgørende om man avancerer til næste runde. I BIFs tilfælde er
    ›det f.eks. ligegyldigt, at de taber første kamp, så længe de
    ›samlet går videre. Det vil give samme antal point til Danmark.

    ›Eller hvad?

    Såvidt jeg ved er selve pointsystemet i kvalifikationen ikke ændret... Det er kun de individuelle hold der får de her garanterede point baseret på hvilken runde de når. Før fik de intet. Så såvidt jeg lige kan se er det kun et plus for de hold der skal igennem kvalifikationen. Brøndbys nederlag er altså kun godt for os der ikke rigtig ønsker dem noget godt. Men godt for FCK er det ikke.

    Men jeg kan tage fejl - har ikke læst det store op på landekoefficienterne.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  18. #58
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    169

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Landekoefficienten er den samme som den altid har været. Det vil sige at Brøndbys nederlag koster et point, som så skal divideres med fem, altså 0,2 point i forhold til en sejr. For Brøndbys klubkoefficient er det ligegyldigt, hvordan de kommer videre (fraregnet landekoefficientens minimale indflydelse på klubkoefficienten), bare de kommer videre. I kvalifikationsrunderne får man point alt afhængig af, hvor langt man kommer, ikke hvordan man kommer det. Det vil sige at Randers med fire sejre, Brøndby med en sejr og et nederlag og OB, som først træder ind i tredie runde alle vil have den samme klubkoefficient når tredie runde begynder.
    "Me fail English? That's unpossible"
    -Ralph Wiggum

  19. #59
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Er selve kampene i sig selv ikke ligegyldige? Det er da kun afgørende om man avancerer til næste runde. I BIFs tilfælde er det f.eks. ligegyldigt, at de taber første kamp, så længe de samlet går videre. Det vil give samme antal point til Danmark.

    Eller hvad?
    Nej, kampene er ikke ligegyldige.

    Point til landeranglisten optjenes som altid, dvs 2 point for sejr, 1 point for uafgjort, det halve for kvalkampe. Derudover kommer 3 bonuspoint for at nå CL, samt bonuspoint for at nå visse af knock-out runderne. Her er det altså hver kamp, der giver point.

    Point pr. runde systemet gælder for klubranglisten. Her har klubberne tidligere fået 0 point for alle kvalkampe. Nu får de point alt efter hvilken runde man når.

    Dermed har UEFA lavet et system, som belønner hold, der når langt, men som ikke giver en fordel, til de hold der starter tidligt. Hold der først starter i f.eks. gruppespillet, får også disse runde-bonuspoint.

    edit: Nå, jeg kan se Michele slog mig med et par minutter. Men det kan aligevel ikke siges tit nok :-)

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 18.07.09 kl. 18:55
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    42

    Re: Danske hold i Europa 2009/10

    Ja så røg AAB ud...

    /venter spændt på en opdatering af Danmarks situation :)
    http://www.plantedebat.dk - i sommerpausen når FCK ikke spiller kan man jo bruge tiden i haven.

Side 4 af 12 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  2. Følger du andre danske hold i Europa?
    By Benjamin19 in forum De lange linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 06.08.10, 08:12
  3. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41
  4. Danske hold i Europa 2007/2008
    By ottesen in forum De lange linier
    Svar: 240
    Sidste Meddelelse: 06.07.08, 20:46
  5. Danske hold i europa 2006/2007
    By ottesen in forum De lange linier
    Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 19.04.07, 12:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •