Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 139

Emner: Anbefal en tv-serie

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    De fleste jeg kender irl er vist trætte af min propaganda og jeg spacer systematisk alle de der nægter at se den pga fordomme.



    Sci-Fi i eget solsystem. Og anbefalet af fine folk som George RR Martin og vores lokale astronaut Andreas Mogensen. Bøgerne er bestemt også anbefalelsesværdige.

    Earth og Mars er i konflikt, og som en lus mellem to negle er "The Belt" og generationer af belters opvokset i asteroidefeltet i low g, og ikke længere bekvemme med jordens atmosfæriske tryk. De er afhængige af Jorden og Mars for ressourcer og overlevelse, og til dels underlagt dem også, men søger og kræver selvstændighed, politisk som på slagmarken via OPA (outer planets alliance).
    4 mia bor efterhånden på Mars og alle er dedikeret til at terraforme Mars så de kan komme ud af deres store domes og nyde livet hvis de knastørre typer kan huske hvordan man gør. En tidligere konflikt med jorden har kostet dyrt for tidsplanen, og de bærer nag. Til gengæld fik de oprustet til en sej flåde og skibe. Jorden er til gengæld på 30 mia og formår en form for centralt styre via U.N.

    De politiske spændinger fylder meget, og er slet ikke uinteressante, den kolde krig mellem Mars og Jorden blusser op og ned i et heftigt tempo som følge af ting der sker i starten af sæson 1, som ellers kun indirekte har relevans for det plot.
    Vi følger primært en blandet lille gruppe midt i "the belt" som prøver at finde ud af hvad der sker og hvem der trækker i trådene bag kulissen, og bliver uforvarende centrale spillere i det meget større politiske spil. Derudover en livstræt panser på Ceres (Belter "hovedstad" pop. 6mio) som er den største asteroide i "The Belt" spillet vidunderligt mavesurt af Thomas Jane. Han er på sporet af plottet også, og de mange handlingsforløb i starten krydser uundgåeligt hinanden. Jeg vil ikke spoile for meget, bare slå fast at den fungerer som en perfekt blanding af Battlestar Galactica og Firefly. Realismen er i højsædet i forhold til ophold og transport i rummet, ikke noget Warp og FLS at finde her, og gadgets fra 24. århundrede fylder ikke meget udover medicinsk.

    Sæson 1 og 2 er på netflix, sæson 3 pt. ikke tilgængelig noget lovligt sted (grrrr) og sæson 4 vil komme på Amazon Prime, da Jeff endelig gav efter for en lang kampagne (jeg gav bla 5$ i bidrag til at et fly fløj rundt over Amazon HQ med et stort SAVE THE EXPANSE banner i timevis), da SyFy annoncerede de ville smide den efter sæson 3 trods 100% score på rottentomatoes, stigende seerkurve og generel anmelderhyldest. Den måde succes for serier måles på i USA er madness. Har fundet sit leje på 8.4 på imdb og passer nok i øvrigt bedre til streamingtjenester og Jeffs dybe lommer.

    Kalif - screaming firehawk

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Oct 2009
    Indlæg
    131

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Citat Oprindeligt indsendt af kalif Se meddelelser
    De fleste jeg kender irl er vist trætte af min propaganda og jeg spacer systematisk alle de der nægter at se den pga fordomme.



    Sci-Fi i eget solsystem. Og anbefalet af fine folk som George RR Martin og vores lokale astronaut Andreas Mogensen. Bøgerne er bestemt også anbefalelsesværdige.

    Earth og Mars er i konflikt, og som en lus mellem to negle er "The Belt" og generationer af belters opvokset i asteroidefeltet i low g, og ikke længere bekvemme med jordens atmosfæriske tryk. De er afhængige af Jorden og Mars for ressourcer og overlevelse, og til dels underlagt dem også, men søger og kræver selvstændighed, politisk som på slagmarken via OPA (outer planets alliance).
    4 mia bor efterhånden på Mars og alle er dedikeret til at terraforme Mars så de kan komme ud af deres store domes og nyde livet hvis de knastørre typer kan huske hvordan man gør. En tidligere konflikt med jorden har kostet dyrt for tidsplanen, og de bærer nag. Til gengæld fik de oprustet til en sej flåde og skibe. Jorden er til gengæld på 30 mia og formår en form for centralt styre via U.N.

    De politiske spændinger fylder meget, og er slet ikke uinteressante, den kolde krig mellem Mars og Jorden blusser op og ned i et heftigt tempo som følge af ting der sker i starten af sæson 1, som ellers kun indirekte har relevans for det plot.
    Vi følger primært en blandet lille gruppe midt i "the belt" som prøver at finde ud af hvad der sker og hvem der trækker i trådene bag kulissen, og bliver uforvarende centrale spillere i det meget større politiske spil. Derudover en livstræt panser på Ceres (Belter "hovedstad" pop. 6mio) som er den største asteroide i "The Belt" spillet vidunderligt mavesurt af Thomas Jane. Han er på sporet af plottet også, og de mange handlingsforløb i starten krydser uundgåeligt hinanden. Jeg vil ikke spoile for meget, bare slå fast at den fungerer som en perfekt blanding af Battlestar Galactica og Firefly. Realismen er i højsædet i forhold til ophold og transport i rummet, ikke noget Warp og FLS at finde her, og gadgets fra 24. århundrede fylder ikke meget udover medicinsk.

    Sæson 1 og 2 er på netflix, sæson 3 pt. ikke tilgængelig noget lovligt sted (grrrr) og sæson 4 vil komme på Amazon Prime, da Jeff endelig gav efter for en lang kampagne (jeg gav bla 5$ i bidrag til at et fly fløj rundt over Amazon HQ med et stort SAVE THE EXPANSE banner i timevis), da SyFy annoncerede de ville smide den efter sæson 3 trods 100% score på rottentomatoes, stigende seerkurve og generel anmelderhyldest. Den måde succes for serier måles på i USA er madness. Har fundet sit leje på 8.4 på imdb og passer nok i øvrigt bedre til streamingtjenester og Jeffs dybe lommer.

    Kalif - screaming firehawk
    Den er fremragende - har du læst bøgerne? Dem kan jeg meget varmt anbefale!

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Jeg forsøgte mig med The Expanse men den fangede mig aldrig rigtig selvom jeg investerede ca. halvdelen af første sæson i den.

    Fortjener den et skud til? Jeg fik sådan lidt Firefly-vibes her for nylig da den først blev lukket og så genåbnet igen som Kalif beskriver. Så jeg begyndte at se Firefly igen. Desværre en alt for kort fornøjelse D:

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Det fremgår vist at jeg synes det, men generelt global hyldest og en sjælden succesfuld redningsaktion bør vægtes højere end en phanboys mening :)

    Jeg fik personligt meget mere ud af sæson 1 da jeg så den anden gang. Flashbacks osv der pludselig giver mening fra start.

    Desuden de små ting, især Amos mimik som ofte er hysterisk morsom, fangede jeg først anden gang.

    Er i gang med bøgerne, ved ikke om jeg fortryder jeg ikke startede der, de er som Woodsen siger særdeles fremragende også.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Citat Oprindeligt indsendt af kalif Se meddelelser
    Det fremgår vist at jeg synes det, men generelt global hyldest og en sjælden succesfuld redningsaktion bør vægtes højere end en phanboys mening :)

    Jeg fik personligt meget mere ud af sæson 1 da jeg så den anden gang. Flashbacks osv der pludselig giver mening fra start.

    Desuden de små ting, især Amos mimik som ofte er hysterisk morsom, fangede jeg først anden gang.

    Er i gang med bøgerne, ved ikke om jeg fortryder jeg ikke startede der, de er som Woodsen siger særdeles fremragende også.
    Min nysgerrighed er vækket, så en eller anden (Woodson?) må til tasterne og svare mig på om bøgerne (som oftest) gør det markant bedre end TV serien.

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Jeg er godt i gang med bog 3 nu, og jo som så oftest før så er bøgerne markant bedre baseret på de to første. Venter med sæson 3 til jeg er færdig med bogen. Fungerede nu også fint at se sæson 1 og 2 før bøgerne. Er lidt overvældet over den massive ekspansion af karakterer bog 3 er startet ud med.

    TV serien følger ikke bøgerne slavisk, nogle karakterer får mere plads i tv serien end i bøgerne og omvendt. Der er også flere omtalte space-skirmishes i bøgerne end man får at vide i serien, man får større forståelse for Jordens politiske diversitet og factions, og alles yndlings Madam Undersecretary bander endnu mere :) Eller fjende...eller ven. Hvad de tech-suits som marines render rundt i kan holde til og er i stand til fungerer også bedre på bog, fordi man tager en side ud til at beskrive det. Frk. Draper bliver slynget 1½ km væk på Ganymede f.eks. Hun er i øvrigt 2 meter høj og også sejere og mere intimiderende på bog.

    Hvad man primært får er en bedre fornemmelse for tid og sted. Rummet er som bekendt ret stort, og transportider selv post-Epstein drive er uger snarere end de minutter man ser i serien, og et klip i tv-serien og et par skægstubbe betyder måske måneder i bøgerne. Der går et år mellem sæson 1 og 2 f.eks.

    Serien er umiddelbart kun på dansk netflix til 30-09-2018 btw, er bange for Amazon Prime bliver eneste sted at streame den fra fremover.
    https://deadline.com/2018/05/the-exp...on-1202398511/

    /kalif

  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Er i fuld gang med at bingewatche Designated Survivor på Netflix. Kiefer Sutherland spiller hovedrollen i serien. Er cirka halvvejs igennem 1. sæson i skrivende stund, og den er indtil nu ganske fint skruet sammen.

    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #113
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Jeg ser også "Designated Survivor", og ja, den er skruet godt sammen. Jeg har desuden for et par timer siden genoptaget kontakten til "Making a Murderer". Har du set sæson 1, er denne serie et must!

  13. #114
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Er i fuld gang med at bingewatche Designated Survivor på Netflix. Kiefer Sutherland spiller hovedrollen i serien. Er cirka halvvejs igennem 1. sæson i skrivende stund, og den er indtil nu ganske fint skruet sammen.
    Jeg synes, at første sæson var ganske underholdende - men jeg stod helt af halvvejs inde i sæson to. Det hele kører i ring og handlingen virker meget fortænkt og kunstig. Ellers ærgeligt for der var gode takter i første sæson.

    Ellers har jeg været bidt af Ozark. En ganske glimrende serie.

  14. #115
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Doh.

    INGEN har anbefalet La Casa de Papel - som er en netflix-serie. Ligegyldig, flad, fyldt med plat sex osv.


    Men hey, sikke en fortælle-ivrighed og bingeværdighed.

    Ny sæson på vej. Og de taler spansk. Jeg er game.
    Jeg er lige vågnet, hører islandsk radio og spiser skyr
    isen's Avatar

  15. #116
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    The haunting of Hill House - nattesøvn er overvurderet.

    Et drama, med horror elementer. Forfærdelig intens kombination.

    https://www.imdb.com/title/tt6763664/
    Death by football!

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #117
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Norsemen på Netflix.

    En art Blackadder i vikingetiden. De har indspillet alle scener på både norsk og engelsk (med tyk norsk accent), og det fungerer virkelig godt.

    I lol´d


  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #118
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Citat Oprindeligt indsendt af A Se meddelelser
    The haunting of Hill House - nattesøvn er overvurderet.

    Et drama, med horror elementer. Forfærdelig intens kombination.

    https://www.imdb.com/title/tt6763664/
    Så bestemt et kig værd, dog med en jævnt kedelig afslutning. God opbygning fra starten af til der endelig kom lidt knald på i 7.-8. afsnit og så var det lidt af en langgaber derfra og især i sidste afsnit, hvor jeg sad tilbage med en meget lidt tilfredsstillet fornemmelse.

  20. #119
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+



    "When They See Us" @ Netflix

    Miniserie i fire afsnit, der handler om den grufulde historie om fem teenagere der, forkert, bliver dømt for voldtægt af en kvinde i Central Park i '89. Historien i sig selv er helt forfærdelig, og desværre er den baseret på virkelige hændelser. Det er ikke småting de fem kid skal trækkes igennem, og skuespillerne gør et fænomenalt stykke arbejde. Det er sjældent jeg bliver rørt af film eller serier, men må erkende at have haft en klump i halsen indtil flere gange under denne.

    Kæmpe anbefaling herfra!
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  21. #120
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    The Casketeers (Kistebærerne) på Netflix.
    En doku-serie omkring en bedemandsforretning i Auckland. Den formår at behandle emnet med humor og respekt.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Anbefal en bog
    By Mandrilen in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.10.07, 17:31
  2. Bedste TV-serie
    By lo.pan in forum Kultur
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 16.08.06, 00:59
  3. Anbefal ugens film
    By Vagn30 in forum Kultur
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 12.08.06, 14:24
  4. Hvem rykker fra Serie A til Serie B?
    By Bingohanz in forum Diverse
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 22.05.05, 17:15
  5. Serie-battle
    By Ethic in forum Diverse
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 22.03.05, 19:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •