Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 139

Emner: Anbefal en tv-serie

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    166

    Re: Anbefal en TV-serie

    en der fanger mig ganske tit..

    NCIS på tv3

    sendes dagligt kl 17/19 med ældre afsnit
    og søndag aften sådan omkring kl 20 det nye afsnit (genudsendes også tirsdag vist nok - for dem der nu er på away;))

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    210

    Re: Anbefal en TV-serie

    Denne HBO-perle fra 2005:



    Unscripted

    Produceret af George Clooney mfl.

    Serien, der løber over én sæson (10 afsnit a 30 min.), handler om Krista Allen (Yums!), Bryan Greenberg og Jennifer Hall og deres bestræbelser på at slå igennem i junglen af håbefulde skuespilleraspiranter i L.A. Der bliver taget temmelig tykt pis på filmindustrien og en lang række kendte navne figurerer undervejs i serien efterhånden som hovedpersonerne tumler rundt i miljøet i et lettere desparat forsøg på at få gang i karrieren. Omdrejningspunktet for serien er dramaholdet, som de alle tre går på, ledet af den ekstremt selvhøjtidelige og pigeglade Goddard Fulton (fortrinligt spillet af Frank Langella). Det er en skøn blanding af fiktion med et twist af virkelighed. Og rigtig god griner.

    Kan købes som DVD her.
    Alas. How terrible is wisdom when it brings no profit to the wise, Johnny?
    skm's Avatar

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Anbefaling af serie

    Jeg anbefaler Criminal Minds på det varmeste, som er den eneste special crime unit-serie jeg gider se.
    Weeds er også glimrende, men de sidste 2 sæsoner har været på kanten af det acceptable.

    Hvis du kan se bort fra dåselatteren, er The Big Bang Theory klart den sjoveste serie i øjeblikket, men det kræver formentlig at man er en smule nørdet.

    Jeg er sikker på, at du jf. de serier du har nævnt, også vil være vild med Burn Notice.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    484

    Re: Anbefaling af serie


    The IT Crowd. En britisk sitcom om en "typisk" IT-afdeling. Jeg blev fanget med det samme, da Zulu kørte en IT Crowd-marathon for en måned siden og tilfældigvis zappede forbi.


    The Venture Brothers. Hvis du er til sorte/sjove/nørdede/blodige/intelligente voksentegneserie er det helt klart noget for dig.
    Plastique®

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Anbefaling af serie

    ›Hey

    ›Jeg mangler en ny serie at gå i krig med. Har netop afsluttet
    ›Lost, Prison Break og Dexter. 24 sæson 1 var go', men det har jeg
    ›har set af sæson 7 gider jeg ikke fortsætte...

    ›Nogle forslag?

    Det bedste er The Wire. Baltimore politi drama. Alle 5 sæsoner skal ses.

    Det sjoveste er 30 Rock. Vandt i år bedste mandlige hovedrolle, bedste kvindelige hovedrolle og bedste komedie serie.

    Bedste drengerøvs serie er Entourage.

    De 3 første sæsoner af Weeds er gode, Sopranos holder, Scrubs osv osv

    En ganske bizar serie hedder The life and times of Tim. Den er utrolig sjov, men nok ikke for alle.
    Death by football!

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  9. #21
    Whitetrash er offline Klub=FCK&Klubfølelse=True
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    626

    Re: Anbefal en TV-serie

    Ikke en egentlig tv-serie, men nu har Svensk TV4 startet en versionering af formatet "Cookalong Live" - med herlige Tina Nordström! Mandage kl. 20.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Anbefal en TV-serie

    Hvordan How I Met Your Mother ikke er blevet nævnt i denne tråd er mig en gåde. Den og 2,5 Men er vel de sjoveste serier der kører for tiden. Sæson opstart 21. september.

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Anbefal en TV-serie

    Entourage som kører på Canal+ og zulu. Det er en serie som handler om skuespilleren Vincent Chase og hans vej mod stjernerne som skuespiller. Man følger ham og hans venner: Manageren og barndomsvennen Eric, som er den mest eftertænksomme i gruppen og den fornuftigste. Broderen Johnny Drama som er en b-film skuespiller som blev semikendt for sin hovedrolle i en viking-serie. Og så er der Turtle, som ikke rigtig bidrager, økonomisk, til gruppen men som regel bare er chauffør. Fælles for alle vennerne er dog at de alle nasser på Vincents berømthed og de medfølgende penge.
    Men nu vil jeg ikke sige for meget om serien ud over at den er fremragende og giver et fint blik ind i skuespiller og hollywoodverden. Og så er der fremragende Jeremy Piven i rollen som Vincents agent og fra ham, kan du godt forvente mange hylende morsomme citater.
    Alt i alt en fremragende serie.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #24
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Anbefal en TV-serie

    ›Hvordan How I Met Your Mother ikke er blevet nævnt i denne tråd
    ›er mig en gåde. Den og 2,5 Men er vel de sjoveste serier der
    ›kører for tiden. Sæson opstart 21. september.

    Pudsigt, jeg kom netop ind i tråden for at anbefale denne serie som en slags "guilty pleasure." For sitcoms med dåselatter har fået et blakket ry nutildags, hvor det er serier som The Office, Scrubs og Family Guy, altså utraditionelle komedieserier, der er in og smart at kunne lide. For mig er det som sådan også forståeligt, for der er mange dårlige klassiske sitcoms, heriblandt ifølge min mening også Two and a Half Men.

    How I Met Your Mother er dog undtagelsen og et vaskeægte guldkorn i genren. De hurtige, kvikke replikskifter, de fremragende roller (Barney er måske en af de sjoveste figurer nogensinde på tv), den fantastiske komiske timing, alle skuespillerne viser, ja, grundene er mange til, hvorfor serien skiller sig markant ud fra resten. Dette står for mig i skarp kontrast til f.eks. Two and a Half Men, der benytter sig af så mange klicheer og banale jokes, at det for mig nærmest er tåkrummende. Hvis ikke det var for de lidt grovere jokes, kunne den serie lige så godt være blevet lavet i 80'erne. How I Met Your Mother er et fremragende eksempel på, hvordan en sitcom bør se ud i det nye årtusinde.

    Til dem, der skulle være interesserede i at hoppe på, kan jeg sige, at 3+ netop er begyndt at sende serien forfra på de absolut herlige tidspunkter 8:15 og 13:40. Heldigvis er diverse optageredskaber jo opfundet, så det er bare at sætte i gang med disse, hvis man vil se serien. Man skal dog her være klar på tvivlsomme oversætterpræstationer. I dagens afsnit blev en punchline om Road Runner fra Looney Tunes-tegnefilmene totalt ødelagt, da oversætteren åbenbart aldrig havde hørt om disse film og derfor oversatte Road Runner til jordgøg! Men hvis man kan distrahere fra dette, kan man godt glæde sig til fremragende underholdning.


  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Anbefal en TV-serie

    Efter jeg for nogle måneder siden blev færdig med, den i øvrigt stærkt anbefalelsesværdige, The Wire købte jeg Generation Kill, fra nogenlunde de samme folk der skabte The Wire.


    Den er bygget over den prisbelønnede artikelserie af Rolling Stones journalisten Evan Wright som tilbragte nogle måneder sammen med læderhalsene fra US. Marines 1st recon battalion under invasionen af Irak i 2003. Jeg er nået omkring halvvejs i den og giver den indtil videre mine varme anbefalinger. Gennem HBOs sædvanlige høje niveau for produktioner og skuespilspræstationer får man et meget lærerigt indblik i moderne krigsførelse og de konsekvenser det har for, i særdeleshed, de allierede styrker. Det er ikke et særligt kønt eller opløftende syn, men det vidste vi jo godt.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    304

    Re: Anbefal en TV-serie

    Little Britain - Zulu
    Engelsk sketch-show


    http://uk.youtube.com/v/dHYKr0ubCAY


    http://uk.youtube.com/v/lNPtJwYabbc


    http://uk.youtube.com/v/l4zx1ZX8GW4


    Dexter - 3+
    Kriminaltekniker der er seriemorder i sin fritid.


    http://uk.youtube.com/v/1UJz0O2NjOo
    FC København - Chelsea FC - Real Madrid CF
    Jeg er fan af købehold.
    Ægte plastik fan der åbenbart ville skifte til et andet hold, hvis der ikke længere er penge i kassen.
    Danish Rebel's Avatar

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Anbefal en TV-serie

    Jeg vil lige ile med endnu en anbefaling, nemlig af The Big Bang Theory, der må være verdens mest nørdede serie.

    Wikipedia siger
    Set in Pasadena, California, the show concerns two male Caltech prodigies in their twenties, one an experimental physicist (Leonard) and the other a theoretical physicist (Sheldon), who live across the hall from an attractive blonde waitress with show-biz aspirations (Penny). Leonard and Sheldon's geekiness and intellect are contrasted with Penny's social skills and common sense for comedic effect.[3][4] Two equally geeky friends of theirs, Howard and Rajesh, are also main characters.


    Altså fire fysikere/ingeniørers møde med resten af verden. De fire er selvfølgelig besat af alt nørdet: Tegneserier, XBox, World of Warcraft, Startrek og den slags, men ikke på en måde, så man som deres ligesindede føler sig udstillet. Det er bare fantastisk morsomt!

    Her bytter overgeniet (Sheldon), den mest normale af de fire fyre (Leonard) og nabolamsebamsen (Penny) gaver:


    http://uk.youtube.com/v/mlhHTdDqoBc

    Her forklarer Sheldon (der forresten blev nomineret til en Emmy), hvorfor hans sandwich ikke kan fungere:


    http://uk.youtube.com/v/fRaUVp5DfRk

    Og slutteligt en trailer, der vel nok bedst af alt opsummerer humoren:

    http://uk.youtube.com/v/FlvJn6pZWBc

    Desværre er der nok også her problemer med at se serien på dansk tv, og de amerikanske services som hulu.com og cbs.com tillader kun amerikanske ip'er at forbinde. Så man må enten købe dvd'en eller håbe at finde den på lidt mere alternativ vis.
    No law of Nature. Just Nature!

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #28
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Anbefal en TV-serie


    ›Desværre er der nok også her problemer med at se serien på dansk
    ›tv, og de amerikanske services som hulu.com og cbs.com tillader
    ›kun amerikanske ip'er at forbinde. Så man må enten købe dvd'en
    ›eller håbe at finde den på lidt mere alternativ vis.

    Ikke helt. Jeg har set enkelte afsnit af serien på Kanal 5 og vist også på 6´eren, mest på sene/tidlige (afhængig af éns døgnrytme) timer på døgnet.


    Mvh
    Kasper

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Anbefal en TV-serie

    Har lige fået set sæson 2 af "The Tudors" hvor første sæson har kørt på DR1 med en eller anden frygtelig titel der mindede om Mistrals datter eller sådan noget.
    Men ganske god historisk serie med Jonathan Rhys-Meyers fra "Bend it like Beckham" som Henry VIII, der kan lide at hugge hovedet af sine koner.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,392

    Re: Anbefal en TV-serie

    Der ser ud til at være chance for faktisk at tage en fin serie fra starten nu. Kanal 5 begynder snart at sende Flashforward, der - hold fast - drejer sig om at hele jorden blackouter på samme tid i samme periode: 2 minutter og 17 sekunder, og mens folk er gået ud oplever de en vision om en lige så lang periode i deres liv godt et halvt år senere. Vores helte slider selvfølgelig for at finde ud af hvad grunden er, og hvem der er skyldig - ikke mindst ved at analysere folks visioner.

    Den har kørt et par måneder på TV4, og er bestemt værd at begynde fra første afsnit på, ikke mindst da den ellers vil give lige så lidt mening som en puljekamp i Royal League i november.

    Den er spændende, helt enkelt - med en rigtig mystik og reel gådefuldhed og originalitet.

    mvh,
    -smølle

    ps: nå ja, og Gabrielle Union er med i den. Dog i en lille rolle og langt mere påklædt...


  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Anbefal en bog
    By Mandrilen in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.10.07, 17:31
  2. Bedste TV-serie
    By lo.pan in forum Kultur
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 16.08.06, 00:59
  3. Anbefal ugens film
    By Vagn30 in forum Kultur
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 12.08.06, 14:24
  4. Hvem rykker fra Serie A til Serie B?
    By Bingohanz in forum Diverse
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 22.05.05, 17:15
  5. Serie-battle
    By Ethic in forum Diverse
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 22.03.05, 19:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •