Side 3 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 139

Emner: Anbefal en tv-serie

  1. #31
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Anbefal en TV-serie



    Californication, serie der startede i 2007.
    Serien er om Hank Moody; en skriveblokeret, alkoholiseret, has-been forfatter, mislykket far der stadig er forelsket i sin eks og som prøver at vinde hende tilbage. -Selvom hun er ved at gifte sig med en anden. Desuden er Hank en døgenigt. Og en selvdestruktiv storcharmør. Sidst men absolut ikke mindst, så er Hank Moody en serieknepper (citat af Ralf Christensen, der næsten var morsom i sin karakteristik af Duchovnys nå ja, karakter). Da Hank er serieknepper, er der selvfølgelig masser af nøgne kvinder, bare bryster galore og (softcore) sexscener i denne dramakomedie-serie. Humoren er besk, sort og der er masser af herlige punchlines og one-liners.
    Hvis man alligevel 'bruger' TV2 Sputnik og ikke kender serien, så kan man se serien her.

    Citat:
    Rehab is for quitters.

    Citat:
    Now you're giving me that look, right now, look like I fingerbanged your cat.


    http://uk.youtube.com/v/gQ7yaQhXJAI


    Mvh
    Kasper

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    176

    Re: Anbefal en tv-serie

    Tror jeg har anbefalet den før, men gør det gerne igen... og igen... og igen:



    Åh nej... endnu en politiserie? Langt fra. Denne serie er for alle dem, som har fået nok af "To protect and serve".
    Tag "NYPD Blue". Flyt så handlingen fra New York til et af de værste bandehærgede miljøer i Los Angeles. Og gør så hele stationen bund-korrupt.

    Nåh ja... og se den kejtede Michael Chiklis fra "The Commish" spille hårdkogt pil-skaldet korrupt dumt svin, som man alligevel ikke kan lade være med at føle sympati med, og den normalt lige så kejtede Forest Whitaker som lige så korrupt Internal Affairs-agent. Fantastisk serie.
    ...ateist siden 29. september 2005....

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Anbefal en tv-serie

    En anbefaling nu til et tv-quiz-show. Eller i hvert fald noget, der på overfladen minder om endnu en hjernedød quiz med celebrities på slap line. Men lige netop hjernedødt er QI absolut ikke.



    Værten er Stephen Fry, kendt fra bl.a. samarbejdet med Hugh Laurie, der her ses sammen med det faste panelmedlem Alan Davies. I hvert program er der derudover tre andre deltagere, som oftest komikere.

    Emnet er alt mellem himmel og jord, men som oftest er spørgsmålene komplet umulige at svare på, hvilket betyder, at det ikke handler om svarene på dem, men derimod om at komme med interessante eller sjove betragtninger, hvilket deltagerne altid er rigtig gode til. Samtidig får man via svarene en masse viden, man ikke vidste, man havde brug for at vide.

    Underholdende, morsomt og lærerigt på samme tid. Ikke mange tv-udsendelser, man kan sige det om ellers. Programmet bliver ikke vist på tv uden for Storbritannien, åbenbart pga. rettigheder til de billeder, der bruges i udsendelserne, men ved en hurtig søgning på Youtube er det let at finde samtlige programmer i fuld længde. Derudover er der også udgivet DVD'er, som man kan få fingrene i, hvis man skulle have lyst.

    EDIT: Lad mig lige opdatere med et genialt klip, der illustrerer programmet langt bedre end jeg kan med ord:


    http://uk.youtube.com/v/D1zuAQAhhMI

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #34
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Anbefal en tv-serie

    ›EDIT: Lad mig lige opdatere med et genialt klip, der illustrerer
    ›programmet langt bedre end jeg kan med ord:



    Hvem der så bare ville leve i 2676, hvor Cruithne, der ikke er en måne, men en quasi-sattelit, næste gang passere Jorden og endog meget tæt på. :-)
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Anbefal en tv-serie

    Mad Men er på pogrammet i det lille hjem for tiden.

    Reklame bureau i 1960ernes New York. Holder helt fantastisk og kan varmt anbefales. Selvfølgelig er det en HBO serie.

    Mvh.

    Defreni

    Edit:

    Ikke bare er jeg blind, jeg står også frygtelig corrected :)
    Sidst redigeret af Defreni : 28.07.10 kl. 18:25
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Anbefal en tv-serie

    ›Mad Men er på pogrammet i det lille hjem for tiden.

    ›Reklame bureau i 1960ernes New York. Holder helt fantastisk og
    ›kan varmt anbefales. Selvfølgelig er det en HBO serie.
    Den er også på programmet hjemme hos os, efter anbefalinger bl.a. hér i tråden. Hjemme hos os, er det dog en AMC-serie ;-)

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    111

    Re: Anbefal en tv-serie



    Louie kan anbefales. Der findes ikke mange komedieserier som ikke er for skabede eller bare direkte usjove, men Louie har potentiale. Det er ikke det sjoveste nogensinde, men den er kommet ganske hæderligt fra start. Om den fortsætter efter første sæson og om den nogensinde kommer i dansk tv, er nok mere tvivlsomt.

    Louie handler om Louis CK i rollen som sig selv. Louis CK er en standup komiker fra New York. Han er vist et sted i 40'erne, skilt og har to børn. Hans stand up kan iøvrigt også anbefales.

    Konceptet minder en del om Seinfeld, hvor man følger hans dagligdag som lægger op til hans stand up, men stilen minder mere om Curb your enthusiasm (eller Klovn).

    Promo

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Anbefal en tv-serie

    Den er svær at anbefale eftersom den ikke er udkommet endnu. Men jeg har i al fald alle mulige fromme intentioner om at sidde foran skærmen når nedenstående starter:

    http://uk.youtube.com/v/7KfUNiFlo4c

    ... den ser sg'u nice ud!
    Sidst redigeret af Dingo : 13.08.10 kl. 15:53


  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    478

    Re: Anbefal en tv-serie

    Jeg vil så komme med to serier der er på vej, som jeg ser frem til.

    Game of Thrones

    Baseret på George RR Martins A Song of Ice and Fire bøger. Det er voksent fantasy i en middelalderlig verden, der kan beskrives som Ringenes Herre blandet med Rome serien. Bl.a. med Nikolaj Coster-Waldau...


    http://uk.youtube.com/v/xVytEgSO0wQ

    Walking Dead

    Baseret på tegneserien ved samme navn. Zombie apocalypse i serieformat.


    http://uk.youtube.com/v/319knAYrTRE

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Anbefal en tv-serie

    The Event

    The Event er en af NBC's store efterårssatsninger og udfylder i høj grad tomrummet efter serier som Heroes og Lost er blevet afsluttet. Serier som The Event umiddelbart har en del lighedspunkter med tilføjet et lidt mere hæsblæsende action element som det kendes fra 24 timer.

    Kort fortalt så handler den om Sean Walker som på en romantisk ferie har fået sin kæreste kidnappet. Hendes kidnapning har forbindelse til en sag om om en gruppe mennesker som har anderledes gener (og evner bl.a. ældes de langsommere), som er styrtet ned i Alaska. Disse mennesker er så blevet holdt fanget lige siden af folk i CIA, hvilket er skjult for offentligheden.



    Efter de første 2 afsnit er jeg i i hvert fald på trods af den lidt rodede kronologi, hvor man ser der står "X hours/days/weeks/month/years earlier" i nærheden af 10 gange hvert afsnit.

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Re: Anbefal en tv-serie

    Skandale !....

    Hvordan kan man overhovedet komme uden om denne serie ?...

    "Dick Turpin"..(ca 1979)


    http://uk.youtube.com/v/n4d3RW488AQ

    Og han er skam ægte...http://en.wikipedia.org/wiki/Dick_Turpin
    I dette lille klip ryger han god nok på bagdelen (ja..jeg er over 40 og nægter derfor at bruge ord som ..røv..) da han bliver overrasket over sin kommende "assistent"´s færdigheder.

    Mange timer er gået i selskab med denne helt...cola og popkorn !

    Nyd !
    Sidst redigeret af Fnug : 03.10.10 kl. 06:47
    "De ska´ha´baaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar


  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    TV-anbefaling: Dating In The Dark, hver tirsdag kl. 20.00 på Kanal 4

    Ja, jeg troede aldrig jeg skulle kunne blive hooked på 1 reality-program, men jeg må sgu lige køre denne her som en ren tilståelsessag. Programmet "Dating In The Dark" er kolossalt.

    Konceptet?

    Tre kvinder og tre mænd mødes i et mørkt rum og kan ikke se hinanden. De snakker på kryds og tværs og efterfølgende finder de ud af hvem de godt vil date med alene STADIG I bælgragende mørke. Der snakkes, snaves og ditten datten - for til sidst at slutte af med at parterne så endelig ser hinanden.

    Det skal bare ses hehe. Især deltagernes reaktioner er prisløse !!

    Hilsen
    Karsten

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: Anbefal en tv-serie

    Ghost Adventures på Canal 9.

    En serie om spøgelsesjægere, der tager sig selv en lille smule for seriøst.

    Plottet er, at finde et hjemsøgt hus, slot, whatever... Bygge en stemning op og derefter blive låst inde natten over. Twistet kommer, da det faktisk lykkedes at skabe en stemning der griber om sig, samtidig med at det tager sig selv så højtidigt at det ender med en let klukken fra undertegnede.

    Da jeg åbenbart ikke kan embedde i øjeblikket får I et link her

    Oh, og så har de flere gadgets end Venkman kan finde på.
    Sidst redigeret af Hicks : 26.01.11 kl. 23:11
    The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
    -Douglas Adams
    Hicks's Avatar

  22. #44
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Anbefal en tv-serie

    Fra den 20. Februar vil man på DR1 samt DRHD kunne se Tom Hanks' og Steven Spielbergs The Pacific.



    Hvis man ikke skulle have set serien på Canal+, have købt boksen eller lignende, så kan man altså se den på DR. Hvor kolossalt!
    Ludo har skrevet lidt om serien, lige her.


    http://uk.youtube.com/v/e99B80crU3E

    Og fra 1. Maj kan man på samme kanaler (gen)se Band of Brothers.

    Citat:
    Når ’The Pacific’ er slut, byder DR1 og DR HD i øvrigt på et gensyn med ’Kammerater i krig’. Det sker fra søndag den 1. maj.

    Og det er jo dælme ikke ilde!


    Mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 06.02.11 kl. 22:15

  23. De følgende 8 brugere er enige:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Spectacle på DR K.

    Hvis ikke man har opdaget det (og sådan set også selv om man har), så er DR K begyndt at sende Elvis Costellos musikalske talkshow, Spectacle. Det finder jeg ganske glimrende, hvorfor jeg hermed vil anbefale det. Jeg skal advare mod, at der ikke er nogen, som bagtaler hinanden, knalder på kryds og tværs eller bliver stemt hjem under en verbaltsunami af eder, forbandelser og skidt formulerede trusler. Der finder ligeledes intelligent samtale sted.

    I aften kl. 22.45 er det Lou Reed, som kommer på besøg, så forventningerne er helt oppe at ramme loftet, og der er ca. 3 meter op, vil jeg umiddelbart anslå. Se det!! Eller lad være.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 3 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Anbefal en bog
    By Mandrilen in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.10.07, 17:31
  2. Bedste TV-serie
    By lo.pan in forum Kultur
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 16.08.06, 00:59
  3. Anbefal ugens film
    By Vagn30 in forum Kultur
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 12.08.06, 14:24
  4. Hvem rykker fra Serie A til Serie B?
    By Bingohanz in forum Diverse
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 22.05.05, 17:15
  5. Serie-battle
    By Ethic in forum Diverse
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 22.03.05, 19:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •