Side 7 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 139

Emner: Anbefal en tv-serie

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: Dirk Gently's Holistic Detective Agency.

    Citat Oprindeligt indsendt af Awesome Se meddelelser
    Douglas Adams' Dirk Gently's Holistic Detective Agency som serie på Netflix i otte afsnit. Lad det være sagt med det samme, den er fuldstændigt vanvittig. Fuldstændigt vanvittig hæsblæsende, morsom, voldsom, og ufattelig i den version af ufattelig, hvor man ikke begriber, hvordan i himlens navn forfatteren er nået frem til det vanvittige plot. Jeg har ærlig talt ikke orket prøve at gennemskue, om det holder vand, men jeg var vanvittigt underholdt, de vist ca. 6 timer det tog at se serien i ét hug :o)

    You had me at Douglas Adams.

    Tak for introduktionen.
    The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
    -Douglas Adams
    Hicks's Avatar

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Dirk Gently's Holistic Detective Agency.



    Black Mirror - Channel 4/Netflix, 3 sæoner, 13 afsnit indtil videre.

    Netflix overtog efter to sæsoner denne fremragende serie om de mørke sider af livet med teknologi og udforsker uforudsete konsekvenser af ny teknologi i det moderne samfund. Jeg kunne godt linke til trailere, men jeg tror at det er bedst hvis man ikke får så meget at vide inden man starter og lader sig rive med af seriens til tider vilde, skøre, uhyggelige, dystopiske, ubehagelige, humoristiske og ganske gennemtænkte afsnit. Det er en antologiserie så hvert afsnit er i et ny, afsluttet og isoleret historie på mellem 43 og 89 minutter.

    Jeg var vild med den og glæder mig til at se hvad de kan finde på til den kommende sæson 4.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Dirk Gently's Holistic Detective Agency.

    Og omvendt er jeg sjældent blevet så skuffet over en så hypet serie, som jeg blev over Black Mirror. Men det er nok bare sådan en af de serier, der deler vandene meget kraftigt.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Dirk Gently's Holistic Detective Agency.

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Og omvendt er jeg sjældent blevet så skuffet over en så hypet serie, som jeg blev over Black Mirror. Men det er nok bare sådan en af de serier, der deler vandene meget kraftigt.
    Jeg tror også kun jeg fik set 2-3 afsnit....

    Dem jeg ser lige pt eller har set:
    - Designated survivor (Netflix)
    - Shooter (Netflix)
    - Dirk Gently's Holistic Detective Agency (Netflix) (meget mærkelig serie men meget underholdende :) )
    - Suits

    HBO:
    - Billions
    - Westworld
    - Entourage
    - Ballers
    - Black Sails

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Humans

    Britiske Channel 4 og amerikanske AMCs fremragende serie, Humans, om kunstig intelligens, som bl.a. kan ses på TV2play:



    Jeg blev gjort opmærksom på serien via Sam Harris' podcast, hvor han interviewede Professor of Computer Science Stuart Russell, som henviste til serien som en af de mest realistiske bud på, hvordan en nær fremtid med androider, eller synteter som de hedder i serien, kunne se ud.

    Serien er anderledes end så meget andet godt sci-fi, idet den via et kontrafaktisk greb planter synteterne direkte i vores genkendelig nutidshverdag. Den er tankeprovokerende, foruroligende og sine steder meget rørende. Forlægget er en svensk (!) serie, men udtrykket fremstår meget britisk - som Westworld udsat for køkkenbordsrealisme a la Ken Loach.

    Stærkt anbefalelsesværdig! Jeg åd begge sæsoner ud i en køre.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #96
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Humans

    Julen kommer tidligt i år!
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

  12. #97
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Humans

    Jeg har altid haft etlandet for Ellen Barkin. Og hun er fanme sej her.



    Viaplay har tilsyneladende lige købt Animal Kingdom, som halvvejs inde i sæson 1 er ganske anbefalelsesværdig. Nye episoder i sæson 2 en gang om ugen pt.
    Jeg er lige vågnet, hører islandsk radio og spiser skyr
    isen's Avatar

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Humans

    LOST. Helt klart en serie man bliver bidt af fra starten. Den første sæson er noget af det bedste der har været på tv. De efterfølgende sæsoner er også ganske gode, omend serien måske mister lidt af pusten i de sidste 2 sæsoner af de 6 der er, men det ændre ikke på det faktum, at det er top underholdning.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    151

    Re: Humans

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Britiske Channel 4 og amerikanske AMCs fremragende serie, Humans, om kunstig intelligens, som bl.a. kan ses på TV2play:
    . Forlægget er en svensk (!) serie, .
    Den svenske udgave "Âkta människor" findes på Netflix - deværre kun sæson 2
    Åd den også i en streg henover en dødssyg regnvåd november weekend
    Interessante ( meget) dilemmaer som rejses i den svenske udgave i hvert fald.
    ANBEFALES kraftigt

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Humans

    The Handmaid's tale på HBO

    https://www.youtube.com/embed/PJTonrzXTJs

    En syg syg verden, som på mange måder af en eller anden årsag, ikke virker som et helt usandsynligt scenarie i en ikke så fjern fremtid...

    /Jesper
    cossie's Avatar

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Humans

    "The Leftovers" på HBO



    Hvis man var til mystikken i Lost, er her endelig noget der tilfredser lidt af den nysgerrighed man havde dengang. The Leftovers handler om verdenen efter "The Sudden Departure" hvor 140 mio., tilsyneladende, random mennesker forsvinder som dug for solen. Serien omhandler Kevin Garvey, politiinspektør i Mapleton, NY., og hans familie. Om sorg, apati og frustrationer over hvad der er sket. Der sker dog mystiske ting i Mapleton, og selvom første sæson godt kan være lidt træg i starten, finder den momentum og bliver bare bedre og bedre.
    Der er 3 sæsoner ialt, hvor 3. netop er afsluttet. Jeg er nået til slutningen af sæson 2 og sluger afsnittene uden at blinke. Så hvis du er til Lost-mystik, tilsat drama og menneskelig tragedie, så er The Leftovers helt klart værd at gå i gang med.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  19. De følgende 3 brugere er enige:
    A, MBS, Req

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Humans

    Jeg er kæmpe TNG-trekkie men især de første sæsoner er virkelig svære at komme igennem hvis man ikke er kender.

    Derfor anbefaler jeg bare et enkelt afsnit som jeg godt synes man kan se for sig selv og som siger en del om hvad det er Star Trek TNG kan.

    "The Inner Light" fra sæson 5. Du spoiler intet for dig selv ved at se dette afsnit for sig selv.

    Direkte link til afsnittet på Netflix

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  22. #103
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Humans

    Jeg har ferie en hel måned (sic), hvilket giver rig lejlighed til at lufte binge-watching-genet.

    De seneste par dage er gået med 1. sæson (en ny er på vej) af Counterpart, som er tilgængelig på viaplay https://viaplay.dk/serier/counterpart.

    Der er mange gode dobbeltroller pga. seriens plot, men især J.K. Simmons er helt sublim.
    Jeg er lige vågnet, hører islandsk radio og spiser skyr
    isen's Avatar

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Jeg er vild med "This is us", den er gennemtænkt og medrivende på så mange niveauer.
    Trailer og første afsnit giver kun en lille forsmag, den vokser gennem hele 1. og 2. sæson.

    https://www.imdb.com/title/tt5555260...r/vi2647438361
    Hislen af TorbenØ.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:
    A

  25. #105
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: An Idiot Abroad - Mandage 21-22 på 3+

    Good Girls. https://www.imdb.com/title/tt6474378/?ref_=fn_al_tt_1

    "Three suburban mothers suddenly find themselves in desperate circumstances and decide to stop playing it safe and risk everything to take their power back."
    Plot set før bla. i Weeds, men er stadig sjovt.
    Super hyggelig serie med en charmerende Mae Whitman, som i følge imdb.com spillede Ann Veal i Arrested Development, jeg kan ikke lige huske rollen. Retta, som spillede Donna i Parks and Recs og Christina Hendricks.

    Er på Netflix.
    Death by football!

Side 7 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Anbefal en bog
    By Mandrilen in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.10.07, 17:31
  2. Bedste TV-serie
    By lo.pan in forum Kultur
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 16.08.06, 00:59
  3. Anbefal ugens film
    By Vagn30 in forum Kultur
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 12.08.06, 14:24
  4. Hvem rykker fra Serie A til Serie B?
    By Bingohanz in forum Diverse
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 22.05.05, 17:15
  5. Serie-battle
    By Ethic in forum Diverse
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 22.03.05, 19:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •