Side 5 af 25 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 364

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    458

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    ›(der forlængst har skiftet adblock indstillinger, så jeg stadig
    ›kan se BT og bold og stadig UDEN at se noget til deres elendige
    ›reklamer).

    hvordan bærer man sig ad med det?

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    Hvis du har adblock på din Firefox, så vælge Funktioner -> Adblock Plus indstillinger -> Indstillinger Fjern hakket ved Sammenklap blokerede elementer, og så kan du se BT igen (hvem hulen der ellers gider det).

    Nå ja. Flash-reklamer pisser mig så meget af, at jeg har flashblock i min Firefox

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    ›(der forlængst har skiftet adblock indstillinger, så jeg stadig
    ›kan se BT og bold og stadig UDEN at se noget til deres elendige
    ›reklamer).

    hvordan bærer man sig ad med det?
    Kort historie: Hvis du benytter Adblock Plus, så kan du bare højreklikke på stopskiltet i øverste højre hjørne, vælge "options", og afchecke "collapse blocked elements".

    Eller endnu nemmere. Slå Javascript fra på de sider. De benytter Javascript til at checke om du har adblocker.

    Lang og nørdet version:

    Adblockere kan checkes på mange måder, så det er typisk ret individuelle løsninger, der skal findes.

    F.eks. kører BT denne linie kode, for alle deres reklamer. Den checker om kilden er deres "reklame-leverandør", samt om de er blevet fjernet ved at Adblockeren har sat display=none, dvs effektivt set fjernet den:

    Kode:
    if (script && ((script.getAttribute("src") != null && script.getAttribute("src").match("http://m-serving.com")) || script.style.display == "none")) {
      parent.location.href = "/sites/all/themes/bt/adblocker.html";
    }
    Det bl.a. adblock gør er netop at sætte display=none. Hvis man afvælger "collapse-blocked-elements", så bliver de ikke sat til display=none men til display=hidden i stedet, og det checker bt ikke. (Hvilket er aldeles tåbeligt, og det finder de måske ud af snart). Til gengæld får man hvide felter, der hvor der burde være reklamer (det er forskellen på display=none, som fjerner dem helt, og display=hidden, som skjuler dem, men lader dem "fylde" samme område.

    Men hovedpointen er at det er en tabt sag de kæmper. Du kan ikke styre hvordan brugerens egen browser viser indhold. Og det er heller ikke meningen. I dette tilfælde kunne man gøre 1000 ting for at ændre koden en lille smule. F.eks. lave en micro extension, som bare undlader at køre linien med omdirigeringen til adblocker siden. Pointen er at de sender koden til en, og man kan nå at ændre den mange gange, inden den bliver kørt. Men det kræver naturligvis lidt teknisk indsigt. Men ingen tvivl om at nogen laver en lille extension snart, til at omgå denne slags adblocker-detection. Ellers gør jeg det selv, når jeg får tid :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    ›Motorcykler, af den der slags der larmer afsindigt meget... hvad
    ›fanden er ideen lige???
    ›Du kan umuligt selv syntes at det lyder fedt, og SÅ fedt er det
    ›vel heller ikke at have en hobby, som alle syntes er latterlig?
    ›Uden at vide noget som helst om motorcykler, så handler det vel
    ›et eller andet sted om at være fri og kunne køre rundt, ja og
    ›evt. nyde naturen - eller hvor man nu kører henne, men hvor meget
    ›kan man nyde noget som helst med BROOOOMMMM PRUTTE-PRUTTE-PRUTTE
    ›BROOOM i ørene?

    Og i forlængelse deraf: De nyeste støjsataner i form af 4-hjulede motorcykler (?) med en udblæsning direkte fra Helvede, bemandet af omtrent-kronragede, grinende, fjogede ungersvende, der åbenlyst nyder at deres hasarderede kørsel og almindelige fremfærd skræmmer andre.

    Dø, idioter!!!!
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    ›Motorcykler, af den der slags der larmer afsindigt meget... hvad
    ›fanden er ideen lige???
    ›Du kan umuligt selv syntes at det lyder fedt, og SÅ fedt er det
    ›vel heller ikke at have en hobby, som alle syntes er latterlig?
    ›Uden at vide noget som helst om motorcykler, så handler det vel
    ›et eller andet sted om at være fri og kunne køre rundt, ja og
    ›evt. nyde naturen - eller hvor man nu kører henne, men hvor meget
    ›kan man nyde noget som helst med BROOOOMMMM PRUTTE-PRUTTE-PRUTTE
    ›BROOOM i ørene?

    Det pisser også mig af. Men jeg har da fået en delvis forklaring af en motorcykelchauffør jeg kender. Han siger at det er for sikkerhedens skyld. Så bilerne kan høre at han kommer, da bilister har det med at overse en motorcykel.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    Når folk bliver ved med at sige ting igen og igen

    Eks.

    Ejendomsmægler der skal fortælle hvad der afgør prisen, og man får at vide der er 3 ting:

    1. Belligenhed
    2. Belligenhed
    3. Belligenhed

    Så hold dog for helvede kæft med det pjat

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    Diverse nye Windowsversioner i alle slags afskygninger pisser mig !!!!

    Det er fandme det samme hver gang! Så bliver det hypet i pressen! Så kan man blive tester !! Så viser de nogle flyvende vinduer! Og det kræver 100 GB ram at få det til at køre bare nogenlunde anstændig !!

    Vi snakker et SKIDE OPERATIVSYSTEM, for dælen da !!! Det skal ikke fylde noget som helst! Det er en platform hvor fra man kører sine rigtige programmer, det være sig spil, udvikling, grafik, musik, hvad ved jeg.

    Doooh !!!!

    Hilsen
    Karsten

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    Det pisser mig i den grad af, at jeg arbejdsmæssigt er strandet på det mest latterligt dårligt designede IT-projekt, jeg nogensinde har set. Systemet har ikke en snebolds chance i Helvede for at blive vellykket, og slutkunden hælder penge i det bundløse hul i den naive tro, at tingene bedres, hvis bare de kaster flere gode penge efter de dårlige, der allerede er brugt.

    For så at føje spot til skade, så bliver dette makværk af IT-systemernes svar på Tacoma Narrows Bridge produceret for millioner og atter millioner af skatteydernes penge, hvilket betyder, at jeg selv er med til at betale for det elendige lort.

    FFS!!!
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #69
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    Fredag aften på arbejdet skulle en kollega fra et bagværksted kontrollere to motorer, vi skulle skifte brændstof-dyser på.
    Først efter at han var færdig med nr. to meddeler han at den første skal skiftes. ARMEN ffs! Din færøske solformørkelse!!!1 Vi ku´ ha´ sparet halvanden time(!) gange 7 mand, hvis du havde sagt til med det samme i stedet for at have ventet. Resultatet blev at vi skulle være der til halv fem lørdag morgen. IDIOT! Må du få et kraftigt anfald af hæmorider, fodsvamp, få "papercuts" mellem alle dine tæer og bygkorn i begge dine øjne.


    En knapt så begejstret
    Kasper

  15. #70
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    ›Det pisser mig i den grad af, at jeg arbejdsmæssigt er strandet
    ›på det mest latterligt dårligt designede IT-projekt,(...)
    ›FFS!!!

    Jeg regner da stærkt med, at du så anvender en art civil ulydighed og får stopppet dette projekt.

    I øvrigt; mit arbejdes mailsystem pisser mig af. Det strejker hvis man rammer omkring 400 mails (+/- nogle bytes). Når nu ens arbejde er afhængigt af deltagelse i mange seminarer, global mailkorrespondance etc. er det altså fint at kunne slå op i gamle mails for lige at rekapitulere inden man begiver sig afsted.

    Danm det pisser mig af
    Ubrugeligt lort

    MCN

  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    ›Diverse nye Windowsversioner i alle slags afskygninger pisser mig !!!!

    ›Det er fandme det samme hver gang! Så bliver det hypet i pressen!
    ›Så kan man blive tester !! Så viser de nogle flyvende vinduer!
    Og det kræver 100 GB ram at få det til at køre bare nogenlunde
    ›anstændig !!


    ›Vi snakker et SKIDE OPERATIVSYSTEM, for dælen da !!! Det skal
    ›ikke fylde noget som helst! Det er en platform hvor fra man kører
    ›sine rigtige programmer, det være sig spil, udvikling, grafik,
    ›musik, hvad ved jeg.

    ›Doooh !!!!

    ›Hilsen
    ›Karsten

    Nej nu stopper det altså! Den gamle "operativsystemet ikke skal gøre noget som helst andet end at køre mine seje open-sovs-programmer!!!!"-svada er fandme til at brække sig over...
    Som udvikler SKAL mit operativsystem NETOP kunne en masse! Og en af de vigtigste opgaver er at skifte mellem åbne programmer, et punkt hvor jeg synes Windows 7 har gjort en helvedes masse for at gøre det utroligt nemt at holde overblikket!!
    Fuck "Wow!"-effekten, alphablending og alt liret, men gi' mig endelig dejlig nem switching, thumbnails, quick-jump-lists, osv., osv.

    Windows 7? Ja tak!!

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,498

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    .
    Sidst redigeret af Lil_stamp : 25.08.10 kl. 13:51

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #73
    UnaX er offline Nil Satis Nisi Optimum!
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    283

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    At jeg her små 4 timer inden min eksamen, må konstatere at min bærbare computer er stået af. Heldigvis har jeg det som jeg skal fremlægge på en USB nøgle, men det hjælper ikke stort når jeg med så kort varsel skal ud og låne en ny bærbar..
    'Don't forget boys, one Evertonian is worth twenty Liverpudlians.' - Brian Labone
    UnaX's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #74
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    Telmore pisser mig af!

    I eftermiddags var min datter så uheldig/klodset/idiotisk at tabe sin mobiltelefon ud af sin taske på vej over til en veninde. På trods af en storstilet eftersøgning var telefonen ikke at finde nogen steder.
    Så jeg gjorde som enhver anden - ringede til teleselskabet, i dette tilfælde Telmore, for at bede dem om at spærre nummeret. Den kække fyr jeg fik i røret kunne hurtigt fortælle mig, at nummeret var spærret og at jeg ikke behøvede at bekymre mig om misbrug (af telefonen).

    Fint nok - alt i den skønneste orden. Inden mørket faldt på, tog min datter lige en sidste runde i det høje græs hun var gået igennem - og som et lykketræf fandt hun mobilen og reddede sig dermed fra 1 gang kølhaling + vandtortur. I ren glæde ringede hun hjem for at fortælle den glædelige nyhed... og fik fat i mig... fra det spærrede nummer!

    Armen ffs Telmore - når I bekræfter over telefonen og pr. mail at nummeret er spærret, så spær da venligst nummeret, ok? Havde en anden fundet telefonen og ringet til Timbuktu, så hang jeg sikkert på regningen alligevel pga. en eller anden stupid detalje/undskyldning.
    Klaphatte!

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    76

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV

    ›Telmore pisser mig af!



    Og nu vi er ved teleselskaber!

    Det pisser mig af at 3 fjerner 3LikeHome servicen der betød at man kunne ringe til DK fra andre lande der har 3, til DK-priser (dvs ca 0,80 kr/minut), til fordel for de nye max-priser EU har forlangt (dvs 3.95 kr/minut)!
    Altså en lille prisstigning på ca 3.20 kr/minut!

    Det pisser mig endnu mere af, at man ifølge dansk lov har ret til at opsige sit abonnement når der bliver ændret i aftalen til ugunst for kunden, men 3 nægter at det at de fjerner 3LikeHome skulle være negativt for kunden, for som de selv siger "Nu bliver det meget mere gennemskueligt og priserne bliver jo billigere i resten af EU"! Og det endda på trods af at forbrugerrådet også har udtalt sig om sagen: http://www.mobilsiden.dk/?aId=8672

    Jeg vil kraft fandeme skide på om 80% af DK's befolkning får det billigere, den kontrakt I har lavet med MIG bliver dyrere da jeg er en del i England (der har 3) og derfor vil jeg ikke være stavnsbundet til jeres lille selskab, når dansk lovgivning giver mig lov til at skride!

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 5 af 25 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 316
    Sidste Meddelelse: 11.06.09, 16:19
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •