Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 66

Emner: Truppen holdes intakt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Truppen holdes intakt

    Eller gør den..!?

    Ifølge CV vil FCK forsøge at holde på sammen på truppen (http://www.onside.dk/node/35201), hvilket jo lyder glimrende!

    Selv Würtz er tiltænkt en plads i truppen (http://www.bold.dk/nyt/FCK-satser-paa-Wuertz), hvilket dog - med Hjalte og TK som def'er - ikke imponerer mig...

    Har dog svært ved at se hvordan vi kan holde på vores vigtigste spiller:

    Hutch

    ligesom jeg nærmest frygter at JC bliver. Absolut ikke grundet hans kvaliteter, men Wiland og JC i samme trup slipper man kun afsted med en halv sæson - frygter uro...

    Wendt regnede man også med skiftede, men det er vel mest oplagt at disse 3 holdes i klubben indtil sidste CL-kvalrunde. Ryger vi ud er det farvel, ryger vi med har alle parter det nok fint med at blive i klubben en halv sæson mere!! :-)

    Zan

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Eller gør den..!?

    ›Ifølge CV vil FCK forsøge at holde på sammen på truppen
    ›(http://www.onside.dk/node/35201), hvilket jo lyder
    ›glimrende!

    ›Selv Würtz er tiltænkt en plads i truppen
    ›(http://www.bold.dk/nyt/FCK-satser-paa-Wuertz),
    ›hvilket dog - med Hjalte og TK som def'er - ikke imponerer mig...

    ›Har dog svært ved at se hvordan vi kan holde på vores vigtigste spiller:

    ›Hutch

    ›ligesom jeg nærmest frygter at JC bliver. Absolut ikke grundet
    ›hans kvaliteter, men Wiland og JC i samme trup slipper man kun
    ›afsted med en halv sæson - frygter uro...

    ›Wendt regnede man også med skiftede, men det er vel mest oplagt
    ›at disse 3 holdes i klubben indtil sidste CL-kvalrunde. Ryger vi
    ›ud er det farvel, ryger vi med har alle parter det nok fint med
    ›at blive i klubben en halv sæson mere!! :-)

    ›Zan

    Jamen det er jo også en selvfølge. Der har da aldrig været tvivl om, at Ståle og co. har været mere end tilfredse med truppen, og det må vi vidst nikke godkendende til. Selvfølgelig har vi her på Sidelollan efterspurgt diverse forstærkninger, men det vil fans altid gøre.

    Det eneste den udtalelse betyder er bare, at "vi henter ikke nye førstespillere, medmindre vi sælger førstespillere". Og det var vidst også lidt på tide.

    Dine antagelser vedr. salg af profiler der er "set" i udlandet, er garanteret også meget rigtige. Personligt tror jeg ihvertfald Wendt bliver og spiller noget Eurobold. Hutch er lidt svær at spå om, da Tyrkiet jo næsten allerede anser ham som signet for Trabzonspor. Man må antage at han sælges, hvis der kommer et ganske højt beløb til FCK i processen. JC skal bare skippes afsted.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Truppen holdes intakt

    Det kan jo også snildt være en udtalelse for at presse prisen på eventuelle bud i vejret i løbet af sommeren.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Truppen holdes intakt

    Hvad er der blevet af planen om altid at hæve overliggeren? :S
    Det mener jeg ikke, man kan gøre, alene ved at fastholde den nuværende trup. Et par af de svage led eller de gode salgsobjekter bør efter min mening sælges og bedre spillere købes ind som erstatning. Jeg savner stadig en midtbanegeneral til at supplere Hjalte. TK og Würtz er gode SAS-liga spillere, men det hører mere til undtagelsen end hovedreglen, at de slår gode afleveringer frem ad banen eller kommer med frem og får lavet en kvalificeret afslutning.

    Jeg har glædet mig over vores angriberes evne til at score i den forgangne sæson, men det burde kunne blive endnu mere giftigt, hvis vi også fik en mere kreativ og afslutningsstærk midtbanemand.

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Truppen holdes intakt

    Hvad er der blevet af planen om altid at hæve overliggeren? :S
    Det mener jeg ikke, man kan gøre, alene ved at fastholde den
    nuværende trup. Et par af de svage led eller de gode
    salgsobjekter bør efter min mening sælges og bedre spillere købes
    ind som erstatning. Jeg savner stadig en midtbanegeneral til at
    supplere Hjalte. TK og Würtz er gode SAS-liga spillere, men det
    hører mere til undtagelsen end hovedreglen, at de slår gode
    afleveringer frem ad banen eller kommer med frem og får lavet en
    kvalificeret afslutning.

    Jeg har glædet mig over vores angriberes evne til at score i den
    forgangne sæson, men det burde kunne blive endnu mere giftigt,
    hvis vi også fik en mere kreativ og afslutningsstærk
    midtbanemand.
    Du mener en type som................. Atiba Hutchinson?

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Du mener en type som................. Atiba Hutchinson?

    Lige præcis afslutningsstærk vil jeg ikke kalde Atiba. Dertil er afslutningerne fra hans side både for få og for dårlige. Men derudover er jeg enig med dig :-)

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Truppen holdes intakt

    Overordnet set bekymrer det mig ikke særligt med denne udmelding fra CV. Som fan er der dog selvfølgelig nogle punkter hvor man gerne så holdet forstærket. Og især hvis Atiba skulle blive solgt uanset CV og Ståles udmeldinger.

    En central midt bestående af Atiba og Nørregaard er tæt på høj klasse. En central midt bestående af Nørregaard og TK eller Würtz kan matches af de fleste top-5 superliga hold. Derfor vil den helt store prøvelse bestå i, at finde en spiller der kan erstatte Hutch skulle han blive solgt - vores midtbane er nemlig alt for sårbar uden ham, både defensivt og offensivt.

    I centerforsvaret har vi 3 spillere med fremtid og UL som formentlig vil få spillet sin sjat kampe. Synes vi i Wendt og Pospech har de bedste backs i suppen og her kan overliggeren formentlig ikke hæves.

    Den centrale midt er omtalt. Men i Grønk og Vingaard, Kvist og Sionko har vi wings på højeste sas-liga niveau i de tre sidstnævnte og international klasse i førstnævnte. Det bliver ydermere spændende og se om Kvist er tiltænkt en fast plads på højrekanten - det virker sådan.

    I angrebet har vi to brasilianere som skiftedes til at være de helt store profiler, Santin i efteråret og Ailton i foråret. Nordstrand er holdets første officielle topscorer i en sæson hvor han var indskifter hele foråret (måske et salg kunne lure - han ville være et godt match med hollands fodbold). Sluttelig N´Doye som har en del og lære men forhåbentlig hurtigt lære spillet i DK at kende og bliver en større trussel.

    Det eneste punkt hvor jeg gerne så man hævede overliggeren er herefter på den centrale midt.

    Derudover har CV jo ikke udelukket at truppen kunne få tilgang af en spiller selvom der ikke bliver solgt nogen. Kunne personligt godt tænke mig en ung højrefløj som kan være klar om et års tid hvor William måske begynder at se sig om efter noget nyt.

    Alt i alt er jeg således tilfreds med truppen - men håber nu stadig der bliver købt minimum en ny spiller. Det er nu sjovere med nogle nye ansigter i truppen.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Hvad er der blevet af planen om altid at hæve overliggeren? :S
    ›Det mener jeg ikke, man kan gøre, alene ved at fastholde den
    ›nuværende trup. Et par af de svage led eller de gode
    ›salgsobjekter bør efter min mening sælges og bedre spillere købes
    ›ind som erstatning. Jeg savner stadig en midtbanegeneral til at
    ›supplere Hjalte. TK og Würtz er gode SAS-liga spillere, men det
    ›hører mere til undtagelsen end hovedreglen, at de slår gode
    ›afleveringer frem ad banen eller kommer med frem og får lavet en
    ›kvalificeret afslutning.

    ›Jeg har glædet mig over vores angriberes evne til at score i den
    ›forgangne sæson, men det burde kunne blive endnu mere giftigt,
    ›hvis vi også fik en mere kreativ og afslutningsstærk
    ›midtbanemand.

    Jeg tror ikke du følger helt med. Det er alle dage sagt, at hvis vi sælger en profil, køber vi en profil. CV udtaler jo ikke, at man slet ikke køber spillere. Hvis vi sælger Atiba, så tror jeg du kan satse penge på, at vi henter en ny midt. Hvis vi kan beholde Atiba lidt endnu, så mener jeg ikke man kan hæve overliggeren meget mere end, at have en midt bestående af Atiba+Hjalte med TK, Würtz og Kvist (Og endda Vingaard) som alternativer til midten. Ihvertfald ikke før vi får, i følgeskab med resten af den danske liga, får gjort sig fint bemærket ude i Europa.

    Men du vil måske gerne have at vi henter Gerrard?

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Truppen holdes intakt

    >Jeg tror ikke du følger helt med. Det er alle dage sagt, at hvis vi sælger en profil, køber vi en profil. CV udtaler jo ikke, at man slet ikke køber >spillere. Hvis vi sælger Atiba, så tror jeg du kan satse penge på, at vi henter en ny midt.

    Jeg håber så i øvrigt personligt på, at truppen holdes intakt. Dels fordi den virkede harmonisk i den forgangne sæson, altså at folk kendte/accepterede deres roller og ikke mindst fordi det fra tid til anden har vist sig rigtig svært "bare" at finde en ny profil.
    For at sætte det på spidsen, så blev Linderoth til Würtz/TK, Allbäck til Junior/Dame, Hangeland til Laursen.

    Og ja andre gange går det bedre, når man kan finde den rette som tilfældet er det med Pospecht og flere andre.
    Jeg vil bare personligt frygte, hvis f.eks. Wendt ryger og man søger og søger uden held, at man så i mangel af bedre ender op med Chris Sørensen/Christopher Poulsen fordi man nu offentligt har lover erstatninger.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Jeg tror ikke du følger helt med. Det er alle dage sagt, at hvis
    ›vi sælger en profil, køber vi en profil. CV udtaler jo ikke, at
    ›man slet ikke køber spillere. Hvis vi sælger Atiba, så tror jeg
    ›du kan satse penge på, at vi henter en ny midt. Hvis vi kan
    ›beholde Atiba lidt endnu, så mener jeg ikke man kan hæve
    ›overliggeren meget mere end, at have en midt bestående af
    ›Atiba+Hjalte med TK, Würtz og Kvist (Og endda Vingaard) som
    ›alternativer til midten. Ihvertfald ikke før vi får, i følgeskab
    ›med resten af den danske liga, får gjort sig fint bemærket ude i
    ›Europa.

    ›Men du vil måske gerne have at vi henter Gerrard?

    Ja, Gerrard? Helt bestemt, men hvor kan du læse det? Jeg nævner slet ikke sådanne navne, så den må stå for din egen regning.

    Jeg er ikke i tvivl om, at vi køber, hvis vi sælger. Jeg er bare lidt utilfreds med, at der i den kommende sæson er udsigt til en midtbane med formentlig meget spilletid til folk som TK og Kvist, måske Würtz. Jeg havde gerne set - og det kan da ske endnu - at vi gik ud og købte en spiller på lidt højere niveau. En spiller der kan åbne modstanderen op, og som er målfarlig. TK har fået meget spilletid, men jeg synes ikke han på noget tidspunkt har sprudlet. Antallet af assists og mål fra hans støvler i den forgangne sæson er vel meget sigende(Er det 1 mål og 3 assists?)

    Ang. Atiba er jeg fint tilfreds med at have ham ved siden af Hjalte, men det er immervæk for tyndt, hvis der kun er to spillere på deres niveau til at styre den centrale midtbane. Kommer der en alvorlig skade, ser midtbanen ganske enkelt for middelmådig ud. Atiba har jo stort set spillet alle kampe i den forgangne sæson, men at regne med han ikke får skader eller karantæner i i fremtiden, synes jeg er højt spil.

    Bortset fra det, synes jeg, vi har den måske stærkeste trup nogensinde, men derfor behøver man jo ikke sætte sig tilfreds ved det. Jeg kunne godt tænke mig, at klubben meldte noget ambitiøst ud i forhold til, at man fortsat ser på mulighederne for at forstærke truppen med en profil.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Det eneste den udtalelse betyder er bare, at "vi henter ikke
    ›nye førstespillere, medmindre vi sælger førstespillere". Og
    ›det var vist også lidt på tide.


    Jeg så nu hellere man meldte ud at man gjorde det modsatte... Kun solgte førstespillere hvis vi købte førstespillere. Det må da være at foretrække at købe spillere fordi man ser kvaliteter i dem man ikke har allerede frem for at forsøge at dække sig ind når kvalitetsniveauet i truppen falder. For så er der jo netop et reelt behov for at finde noget "nu og her" - og det passer sjældent særligt godt sammen med FCKs konservative transferpolitik og den formodenligt ønskede størrelse (eller mangel på samme) på den involverede pengesæk.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: Truppen holdes intakt

    Jeg ønsker mig bare, at vi forlænger med Atiba for et par sæsoner; se dét ville være at hæve overliggeren IMO. Det ville signalere, at vi ikke kun er et springbræt til noget større, men at vi er et hold som gode spillere ønsker at spille for.

    Mener at have læst, at Atiba er åben for at forhandle, hvis der skulle komme et tilbud om forlængelse fra FCK. Noget link kan jeg desværre ikke finde.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Mener at have læst, at Atiba er åben for at forhandle, hvis der
    ›skulle komme et tilbud om forlængelse fra FCK. Noget link kan jeg
    ›desværre ikke finde.

    De magiske søgeord "atiba forlængelse fc københavn" finder dette link som det første.

    Selvom Atiba Hutchinson gerne vil prøve en af Europas allerstørste ligaer, er han klar til at lytte, hvis FCK vil snakke forlængelse.
    Sidst redigeret af kaare : 16.06.09 kl. 08:17
    ♪ Un bacio... un bacio ancora... ah!... un altro bacio... ♪

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    83

    Re: Truppen holdes intakt

    Jeg synes man kunne hæve overlæggeren ved at finde en def midt der er bedre end Hjalte. F.eks. Linderoth tilbage. Linderoth med Hutch på central midt ville være fantastisk. Det vil også give noget mere plads til kanterne.

    Synes vores højrekant er som den skal være. Faktisk mere end rigeligt :) Men jeg håber FCK skiller sig af med Kvist i transfervinduet. Jeg hørte et interviuw med Kvist, og han virkede som om han godt kunne tænke sig at prøve krafter med en anden liga. Så kunne man købe en super højrekant der kunne kæmpe lidt med Sionko.

    Angrebet ser jeg som perfekt.

    Forsvaret er også godt. Tror der er meget i Larson, og ud over det har vi Zanka og Antonson. Vores backs er også top klasse.

    JC skal afsted. :)

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459

    Re: Truppen holdes intakt

    Jeg håber at Atiba holder velfortjent ferie, og ikke deltager i en obskur panamerikansk træningsturnering for landshold!!1

    Læste engang en udtalelse fra en erfaren træner: Klubber, der ikke forstærker spillertruppen løbende, bliver dårligere. Han begrundede det med, at konkurrenterne forstærker sig, og derved hæver deres niveau.

    Når dette er sagt, synes jeg ikke det er så stort et problem for os. Vi har stadig spillere, der ikke er spillet ind på holdet. Så der er stadig plads til forbedringer der. Og finanskrisen vil sandsynligvis afholde konkurrenterne fra større oprustninger.

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. BT Cup? Hvorfor fanden skal den holdes i Bundby??
    By Janza in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 12.01.04, 11:25
  2. Interne forhold bør holdes internt
    By stoney in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 19.10.03, 10:58
  3. Truppen mod OB
    By Mr. FCK Deluxe in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 18.10.03, 23:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •