Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 66

Emner: Truppen holdes intakt

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Må indrømme jeg håber, at hvis Jesper bliver solgt, så bliver der
    ›købt en ny !... Vi kan ikk leve med Willand :-( ! de 3-4 kampe
    ›han har fået i foråret har det ikk set godt ud !!! Senest mod
    ›Randers hvor han IMO var HELT væk :-S

    Johan Wiland har spillet tre kampe for F.C. København. Skal vi lige tage en hurtig gennemgang?

    Kamp nr. 1: ude mod Nordvest FC
    Nordvest har ét egentligt forsøg i kampen - et straffespark, som Johan Wiland redder i sin debut. Hvis det ikke er overbevisende, hvad er så?

    Kamp nr. 2: hjemme mod Nordvest FC
    Ulrik Laursen forærer en helt fri chance i det første minut, som Wiland får hånden på og får taget farten nok af til at en forsvarsspiller kan nå den på stregen, hvis altså ikke en Nordvest-spiller havde tacklet bolden ind det sidste stykke. Det er Nordvests eneste chance i den kamp. Hvad skulle Wiland have gjort anderledes?

    Kamp nr. 3: hjemme mod Randers FC
    Der er dømt total feriestemning og spillerne er meget ukoncentrede de første 75 minutter af kampen. Bevares, Wiland så ikke helt fantastisk ud, men lider langt hen ad vejen af et meget ukoncentreret forsvar.
    Ved det første mål får Marc Nygaard, Superliga-topscorer og en mand, der altså godt kan heade til en bold, lov til uhindret at heade en bold op i modsatte hjørne. Der kan Wiland intet gøre.
    Ved det andet mål rettes et langskud af, så det snyder Wiland. Ikke hans mål.
    Ved det tredje mål får Nygaard igen lov at stå helt fri, denne gang helt inde under mål, og han kan igen uhindret heade på mål. Hovedstødet sidder ikke uden for Wilands rækkevidde, men der heades altså fra meget kort hold. Det er i mine øjne det eneste mål, nogen måske kan klandre Wiland for, fordi han ikke ser helt reaktionsstærk ud - jeg ville dog ikke selv gøre det.

    Derudover kan man for fanden ikke dømme en målmand endeligt på, hvordan han ser ud i tre temmeligt ligegyldige kampe - to mod et sekundahold og en i en komplet ligegyldig kamp efter mesterskabet er afgjort. Giv ham dog lidt tid til at blive spillet ind sammen med forsvaret, inden han dømmes endeligt.
    Sidst redigeret af EALP : 18.06.09 kl. 12:25


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Truppen holdes intakt

    Alt andet lige, Wiland skulle have været helt suveræn i hele Allsvenskan-sæsonen... Et eller andet må manden jo kunne. Synes også det ville være fuldstændig sindssygt at hente en direkte konkurrent på nuværende tidspunkt!

    Vi skal nok have en reserve-keeper på Rune P-stadiet.

    Zan

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    48

    Re: Truppen holdes intakt

    Kamp nr. 1: ude mod Nordvest FC
    ›Nordvest har ét egentligt forsøg i kampen - et straffespark, som
    ›Johan Wiland redder i sin debut. Hvis det ikke er overbevisende,
    ›hvad er så?

    Man kan ikke umiddelbart sige at et reddet straffespark er en overbevisende indsats, men nærmere et held..... og et håb om at springe til den rigtige side. Det er uanset navnet på målmanden.....!!

    Personligt og det er med hans kun 3 kampe in mente,så er jeg heller ikke helt tryg ved ham som jeg også har tilføjet i en anden tråd, men igen det er som sagt alt alt for tidlig at spå om på nuværende tidspunkt, men håber da at tingene udvikler sig positivt omkring ham.... Og håber at Wiland kommer til at bruge mere gennemslagskraft og mere "mund" samt dirrigere sit forsvar mere end hidtil, det bliver spændende at følge ham :-)
    Mvh. Søren
    Sidst redigeret af fcksøren : 18.06.09 kl. 17:01
    No one is perfect, not even the perfect one..
    fcksøren's Avatar

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Men hvem forestiller du dig at man kan hente til højrekanten med
    ›det nuværende udbud af spillere til den position?

    må indrømme jeg ikke har nogen speciel i tankerne, men det jeg mente med mit indlæg er jo også bare at jeg tror godt vi kan få en bedre højre kant end sionko og kvist, FCK er altså ved at blive et stort navn internationalt, FCK er ikke længere et springbræt... (føler jeg :D )!

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Det er skam ikke "ifølge bold.dk". Den klausul er ikke
    ›det mindste hemmelig (længere), og var også gældende i sidste
    ›sommer-transfervindue. Den klausul er der vist ikke det mindste
    ›tvivl om, og den har været kendt og nævnt og debatteret i lang
    ›tid.

    ›ougar

    Det er måske bare mig der har røget min hukommelse væk, men mener at jesper's klausul forsvandt, da han ikke fandt sig en klub sidste år.

    Ved ikke hvor lang en kontrakt han har, men mener personligt at alt under
    10 mio. er for billigt sluppet.

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Truppen holdes intakt

    Det er måske bare mig der har røget min hukommelse væk, men mener at jesper's klausul forsvandt, da han ikke fandt sig en klub sidste år.
    Jeps. Det er bare dig der har røget :-)

    Jespers klausul "forsvandt" fordi den kun gælder i sommer-transfervinduet og ikke i vinter-transfervinduet. Jeg synes det er en lidt mærkelig konstruktion, men jeg tror ikke der er så meget tvivl om at det er sådan. Det virker i hvert fald ikke som om diverse journalister er i tvivl om at det er sådan - så de har overbevist mig :-) Men OK. De har jo taget fejl før.

    Det er måske fordi FCKs muligheder for at hente en ny målmand midt i sæsonnen er dårlige?? For umiddelbart ville det være en klar fordel at skifte målmand om vinteren - med mindre den nye målmand er spærret i en turnering FCK stadig er med i naturligvis :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Ved ikke hvor lang en kontrakt han har, men mener personligt at alt under 10 mio. er for billigt sluppet.

    /me synes ikke det er billigt, tiderne taget i betragtning. Slet ikke når vi har en sulten afløser parat i kulissen.

  9. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    724

    Re: Truppen holdes intakt

    Dagens gode nyhed er, at Oscar forlænger med FCK, så kontrakten løber frem til 2011:

    http://www.fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=9331

    Med 2 år tilbage af kontrakten, skulle FCK vel være sikret en pæn slat penge, når budet på ham i løbet af et år bliver så højt, at FCK ikke kan sige nej.
    I de blindes rige er den enøjede konge.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Dagens gode nyhed er, at Oscar forlænger med to år til 2011:

    http://www.fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=9331

    ›Med 2 år tilbage af kontrakten, skulle FCK vel være sikret en pæn
    ›slat penge, når budet på ham i løbet af et år bliver så højt, at
    ›FCK ikke kan sige nej.

    Sådan :)

    Så mangler vi bare samme nyhed med Atiba. Der, pga., hans ophold med det canadiske landshold forståelig nok ikke kan være aftalt helt på plads endnu. MEEN det skal nok komme - håber - :)
    Zanka-Mania

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2009
    Indlæg
    3

    Re: Truppen holdes intakt

    Super med en ny kontrakt til wendt. Manden er jo genial. Men håber snart. I få hentet en forstærkning til det center forsvar. Evt en Matthias bjorksmyr(stave plade)

  14. #41
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Truppen holdes intakt

    Desværre tvivler jeg i høj grad på det sker, manden har i snart 3 sæsoner, hvis jeg husker rigtigt, snakket om at han godt vil til en stor liga, og der er på ny bud efter ham ja i højere grad end nogensinde.

    Ydermere har han præsteret en sæson som han får svært ved at leve op til og i særdeleshed overgå, samtidig med han snart skal sælges hvis vi ska indkassere nogen penge i transfersummer.

    MEN jeg håber han bliver i klubben til vi er ude af Europa eller i hvert fald Champions League, og at det ikke kommer til at gå alt for stærkt.

    Det er tydeligt at sportslig succes vægtes meget højt af ledelsen, også selv om det kan gå ud over harmonien i truppen en smule (hvilket jo kan påvirke spillet negativt i værste fald) og eventuel økonomisk fortjeneste.

    Personligt er jeg glad for klubbens satsning på det sportslige, og hvis vi kommer med i Champions League på grund af det, vil det nok vise sig at være økonomisk forsvarligt.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    724

    Re: Truppen holdes intakt

    Der er vist ingen tvivl om, at denne kommentar fra CV:

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1185242.ece

    i høj grad er møntet på de åbenbart sande rygter om Trabzonspor forsøg på at købe Atiba denne sommer:

    http://www.onside.dk/node/35650

    Så vidt jeg husker har Atiba kontraktudløb til næste sommer, så skal FCK have et betragteligt beløb for ham, er det jo nu, der skal handles, hvis ikke man kan få ham på en forlængelse af kontrakten.

    Men jeg tror egentlig, at Atiba har så stor en stjerne hos CV og Ståle, at man er villig til at nøjes med en slik for ham til vinter eller lade ham gå transferfrit om et år, bare man kan holde på ham i efteråret til de ultravigtige CL kvalifikationskampe. At han så muligvis ikke kan være med grundet Canadas deltagelse i Gold Cup, pisser uden tvivl i høj grad Ståle af:

    http://www.bold.dk/nyt/Staale-Skide-...ende-med-Atiba
    I de blindes rige er den enøjede konge.

  17. #43
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Truppen holdes intakt

    Jesper Christiansen taler her om "målet for kommende sæson og om CL-tur .

    "Målet for sæsonen er selvfølgelig at kvalificere os til Champions League, og i første omgang ser det ud til, at vi har fået en god lodtrækning. Samtidig er det i forhold til tidligere sæsoner nu ikke første gang, vi står og skal spille europæiske kampe, og vi har bestemt noget erfaring fra tidligere, som vi kan tage med os. Vi har prøvet det før og ved derfor godt, hvad der skal til, og den erfaring kommer til at gavne os."

    "I forhold til SAS-ligaen, så bliver der spillet i et højere tempo, og du bliver presset mere, end du gør i den hjemlige liga. Samtidig synes jeg, at vi har det fint med at spille under pres, og holdet har vist karakter, når vi har skullet vinde i vores kampe i Europa. Vi står styrket på den front, men det gælder selvfølgelig også om at ramme dagen. Det er nogle sjove kampe at spille, og selvom der skal spilles seks kampe for at komme i gruppespillet, så tror og håber jeg på, at det kan lykkes.
    "
    Det kan selvfølgelig blot være almene udtalelser, han har givet en opsøgende journalist, men hvis man læser lidt i mellem linier og bag ord, så kunne noget godt tyde på, at JC har besluttet sig for at blive i FCK. Han kan godt nå, at spille et par kampe inden et evt. salg (hvilket nok vil reducere interesse fra hold der spiller europæisk i år), men det ser ud som at vi står med JC-kortet på hånden når den nye sæson sparkes i gang.

    Godt eller skidt? Personligt synes jeg, at JC er en fremragende keeper, der når han spiller sit bedste, virkelig står formidabelt. Han har reddet vores aaaesses så mange gange. MEN jeg kan ikke lade være med at have sympati for en Wiland. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at han forventede intet mindre end førsteholdsstatus, da han skiftede til os, for han ville da nok have valgt Tottenhams bænk fremfor vores, hvis ikke det var tilfældet. Han afandt sig med, at JC var nødvendig, eftersom Wiland var bundet af UEFA kampe og har været ganske tyst omkring det. Men hen i mod slutningen af sæsonen har Wiland været ude og markere sig, og ytrede at han mente at han skulle stå i diverse pokal-kampe. Jeg tror det vil skabe røre i andedammen, hvis man ikke arbejder knaldhårdt på at få JC afsted på det udlandseventyr, han gang på gang har snakket så meget om. Desuden synes jeg, at det er direkte usmagelig og usympatisk etik, hvis man vælger at "spilde" mere af Wilands tid ved at holde ham bænket.

    Tanker?

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #44
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Truppen holdes intakt

    ›Desuden
    ›synes jeg, at det er direkte usmagelig og usympatisk etik, hvis
    ›man vælger at "spilde" mere af Wilands tid ved at holde
    ›ham bænket.

    Hvis han ikke vil spilde sin tid på bænken så må han jo slå JC af til træning. Det er professionel fodbold. Det er ikke en forening, man kan som så ofte nævnt af de lidt mere vestegnsorienterede ikke melde sig ind i FCK, det er ikke hyggebold hvor alle er garanteret spilletid.

    Selvfølgelig var hans første tid i klubben en svær omgang, han kunne ikke stå i de europæiske kampe og kontinuitet i bagkæden var i højsædet op imod et mesterskab, men i en hel ny sæson hvor begge starter på lige fod? Hvis Wiland ikke kan gå ind og skaffe sig selv spilletid, så er det ikke os der spilder hans tid.

  20. De følgende 11 brugere er enige:

  21. #45
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Truppen holdes intakt

    Armen, det er da ingen hemmelighed, at målmænd langt fra starter "på lige fod", selvom en ny sæson står for døren. Hvis man har to målmænd, der er tæt samme niveau, så er det sku den vanlige førstekeeper man holder inde. Man gambler ikke med målmænd, og man afprøver sjældent anden-keepere som indskiftere eller i enkelte kampe hist og pist, som man ville med andre markspillere, der gør det godt til træning. Målmands-reserver har langt fra de samme muligheder og privilegier som andre markspillere på det punkt. Og så er der jo også enorme forskelle på træning og kampe.
    Wiland har jo allerede vist sit værd ved at stå fremragende i den svanske liga, det var netop derfor han blev hentet. At forlange at han nu skal kæmpe sig frem igen og så tilmed slå en målmand som JC af posten, det er vel meget at forlange.

    Bundlinien er at han kom til FCK for at spille førstehold, hvilket jeg også er sikker på, at han blev lovet. Derfor er det usmageligt IMO.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. BT Cup? Hvorfor fanden skal den holdes i Bundby??
    By Janza in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 12.01.04, 11:25
  2. Interne forhold bør holdes internt
    By stoney in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 19.10.03, 10:58
  3. Truppen mod OB
    By Mr. FCK Deluxe in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 18.10.03, 23:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •