Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 57

Emner: Kan vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Ka vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    ›Tror ikke du skal sætte forhåbningerne op. Den transfer kan ikke
    ›engang lade sig gøre i FM.

    Ja, og grønkjær vil til en støre klub efter 6 måneder... Kan vi ikke blande det urealistiske spil uden om debatten?

    Vil sige at en mand som Gudjohnsen, nok er det mest sansynlige af de usansynlige navne der kan nævnes.

    1. Manden har kassen efter en del år i Barca.
    2. Manden er "gammel", hvilket kunne være med til at give ham lyst til at spille fast fodbold, og vi kan nu tilbyde CL.
    3. Han kan muligvis sproget, vel også et plus.

    På minus siden.
    1. Han "spiller" på verdens PT bedste hold.
    2. Muligvis støre ambitioner
    3. Brøndby med deres nye direktør prøvede sidste år, og fik vidst bare et grin som svar.

    Men er enig i at de 5-6 mio vi er villige til at give i løn, er en hæmmesko i forhold til større profiler.
    Dog stadig sjovt at lege med tanken.
    Sidst redigeret af Ailton : 19.06.09 kl. 22:11

  2. #17
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Ka vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    Nuvel, den ligger ikke lige til højrebenet, men scoops er da set før. Uden at det skal blive en decideret sammenligningstråd, så skiftede fx Henke til Helsingborg trods flere tilbud fra større klubber.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  3. #18
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Ka vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    ›Nuvel, den ligger ikke lige til højrebenet, men scoops er da set
    ›før. Uden at det skal blive en decideret sammenligningstråd, så
    ›skiftede fx Henke til Helsingborg trods flere tilbud fra større
    ›klubber.

    Jeg tror godt vi kan køre lidt flere sammenligninger uden fare for at tråden, Pokemon-style, forvandler sig til Sammenligningzord.

    Henke: Født i Helsinborg.
    Eidur: Født i Reykjavik.

    Henke: Gennembrud i Helsingborg.
    Eidur: Gennembrud i Reykjavik.

    Henke: Vendte som 34-årig tilbage til Helsingborg.
    Eidur: Tager som 30 årig til FCK?

    Kæden hopper ligesom af der til sidst, ikke? En bedre sammenligning havde vel været vores egne Grønkjær eller Laudrup, men også der var der et udtalt ønske om at vende hjem til eget land, hvor Gudjohnsen mere har udtalt sig i retning af et skifte til Premier League.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Ka vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    ›Ja, og grønkjær vil til en støre klub efter 6 måneder... Kan vi
    ›ikke blande det urealistiske spil uden om debatten?
    Det var jo sådan set også min pointe...


    ›Vil sige at en mand som Gudjohnsen, nok er det mest sansynlige af
    ›de usansynlige navne der kan nævnes.

    ›1. Manden har kassen efter en del år i Barca.
    ›2. Manden er "gammel", hvilket kunne være med til at
    ›give ham lyst til at spille fast fodbold, og vi kan nu tilbyde
    ›CL.
    ›3. Han kan muligvis sproget, vel også et plus.

    ›På minus siden.
    ›1. Han "spiller" på verdens PT bedste hold.
    ›2. Muligvis støre ambitioner
    ›3. Brøndby med deres nye direktør prøvede sidste år, og fik vidst
    ›bare et grin som svar.

    ›Men er enig i at de 5-6 mio vi er villige til at give i løn, er
    ›en hæmmesko i forhold til større profiler.
    ›Dog stadig sjovt at lege med tanken.
    Det er også sjovt at lege med tanken at vi får CR7 og Messi, men nu handler tråden om spillere der rent faktisk er bare lidt realistiske.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    157

    Re: Ka vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    tror måske at vi om for de næste 3-4.. måske 5 år kan få en christian Poulsen og Daniel Jensen..

    Men tvivler på at christian poulsen vil slutte sin karriere i DK
    Og med Daniel Jensens skadesfrekvens så tvivler jeg mere på om han er interessant for et FCK hold til den tid..

    Men syntes da det ville være et Scoop hvis Christian Poulsen kom tilbage..

    Er bare bange for der er lang tid til det bliver realistisk.. (selv om Christian Poulsen er ved at blive smidt ud af Juventus)

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Ka vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    Christian Poulsen har haft en sæson i Juventus, det er sæson nummer 2 der for alvor tæller, så at sige han er ved at blive smidt ud er vist så meget sagt.

    For øvrigt mener jeg han har haft flere muligheder for at skifte til andre store ligaer, men han lader ikke til at have opgivet de udfordringer Serie A har at byde på.

    Håber han om en 4-5 år slutter sin karierre i FCK, og han må gerne have markeret sig yderligere i løbet af de 4 - 5 år der vel nok vil gå inden...

    En ting som jeg dog nok tror vil være idt skuffende, er at han har forandret sig meget som fodboldspiller siden han forlod FCK, og her mener jeg ikke udelukkende positivt selv om hans profil er vokset mærkbart.

    Han er blevet mere kynisk i sin tilgang til spillet, og jeg tror også han har mistet det instinkt der i sin tid gjorde ham til en målfarlig defensiv midtbanespiller.

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Ka vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    ›Christian Poulsen har haft en sæson i Juventus, det er sæson
    ›nummer 2 der for alvor tæller, så at sige han er ved at blive
    ›smidt ud er vist så meget sagt.

    ›For øvrigt mener jeg han har haft flere muligheder for at skifte
    ›til andre store ligaer, men han lader ikke til at have opgivet de
    ›udfordringer Serie A har at byde på.

    Hmm ifølge rygter og nyheder så har Juventus fortalt Poulsen at det er raus eller ingen spilletid overhovedet. Lidt kynisk... Jeg ser mig bare lidt uforstående overfor dette, da han i de kampe jeg har set, vidst har gjort det ganske udemærket?

    Nå, men det bliver svært at spå om hvorvidt C. Poulsen vender tilbage til dansk fodlol. Danske spillere der holder success i udlandet stopper somregel også når udlandet byder det. Det kommer vel an på hvor kløgtigt han vælger sin næste klub. En tur til Tyrkiet ville klart give bedre odds for en karriere der slutter i DK!

  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Ka vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    ›Det var jo sådan set også min pointe...




    ›Det er også sjovt at lege med tanken at vi får CR7 og Messi, men
    ›nu handler tråden om spillere der rent faktisk er bare lidt
    ›realistiske.


    Ja, Barca's 5 valg i angrebet er stort set det samme som Messi, ka' godt se det;)

    De eneste vi vil ha en mulighed får at få, inden for den løn ramme vi har er trætte danskere.
    Daniel Jensen, Martin Jørgensen, Rommedahl, Søren Larsen.
    Så nu kan vi vel bare lukke tråden, eller hvad?

    Kom selv med et navn der ikke har været nævnt 100 gange, og lad os få lidt debat plz...

  11. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Ka vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    ›Ja, Barca's 5 valg i angrebet er stort set det samme som Messi,
    ›ka' godt se det;)
    Ja ja, dårlig sammenligning :) Men pointen var nu mere, at tråden er møntet på realitiske emner, ikke sjove tankelege.

    ›De eneste vi vil ha en mulighed får at få, inden for den løn
    ›ramme vi har er trætte danskere.
    ›Daniel Jensen, Martin Jørgensen, Rommedahl, Søren Larsen.
    ›Så nu kan vi vel bare lukke tråden, eller hvad?

    ›Kom selv med et navn der ikke har været nævnt 100 gange, og lad
    ›os få lidt debat plz...
    Du har sådan set ret. Vi kan nemlig ikke hente store profiler, ved mindre der er en helt særlig grund - navnligt tilhørsforhold til København/DK - så som Gronk/Laudrup.

    Linderoth, Sionko og Allbæk er vel topmålet af vores transferformåen, og de er IMO et stykke fra spillere som Gudjohnsson, Appiah, Chippen, Morten Gamst og hvad folk ellers snakker om.

    Trådens emne er der ikke noget galt med, men synes bare man burde holde lidt igen, når man nævner en spiller der rent faktisk får spilletid (og en fed løncheck) for verdens bedste hold.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    183

    Re: Kan vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    I denne kategori af realistiske drømmespillere vil jeg nævne Erik Huseklepp fra Brann Bergen i Norge. Han spiller wing eller angriber og er hurtig og driblestærk. David Nielsen spiller sammen med ham i Brann og sammenligner ham her med Grønkjær http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=552969

    Der snakkes her om en pris på 40 mio. norske kr. svarende til ca. 4,5 mio. euro
    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=553596

    Måske en mio. for meget for os, men den slags udmeldinger om priser i aviserne er altid til forhandling og mon ikke han kunne signes for 3 eller 3,5. Her udtaler en agent at han ikke tror på mere end 10 mio. norske kr. for Huseklepp, omkring 1 mio. euro http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=547715

    Han er iføgle avisen VG den syvende bedste spiller i tippeligaen i år, Mame Diouf er en enkelt plads bedre.
    http://vglive.no/#:eliteguiden:borsen509

    Det er ikke en spiller jeg selv har set spille, men han lyder meget lovende og for en rimelig pris kan vi sagtens tage chancen.
    Todis-venner.dk

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    633

    Re: Kan vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    Landon Donovan! Har nævnt ham i en anden tråd, men synes han passer bedre ind her.

    I mine øjne er han absolut toppen af hvad vi kan formå at hente, men helt urealistisk synes jeg ikke det er. Han har været udlånt til Bayern her for nylig, så helt realistisk er det nok ikke.

    Men hvis han vil til Europa og spille fast, og måske endda spille CL, istedet for den latterlige undskyldning af en fodboldliga som MLS er, så kunne det jo være han kunne tiltrækkes.

    Hvis vi sælger Atiba kunne han godt fungere på midten sammen med Hjalte. Han er vist nok mest wing/angriber, men tror sagtens han kunne fungere på midten. Evt. kunne han jo bruges i højre side. Det kræver så nok en Sionko skal sælges, men Donovan er i mine øjne også meget meget bedre.

    Lønnen bliver ikke det store problem tror jeg. Donovan får ligenu 900000 dollars om året svarende til ca. 4,5 mio kr. Så giv et bud på ham tak...
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Kan vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    Jeg er forholdsvis sikker på, at hvis man virkelig ville, kunne man godt hive et par fra Ajax' overskudslager til København - også de, der ikke er skandinavere. Problemet - hvis man da kan tale om et sådant - er bare, at de bedste er dem, fungerer på pladser, hvor vi er fint dækket ind. Jeg tænker naturligvis på Leonardo (venstre midtbane) og Ogararu (højre back). Begge har flirtet med klubber, der ikke er bedre end FCK, og som med noget nær statsgaranti ikke vil kunne byde på hverken meget bedre løn eller større sportslige udfordringer. Roda har f.eks. budt på begge. Ogararu ryger dog formentlig til AEK, mens Leonardo måske kommer til at indgå i en byttehandel mellem Ajax og Twente, hvor Elia ryger til Amsterdam.

    I den forbindelse gælder det jo om at have fingeren på pulsen mht. klubber, der af en eller anden grund vælger at skille sig af med ret dygtige spillere. I tilfældet Ajax handler det om, at man efter van Bastens afgang har valgt at satse på en helt anden sportslig retning, og alt hvad der ikke ses en umiddelbar fremtid i, bliver smidt på porten. Jeg er sikker på, at også Rommedahl og Bakircioglü bliver skudt afsted.

  17. #28
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Kan vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    Partypooper up up and away!

    Jeg gider ikke engang quote på Gudjohnson og snak om en Søren Larsen.

    1. Har Søren Larsen ikke manet den snak lidt i jorden? Han er kun interesseret i at ryge på lån tilbage til DK, og det for ikke så lidt millioner til klubben. Flere millioner end hvad der er optimalt for en dansk klub.
    2. Gudjohnson. Armen altså...

    Måske en mio. for meget for os, men den slags udmeldinger om priser i aviserne er altid til forhandling og mon ikke han kunne signes for 3 eller 3,5. Her udtaler en agent at han ikke tror på mere end 10 mio. norske kr. for Huseklepp, omkring 1 mio. euro http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=547715
    Den er svær at lure. Norske klubber er generelt enormt grådige, og mange trænere og bestyrelser derovre ser hellere man holder en spiller, hvis ikke de vanvittige krav løses. Desuden så har klubber fra Tyskland, Holland, England og Frankrig godt kig på knægten. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at han er urealistisk, det gør det bare mange gange mere besværligt.

    At han skulle kunne sælges for 10 mio NKR tror jeg simpelthen ikke på. De afviste tilbage i 2007 et 15 mio bud fra Man City, og mon ikke man anser hans værdi for værende steget siden da?

    Landon Donovan! Har nævnt ham i en anden tråd, men synes han passer bedre ind her.
    Nej... Nej nej nej. Donovan ville ALDRIG skifte til dansk fodbold, det nægter jeg ganske enkelt at tro på. Han har fået så mange mentale handjobs af USA, at han ser sig selv som en kæmpe stjerne, og en kæmpe stjerne i verdens største medieland, dét er han. Hvis han ryger til Europa igen, så er det til en klub af større betydning end FCK.

    Desuden tror jeg at han spiller i USA resten af sin karriere. Jeg mener, hvorfor give afkald på at være den største fodboldstjerne i "the greates country in the world, the leaders of the free world" når man kan komme til Europa og være en skuffelse? Jeg kan selvfølgelig ikke snakke om hans ambitioner, men oddsene for at han bliver hvor han er, er ganske gode. Han giver ihvertfald ikke afkald på sin glory, for et skifte til Danmark.

    ›Jeg er forholdsvis sikker på, at hvis man virkelig ville, kunne
    ›man godt hive et par fra Ajax' overskudslager til København -
    ›også de, der ikke er skandinavere. Problemet - hvis man da kan
    ›tale om et sådant - er bare, at de bedste er dem, fungerer på
    ›pladser, hvor vi er fint dækket ind. Jeg tænker naturligvis på
    ›Leonardo (venstre midtbane) og Ogararu (højre back).
    De er også begge meget gode at have på sit FCK hold i FM. :)

    Men (for at være lidt konstruktiv) som du selv nævner, så er de rygtet til klubber på niveau med FCK. Dog har de klubber den fordel i at spille i bedre liga og være mere "kendt" i fodboldverden. Jeg tror ikke at vi kan hente en spiller som Leonardo, før efter en god tur i Champions League i år. Så vi må jo håbe på lidt held og fantastisk spil, plus medvind til de andre danske hold i Europa, så folk kigger mere den her vej.

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Kan vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    Hvis Landon Donovan sku skifte og opnå fast spilletid, måske endda fungere som nøglefigur på holdet, så kunne det proklameres som hans Europæiske gennembrud.

    Ikke nok med at han (som fiasko) har begået sig i den store Bundesliga, men han har også været instrumental i at sikre en titel for et Europæisk hold og tilmed (muligvis) spillet i Champions League den største scene man kan begå sig på.

    MEN jeg tror han vil være dyr og jeg er knapt så overbevist om hans kvaliteter, mener at Libor Sionko og Grønkjær er LANGT bedre fløjspillere, hvis en af de to havede været Amerikaner havede verdens største nation måske heller ikke haft helt ligeså travlt med at hype 14-årige Adu i sin tid.

    Den aldrende Dave Mathews klon gider jeg sku ik at se os spilde penge på (går udfra han vil være løntung og også koste i transfersum), realistisk eller ej.

    Mener at vores bedste spillere er at finde på kanterne og i angrebet, i hvert fald så fremt Sionko rammer formen, hvilket jeg både håber og tror.

    Men SKAL der absolut spekuleres/drømmes i en gennembrudsstærk kantspiller, som drøm hellere om Edgar Manucharyan end en overvurderet has-been som næppe kan sælges videre eller har det individuelle niveau til at gøre forskellen på højeste plan.

    Ku godt tænke mig man gav Linderoth nogle lægetests og prøvede at konkludere om der er chance for at han kan genfinde sit gamle niveau, han er jo netop den type klubben savner, og hvor ville det da være dejligt at sælge ham til høj pris blot for at købe ham tilbage billigere og på ny proffitere af hans unikke personlighed på banen.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2009
    Indlæg
    17

    Re: Kan vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?

    Nu vi er ved at drøme..... Hvad så med Patrick Kluivert???

    Han er 32 og uden kontrakt i over et år

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Kan Brøndby hente os? Stem!
    By Langemand in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 26.11.07, 14:57
  2. FØ: Vi kan hente stjerner
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 25.07.03, 17:02

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •