Side 9 af 31 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 461

Emner: Til- og afgange 2: Afgang harder

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    Jeg synes, vi har brug for forstærkninger til forsvaret. Det sejler dernede, og hvis det ikke bliver rettet op, bliver det en kedelig omgang europæisk fodbold i denne sæson. Uanset om vi slår Stabæk.

    Egentlig forstår jeg ikke rigtig, hvad der er galt. Det er trods alt ikke fem nye spillere, der først lige skal lære hinanden at kende. Men det virker alligevel på mig, som om de ikke gider at bruge energi på kommunikation, ligesom de alle har tilegnet sig en temmelig nonchalant indstilling. Bare fordi de er regnet som nogle af de bedste forsvarsspillere i Skandinavien, kan modstanderne altså godt tage bolden fra dem.

    Så derfor har jeg gået og overvejet alternativer.

    Mit drømmekøb må være Ragnar Sigurdsson fra IFK Gøteborg. Han er efter min mening den bedste forsvarsspiller i Allsvenskan, og jeg tror også, at han er klar til større udfordringer. Han er en ualmindelig hårdfør spiller, der er god både med fødderne og med hovedet. Desuden er han god til at dirigere med de andre.
    For ikke så længe siden, blev Newcastle og Blackburn kædet sammen med Sigurdsson.
    Jeg er desværre ret sikker på, at vi ikke får held til at købe ham. Selv hvis vi ønskede det, og selv hvis vi også ville lægge de mange penge for ham, tvivler jeg meget på, at Gøteborg ville være med på den. Først og fremmest fordi de lige har mistet Mattias Bjärsmyr. Ham havde de allerede erstattet inden, da de ved årsskiftet hentede Karl Svensson hjem fra Rangers. Han blev godt nok skadet med det samme, men er nu klar, hvilket jo egentlig passer fint nok for Gøteborg. Men det er nok utænkeligt, at de sælger begge deres stjerneforsvarer i samme vindue.
    Dernæst er det også et problem, at Sigurdsson har spillet europæisk, da han deltog i kvalifikationskampen mod Hapoel Tel Aviv. Hvis vi skal have glæde af en forsvarsspiller lige nu og her, nytter det jo ikke så meget, hvis han er spærret i de kampe. Jeg tror, at vi satser rigtig meget på, at komme ind i Champions League.
    Til sidst gætter jeg også på, at det ikke er til vores fordel, at Gøteborg har et relativt stort mindreværdskompleks overfor København, og Rosenborg i øvrigt. De vil også være en stormagt i Skandinavien, så prisen presses sikkert lidt ekstra, hvis vi kommer og spørger til en af deres spillere.

    Jeg kan ikke lade være med, lige at smide et link til en af de mere spektakulære sekvenser med Sigurdsson. Målet er fra en kamp tidligere på sæsonen mod Djurgården.

    Jeg følger ikke selv særlig meget med i Tippeligaen, så måske andre kan byde ind med lidt informationer her. Et andet bud kunne være Kristjan Ørn Sigurdsson fra Brann Bergen.
    For nogle år siden var han et rimelig hedt navn på transfermarkedet, og blev blandt andet rygtet til et hold lige længere mod vest.
    Siden er det vist ikke gået helt optimalt for Sigurdsson, og senest er han blevet meldt på vej til Vålerenga. Det afviser Branns træner, Rune Skarsfjord, dog, med henvisning til, at det er Brann eller udlandet for Sigurdsson.
    Kristjan Ørn Sigurdsson har kontraktudløb om et halvt år, og således kan enhver klub skrive kontrakt med ham nu, for at overtage ham til nytår. Alternativt kunne man selvfølgelig skrive kontrakt med ham nu, og på den måde måske gøre Branns ledelse lidt mere villige til at forhandle.
    Sigurdsson har indtil videre selv afvist at snakke om sin fremtid.

    Et emne, som jeg egentlig ikke selv ønsker, men som jeg heller ikke helt vil afvise, er Martin Albrechtsen.
    Derby har bedt Albrechtsen finde en ny klub, og han åbner selv for, at det godt kunne blive i Danmark. Af uransagelige årsager, har nogle fået det til, at han foretrækker at skifte til OB.
    Når jeg helst ikke vil have Albrechtsen, hænger det mest sammen med, at jeg ikke kan se, hvordan han skulle kunne blive en styrmand i forsvaret. Som jeg husker ham, var han en rigtig god spiller, men altid ved siden af en mere dirigerende forsvarsspiller. Hvis det har ændret sig, er det helt fint med mig. Jeg tror bare ikke rigtig på det.

    Nu tilhører jeg den side, der støtter Guardiola i, at uanset hvor succesrig ens hold har været i den foregående sæson, har man brug for at investere i nye spillere, simpelthen for at holde spillerne skabe og skabe en slags dynamik i truppen.
    Derfor kunne jeg også godt tænke mig en midtbanespiller, og det ønske er ikke ligefrem blevet mindre efter boldekvilibristen Thomas Kristensens optrædender på det sidste, og for den sags skyld lige siden vi købte ham.

    Dog synes jeg ikke, at vi mangler noget startermateriale, hvis man regner med den optimale startopstilling, men eftersom vi strengt taget kun har to gode centrale midtbanespillere, og Sionko, som ikke har vist noget, siden han forlængede sin kontrakt, bør man efter min mening styrke den bredde, som det meste af Danmark har lovprist i lang tid.
    Mit store ønske er Jakob Poulsen, og jeg tror heller ikke, at det er helt umuligt. Han er selvfølgelig dyr, men AGF er jo ikke kendt for at tage alle de smarte løsninger, og en pæn pose penge, måske endda tilsat en reserve, kan sikkert overbevise Brian Steen Nielsen.
    Poulsen ville for øvrigt både kunne bidrage på den centrale midtbane, på højre midtbane og i nødstilfælde endda som højre back.

    Når alt kommer til alt vil jeg dog gætte på, at vi overhovedet ikke køber noget i dette vindue. Finanskrisen er her, og selv hvis vi kommer i Champions League, bliver de penge nok ikke brugt på spillerkøb.
    Heldigvis er der ikke så langt til næste transfervindue, hvor vi forhåbentlig laver bare lidt mere end nu.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. #122
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    ....en god lang analyse, men det jeg nu bare savner er bare en/to forstærkninger der kan rykke lidt rundt i herakiet på holdet, så ingen føler sig sikre på deres start plads. Det er farligt at lade folk falde i søvn på et tophold.

    I sær en forstærkning til midtbanen. En rigtig ledertype, der kan tage taktstokken og drive holdet frem. Hjalte er en stærk og vigtig spiller, men han mangler udstråling, som fx. Linderoth havde på banen. Hver især er vores midtbane spillere gode, men ingen af dem, kan opildne holdet ekstraordinært. Det ser vi gang på gang med Kvist, TK, Vingaard og Hjalte. De har alle deres forcer men de kan ikke løfte spillet.

    Jeg tror desværre at udnævnelsen af Hjalte til anfører var en ny Svensson, og i mangel af bedre alternativer.

    Hvad vil Ståle gøre hvis klubben modtager et bud de ikke kan afslå på Hutch, så falder holdet da først fra hinanden?

    Forsvaret skal nok rette sig. De har spillet sikkert før, og jeg kan ikke se en grund til, at de ikke skulle komme til det igen.
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    55

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    Køb nu bare RASMUS ELM

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #124
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    ›Køb nu bare RASMUS ELM
    Det er egentlig et godt bud. Elm er virkelig dygtig, og han vil næsten uden tvivl blive en gevinst.

    Men for det første har han også spillet europæisk, hvilket jeg tror, nemt kan udelukke ham som emne. For det andet er det måske lige lovligt sent.

    Således har Everton i nogen tid været interesseret i Elm, mens Manchester City skulle være seneste bud på hans nye klub.
    Faktisk gik Kalmars ordførende, Johnny Pettersson, for nyligt i pressen og fortalte om, at der på daværende tidspunkt var fem klubber, der havde vist oprigtig interesse for Elm. Vi var ikke en af dem.

    Selv hvis vi skulle ende med, at hente Elm, skal man ikke forvente, at han er en dirigent af samme støbning som Linderoth. Elm lader mest fødderne tale. Men det gør han så også godt, så jeg tror ikke, at vi ville blive skuffet over ham.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #125
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    Fatter ikke hvorfor man ikke prøver at hente Martin Albricksen tilbage til fCK, han kan hentes frit, og han var kanon for FCK da han var i klubben, og vi mangler en der kan gå ind i forsvaret og hjælpe til.
    Eller hente Gravgaard tilbage :-)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #126
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    ›Det er egentlig et godt bud. Elm er virkelig dygtig, og han vil
    ›næsten uden tvivl blive en gevinst.

    Næh det er egentlig et ret dårligt bud for så vidt angår dette transfervindue. Rasmus Elm synes at koste mellem 25 og 35 mio. kr. (der nævnes lidt forskellige beløb i artikler), og derudover nævner du jo selv, at PL klubber er interesserede i ham. Udover Everton og ManCity, så er der også Fulham. Og flere klubber fra Holland, Frankrig osv.

    Med priser og konkurrence i den størrelsesorden, så kan vi godt opgive og se os om andetsteds. Og måske håbe på, at alt går i vasken for Elm og Kalmar, så vi kan lave en Silberbauer/Würtz og købe ham billigt i et senere transfervindue :-)

    Spørgsmålet er lige nu mere, om der er andre af de svenske U-21 folk, der kunne være et godt bud. Gustav Svensson i IFK fx?

    ›Elm lader mest fødderne tale. Men det gør han så også godt, så
    ›jeg tror ikke, at vi ville blive skuffet over ham.

    Han har helt sikkert niveauet til FCK.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  11. #127
    Tilmeldingsdato
    Dec 2006
    Indlæg
    173

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    Jeg synes at ham her kunne være interessant... i lyset af vores pivringe forsvar for tiden..

    http://www.bold.dk/nyt/Magnus-Troest-Jeg-skal-vaek

    Troest har potentialet til at blive rigtig god og har desuden også en lille leder gemt i sig.. Tror han ville kunne blive rigtig god for os.. Måske er han urealistisk måske ikke..???

  12. #128
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    ›Jeg synes, vi har brug for forstærkninger til forsvaret. Det
    ›sejler dernede, og hvis det ikke bliver rettet op, bliver det en
    ›kedelig omgang europæisk fodbold i denne sæson. Uanset om vi slår
    ›Stabæk.


    Gode ting du kommer op med. To kommentarer:

    Svært at vurdere, om Albrechtsen vil være den rette. Umiddelbart passer han ok. God fysik og hurtig på fødderne, og han kan i øvrigt bruges i både midterforsvar og som back. I mine øjne gør det ikke så meget, at han ikke er en leder. På mange andre områder, tror jeg han ville supplere Antonsson fint. Min bekymring går dog mere på, om han i øvrigt har niveauet i forhold til det, som vi er begyndt at forvente.. Ikke god nok til Derby... Er han så god nok til FC? Er hans spilforståelse god nok? Jeg har svært ved at vurdere det.

    Med hensyn til, om vedkommende har spillet europæisk eller ej, så tror jeg ikke, at det gør så meget. Klubben virker ok tilfredse med blot at nå gruppespillet, og til dette formål kan en ny forsvarsspiller vel ikke nå at bidrage enormt meget, hvis han også skal nå at spilles ind på holdet? Det kan evt. betyde noget for spillerens lyst til at vælge FC, men fra klubbens stol tror jeg, at det er en lavere prioritet. Mao. det længere perspektiv bliver prioritetet noget højere end betydningen på kort sigt..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  13. #129
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    ›Næh det er egentlig et ret dårligt bud for så vidt angår dette
    ›transfervindue. Rasmus Elm synes at koste mellem 25 og 35 mio.
    ›kr. (der nævnes lidt forskellige beløb i artikler), og derudover
    ›nævner du jo selv, at PL klubber er interesserede i ham. Udover
    ›[URL="http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2
    ›Everton og ManCity,
    ›567994/Roy-Hodgson-watches-Rasmus-Elm.html"]så er der også
    Holland, Frankrig osv.
    Ja, jeg mente, at det var et godt bud, fordi han netop har niveauet, og stadig spiller i Sverige. :)

    ›Spørgsmålet er lige nu mere, om der er andre af de svenske U-21
    ›folk, der kunne være et godt bud. Gustav Svensson i IFK fx?
    Jeg hælder mere til Andreas Landgren fra Helsingborg. Svensson kunne også være en mulighed, men fælles for dem begge, og andre fra samme hold, er, at de ikke gør nogen forskel lige nu.
    På den anden side er de snart væk, hvis vi ikke slår til.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  14. #130
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    ›Med hensyn til, om vedkommende har spillet europæisk eller ej, så
    ›tror jeg ikke, at det gør så meget. Klubben virker ok tilfredse
    ›med blot at nå gruppespillet, og til dette formål kan en ny
    ›forsvarsspiller vel ikke nå at bidrage enormt meget, hvis han
    ›også skal nå at spilles ind på holdet?
    Her er min pointe så bare, at hvis vi endelig finder checkhæftet frem, tror jeg, det skal være for nogen, der alene på grund af deres eget niveau gør en forskel i forhold til Anton, Zanka, Larsson og Laursen.

    Men jeg håber da, jeg tager fejl. Så er der stadig ganske mange spændende muligheder.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  15. #131
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    Problemet med Landgren er så, at det allerede er for sent.
    http://www.dn.se/sport/fotboll/andre...inese-1.906410

    Mv
    Olsen

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #132
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    ›Med priser og konkurrence i den størrelsesorden, så kan vi godt
    ›opgive og se os om andetsteds. Og måske håbe på, at alt går i
    ›vasken for Elm og Kalmar, så vi kan lave en Silberbauer/Würtz og
    ›købe ham billigt i et senere transfervindue :-)
    Denne her vil jeg lige følge op på.

    De to svenske landstrænere har nemlig rådgivet Elm lidt, blandt andet ved at sige, at det jo ikke ligefrem er en katastrofe, hvis han ikke bliver solgt nu.

    Til gengæld skal det så også gå meget galt, før vi overhovedet er i nærheden af ham. Dels er der alle de mange interesserede klubber, fra større ligaer end den danske. Dels vurderes han, af forskellige agenter og andre såkaldte eksperter, til netop nu at have det største prisskilt i Allsvenskan siden Ibrahimovic.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  18. #133
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    Jeg synes Pontus Farnerud er en mulighed til den centrale midtbane.
    Hårdtarbejdende men alligevel både teknisk dygtig og elegant.
    Ham gad jeg faktisk godt se i FCK og jeg tror han er til at købe for rimelige penge da Stabæk er i økonomiske problemer

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #134
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    261

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    ›Jeg synes Pontus Farnerud er en mulighed til den centrale midtbane.
    ›Hårdtarbejdende men alligevel både teknisk dygtigt og elegant.
    ›Ham gad jeg faktisk godt se i FCK og jeg tror han er til at købe
    ›for rimelige penge da Stabæk er i økonomiske problemer

    Jeg vil hellere se Henning Hauger i FC. Han virker til at være sådan en rigtig fighter og umiddelbart tænker jeg en blanding af Linderoth og Hjalte.

  21. #135
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Til- og afgange 2: Afgang harder

    ›Jeg synes Pontus Farnerud er en mulighed til den centrale midtbane.
    ›Hårdtarbejdende men alligevel både teknisk dygtig og elegant.
    ›Ham gad jeg faktisk godt se i FCK og jeg tror han er til at købe
    ›for rimelige penge da Stabæk er i økonomiske problemer


    Hvis klubben køber en spiller til den centrale midt, så håber jeg, at han er tiltænkt som erstatning for Hjalte og ikke Atiba. I så tilfælde er det næppe en type som P. Farnerud, der er brug for. Da Hjalte eftehånden har vist, at han faktisk er en ganske udemærket spiller, så håber jeg samtidig, at vi sigter lidt højere. Leon Andreasen fx..?
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

Side 9 af 31 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 5: Sell Free Or Buy Hard
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 616
    Sidste Meddelelse: 29.10.10, 14:41
  2. Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 666
    Sidste Meddelelse: 03.08.10, 13:21
  3. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21
  4. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •