Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 76

Emner: Atiba på vej til Tyrkiet (og nu er han så endt i PSV)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    64

    Atiba på vej til Tyrkiet (og nu er han så endt i PSV)

    Jeg har netop fået kaffen galt i halsen her til morgen efter at have været online hos Tipsbladet.

    Ifølge fodboldmagasinet skulle Atiba Hutchinson angiveligt være på vej til tyrkiske Trabzonspor. Tyrkerne skulle således have budt 26 mio. for vores uundværlige midtbanestrateg. FCK`s krav er dog 30 mio.

    Det vil dog være en fuldstændig forfejlet strategi at afhænde canadieren netop nu, hvor Champions League-kvalifikationen står for døren - mere tilgængelig end nogen sinde!

    Skulle dette ske alligevel, må Don Ø og Co. virkeligt være på spanden økonomisk set, på trods af talrige forsikringer om det modsatte...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Så enkelt er det jo ikke. Hvis Atiba meget gerne selv vil videre (til Tyrkiet?!), er det måske værd at tage imod tilbuddet,der ikke kan blive meget bedre med kun et år tilbage af kontrakten.

    På den anden side kræver det, at ledelsen er klar til at bruge en del af pengene på at finde en kvalificeret afløser, for den findes ikke i truppen lige nu. Det vil være en ekstrem svækkelse af holdet at gå ind til den nye sæson med TK, Hjalte, Würtz og måske Kvist til at dække den centrale midtbane. Førstnævnte lader ikke til at have klassen og især viljen til at spille på højeste niveau, mens de tre sidstnævnte har store mangler i det fremadrettede spil. Vingaard kunne være en mulighed, men jeg er bange for, at Ståle ikke tør bruge ham derinde på grund af hans meget offensive stil. Når Ståle var flere år om for alvor at turde bruge den langt mere løbestærke Hutch centralt, er det næppe et sandsynligt scenarie.

    Derfor skal der købes ind, hvis man mener det alvorligt i Europa - og hjemme. Hvem det skulle være, har jeg umiddelbart ikke noget bud på, da Rasmus Elm nok er uden for rækkevidde, men afløseren kan i hvert fald ikke findes i Danmark eller på det danske landshold (Daniel Jensen er formentlig uden for rækkevidde). Skrækscenariet er, at man laver det sædvanlige stunt med at købe en spiller "der er inde omkring det danske landshold" til overpris: Martin Bergvold, Esben Hansen, Jakob Poulsen, Martin Retov (nej okay, måske ikke). Der skal købes kvalitet, hvis der sælges kvalitet, så kig uden for landets grænser, tak.
    HIC SUNT LEONES

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    160

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›Derfor skal der købes ind, hvis man mener det alvorligt i Europa
    ›- og hjemme. Hvem det skulle være, har jeg umiddelbart ikke noget
    ›bud på, da Rasmus Elm nok er uden for rækkevidde, men afløseren
    ›kan i hvert fald ikke findes i Danmark eller på det danske
    ›landshold (Daniel Jensen er formentlig uden for rækkevidde).
    ›Skrækscenariet er, at man laver det sædvanlige stunt med at købe
    ›en spiller "der er inde omkring det danske landshold"
    ›til overpris: Martin Bergvold, Esben Hansen, Jakob Poulsen,
    ›Martin Retov (nej okay, måske ikke). Der skal købes kvalitet,
    ›hvis der sælges kvalitet, så kig uden for landets grænser, tak.

    Min fornemmelse var også at Rasmus Elm var ude for rækkevide, men onside skriver i dag at han er på aab's liste over mulige forstærkninger.. hvis historien passer, og at aab tror de kan hente ham, så kan vi også

    Men ledelsen har jo meldt ud i år at man satser på at holde på truppen, og et salg af atiba ville være at gå mod dette vindues transfer taktik, men de kan selvfølelig altid få et bud som de ikke kan takke nej til, og det er så måske de 30 millioner.. kan godt se hvad folk siger om at det er smart at sælge ham nu for de mange penge, idet vi risikerer ikke at få noget for ham, men det bliver svært at finde en afløser for atiba, da jeg synes han er god både offensivt og defensivt på et højt plan.. Måske skulle ledelsen sætte alt ind på at forlænge, ikke dvæle ved deres løn politik i forhold til resten af truppen, men give ham en ordentlig sjat penge om året, gøre ham til den klart bedst betalte spiller i suppen.. sidst ledelsen ikke ville imødekomme linderoths lønkrav, som ifølge nogle aviser var på 7 millioner om året, ja det førte til en katastrofal sæson.. vi ved ledelsen har penge nok til at give en rigtig god løn..

    Tíl sidst vil jeg bare lige nævne Anders Svensson som en mulig erstatning.. Håbede meget vi hentede ham sidste år, og selvom han nu er blevet et år ældre, så kunne han stadig være klasse, og samtidig burde det være muligt at hente ham..

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    108

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Vi kunne også lige kaste Sebastian Larsson fra Birmingham ind i puljen. En stærk spiller. Men spiller primært højre midt. Ellers synes jeg ikke at Rasmus Elm og Daniel Jensen lyder som dårlige bud.

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Vi kunne også lige kaste Sebastian Larsson fra Birmingham ind i
    puljen. En stærk spiller. Men spiller primært højre midt. Ellers
    synes jeg ikke at Rasmus Elm og Daniel Jensen lyder som dårlige
    bud.
    Larsson kunne være meget spændende til vores venstrekant! Hvis altså atiba blev solgt. Det kunne frigøre Kvist til midten hvis man stadig tror på ham der. Dog kunne jeg frygte at Larsson har ret høje lønkrav - og birmingham kunne også være lidt genstridige.

    Tíl sidst vil jeg bare lige nævne Anders Svensson som en mulig erstatning.. Håbede meget vi hentede ham sidste år, og selvom han nu er blevet et år ældre, så kunne han stadig være klasse, og samtidig burde det være muligt at hente ham..
    Af andre aldrende svenskere kan Daniel andersson nævnes. Har ikke fulgt med i hans spil den sidste sæson, men så vidt jeg husker ham kunne han være en strålende defensiv midt som kunne frigøre Hjalte til at raide lidt mere ind i modstanderens felt. Er der nogle der har noget up to date info om D. Andersson?

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›Vi kunne også lige kaste Sebastian Larsson fra Birmingham ind i
    ›puljen. En stærk spiller. Men spiller primært højre midt.
    Jeg hører til det angivelige mindretal, der mener, at vi godt kan tiltrække større navne, end de fleste af os egentlig regner med. For eksempel tvivler jeg ikke så meget på, at vi godt kan hente Sapara, hvis vi vil.
    Men Sebastian Larsson tror jeg trods alt ikke på. For det første er han et stort talent, der har fået sit gennembrud i engelsk fodbold. Det man sidste år, hvor flere store klubber rygtedes interesseret i Larsson. Linket bringer mig i øvrigt videre til en anden grund til, at Larsson ikke bliver købt lige nu. Hvis det er rigtigt, at Blackburn sidste år ville give 4.5 millioner euro for ham, er det nok lige i overkanten for Østergaard. I øvrigt bliver han stadig sat i forbindelse med andre, større klubber.
    En sidste grund er, at Larsson tilsyneladende er ved, at underskrive en ny kontrakt med Birmingham. Her skriver et svensk medie, at Larsson er tæt på en længere forlængelse. Her fortæller Larsson selv, at han enten bliver i Birmingham, eller tager skridtet op til Premier League, eller måske en anden stor liga.

    Alt andet lige er han et for stort navn, selv i min verden.

    Til gengæld synes jeg, det her er spændende. Hvis der overhovedet er noget om, at han kunne finde på at vende tilbage, bør vi i den grad slå ørene ud. I mine øjne er Ajilore en af de mest undervurderede midtbanespillere nogensinde i Superligaen. Jeg synes, han var en kæmpe del af Midtjyllands relative succes, og jeg er ikke i tvivl om, at ham og Hjalte ville fungere rigtig godt sammen, mens det så ville give lidt mere frihed til kanterne.
    Jeg var egentlig overbevist om, at han var tabt for os for altid. Men hvis vi har en chance, synes jeg egentlig, det er værd at undersøge, hvis vi alligevel mister Hutch.
    Sidst redigeret af Gandhi : 08.07.09 kl. 21:57
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Man må antage at hvis der bliver accepteret et bud på Atiba nu, så er det fordi man har en afløser i kikkerten. Jeg vil vædde min mor på, at man ikke bare sælger Atiba, kun fordi en "større" klub byder det man beder dem om. Det beløb man sætter er mindsteprisen for spilleren, og så kan man overveje at acceptere eller afslå derfra, men der bliver ikke accepteret noget som helst come friday, med mindre man har en kvalitetssigning i baghånden.

    Jeg tror nu, at FCK og Flemse har lidt højere ambitionsniveau, end til at sælge Atiba og så stå med røven i vandskorpen op til CL, fordi man ikke kunne hente en ny spiller.

    Med mindre man ser TK som en kvalificeret afløser... Men det ville vist være, at gå tilbage til fordums fejltagelser.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    296

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›Man må antage at hvis der bliver accepteret et bud på Atiba nu,
    ›så er det fordi man har en afløser i kikkerten. Jeg vil vædde min
    ›mor på, at man ikke bare sælger Atiba, kun fordi en
    ›"større" klub byder det man beder dem om. Det beløb man
    ›sætter er mindsteprisen for spilleren, og så kan man overveje at
    ›acceptere eller afslå derfra, men der bliver ikke accepteret
    ›noget som helst come friday, med mindre man har en
    ›kvalitetssigning i baghånden.

    Jeg er bange for, at den økonomiske situation bestemmer om Atiba ryger afsted, og ikke om man har en evt. afløser klar i baghånden, også selvom det vil forringe vores mulighed for at komme i cl. Dette er dog paradoksalt når man kan tjene flere penge ved en evt. cl kvalifikation. Men pengene er bare sikrere hvis man tjener dem på et salg, end hvis man regner med en "måske" cl kvalifikation.

    Pede

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    169

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Jeg ved ikke rigtig om der kunne være mening i at afvente afslutningen af Gold Cup inden man tager nogle endelige beslutninger om Hutch. Atiba er en supervigtig spiller for Canada, som har vundet de første to kampe og er sikre på at gå videre fra gruppen. Hvis Canada kommer langt i turneringen og Atiba er en af deres bedste spillere, kan det evt. tiltrække yderligere interesse omkring ham, hvilket måske kan presse prisen i vejret. Jeg ved dog ikke, hvor meget fokus der er på Gold Cup fra de større klubber, så der er muligvis ikke den store gevinst at hente ved at vente.

    I øvrigt har den tidligere Horsens"bomber", Ali Gerba, scoret begge Canadas mål indtil videre.
    "Me fail English? That's unpossible"
    -Ralph Wiggum

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    jeg tror don ø har en bagtanke med 30 mio, de har nok allerede en afløser "klar" men som koster kassen! jeg føler lidt at hvis CV har en kvalifiseret afløser klar så sælg da for pokker atiba, en utilfreds spiller har det med at blive sløset og koste i CL kval, og det frygter jeg mere end at han kan gå for 0kr.

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Atiba vil helt sikker blive savnet. Men små 30 millioner 1 år før kontraktudløb er et rigtig pænt salg. Hvorimod det ville være helt tåbeligt at holde på ham, hvis han absolut ingen interesse har i at blive. I sær for et ikke helt lige gyldigt beløb. Manden er alligevel låst i de første kval.kampe pga landsholdet, så har man mere tid til at finde en afløser.

    Det bedste ville dog være hvis han lavede en Oscar og forlængede med 1 år, men tvivler stærkt på at han vil det!

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    108

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Puha, sikke en nyhed at vågne op til . . .
    Men vi ved jo at Atiba brænder efter at komme til udlandet at det så lige skulle blive Tyrkiet havde jeg ikke regnet med. Men 30mil. for en mand hvis kontrakt udløber om 1 år. Jo dak! Så skal vi bare have en afløser.

    Læste på bold.dk at Lillestrøm vil sælge B.H. Riise. Sammentræf? :)
    http://www.bold.dk/nyt/Lillestroem-vil-saelge-Riise

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›Læste på bold.dk at Lillestrøm vil sælge B.H. Riise. Sammentræf? :)
    http://www.bold.dk/nyt/Lillestroem-vil-saelge-Riise

    han spiller da højre back gør han ikke? ikke central midt

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ››Læste på bold.dk at Lillestrøm vil sælge B.H. Riise. Sammentræf? :)
    ››http://www.bold.dk/nyt/Lillestroem-vil-saelge-Riise

    ›han spiller da højre back gør han ikke? ikke central midt

    Han er offensiv højre wing, men bliver også ind i mellem brugt som 'inderløber' i det norske 4-3-3/4-5-1.

    Ikke en oplagt afløser for Atiba.

    Sælg Atiba for en formue nu, han gider ikke være her mere og vi får ingen penge for ham ved at vente, brug så en ordenlig pose penge på den centrale offensive midtbane kreatør spiller som også leveret et stykke arbejde defensivt som vi har skreget efter i årevis.

    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=560599

    Rosenborg-ledelsen forklarer at Marek Sapara står først i køen når det gjelder salg av spillere. Derfor avventer ledelsen Tettey-salget til Sapara-situasjonen er avklart.
    Marek Sapara ville være en god signing/Atiba afløser
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=560599

    ›Marek Sapara ville være en god signing/Atiba afløser

    ham kender jeg ikke, gider du uddybe hvorfor ??? :)

    fandt kun nogle videoer med ham
    http://www.youtube.com/watch?v=6aoIg9ihXhk

    ser i hvert fald ud til at have et godt og køligt overblik og godt langskud... men han ser da absolut spændende ud !

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 26.06.08, 09:00
  2. Svar: 98
    Sidste Meddelelse: 22.06.05, 10:09
  3. Han sagde han ville skore mål.. og det gjorde han så
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 09.08.03, 21:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •