Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 76

Emner: Atiba på vej til Tyrkiet (og nu er han så endt i PSV)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Jeg er overbevist om at FCK vil sælge Atiba nu hvis de kan få 26 mio for ham. Ambitionsniveauet for 09/10 må som sædvanlig være at spille med om mesterskab og pokal, samt CL-gruppespil. Hvilket man bør kunne opnå med Vingård, TK, Würtz, Kvist, N'Doye som afløser for Atiba.

    Men det kunne da være dejligt hvis man brugte pengene fra salget af Atiba + nogle af de rigtig mange millioner man satser på at får for at komme i CL-gruppespillet, og så købte en rigtig stor profil til midtbanen. Jeg tror bare ikke på det i disse tider :-)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Hvis Atiba ska sælges, har vi ikke meget tid til at handle.

    Det vil jo være meningsløst at takke ja til en transfersum for derefter at spilde dem på panikkøb.

    Jeg mener, med det attraktive bud den tyrkise klub har bragt på banen, eftersigende, ikke at det sort og hvidt kan vurederes hvad der er den rette beslutning.

    Og uanset hvorledes beslutningens udfald, mener jeg ikke det er på sin plads efterfølgende at rationalisere og agere bagklog, ikke desto mindre vil folk jo nok gøre det når de fulde konsekvenser har vists sig.


    Mest af alt håber jeg på Atiba vil til en større klub eller liga, så vi kan beholde ham, jeg prioriterer trods alt det sportslige højest, og hvis han kan gøre udslaget i Champions League kan han jo også være´med til at skaffe klubben en del penge den vej.

    Jeg synes det virker meget optimistisk at tro at vi på så kort tid kan afløse Atiba, da vi signede Atiba var han trods alt ikke den Atiba vi har i truppen nu, han har udviklet sig en masse og dannet sig en masse erfaring.

    Så gerne at vi ka stille op i Europa med Atiba og Christiansen på banen, som begge har prøvet at banke Celtic, at slå Man Utd, og oplevet hvor hurtigt det ka gå galt imod Benfica (tænker på kampen på udebane i gruppespillet, ikke kval kampen i PARKEN hvor vi spillede det bedste fodbold i klubbens historie, men var beyond ringe og uheldige med at få bolden over stregen).

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    jeg håber han bliver solgt. han har brug for bye udfordringer, og vi har brug for nyt blod. at tyrkiet så er et mærkeligt sted for ham at tage hen er en anden snak.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    108

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Jeg er overbevist om at hvis klubben takker ja tak til buddet fra tyrkerne så har de et par navne på blokken som Atibas afløser. For lige siden ChL sæsonen i 2006 har Atiba vakt stor interesse fra udlandet så de har været klar over at de ikke kan holde på Atiba til evig tid. Så klubben er klar over hvad de eksiterer af spillere rundt omkring i europa som en Atiba afløser. Så jeg tvivler på de laver panik køb. For vi behøver ikke Atiba eller en afløser i de 2 kampe i 2. ChL kvalifikationsrunde, der har vi Vingaard, TK og Kvist. Bare han er kommet til 3. runde.

    Sapara, B.H Riise og Labinot Harbuzi er 3 gode skandinaviske bud.

  6. #20
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Bortset fra Riise, som er kantspiller.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›jeg håber han bliver solgt. han har brug for bye udfordringer, og
    ›vi har brug for nyt blod. at tyrkiet så er et mærkeligt sted for
    ›ham at tage hen er en anden snak.

    Nyt blod?

    Jeg ville hellere end gerne beholde Atiba Hutchinson i mange år endnu. Han er den bedste centrale midtbanespiller i truppen og den bedste centrale midtbanespiller siden Linderoth. Derudover var han aldeles fremragende i foråret, og hans evner som boks-til-boks spiller kan blive livsvigtige i vores europæiske kampe.

    Lad os kort ridse nogle af Atiba's mange kvaliteter op: Han erobrer mange bolde, han er rimeligt målfarlig (hhv. 8 og 9 mål i de sidste to sæsoner), han kan sætte sin direkte modstander, han er ufatteligt god til at dække sin bold, han har et stort løbepensum, han er fysisk stærk, og hans pasningsspil er godt efter SAS-Liga standard. - Hvorfor i alverden skulle vi dog skille os af med dette?
    Mvh.
    Dane

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Jeg er overbevist om at hvis klubben takker ja tak til buddet fra tyrkerne så har de et par navne på blokken som Atibas afløser. For lige siden ChL sæsonen i 2006 har Atiba vakt stor interesse fra udlandet så de har været klar over at de ikke kan holde på Atiba til evig tid. Så klubben er klar over hvad de eksiterer af spillere rundt omkring i europa som en Atiba afløser. Så jeg tvivler på de laver panik køb. For vi behøver ikke Atiba eller en afløser i de 2 kampe i 2. ChL kvalifikationsrunde, der har vi Vingaard, TK og Kvist. Bare han er kommet til 3. runde.
    Han skulle jo også gerne være spillet ordentligt ind på holdet til den tid.

    Og det kan tage alt fra 2-3 rigtige kampe til en sæson, jo.

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    160

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›Derfor skal der købes ind, hvis man mener det alvorligt i Europa
    ›- og hjemme. Hvem det skulle være, har jeg umiddelbart ikke noget
    ›bud på, da Rasmus Elm nok er uden for rækkevidde, men afløseren
    ›kan i hvert fald ikke findes i Danmark eller på det danske
    ›landshold (Daniel Jensen er formentlig uden for rækkevidde).
    ›Skrækscenariet er, at man laver det sædvanlige stunt med at købe
    ›en spiller "der er inde omkring det danske landshold"
    ›til overpris: Martin Bergvold, Esben Hansen, Jakob Poulsen,
    ›Martin Retov (nej okay, måske ikke). Der skal købes kvalitet,
    ›hvis der sælges kvalitet, så kig uden for landets grænser, tak.

    Min fornemmelse var også at Rasmus Elm var ude for rækkevide, men onside skriver i dag at han er på aab's liste over mulige forstærkninger.. hvis historien passer, og at aab tror de kan hente ham, så kan vi også

    Men ledelsen har jo meldt ud i år at man satser på at holde på truppen, og et salg af atiba ville være at gå mod dette vindues transfer taktik, men de kan selvfølelig altid få et bud som de ikke kan takke nej til, og det er så måske de 30 millioner.. kan godt se hvad folk siger om at det er smart at sælge ham nu for de mange penge, idet vi risikerer ikke at få noget for ham, men det bliver svært at finde en afløser for atiba, da jeg synes han er god både offensivt og defensivt på et højt plan.. Måske skulle ledelsen sætte alt ind på at forlænge, ikke dvæle ved deres løn politik i forhold til resten af truppen, men give ham en ordentlig sjat penge om året, gøre ham til den klart bedst betalte spiller i suppen.. sidst ledelsen ikke ville imødekomme linderoths lønkrav, som ifølge nogle aviser var på 7 millioner om året, ja det førte til en katastrofal sæson.. vi ved ledelsen har penge nok til at give en rigtig god løn..

    Tíl sidst vil jeg bare lige nævne Anders Svensson som en mulig erstatning.. Håbede meget vi hentede ham sidste år, og selvom han nu er blevet et år ældre, så kunne han stadig være klasse, og samtidig burde det være muligt at hente ham..

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    108

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Vi kunne også lige kaste Sebastian Larsson fra Birmingham ind i puljen. En stærk spiller. Men spiller primært højre midt. Ellers synes jeg ikke at Rasmus Elm og Daniel Jensen lyder som dårlige bud.

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Vi kunne også lige kaste Sebastian Larsson fra Birmingham ind i
    puljen. En stærk spiller. Men spiller primært højre midt. Ellers
    synes jeg ikke at Rasmus Elm og Daniel Jensen lyder som dårlige
    bud.
    Larsson kunne være meget spændende til vores venstrekant! Hvis altså atiba blev solgt. Det kunne frigøre Kvist til midten hvis man stadig tror på ham der. Dog kunne jeg frygte at Larsson har ret høje lønkrav - og birmingham kunne også være lidt genstridige.

    Tíl sidst vil jeg bare lige nævne Anders Svensson som en mulig erstatning.. Håbede meget vi hentede ham sidste år, og selvom han nu er blevet et år ældre, så kunne han stadig være klasse, og samtidig burde det være muligt at hente ham..
    Af andre aldrende svenskere kan Daniel andersson nævnes. Har ikke fulgt med i hans spil den sidste sæson, men så vidt jeg husker ham kunne han være en strålende defensiv midt som kunne frigøre Hjalte til at raide lidt mere ind i modstanderens felt. Er der nogle der har noget up to date info om D. Andersson?

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›Vi kunne også lige kaste Sebastian Larsson fra Birmingham ind i
    ›puljen. En stærk spiller. Men spiller primært højre midt.
    Jeg hører til det angivelige mindretal, der mener, at vi godt kan tiltrække større navne, end de fleste af os egentlig regner med. For eksempel tvivler jeg ikke så meget på, at vi godt kan hente Sapara, hvis vi vil.
    Men Sebastian Larsson tror jeg trods alt ikke på. For det første er han et stort talent, der har fået sit gennembrud i engelsk fodbold. Det man sidste år, hvor flere store klubber rygtedes interesseret i Larsson. Linket bringer mig i øvrigt videre til en anden grund til, at Larsson ikke bliver købt lige nu. Hvis det er rigtigt, at Blackburn sidste år ville give 4.5 millioner euro for ham, er det nok lige i overkanten for Østergaard. I øvrigt bliver han stadig sat i forbindelse med andre, større klubber.
    En sidste grund er, at Larsson tilsyneladende er ved, at underskrive en ny kontrakt med Birmingham. Her skriver et svensk medie, at Larsson er tæt på en længere forlængelse. Her fortæller Larsson selv, at han enten bliver i Birmingham, eller tager skridtet op til Premier League, eller måske en anden stor liga.

    Alt andet lige er han et for stort navn, selv i min verden.

    Til gengæld synes jeg, det her er spændende. Hvis der overhovedet er noget om, at han kunne finde på at vende tilbage, bør vi i den grad slå ørene ud. I mine øjne er Ajilore en af de mest undervurderede midtbanespillere nogensinde i Superligaen. Jeg synes, han var en kæmpe del af Midtjyllands relative succes, og jeg er ikke i tvivl om, at ham og Hjalte ville fungere rigtig godt sammen, mens det så ville give lidt mere frihed til kanterne.
    Jeg var egentlig overbevist om, at han var tabt for os for altid. Men hvis vi har en chance, synes jeg egentlig, det er værd at undersøge, hvis vi alligevel mister Hutch.
    Sidst redigeret af Gandhi : 08.07.09 kl. 21:57
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  15. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›Lad os kort ridse nogle af Atiba's mange kvaliteter op: Han
    ›erobrer mange bolde, han er rimeligt målfarlig (hhv. 8 og 9 mål i
    ›de sidste to sæsoner), han kan sætte sin direkte modstander, han
    ›er ufatteligt god til at dække sin bold, han har et stort
    ›løbepensum, han er fysisk stærk, og hans pasningsspil er godt
    ›efter SAS-Liga standard.

    - Jeg vil give dig ret i, at han besidder de fleste af de kvaliteter, du nævner, men jeg mener ikke at han har et udpræget godt pasningsspil, ligesom han bestemt heller ikke er god til at sætte modstandere af. Sidstnævnte virker mere tilfældigt, end planlagt, hvorfor han da også relativt ofte har fået forvildet sig ind i områder eller klynger af modstandere, hvorfra der intet konstruktivt kan komme. Yderligere har han tidligere haft en tendens til at være for omstændig, umiddelbart efter at have modtaget bolden - det er dog blevet meget bedre her i foråret. Det sagt, er han selvfølgelig FCKs absolut bedste alternativ som makker til Hjalte.

  16. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Nu skal man ikke sælge skindet ... bla bla bla. Men af de spillere der er blevet nævnt som erstatning for Atiba, ligger min stemme helt klart på Sapara eller Elm. Én af de to ville være et fint plaster på såret.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Det er ikke et rygte, eller noget..

    Men Pierre Bengtsson, fra AIK (sverige) - kan bruges som defensiv midtbanespiller og venstre kant. Han er 21 år, og har allerede måske nogle af de kvalifikationer der kan afløse Hutch. Han er et rigtig godt skud!!

    Han er oss god til at fordele spillet, og løbestærk.!
    Og sikker på straffespark.

    Jeg tror ikke at mange kender ham - men jeg er sikker på at han hurtigt ville kunne tilpasse sig i klubben og hos fansene! KØB HAM, OG JEG VIL ISÆR BLIVE EN GLAD FCK'er :)

  19. #30
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Vi skulle bare have sørget for at have et talent på midten, som vi f.eks. havde i Wendt. For et års tid siden skulle vi have hentet en af de svenskere/nordmænd, der i dette transfervindue er hottere end brasilianske piger på carnival i Rio. Disse spillere rygtes pt. afsted på kryds og tværs, til de største ligaer, til priser vi ikke vil konkurrere med (30+ mill.).

    Det er en skam.

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 26.06.08, 09:00
  2. Svar: 98
    Sidste Meddelelse: 22.06.05, 10:09
  3. Han sagde han ville skore mål.. og det gjorde han så
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 09.08.03, 21:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •