Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 76

Emner: Atiba på vej til Tyrkiet (og nu er han så endt i PSV)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›››http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.
    ›php?artid=560599

    ›››
    ›››Marek Sapara ville være en god signing/Atiba afløser
    ››
    ››ham kender jeg ikke, gider du uddybe hvorfor ??? :)

    Marek
    ›Sapara
    har været en af de helt store oplevelse i norsk
    ›fodbold i de seneste to-tre år (vist især i sin første sæson for
    ›RBK). Han er en glimrende central midt (og venstre midt mener
    ›jeg), især som pasningsspiller og frisparksskytte. Han løber og
    ›fanger også en del, men er nok trods alt mindre arbejdsom og
    ›mindre dygtigt defensivt end Atiba.

    ›...og så er han næppe til at få fat på. Han har øjnene rettet mod
    ›større klubber/ligaer end vores, og kun hvis der ikke rigtigt
    ›kommer tilbud derfra, og vi er villige til at forhøje hans
    ›nettoløn kraftigt, i forhold til det han får i Rosenborg, vil han
    ›måske kunne overtales. Sapara har i hvert fald selv før meldt ud,
    ›at FCK ikke var en mere interessant/større klub end RBK.
    Som der står i det link jeg postede så virker det som om at Sapara er temmelig træt af Rosenborg og deres mandskabsbehandling, køb/salg osv, jeg tror faktisk at interessen omkring ham er kølnet en del i forhold til før hvor han har efterspurgt flere steder, med udsigt til at spille uefa med RBK men derimod at spille ChL med FCK tror jeg godt man kunne lokke ham. RBK ligger dog til at vinde det norske mesterskab til vinter og måske han vil være med til det (igen?) men muligt tror jeg bestemt.

    Jeg synes du gør ham lidt mere 'offensiv kreatør'-agtig end han er, han spiller på en af de to defensive centrale midtbane pladser i RBKs 4-3-3 system, men ofte i kampe hvor de presser modstandern i bund 'vænder de trekanten' som Morten Olsen ville sige det også er han igen offensiv, han har et arbejdsraseri som jeg egentlig mener Atiba kunne lære noget af.

    Nu hanlder tråden jo om Atiba, og til ham der nævner alle Atibas kvaliteter så synes jeg der mangler en som er den vigtigeste af alle, Atiba har været ekstrem langtidsholdbar, lidt som Frank the tank Lampard som en overgang bare spillet alle kampe i alle tuneringer for Chelsea, prøv og se på nipserstat, Atiba har spillet sygt mange kampe for FCK i den tid han har været her, stort set aldrig skadet og aldrig i karentæne (næsten) og han dækker flere pladser i vores tørre 4-4-2 eller i vores endnu mere tøre 4-4-1-1. Han har vel spillet samtlige midtbane pladser plus angriber og han har vel også været sendt i midterforsvaret mener jeg i enkelte kampe hvor der har været en spiller ude på sidelinjen til behandling af skade, så har han afløst dernede. Det er om noget Atibas største kvalitet, og den blir nok svær at finde.

    Nu er Würtz blevet solgt siden jeg skrev mit sidste indlæg her, hvis vi slipper Atiba så må der købes kvalitet, en central midtbane med Hjalte, Kvist, TK og Vingaard som en eventuel backop som meget offensiv central midt holder ikke.'
    Sidst redigeret af Toeffe_WA : 09.07.09 kl. 11:10
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    nu opdagede jeg pludselig at RBK er startet deres europa league kval, pga de kom ind via fairplay eller sådan lignende er de med helt fra første runde, og her spillede de første opgør uden at have Sapara på banen, mig bekendt er han ikke skadet, så enten har man bare ville spare ham mod NSI Runavik ellers også har man ikke ville spærre ham i tilfælde af at han skulle sælges, hvis han bliver spærret er han ikke længere interessand for FCK i mine øjne.

    jeg er ikke sikker på om kvalkampe på et så tidlig stadie i en anden tunering spærer spilleren til ChL spil med FCK (eller andre) men en mulig teori er det da? her er deres start opstilling (og udskiftninger) i hvert fald:

    Rune Almenning Jarstein
    Mikael Lustig - Kris Stadsgaard (Miller 46') - Alejandro Lago - Andreas Nordvik
    Anthony Annan (Tettey 69') - Per Ciljan Skjelbred
    Kjell Rune Sellin - Steffen Iversen (Olsen 63') - Didier Konan Ya
    Dario Zahora
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2009
    Indlæg
    66

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    En anden afløser (hvis atiba selvfølgelig skulle afsted), er Daniel Jensen. Han har været nævnt tidligere. De 30 mio. er måske det W. Bremen kræver for ham. Dette er selvfølgelig rent gætværk! Men jeg håber, for det kunne være fantastisk at se Daniel Jensen trække FCK-trøjen over hovedet en skønne dag. :)

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Formodningen er vel at Atiba havde udtalt sig til pressen på nuværende tidspunkt hvis han ikke var interesseret i at skifte til Trabzonspor?

    Hvis jeg var Atiba ville jeg da ellers lige overveje om det ikke var bedre at blive og evt prøve kræfter med CL på ny, for derefter at skifte, endten når vi er ude af CL, eller når kontrakten oprender hvis klubben vil holde ham/andre hold vil vente på han bliver gratis.

    Til den tid vil han sikkert endten kunne skifte til Bundesligaen eller Premier League.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    97

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Jeg tror ikke at Atiba har så travlt med at komme afsted, som det bliver beskrevet - og jeg tror mindst af alt at han ligger og drømmer om at komme til tyrkisk fodbold.

    I mit univers er Atiba over gennemsnittet for fodboldspillere, når der kommer til fornuft og hjerne-omdrejninger. Han ved at han har kvaliteterne til noget større end den danske liga. Derfor tror jeg også at han har lagt sig fast på en plan.

    Han vil til en større anerkendt liga - og allerhelst en Premier League. Enten sker det ved et salg den vej denne sommer eller også satser han på at blive kontrakten ud. Han giver udtryk for at han har det fint med at være i FCK, og med god grund kan han jo et fint udstillingsvindue til at forlade klubben til næste sommer.

    Sååå, min konklusion er - Tyrkiet, nej - han kan stille og roligt vente, og blive på et godt vinderhold hvor han har fast plads og trænerens tillid. Og pengene - de skal nok komme.....

    Han behøver ikke at tage nogen chancer

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Er sådan set enig, men hvorfor går han så ik frem i pressen og afkræfter muligheden?

    Det vil jo skabe noget ro omkring truppen og øge hans popularitet blandt fansne.

  11. #37
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Nu kunne det jo være fordi han er i USA, travlt optaget af Gold Cup, og ikke lige har Onside redaktionen på speeddial eller synderlig lyst til at tale transfers midt under en turnering.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Ifølge denne artikel har FC København takket nej til tyrkernes bud på 30 mio, fordi de ikke vil lægge alle pengene på en gang.Ganske fornuftigt i mine øjne. Inddrivelse af de sidste tre rater er i stor risiko for at blive en overmåde besværlig affære, specielt hvis Atiba Hutchinson af en eller anden grund ikke skulle leve op til forventningerne dernede.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Ifølge denne artikel har FC København takket nej til tyrkernes bud på 30 mio, fordi de ikke vil lægge alle pengene på en gang.
    http://www.sporten.dk/fodbold/sas-li...-bud-pa-30-mio
    Men er det bare mig, eller er artiklerne helt i skoven???

    For det første er Atiba jo ikke voldsom nem at smide på banen på onsdag, hvis han stadig render rundt i USA og spiller Gold Cup. Canada har med 2 sejre rigtig gode chancer for at kvalificere sig til kvartfinalerne. (Se Canadas muligheder nederst i indlægget :-))

    Og for det andet, så er han vel ikke spærret i Trabzonspors Europa League kampe, fordi han har spillet CL kampe for FCK. Eller er jeg galt på den her?

    Canadas Gold Cup stilling:

    Kode:
    El Salvador 0 V 1 Canada
    Jamaica     0 V 1 Costa Rica
    Canada      1 V 0 Jamaica
    Costa Rica  1 V 2 El Salvador
    07/10/2009
    Costa Rica  19:00 Canada
    El Salvador 21:00 Jamaica
    
    Team        G  W  D  L  P
    Canada      2  2  0  0  6
    El Salvador 2  1  0  1  3
    Costa Rica  2  1  0  1  3
    Jamaica     2  0  0  2  0
    Så Canada går videre hvis de får point i aften, eller hvis Jamaica får point mod El Salvador. (Eller hvis 3 hold ender på 6 point, og målscoren bliver afgørende). Kvartfinalerne spilles den 18/19, dvs mellem vores to opgør i 2. kvalrunde. Semi-finalerne spilles den 23. Dvs efter begge vores opgør.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    169

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›Canadas Gold Cup stilling:

    Kode:
    El Salvador 0 V 1 Canada
    ›Jamaica     0 V 1 Costa Rica
    ›Canada      1 V 0 Jamaica
    ›Costa Rica  1 V 2 El Salvador
    ›07/10/2009
    ›Costa Rica  19:00 Canada
    ›El Salvador 21:00 Jamaica
    ›
    ›Team        G  W  D  L  P
    ›Canada      2  2  0  0  6
    ›El Salvador 2  1  0  1  3
    ›Costa Rica  2  1  0  1  3
    ›Jamaica     2  0  0  2  0

    ›Så Canada går videre hvis de får point i aften, eller hvis
    ›Jamaica får point mod El Salvador. (Eller hvis 3 hold ender på 6
    ›point, og målscoren bliver afgørende). Kvartfinalerne spilles den
    ›18/19, dvs mellem vores to opgør i 2. kvalrunde. Semi-finalerne
    ›spilles den 23. Dvs efter begge vores opgør.

    ›ougar

    Og så går 3'erne i to af de tre grupper jo også videre. Og i og med at 3'eren i gruppe C højst kan nå op på 4 point er der ingen grund til at spekulere yderligere i Canadas kvartfinaledeltagelse. Hvem de så skal møde der er et åbent spørgsmål, men at Atiba skulle være i København på onsdag for så at tage tilbage til USA og spille kvartfinale i weekenden hører vist til i kategorien for usandsynlige begivenheder.
    "Me fail English? That's unpossible"
    -Ralph Wiggum

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Og så går 3'erne i to af de tre grupper jo også videre. Og i og med at 3'eren i gruppe C højst kan nå op på 4 point er der ingen grund til at spekulere yderligere i Canadas kvartfinaledeltagelse. Hvem de så skal møde der er et åbent spørgsmål, men at Atiba skulle være i København på onsdag for så at tage tilbage til USA og spille kvartfinale i weekenden hører vist til i kategorien for usandsynlige begivenheder.
    Doh. Jeg er lidt sløv. Men det betyder i hvert fald, at der er LANG tid til en absolut deadline for de forhandlinger. Og at journalisterne er fjolser :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›nu opdagede jeg pludselig at RBK er startet deres europa league
    ›kval, pga de kom ind via fairplay eller sådan lignende er de med
    ›helt fra første runde, og her spillede de første opgør uden at
    ›have Sapara på banen, mig bekendt er han ikke skadet, så enten
    ›har man bare ville spare ham mod NSI Runavik ellers også har man
    ›ikke ville spærre ham i tilfælde af at han skulle sælges, hvis
    ›han bliver spærret er han ikke længere interessand for FCK i mine
    ›øjne.
    Jeg er rimelig sikker på, at det netop er grunden til, at Sapara ikke spillede. Han var heller ikke med i den anden kamp.

    Erik Hoftun har næsten direkte sagt, at Sapara skal sælges lige nu og her, og selv er han vist også indstillet på, at han vil videre.
    Selv siger han godt nok, at han aldrig har udtalt sig kritisk overfor klubben.

    Selv meddeler Rosenborg i øvrigt, at Sapara skam er skadet.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    261

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    er
    ›Selv meddeler Rosenborg i øvrigt, at Sapara skam
    skadet.

    Nyheden er over en måned gammel!, så man kan da ikke regne med at han stadig er det.

    On topic again: Trabzonspor har tilsyneladende droppet Atiba og ser til Midtafrika istedet: http://www.bold.dk/nyt/Thygesen-rygtes-til-Trabzonspor

  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    ›Nyheden er over en måned gammel!, så man kan da ikke regne med at
    ›han stadig er det.
    Både og. Den her er lidt nyere, og her siger Hoftun blandt andet,
    Men blir det noe konkret inn mot begynnelsen av juli, og at sjansen for at den spilleren blir solgt, må vi tenke sånn. Er det en klubb som spiller ute i Europa, er det klart at de ønsker å ha med nye spillere i europacup.
    Det kan man selvfølgelig vurdere som man vil, men faktum er, at Sapara ikke spiller for Rosenborg for tiden.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  21. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Atiba på vej til Tyrkiet

    Jeg mener at Atiba er den vigtigste og mest stabile spiller på holdet lige pt. På samme måde som Linderoth var det i sin tid, dog med en langt mindre betydning pga. den diregerende rolle Linderoth havde.

    Derfor synes jeg stadig han skal skydes af og det betyder meget for en klubs tiltrækningskræft på gode spillere, at man også er villige til at sælge, når prisen er mere end rimelig (30 mill, 1 år tilbage af kontrakten er en flot pris for en superligaspiller).

    Det er virkelig ærgeligt at tyrkerne forsøge at komme udenom at betale pengene med det samme, for jeg ville også være ret skeptisk for om de vil betale senere, hvis noget går galt med hans ophold.

    Så kan man få pengene af en gang, så skud ham af. Han vil blive savnet, men man bør kunne finde en afløser på den tid man har. Desuden vil man have temmelig nogle penge, samt lån fra både ham og Wurtz til at finde en god spiller!

    Torben

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 26.06.08, 09:00
  2. Svar: 98
    Sidste Meddelelse: 22.06.05, 10:09
  3. Han sagde han ville skore mål.. og det gjorde han så
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 09.08.03, 21:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •