Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Würtz til AaB

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Würtz til AaB

    http://fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=9373

    Personligt synes jeg det er rigtig ærgeligt.

    1: Jeg tror stadig på ham som en kvalitetsspiller
    2: Jeg tror simpelthen ikke vi har fået særlig mange penge for ham
    3: Han bliver solgt til en konkurrent
    4: Imod OB manglede vi åbenlyst en Hjalte, hvor den eneste der åbenbart kan spille den defentsive del på midten var Wurtz, så nu mangler vi en vigtig backup.
    5: Salget kan bremse et salg af Atiba, som vi kan få rigtig mange penge for 1 år før tid, nu ender han måske med at ryge i vinterpausen for peanuts!

    Det er et salg, som virker nogenlunde åbenlyst og måske tager jeg fejl (vi må jo erkende at trænerstaben kender truppen bedre end vi gør), men ikke et salg jeg virkelig er glad for!

    Torben


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    62

    Re: Wurtz til Aab

    Synes det er en fornuftig løsning - for alle parter. Jeg var mega imponeret af Würtz i hans første kamp for os oppe i Farum men siden var han mere en boldflytter + masser af skader og det var ikke holdbart at have ham fremover - han ville formentlig ikke engang sidde på bænken i den kommende sæson.....PT. har vi Vingaard, Hjalte, TK, Sionko, Grønkjær, Willie Kvist og måske Atiba og jeg vil ikke mene, at Würtz stod foran nogen af dem her, så......

    Men et sympatisk bekendtskab og jeg ønsker ham da alt mulig held og lykke fremover.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Wurtz til Aab

    ›Synes det er en fornuftig løsning - for alle parter. Jeg var mega
    ›imponeret af Würtz i hans første kamp for os oppe i Farum men
    ›siden var han mere en boldflytter + masser af skader og det var
    ›ikke holdbart at have ham fremover - han ville formentlig ikke
    ›engang sidde på bænken i den kommende sæson.....PT. har vi
    ›Vingaard, Hjalte, TK, Sionko, Grønkjær, Willie Kvist og måske
    ›Atiba og jeg vil ikke mene, at Würtz stod foran nogen af dem her,
    ›så......

    ›Men et sympatisk bekendtskab og jeg ønsker ham da alt mulig held
    ›og lykke fremover.

    Jeg ville nu mene, at han "stod foran" Grönch, Sionko, Vingaard og Kvist (antaget Kvist spiller højre midt), eftersom han har en helt anden rolle end de 4? Ellers er det jo også for nemt at sige, hvem han kom efter i køen. "Mjah jeg tror nu, at han var bag Pospech, Ailton og JC". Og jeg er ikke engang sikker på at TK ville være så meget i front, når man kigger på hans præstationer i sin FCK-tid.

    Jeg forholder mig relativt neutral ved dette salg. Jeg så nu gerne at man havde holdt på ham lidt endnu, men det er måske heller ikke forsvarligt overfor spilleren, hvis man nu har et anstændigt bud på ham, og han gerne vil "hjem". Og samtidig har han jo også forspildt sin chance med nogle ganske ringe præstationer, og uheld i sprøjten mht. skader. Så det er en ganske naturlig afgang, eftersom han aldrig rigtig blev "en FCK'er".

    Men det bliver spændende, at se hvordan han klarer sig for AaB. Jeg bliver godt nok gal, hvis han spiller topklasse bold.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Würtz til AaB

    ›2: Jeg tror simpelthen ikke vi har fået særlig mange penge for ham

    hvor meget gav fck for ham? han må da have været dyrere for AAB når vi fik ham et halvt år før hans kontrakt udløb, og han i fck havde flere år tilbage

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Würtz til AaB

    hvor meget gav fck for ham? han må da have været dyrere for AAB når vi fik ham et halvt år før hans kontrakt udløb, og han i fck havde flere år tilbage
    Spillerens evner har trods alt også en del indflydelse på prisen, og Wurtz lignede en bedre spiller da vi købte ham, end han gør nu.

    Hvis vi har fået pengene hjem igen, så skal vi vist være MEGET glade, og jeg gætter på at vi har fået mindre end det.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    175

    Re: Würtz til AaB

    ›5: Salget kan bremse et salg af Atiba

    Hvilket jeg personligt så synes er et argument for at sælge Würtz. Jeg tror vi får lige så svært ved at erstatte Atiba, som vi fik med at erstatte Linderoth. Derimod tror jeg ikke det bliver så svært at finde en erstatning for Würtz - hvis der overhovedet skal findes en. Bliver Hutch et år endnu og smutter på en fri transfer næste sommer er det ok med mig. Vi kunne så passende hente Linderoth tilbage til den tid

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Würtz til AaB

    Syntes det er en god løsning for alle parter. Wurtz fik ikke succes hos os og vi har mange midtbanespillere der står foran ham. Vingaard og TK er mere komplette spillere og de skal have spilletid. Derudover har vi Delaney som jeg tror Ståle vil give lidt indskift hist og her.

    Når Wurtz kommer retur til Parken i AABs trøje vil der ikke være andet en klap fra min side.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Würtz til AaB

    Jeg forholder mig lettere neutralt, hvis han fik nogle kampe i benene uden skader, kunne han muligvis slå igennem, dette er dog ren spekulation.

    Han var primært en defensiv midtbane med visse offensive kvaliteter, og synes det var rart nok med en defensiv midtbane i truppen, omend han aldrig viste sig som den store bolderobrer.

    Vi får nok lidt penge for ham, AAB plejer at signe billigt, men har også indtryk af de i højere grad ville have ham end vi ville af med ham.

    Det kan betyde man holder på Atiba, hvilket til dels er skidt og til dels positivt, jeg er dog glad hvis dette er tilfælde.

    Vi mister sikkert en stor transfersum på at holde ham, men hvis han kan formå at præstere på nogenlunde samme niveau som sidste sæson, så er det en spiller vi ikke vil kunne nå at erstatte i tilfælde af salg og en markant svækkelse af holdet.

    Han er også sammen med JC og Kvist blandt de få der var en del af vores tidligere CL eventyr, hvilket jeg tror kan få betydning for truppens moral skulle vi igen befinde os i turneringen.
    Jeg bliver godt nok gal, hvis han spiller topklasse bold.
    Glemte lige at tilføje kommentar til onvenstående citat.

    Hvis han spiller topklasse bold for AAB viser det ikke så meget igen, selv om jeg ikke fulgte ham så nært i sin tid, var det vel den slags spil der bragte ham til vores klub.

    En ting er at levere varen i SAS Ligaen, en anden ting er at levere varen for SAS Ligaens bedste hold.
    Vi har jo set utallige eksempler på spillere som var stjerner på andre hold, men ikke helt gode nok til for alvor at gøre forskellen på vores, vi har også op til flere gange set spillere markere sig efter at skifte fra vores hold til et mindre i DK.
    Sidst redigeret af mickeyfar : 09.07.09 kl. 10:28

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Würtz til AaB

    Sammenholdt med at Hutch måske ryger til Tyrkiet, kan det tyde på der er noget stort(?) på vej til FC?! Måske et, eller nogle, af de mange lækre bud der har været i "til- og afgange"-trådene over sommeren? Spændende at se, hvad der sker.

    Trist med Würst, men når en skulle ryge, er det vel ok det blev ham. Han har ikke nået at blive spillet ordentligt ind i truppen, skader osv osv. (som der bliver skrevet, håber jeg heller ikke, at han begynder at levere klassebold i Ålborg - ville simpelthen være Nemesis om noget).

    Og... hvis det ellers er til vores fordel, fryder forandring... dejligt med lidt luftforandring!

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: Würtz til AaB

    Tjaa man kan sige meget om dette salg, der nok ikke den store nyhed i det! men jeg er dog trist over at vi nu står tilbage med TK som vores mand ved siden af Hjalte...

    havde fandme været glad hvis det var TK der var smuttet nord på også at Rasmus havde fået en chance mere, også selvom det var med udgangspunkt på bænken...


    For helvede hvor vi dog mangler en midtmidt- vi kommer igen vejne med TK han er ALT for langsom til topfodbold !
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    70

    Re: Würtz til AaB

    Jeg synes også, at det er fornuftigt med Wurtz. Strengt taget gjorde han ej heller den store forskel i Vejle.

    Hvad angår Linderoth, så håber jeg ikke på, at han kommer retur. Han har været langvarigt skadet og han har igen kikset et udlandsophold. Det er svært at forestille sig, at han endnu engang fysisk og mentalt kan kick-starte karrieren i FC.

    Hvad angår Atiba - bliver han svær at erstatte. Upåagtet at vi vist allesammen i perioder har været irriteret på hans spil, så har han i lange perioder leveret høj kvalitet til FCKs midtbane.

    Jeg håber og tror på Vingaard og frygtet at TK, når vi står ved udgangen at sæsonen næste år, ikke har slået til og vil vise sig at være et fejlkøb.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Würtz til AaB => Linde til FCK?

    Jeg er lidt overrasket over at man sælger Würtz, uden at give ham en reel chance. Nu håber jeg bare at Hjalte ikke løber ind i en eneste skade eller karantæne i næste sæson. Men måske er det fordi vi laver et tilsvarende tilbagekøb af Linde :-D

    Jeg tror ikke at det kommer til at have indflydelse på salget af Atiba. Hvis ikke Kvist fortsat skal spille højrekant, så har vi kun TK og Vingård til at spille ved siden af Hjalte. Og Vingård får sikkert også en del kampe på venstrekanten, når Grønkjær skal have pauser. Så man kan da håbe at man erstatter de to med én super midtbanespiller (læs Linde).

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Würtz til AaB

    ›Vi mister sikkert en stor transfersum på at holde ham, men hvis
    ›han kan formå at præstere på nogenlunde samme niveau som sidste
    ›sæson, så er det en spiller vi ikke vil kunne nå at erstatte i
    ›tilfælde af salg og en markant svækkelse af holdet.

    ›Han er også sammen med JC og Kvist blandt de få der var en del af
    ›vores tidligere CL eventyr, hvilket jeg tror kan få betydning for
    ›truppens moral skulle vi igen befinde os i turneringen.


    Nu skal det lige siges at på den tid transfervinduet lukker er alle kvalifikationskampe til Champions League blevet spillet, og skulle vi være blandt de heldige ved vi tilmed også hvilke hold vi ville være i pulje med. Så jeg ser inden grund til at skynde sig for en som Atiba - han har maser af mulighed for at komme videre, men også muligheden for at spille kvalifikationen og træffe sit valg ud fra om han ønsker at spille med i et eventuelt gruppespil... Chancen, omend meget smal, for at vi kommer i 3. seedningslag er der jo også stadigvæk.

    Og omvendt har vi naturligvis også mulighed for at hente erstatninger på den uge der ligger imellem.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2009
    Indlæg
    66

    Re: Würtz til AaB

    Würtz afgang kan muligvis bane vej for at Vingaard skal have mere spilletid, såfremt at Atiba også bliver solgt. Selvfølgelig skal en erstatning hentes ind.
    Men en fornuftig transfer i mine øjne, som nogen af jer andre også nævner, var det bedst for alle parter.

    Som han så også giver til kende her..

    Jeg glæder mig helt vildt til at komme tilbage. Min situation i FC København var ikke holdbar for mig i længden, og jeg er ovenud tilfreds med at klubberne kunne blive enige om denne løsning, der er perfekt for mig.
    http://www.bold.dk/nyt/AaB-henter-Rasmus-Wuertz

    Jeg ønsker Rasmus Würtz al held og lykke i Aab.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Würtz til AaB

    Det er da et FANTASTISK salg!

    Wurtz minder ALT for meget om Hjalte og TK, og vi har i FCK ikke brug for 3 af disse typer, når vi 8/10 kampe skal være det angrebssøgende og kreative hold.

    Jeg vil mene han har fået chancen. I FCK fik han nogle kampe hvor han faldt igennem. Ok, det gjorde Linderoth også i starten... Men vi har lige haft en halv sæson til at følge ham i Vejle. Og hey, her var han altså heller ikke bedre...

    Fint vi får luget ud af vores middelmådige spillere - tror faktisk vi har fået de 4 mio tilbage som vi gav. Så thumbs up!!!

    Zan

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Würtz på vej væk?
    By Meller in forum Transferforum
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 24.04.09, 13:58
  2. Würtz retur til det mørke
    By Martin A in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 14.05.08, 16:55
  3. Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 09.07.07, 10:52
  4. FCK byder på Würtz
    By SuperBenny in forum De korte linier
    Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 16.06.07, 00:59

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •