Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Behov for forsvars forstærkning?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    108

    Behov for forsvars forstærkning?

    Er jeg den eneste der synes at vi godt kunne bruge en ny god midterforsvar?
    Jeg synes slet ikke de spillere vi har (Ulrik Laursen, Mikkael Antonsson, Peter Larsson og Zanka) er gode nok med henblik på en forhåbentlig snarlig Champions League deltagelse.
    Jeg synes vi skal have en mand som ved hvad det drejer sig om med de store europæiske kampe og som går forrest i nærkampene og en rigtig general. Samtidig med en der kan være farlig på dødbolde. Mit umiddelbare bud ville være en Michael Gravgaard men jeg har været lidt i tvivl om han niveau de sidste 2 sæsoner.
    Hvad synes I? Og hvis der nu kommer en ny mand i den bagerste kæde, hvem skal så være hans makker i midterforsvaret?

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Behov for forsvars forstærkning?

    Jeg syntes de midterforsvarer vi har nu er gode nok (med forbehold for mine forventninger til PL bliver indfriet), bare ikke sammen. I mine øjne mangler der en sikker og stærk midterforsvarer, som spiller godt i 9/10 kampe, lidt ala Gravgaard da han var bedst for os. Jeg mindes at Bo Svensson løftede sit spil markant over niveau, da samarbejdet med Gravgaard begyndte at virke.

    Som forsvaret ser ud nu skal vi være mere end heldige, hvis vi klarer os forbi play-off kampen inden CL-gruppespillet (JINX).
    Fc Ålene

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    201

    Re: Behov for forsvars forstærkning?

    Med 26 mål imod os i 33 kampe sidste år(Superliga), samt fine resultater i Europa, der ikke mindst berorede på et stabilt godt forsvarsspil, så ser jeg ingen grund til udskiftninger, tværtimod! Stabilitet og kontinuerligtet(staveplade) fremfor alt, og som ståle selv udtaler idag så skal holdet huske at de gode resultater i Europa de sidste år er kommet efter at spille kynisk og klogt, og ikke spille hovedløst offensivt!

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Behov for forsvars forstærkning?

    Jeg vælger også at tro på at Larsson/Antonsson nok skal blive en stærk duo hvis de begge kan holde sig skadesfri i en længere periode. Tror Laursen nærmer sig Niclas-status i truppen, men så har vi Zanka til at springe til i tilfælde af skader eller af modstandere der pakker sig hvor han, kva sin rimeligt gode boldomgang, vil kunne være med i spillet højt på banen.

    Ser lige nu ingen grund til at købe forstærkninger i forsvaret, men hvis det sløje spil og/eller skaderne fortsætter, er jeg måske af en anden holdning til jul.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Behov for forsvars forstærkning?

    ›Med 26 mål imod os i 33 kampe sidste år(Superliga), samt fine
    ›resultater i Europa, der ikke mindst berorede på et stabilt godt
    ›forsvarsspil, så ser jeg ingen grund til udskiftninger,
    ›tværtimod! Stabilitet og kontinuerligtet(staveplade) fremfor alt,
    ›og som ståle selv udtaler idag så skal holdet huske at de gode
    ›resultater i Europa de sidste år er kommet efter at spille kynisk
    ›og klogt, og ikke spille hovedløst offensivt!

    Jeg synes ikke, at vores forsvar var hverken roligt eller stabilt i sidste sæson, selvom tallene måske indikerer noget andet.

    Bortset fra starten af denne sæson, så kan jeg ikke huske en sæson i det nye årtusinde, hvor vi gav lige så mange chancer væk som i sidste sæson. Ofte sejlede det nede bagved, men det blev sjældent helt fatalt.
    Mvh.
    Dane

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    201

    Re: Behov for forsvars forstærkning?

    ››Med 26 mål imod os i 33 kampe sidste år(Superliga), samt fine
    ››resultater i Europa, der ikke mindst berorede på et stabilt godt
    ››forsvarsspil, så ser jeg ingen grund til udskiftninger,
    ››tværtimod! Stabilitet og kontinuerligtet(staveplade) fremfor alt,
    ››og som ståle selv udtaler idag så skal holdet huske at de gode
    ››resultater i Europa de sidste år er kommet efter at spille kynisk
    ››og klogt, og ikke spille hovedløst offensivt!

    ›Jeg synes ikke, at vores forsvar var hverken roligt eller stabilt
    ›i sidste sæson, selvom tallene måske indikerer noget andet.

    ›Bortset fra starten af denne sæson, så kan jeg ikke huske en
    ›sæson i det nye årtusinde, hvor vi gav lige så mange chancer væk
    ›som i sidste sæson. Ofte sejlede det nede bagved, men det blev
    ›sjældent helt fatalt.

    Med så få mål imod os, både mod mindre og store hold, så synes jeg om muligt man kan bruge ordsproget " Tallene taler for sig selv" ligeså vel som jeg er en af dem der hellere ser en sejr fremkommet via kynisk spil frem for poleret spil med uafgjort eller nederlag, så ser jeg også hellere en forsvar der måske i dine øjne sejler ofte, men stadig næsten ingen mål lukker ind, fremfor en 4-back kæde der står som på en line, men dog lukker flere mål ind

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Behov for forsvars forstærkning?

    ›Med så få mål imod os, både mod mindre og store hold, så synes
    ›jeg om muligt man kan bruge ordsproget " Tallene taler for
    ›sig selv" ligeså vel som jeg er en af dem der hellere ser en
    ›sejr fremkommet via kynisk spil frem for poleret spil med
    ›uafgjort eller nederlag, så ser jeg også hellere en forsvar der
    ›måske i dine øjne sejler ofte, men stadig næsten ingen mål lukker
    ›ind, fremfor en 4-back kæde der står som på en line, men dog
    ›lukker flere mål ind

    Ja, og jeg vil da også hellere have idiotiske angribere, der knapt nok kan sparke til en bold frem for fantastiske boldekvilibrister, hvis boldmongolerne hamrer kasse efter kasse ind, mens ekvilibristerne intet producerer. Sådan stillet op er der ikke meget at diskutere.

    Men nu er der ikke meget, der tyder på, at vi forsvarsmæssigt slipper lige så helskindet igennem denne sæson.

    Den store forskel mellem en flok præmenstruelle tanter som os og en kølig træner er, at sidstnævnte faktisk giver tid til at lade spillere og systemer udvikle sig. Havde det stået til os eksperter, ville Linderoth aldrig fået nok spilletid til nogensinde at præstere - og vi ville nok få brug for at købe sådan cirka 30 nye angribere per sæson, hver gang de gamle skulle udskiftes efter to målløse kampe.

    Så jeg håber da, at Ståle kan se, at FCK er på rette vej - og at spillere og system vil fungere langt bedre nogle kampe fra nu.

    For min frygt - som præmenstruel fan - er, at det er pengepungen, der afholder os fra at købe en ny, stabil forsvarsklippe som erstatning for den aldrende Ulrik Laursen.

    Men nu kommer vi i Champions League - og så lander vi Salgado m.fl. (OK, en klippe er han måske ikke - men han er i al fald billig!).
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Muligt forsvars talent?
    By jasonpo nr. 1 in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 10.06.05, 01:00
  2. Forstærkning!!!!
    By fooligan in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 02.12.04, 19:34
  3. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 03.10.04, 21:30
  4. Alvorlige forsvars problember i FCN
    By mathiasf in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 25.10.03, 23:38

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •