Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 35 af 35

Emner: Freddy Adu

  1. #31
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Freddy Adu

    ›"... men det kan jo være jeg skal æde mine ord i mig om et
    ›halvt år. Vi får se"

    ›Ja, og det er jo lige det der er mit argument for at hente ham!

    Men det er det samme argument som for at hente Anders Jochumsen.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Freddy Adu

    ›Det er jo det samme vås, vi skal igennem, hver gang en anden
    ›dansk klub tilknytter en "profil". I stedet for at være
    ›bitre over, at FCK ikke henter spilleren, så glæd jer da over, at
    ›niveauet i ligaen konstant forbedres.

    Sådan er jeg bestemt ikke skruet sammen! Jeg ser gerne at ligaen bliver bedre og mere anset rundt omkring, MEN som udgangspunkt ønsker jeg bestemt ikke vores konkurrenter tillykke og alt det pjat.. Hvis han bliver en profil i suppen skal man selvfølgelig bliver møgbitter over, at han ikke blev hentet til FCK! Mit udgangspunkt er nemlig at alle store handler bør gå til FCK og ingen andre.. For jeg holder med FCK, ikke dansk fodbold..

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Freddy Adu

    ›Ja, og det er jo lige det der er mit argument for at hente ham!
    ›Synes som sådan at dit indlæg er fornuftigt, og jeg kan da kun
    ›være enig i at den hype der - sommetider - opstår omkring
    ›såkaldte Wonderkids ofte er overdrevede. Og Adu må nok tilhøre
    ›denne gruppe.

    ›MEN det kan sgu ligeså vel gå godt som skidt! Altså venner,
    ›større nonsens er det jo ikke at hente ham til DK; Han har trods
    ›alt været i søgelyset hos storklubber, haft to år i
    ›Benfica/Monaco, han er ung og sulten efter at vise sit værd, har
    ›været anfører på USAs hold(indrømmet det er ikke Spanien el.
    ›Brasilien, men alligevel...).

    ›Han kan spille alle offensive midtbanepladser, og har vist også
    ›begået sig som angriber.

    ›Forstår at folk er kritiske/skeptiske, men er overraskede over at
    ›OB nærmest hånes for at satse på en spiller som umiddelbart har
    ›mere starquality end Damen N'Doye(!!) - som da mildest talt også
    ›ligner den berømte lottokupon - som flere gange nævnes som led i
    ›jeres kritik af Adu!!

    Angående N'Doye så synes jeg at dette indlæg er et godt svar. Freddy Adu er en lottokupon på en anden måde end N'Doye, der rent faktisk kom lige fra et succesfuldt ophold i en klub i den bedste græske liga. Det, at der er tale om en 1-årig lejekontrakt, tyder vel også på en anden fordeling af risiko. OB får måske en pissedygtig profil til klubben i denne sæson - og hvis han flopper, kan han leveres tilbage til Benfica uden anden udgift end hvilken del af Adu's løn, OB skal betale. Benfica får en chance for at få kamptrænet og udviklet Adu på et måske for ham passende niveau. Hvorefter de får ham tilbage.

    Jeg ved ikke...

    ›Håbede sgu CV ville satse på Freddy!!!

    ...om jeg er enig i dette. Jeg er ikke sikker på, at vi egentlig kunne bruge Adu, for han er formentlig ikke så god, at han vil kunne gå lige ind og vippe Ailton eller Santin af pinden (for så havde Benfica vel næppe ville udleje ham), og som Adu er beskrevet, duer han formentlig ikke på vores midtbane. Derudover synes jeg principielt ikke, at FCK skal leje spillere, med mindre vi er i akut bekneb for spillere på en position og skal have korttidsdækning her og nu.

    Hvad jeg til gengæld synes er interessant er, at Kim Brink igen hiver noget spændende - om end lidt lottopræget - op af hatten. Eric Djemba-Djemba kom ud af det blå. Utaka fandt man flot i belgisk fodbold. Og nu henter man - måske - en spiller med et hypet navn i portugisisk fodbold, lige som der har været rygter om en brasilianer fra tyrkisk fodbold. Jeg gad godt vide, om FCK har øjne, ører og netværk på samme måde, eller om vi stadig nøjes med primært at scoute Norge/Sverige (og nu åbenbart også Tjekkiet og Slovakiet). Og hvorfor vi i givet fald gør det.

    Givet at vi stadig har de største økonomiske muskler, burde vi da også kunne udvikle kontakter og hente spillere fra en bred kreds af lande. Det andet kan ende i en suboptimal udnyttelse af ressourcerne. Om end man naturligvis kan tage det med i betragtningen, at OB måske er presset til at tage flere chancer, fordi de skal følge med en klub, der har flere ressourcer til at købe etablerede spillere - og at Kim B. måske bare har en heldig hånd for tiden.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Freddy Adu

    ›I forhold til vores trup, syns jeg ik han er optimal at signe før
    ›han har vist han ka præstere i suppen, han vil have lettere ved
    ›at tilkæmpe sig en plads på OBs hold, og eventuelt udvikle sig,
    ›således vi muligvis ku signe ham fra OB.

    ›Selvfølgelig vil han til den tid, hvis udvikling går rigtigt,
    ›være lidt dyrere end han var for OB, men på vores hold er der ik
    ›tid eller plads til at han har samme muligheder for at udvikle
    ›sig.

    Jeg tror desværre ikke at vi kan betragte OB som en feeder-klub til FCK. Hvis Adu får succes i superligaen vil hans pris nok hurtigt overstige FCKs transferloft som ser ud til at ligge på 15-20 mio. Borring kostede så vidt jeg er informeret 25 mio, og Fall meget mere. Vi kan håbe på at OB ikke får tilføjet en købsaftale til lejekontrakten og at Benfica vil være nemmere at forhandle med om et år. Ellers må vi selv ud og tage nogle chancer.

    Ja, Adu kan måske godt kategoriseres som en lottokupon. Men det er alle interessante spillerkøb vel. Når man har superliga-budget og gerne vil spille i championsleague bliver man vel nød til at satse lidt. Der ligger nogle klip på Youtube, hvor Adu viser sine talenter mod både Brasilien (U20), Holland og Spanien . Så det er imo bestemt en lottokupon med store vinderchancer :-)

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Freddy Adu

    ›Jeg tror desværre ikke at vi kan betragte OB som en feeder-klub
    ›til FCK.

    Enig. OB satser stort på at vinde DM seneste til næste år, såvidt jeg har forstået. Man er formentlig fuldstændig uinteresseret i at sælge en profil til os, med mindre man får en endnu bedre deal, end da vi købte DinoLaursen for alt for mange mio. :-)

    ›Ja, Adu kan måske godt kategoriseres som en lottokupon. Men det
    ›er alle interessante spillerkøb vel. Når man har superliga-budget
    ›og gerne vil spille i championsleague bliver man vel nød til at
    ›satse lidt. Der ligger nogle klip på Youtube, hvor Adu viser sine
    Bras
    ›<A href="http://www.youtube.com/watch?v=69ZQMpGGx_M&featur</p><p>›talenter mod både ilien (U20)
    , </p><p>›<A href="http://www.youtube.com/watch?v=pkfdocCVHkk" target=_blank>Span</p><p>›e=related" target=_blank>Holland og ien . Så det er imo
    ›bestemt en lottokupon med store vinderchancer :-)

    Uden at forklejne præstationerne vist på Youtube, så har Freddy altså ikke spillet ret mange klubkampe i de sidste 3 år, efter hvad man kan se af hans side på Wikipedia. Hvor man i øvrigt kan blive mindet om, at vi faktisk har set Adu i aktion her i København ved en enkelt lejlighed ;-)

    Men - 31 klubkampe på højeste niveau i USA, Portugal og Frankrig over 3 år, og i alt 4 mål (dertil kommer enkelte pokalkampe for Benfica og Monaco). Hans to mål for USAs landshold er faldet mod de frygtindgydende modstandere Guatemala og Grenada. Hvis ikke det var for navnet, var det vel ikke en spiller, vi overhovedet havde givet at beskæftige os med?

    Jeg synes stadigvæk, at der er tale om en (hypet) lottokupon, men; derfor kan han jo godt vise sig at være et scoop i dansk fodbold, og OB løber jo i øvrigt tilsyneladende en begrænset risiko, da der er tale om et lejemål.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  8. De følgende 4 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Adu
    By Bill Ward in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 16.10.03, 13:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •