Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 35

Emner: Freddy Adu

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Freddy Adu

    ›Ok, jeg er med på at Adu må være en af de mest hypede spillere
    ›nogensinde. Han har vel knapt nok sat en enkelt fod rigtigt siden
    ›han kom til Europa.


    Dvs da han startede med at spille ordenlig fodbold. Han har ikke vist noget andet end da han var 16. I den alder må meget af den vurdering man gør om en spiller ha at gøre om hans fremtid - og Freddy Adus udviklingskurve har ikke ligefrem formået at leve op til prognoserne.

    Hvis vi skal købe ham skal vi ikke gamble på et navn som benfica gjorde - og som OB ser ud til at gøre. Dog vil et navn som Adu være meget værd rent fodboldpolitisk - dvs mht signalværdi overfor fans/ sponsorer, potentielle fans/sponsorer, o.l.

    ›MEN MEN MEN! Vi må også bare erkende at sådan en spiller kunne gå
    ›hen og være super god i Superligaen - ligesom vi har set det med
    ›eksempelvis Djemba Djemba.


    Djemba-Djemba HAR nu i mine øjne præsteret noget. Der er naturligvis en grund til at han nu spiller i OB og ikke gør det meget bedre end flere af de defensive midts i ligaen frem for at spille i United - men det er så en anden sag.

    ›Normalt afskyr jeg at folk snakker urealistiske transfers...
    ›Sådan ville jeg også kategorisere Freddy Adu - men når jeg så -
    ›på bold.dk - læser at han er på vej til OB!!! Jamen, så tænker
    ›jeg det skal fandme være løgn!


    ja han skal helst til brøndby...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Freddy Adu

    Hvem skulle Adu slå af på vores hold? Skal ikke udelukke, at han stadig kan nå at indfri noget af sit potentiale; men lad os nu være ærlige... hvis ikke han var flyttet til USA som otteårig, så ville han aldrig være hypet på samme måde. Man skal heller ikke glemme, at han primært slog igennem pga. sin fysik, hvorfor der var en del spekulationer om hans reelle alder.

    Adu lugter langt væk af evighedstalent, og jeg kan slet ikke se, hvad han har at gøre i FCK. Hvis OB signer ham og gør ham til en stjerne, så er det fedt for dem. OB har gennemgået en fantastisk forvandling gennem de senere år; men der er stadig langt op til FCK. I FCK stiller man sig ikke tilfreds med en plads i top tre, og derfor kan man heller ikke bygge et hold op omkring lottokuponer.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Freddy Adu

    Adu lugter langt væk af evighedstalent, og jeg kan slet ikke se,
    hvad han har at gøre i FCK. Hvis OB signer ham og gør ham til en
    stjerne, så er det fedt for dem. OB har gennemgået en fantastisk
    forvandling gennem de senere år; men der er stadig langt op til
    FCK. I FCK stiller man sig ikke tilfreds med en plads i top tre,
    og derfor kan man heller ikke bygge et hold op omkring
    lottokuponer.
    Bare lige en lille kommentar til OBs trup og niveau. Vil mene at deres start-ellever er på niveau med vores. Vi har en bredere trup, MEN faktisk ikke så overvældende god bred når spillere som Sionko, Larsson og TK spiller på et niveau som er langt under hvad de kan. Med de køb OB har gjort i Caca og Gislason vil jeg, uden at jeg har tænkt længe over det, mene at deres trup er omtrent lige så bred som vores. Måske med en lille fordel i angrebet til os.

    Så kan ikke lige se hvordan FCK er langt over OB trup mæssigt. Rent europæisk er FCK selvfølgelig stadig langt foran. At FCK ikke stiller sig tilfreds med en plads i top 3 er sandt, men det betyder jo ikke, at FCK ikke kan ende som nummer 3 - husker du forrige sæson?

    Og så store lottokuponer har OB´s køb bestemt ikke været i mine øjne. Alle har de på et eller andet tidspunkt vist at de kan noget på det fornødne niveau.

    For at kommentere på vores trup, så synes jeg den ser lige lovlig mæt ud for tiden. Og en sulten spiller som Vingaard får ikke nok spilletid.

    Mht. Adu så mener jeg, at vi har brug for at afskibe Nord hvis vi kan få nogle penge for ham. Synes ikke han har fortjent en bænkplads, men synes samtidig at Santin og Ailton bør spille. Derudover ku det klæde med endnu en lidt stærkere spiller (ikke at Ndoye indtil videre har været særlig dygtig med sin fysik). Når det ikke fungerer med de hurtige pasninsdygtige spillere så bør vi have et alternativ i stedet for blot endnu en væver lille type som Nord. Således kunne jeg godt se der blev plads til Adu i angrebet.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Freddy Adu

    ›Med de køb OB har gjort i Caca og Gislason vil jeg,
    ›uden at jeg har tænkt længe over det, mene at deres trup er
    ›omtrent lige så bred som vores.

    Der havde været ramaskrig på dette forum, hvis FCK havde signet Caca og Gislason. OB har en rigtig bred trup; men jeg mener også, at FCK har en bedre trup.

    ›men det
    ›betyder jo ikke, at FCK ikke kan ende som nummer 3 - husker du
    ›forrige sæson?

    Ja, der blev vi nummer et :) Nu siger en enkelt sæson jo heller ikke nødvendigvis alt om spillernes niveau. Havde AAB f.eks. de bedste spillere, da de lavede en Herfølge for to sæsoner siden? Det er der vist ikke mange udenfor Aalborg, der mener.

    FCK har over en årrække bevist, at man har en velfungerende transferstrategi. Det udelukker ikke udfald og ej heller at andre kan gøre det bedre; men indtil videre har jeg ikke set noget fra det andre klubber, der bør give anledning til større selvransagelse i FCK.

    ›Alle har de på et eller andet tidspunkt vist at de kan
    ›noget på det fornødne niveau.

    Bevares; men det gør jo ikke OB til mestre.

    ›Når det ikke fungerer med de hurtige pasninsdygtige spillere så
    ›bør vi have et alternativ i stedet for blot endnu en væver lille
    ›type som Nord. Således kunne jeg godt se der blev plads til Adu i
    ›angrebet.

    Freddy Adu er jo mindre end vores nuværende angribere. Måske er han mere kropstærk end Nordstrand, det skal jeg ikke kunne udtale mig om; men bare fordi han gik for at være et fysisk unikum i en alder af 14, er det jo ikke ensbetydende med, at han stadig er det.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Freddy Adu

    ›Der havde været ramaskrig på dette forum, hvis FCK havde signet
    ›Caca og Gislason. OB har en rigtig bred trup; men jeg mener også,
    ›at FCK har en bedre trup.

    Klart, men pt er det da i hvertfald ikke til at se..

    ››men det
    ››betyder jo ikke, at FCK ikke kan ende som nummer 3 - husker du
    ››forrige sæson?

    ›Ja, der blev vi nummer et :) Nu siger en enkelt sæson jo heller
    ›ikke nødvendigvis alt om spillernes niveau. Havde AAB f.eks. de
    ›bedste spillere, da de lavede en Herfølge for to sæsoner siden?
    ›Det er der vist ikke mange udenfor Aalborg, der mener.

    Når der skrives forrige menes der ikke sidste sæson, men sæsonen før det. Altså, vi endte nr. 3 i forrige sæson og nr. 1 i sidste sæson. Det var i hvertfald det jeg lærte i dansk engang :P Argumentet med, at en sæson ikke nødvendigvis afslører spillernes rigtige niveau er fint, men det må gå begge veje - at FCKs spillere sidste sæson vandt guld betyder ikke at de også gør det denne sæson! FCK har åbenlyst været kontrollerende i dansk fodbold i dette årti, men sådan som de andre klubber opruster kunne man godt se dette får en brat slutning.

    ›FCK har over en årrække bevist, at man har en velfungerende
    ›transferstrategi. Det udelukker ikke udfald og ej heller at andre
    ›kan gøre det bedre; men indtil videre har jeg ikke set noget fra
    ›det andre klubber, der bør give anledning til større
    ›selvransagelse i FCK.

    Du har ret, FCK har bestemt handlet fornuftigt ind det sidste lange stykke tid og der er ikke brug for en større selvransagelse. Men ville nu gerne se nogle lidt mere visionære transfers. Transfers der både hjælper på det fodboldmæssige men også bidrager til popularitet og international anerkendelse. Det bedste eksempel på sådan en handel er jo klart Grønkjær. Det ikke fordi OB har gjort det bedre på dette punkt i forhold til FCK. Men FCK kunne nu stadig godt forbedre sig lidt transfermæssigt synes jeg.

    ››Alle har de på et eller andet tidspunkt vist at de kan
    ››noget på det fornødne niveau.

    ›Bevares; men det gør jo ikke OB til mestre.

    Igen går det begge veje.. Fordi FCK blev mestre sidste sæson betyder det ikke at de bliver det i denne.

    ›Freddy Adu er jo mindre end vores nuværende angribere. Måske er
    ›han mere kropstærk end Nordstrand, det skal jeg ikke kunne udtale
    ›mig om; men bare fordi han gik for at være et fysisk unikum i en
    ›alder af 14, er det jo ikke ensbetydende med, at han stadig er
    ›det.

    Her vil jeg give dig ret - jeg var nok lidt for hurtig på aftrækkeren. Dog synes jeg stadig at man med fordel kunne skifte ham ud med Nord. Dels grundet hans quasi celeb navn i fodboldkredse, at jeg faktisk tror på, at han kan blive en rygtig dygtig spiller (trods alt kun 20) og fordi jeg ikke ser Nord forblive glad som supersub.

    Sidst kan det nævnes at han jo formentlig kan hentes på en et-årig lånekontrakt med købsoption.. Dette ville da være genialt.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Freddy Adu

    Og så kom OB et skridt nærmere Adu: http://www.bold.dk/nyt/Adu-Skal-til-Odense-og-forhandle

    Intet er afsluttet endnu. Der er tale om en lejeaftale. Jeg skal dertil og færddiggøre alting og vil holde jer opdateret, siger Adu til Yanks Abroad.
    Om dette vil være et scoop afhænger i mine øjne af, om det blive en lejeaftale med købsoption eller bare en lejeaftale. Såfremt OB præsterer at hente ham med en købsoption, så må jeg sku indrømme at misundelsen vil være at spore hos mig! Dette vil betyde at OB over to somre har hentet spillere som for to år siden kun ville kunne ende i FCK eller til nøds brøndby. Og dette spillere som jeg bestemt synes ville være aktuelle for FCK - her tænker jeg selvfølgelig på Djemba Djemba som jeg tror havde kunne hæve FCK et niveau over hvor vi er nu.

    Det var fandeme en trist nyhed her lige før man skal sove - at konkurrenten henter spændende spillere mens det lader til CV blot sidder på sin flade og klapper sig i hænderne over vores geniale trup som desværre ikke er så optimal mere i mine øjne og måske aldrig har været det.

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    836

    Re: Freddy Adu

    Hvis OB henter Freddy Adu er det godt nok også et imponerende negerindex de kan præstere! (det er det egentlig i forvejen)





    William!
    JesperFCK's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Freddy Adu

    Hvis han allerede som 20 årig skifter til en liga som den danske, så er det vist mere den nye Nii Lamptey end den nye Maradona der er tale om:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nii_Lamptey

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Freddy Adu

    Syns det lyder fedt at OB satser på ham, hans brandingpotentiale ska man os være opmærksom på, det er ikke udelukkende sportsligt han muligvis kan gøre forskellen.

    I forhold til vores trup, syns jeg ik han er optimal at signe før han har vist han ka præstere i suppen, han vil have lettere ved at tilkæmpe sig en plads på OBs hold, og eventuelt udvikle sig, således vi muligvis ku signe ham fra OB.

    Selvfølgelig vil han til den tid, hvis udvikling går rigtigt, være lidt dyrere end han var for OB, men på vores hold er der ik tid eller plads til at han har samme muligheder for at udvikle sig.

    Håber at han gør en fin figur for OB, falder godt til i DK, og ser FCK som et skridt op (vi er vel nok den største klub i skandinavien), og at vi så kan gøre brug af ham på et tidspunkt hvor han har udviklet sig yderligere, og drage fordel ikke blot af hans omgang med og uden bold, men af hans kommercielle potentiale, for senere hen at sælge ham videre... :)

    Lækkert at OB er villige til at tage den slags chancer, og skulle Adu, hvis han signes, blive en fiasko, så tar jeg alligevel hatten af for Kim Brinchs vilje til at satse.

  16. #25
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Freddy Adu

    Ærlig talt, hvad skulle Adu her i klubben?

    Det giver en anelse mening med OB, de vil af med Runstrøm og Absalonsen har ikke forlænget, Adu kan gå ind og dække både venstrekant og angriber, men der er vi jo dækket glimrende ind helt ned i tredje og fjerde led.

    Er det hans status som stortalent? Den kan vi ærlig talt godt pille lidt ved. Ghana, som han jo oprindelig kommer fra, har en lang tradition med U-spillere der har udviklet sig hurtigt og så gået i stå. Prøv engang at læg deres U-VM resultater op imod deres A-VM ditto. Nii Lamptey er kun et eksempel, vi kan også kigge på Emmanuel Duah der i 1991 som 16-årig scorede vindermålet i World Youth Cup finalen mod Brasilien, scorede en kontrakt med Torino og siden har haft en karriere der mere ligner en side af "Gæt et logo" tråden. Eller Daniel Addo, hyldet som et af de største talenter i samme trup, hentet til Leverkusen som kun 15-årig for derefter at tumle rundt i de nedre tyske rækker, over Østrig, Macedonien og Cypern før turen gik tilbage til Ghana.

    Kort sagt, 16 årige Ghanesiske wunderkinds er næsten mere reglen end undtagelsen og ingen garanti for videre udvikling. Men kombinerer man pludselig en 14-årig dreng der allerede har fysisk udvikling som en 18-årig med et land med en fanbase der sukker og tørster efter deres egen Maradona...

    Amerikanske fodboldfans har været på udkig efter en Golden Boy siden Eric Wynalda. Først var det Landon Donovan, jeg er blevet forsikret om at kun David Beckham havde en sparketeknik der nærmede sig Donovan, så var det Santino Quaranta, så var det Adu. De blev hældt ind, yngre og yngre. Donovan tog til Tyskland allerede som 17 årig, Quaranta fik MLS debut som 16 årig, Adu skrev en kæmpe Nike kontrakt som 14 årig. Aldrig hørt om Santino Quaranta? Nej, det varede heller ikke længe før Donovan overtog rollen igen. Ganske som han gjorde med Adu før Benfica bed på krogen.

    Ikke at Adu ikke er en god spiller, det er han da, men det der specielle talent? Den der med, åh, hvem ved hvor hans udvikling ender? Wonder boy tagget? Fabrikeret. Skabt i skøn forening af Nike, en overaktiv pubertet og det der meget amerikanske håb om pludselig at falde over et supertalent der kan vinde VM på egen hånd. Så god er drengen altså ikke.

    ... men det kan jo være jeg skal æde mine ord i mig om et halvt år. Vi får se.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    74

    Re: Freddy Adu

    Jeg kender for lidt til den unge mands kvaliteter til at vurdere, hvorvidt CV skulle ud af busken, hvorvidt Kim Brink er ved at rive den store bandit i lotto, hvorvidt...Osv.

    Hvad der imidlertid er interessant i et større perspektiv, er velsagtens den "buzz" Adu bringer med sig til Ådalen, såfremt en (leje)aftale skulle blive en realitet.
    Med fare for at overfortolke, kunne det ligne et sundhedstegn for suppen, at der er i takt med et par kontinuerligt gode sæsoner på den europæiske scene tillige rykker "før umulige/usandsynlige" profiler til ligaen.

    Og ved at hæfte sig ved dette fremstår også den uomtvistelige forskel på Adu kontra Hüberts, Ali Akida, Heine og Prins Henrik .. Uanset om Adu bliver en spillemæssig succes sender OB et signal både indadtil og udadtil ved på papiret at hæve overliggeren - og dette formegentlig uden at slagte sparegrisen, når der kun er tale om en lejeaftale.
    Vi andre (og ligaen som helhed) kan glæde os over en masse medieinteresse samt mudderkastning på tværs af fangrupper på baggrund af en ung knægt vis niveau og potentiale de færeste vel reelt kan kloge sig på endnu (med fare for at fornærme inkarnerede Benfica/Monaco sympatisører).
    Yippee-ki-yay, motherfucker

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Freddy Adu

    "... men det kan jo være jeg skal æde mine ord i mig om et halvt år. Vi får se"

    Ja, og det er jo lige det der er mit argument for at hente ham! Synes som sådan at dit indlæg er fornuftigt, og jeg kan da kun være enig i at den hype der - sommetider - opstår omkring såkaldte Wonderkids ofte er overdrevede. Og Adu må nok tilhøre denne gruppe.

    MEN det kan sgu ligeså vel gå godt som skidt! Altså venner, større nonsens er det jo ikke at hente ham til DK; Han har trods alt været i søgelyset hos storklubber, haft to år i Benfica/Monaco, han er ung og sulten efter at vise sit værd, har været anfører på USAs hold(indrømmet det er ikke Spanien el. Brasilien, men alligevel...).

    Han kan spille alle offensive midtbanepladser, og har vist også begået sig som angriber.

    Forstår at folk er kritiske/skeptiske, men er overraskede over at OB nærmest hånes for at satse på en spiller som umiddelbart har mere starquality end Damen N'Doye(!!) - som da mildest talt også ligner den berømte lottokupon - som flere gange nævnes som led i jeres kritik af Adu!!

    Håbede sgu CV ville satse på Freddy!!!

    Zan

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Re: Freddy Adu

    Damen lavede da mål i Grækenland før han kom her til....! og i Parken. Hvis Adu havde spillet for et bundhold i Portugal, og ligget delt 1'er på topscorer listen efter en, hvor meget var det, 13-14 kampe, havde jeg nok set mere positivt på det.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Freddy Adu

    Det er jo det samme vås, vi skal igennem, hver gang en anden dansk klub tilknytter en "profil". I stedet for at være bitre over, at FCK ikke henter spilleren, så glæd jer da over, at niveauet i ligaen konstant forbedres. Nu er jeg langt fra overbevist om, at Adu bliver et hit; men det virker som om, at mange af jer ønsker, at CV handler mere ud fra et perspektiv om, at de andre klubber ikke må have gode spillere, end hvad der er rigtigt for FCK.

    Leje af en lottokupon kan aldrig blive rigtigt for FCK.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Freddy Adu!!!

    ›Det er fuldstændigt omkostningsfrit for Kim Brinck at sige
    ›.." han er en af de mange spillere, vi følger tæt "...
    ›Han kunne også nævne Kaka og Robben? Det er god lir, men Freddy
    ›kommer ikke til Ådalen - eller Østerbro, for den sags skyld!!!

    EDIT: Det lader til at jeg godt kan begynde at æde mine ord i mig! Og det gør jeg gerne. Det vil bestemt være spændende med et hypet navn som Adu i Suppen - skulle det komme dertil.. Jeg mener dog stadig ikke, at vi skulle have nogen interesse i ham..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Adu
    By Bill Ward in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 16.10.03, 13:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •