Viser resultater 1 til 12 af 12

Emner: Bruno Mezenga

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Bruno Mezenga

    Bruno Mezenga er et 21 årigt Brasiliansk angrebstalent. Han fik i en alder af kun 16 år debut for den Brasilianske storklub Flamengo, og blev i den periode omtalt som den nye Adriano, og har spillet på Brasiliens U-17 landshold.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bruno_Mezenga

    Her er nogle kasser fra YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qnOycY2h_Wg

    Mezenga har i forrige sæson været udlejet til Ordusspor i Tyrkiets anden bedste liga, hvor han blev topscorer med 21 mål i 25 kampe.

    Som de fleste nok er bekendt med, så har OB været yderst tæt på at skrive med Mezenga, men et eller andet har bremset handlen. Måske skyldes det nylige forlydender om at OB er tæt på at indgå en aftale med Freddy Adu?

    http://www.bold.dk/nyt/Brink-Vi-foelger-Freddy-Adu

    Selv samme Flamengo er ude efter en spillertype som Santin, og har beset ham i de seneste kampe.

    http://www.bold.dk/nyt/Agent-Brasili...ger-paa-Santin

    Burde CV prøve at lave en penge-byttehandlen ala Ibrahimovic-Eto handlen, hvor Flamengo's sportsdirektør tager flyet til København, afleverer god pose penge + Bruno Mezenga, og tager Santin med hjem til Brasilien?

    I så fald ville det være en modig handel, her før CL-kval kampene, for så mister vi en vigtig stamspiller i Santin.

    På den anden side ville vi få en ekstrem spændende ung udviklingsspiller, og N'Doye og Nordstrand vil rykke en plads frem, og få mere spille tid.

    Hvis han er parat til at spille i OB, må man formode at han også er parat til at spille i FCK.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Bruno Mezenga

    Jeg kender ham ikke. Men Kim Brink udtaler at to mio kroner er lige i overkanten for en spiller der vurderes som værende udviklingsspiller, og ikke superligaklar. Ham vil jeg sgu nødigt bytte med Santin lige nu.
    Tilskuer

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Bruno Mezenga

    Ham vil jeg sgu nødigt
    bytte med Santin lige nu.
    Jeg er helt på linie med at en sådan handlen ikke kan finde sted på et mere uheldigt tidspunkt, men tænk på sidste halvdel af sæsonen. Hvor Santin var en skygge af sig selv, og viste et meget lavt bundniveau! Der ville jeg til enhver tid vælge denne handel, hvis vi f.eks fik 20-30 millioner for Santin + Bruno Mezenga.

    Med et salg af Santin rykker Nordstrand og N'Doye op som makker til Ailton, og vi har så Mezenga siddende på bænken, som en langsigtet investering og en spiller man i starten bruger i pokalen og i mindre vigtige kampe.

    Jeg er klar over Santin's vigtighed på holdet, men det jo ikke fordi at hele holdet står og falder med Santin i 2 kampe mod APOEL Nicosia. Jeg vil hellere mangle Santin og erstatte ham med Nord eller N'Doye i de 2 kampe, end at skulle undvære f.eks Pospech eller Wendt.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  5. #4
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Bruno Mezenga

    Hvis vi fik 20-30 millioner for Santin, så kunne vi vel også finde en bedre erstatning end en spiller som OB har vendt tomlen ned til?

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Bruno Mezenga

    ›Hvis vi fik 20-30 millioner for Santin, så kunne vi vel også
    ›finde en bedre erstatning end en spiller som OB har vendt tomlen
    ›ned til?

    Præcis. Jeg tror, at folk måske lader sig forblænde af "brasilianer" og "21 mål i 25 kampe". Inden man går helt AWAY-amok over ham Mezenga - som sagtens kan være et scoop for en dansk klub - så var det måske værd at få lidt oplysninger om, hvor stærk den næstbedste tyrkiske liga egentlig er.

    Herhjemme har notabiliteter som Niels Lodberg, Anders Jochumsen, Anders Clausen, Kenneth Fabricius og Rasmus Katholm jo været i i den allerøverste del af topscorerlisten i den næstbedste liga - uden at de af den grund har vist noget som helst af betydning som angribere i SAS-ligaen.

    Bruno kan jo også vise sig at være den nye Sredjan et-eller-andet, der ikke var meget bevendt i OB, trods et fint scoringssnit i Serbien og omegn.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Bruno Mezenga

    Jeg kan konstatere at folk tit vurdere og nogle gange udelukkende vurdere spillere, udfra hvilke ligaer de har spillet i og hvilke klubber der har afvist dem. Det kan være en god indikator for en spillers niveau, men det kan også være en fejlvurdering.

    Et kendt eksempel: Brøndby vendte tomlen ned til Søren Larsen, så var Søren Larsen ikke god nok til Brøndby... Jo, og lidt til!

    Man skal også se på andre ting, som hvor han begik sig før han blev lejet ud til Ordusspor. Debut for Flamengo og kampe for Brasiliens U-17 landshold, må immervæk tynge vægtskålen i den rigtige retning.

    Jeg vil meget nødig undvære Santin til CL-kval kampene, men spørgsmålet må være, hvor meget vil Flamengo lægge på bordet, når de ved at vi nødig vil sælge ham før CL-kval.

    De står åbenbart og skal bruge en type som ham, og kan vi få en stor pose penge for Santin + Mezenga, så burde man i det mindste overveje det.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  10. #7
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Bruno Mezenga

    Omvendt bliver specielt U-kampe ofte taget for mere end hvad de er. Kig på Thiago Quirino i Djurgårdens. Otte U21 landskampe for Brasilien, 65 kampe for Atletico Mineiro i den bedste brasilianske liga, 14 millioner svenske kroner... og nu spiller han i den japanske J-League 2. 2.5 mil svenske kunne Djurgårdens få for ham.

    Og kigger vi lidt mere på den individuelle spiller, så bliver Mezenga overalt vurderet som en typisk boksspiller med et godt venstreben, ikke den store individualist, ikke typen der går med i opspillet men ham der står inde i feltet og smækker på kassen. Lyder det bekendt? Vi kunne eventuelt få ham til at farve håret gult. Han ville passe lige så skidt ind i systemet som ham vi allerede har.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    235

    Re: Bruno Mezenga

    ››Hvis vi fik 20-30 millioner for Santin, så kunne vi vel også
    ››finde en bedre erstatning end en spiller som OB har vendt tomlen
    ››ned til?

    ›Præcis. Jeg tror, at folk måske lader sig forblænde af
    ›"brasilianer" og "21 mål i 25 kampe". Inden
    ›man går helt AWAY-amok over ham Mezenga - som sagtens kan
    ›være et scoop for en dansk klub - så var det måske værd at få
    ›lidt oplysninger om, hvor stærk den næstbedste tyrkiske liga
    ›egentlig er.

    ›Herhjemme har notabiliteter som Niels Lodberg, Anders Jochumsen,
    ›Anders Clausen, Kenneth Fabricius og Rasmus Katholm jo været i i
    ›den allerøverste del af topscorerlisten i den næstbedste liga -
    ›uden at de af den grund har vist noget som helst af betydning som
    ›angribere i SAS-ligaen.

    ›Bruno kan jo også vise sig at være den nye Sredjan
    ›et-eller-andet, der ikke var meget bevendt i OB, trods et fint
    ›scoringssnit i Serbien og omegn.

    Scorede Anders Clausen ikke forholdsvis mange mål for Køge da de var i ligaen? Har han haft chancen andre steder?..
    Dansk Liga med 16. hold!

    Krohn-Dehli, Duncan, Randrup, Jallow, Vilfort, Faxe, Eggen beviser at BIF har, og altid har haft, DKs smukkeste hold

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Bruno Mezenga

    ›Man skal også se på andre ting, som hvor han begik sig før han
    ›blev lejet ud til Ordusspor. Debut for Flamengo og kampe for
    ›Brasiliens U-17 landshold, må immervæk tynge vægtskålen i den
    ›rigtige retning.

    Bevares, det tyder da på at der har været forventninger til ham, dengang for 5 år siden.

    Hvis man kun ser på hans CV og vurderer hans karriereforløb ud fra det, synes jeg det tyder rigtig meget på, at han engang blev vurderet som en god spiller for sin alder, men at hans udvikling aldrig har formået at leve op til forventningerne. Det eneste han har vist siden sine dage som ungdomsspiller, var det han leverede sidste år i en sekundær liga.

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Bruno Mezenga

    ›Scorede Anders Clausen ikke forholdsvis mange mål for Køge da de
    ›var i ligaen? Har han haft chancen andre steder?..

    6 mål i 2002/2003 sæsonen. Det er hvad jeg kan finde. Han havde også et ophold i Silkeborg i 2004/2005. Uden at det var nogen succes (1 mål såvidt jeg kan se).
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Bruno Mezenga

    ››Scorede Anders Clausen ikke forholdsvis mange mål for Køge da de
    ››var i ligaen? Har han haft chancen andre steder?..

    ›6 mål i 2002/2003 sæsonen. Det er hvad jeg kan finde. Han havde
    ›også et ophold i Silkeborg i 2004/2005. Uden at det var nogen
    ›succes (1 mål såvidt jeg kan se).

    Hvis man tager hvemvandt.dk for gode varer så er det også korrekt.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    235

    Re: Bruno Mezenga

    ››Scorede Anders Clausen ikke forholdsvis mange mål for Køge da de
    ››var i ligaen? Har han haft chancen andre steder?..

    ›6 mål i 2002/2003 sæsonen. Det er hvad jeg kan finde. Han havde
    ›også et ophold i Silkeborg i 2004/2005. Uden at det var nogen
    ›succes (1 mål såvidt jeg kan se).

    Jeg fulgtes med ham fra en pokerturnering i Jylland for 1 år siden. Der mener jeg han nævnte han scorede 10-11 mål, men det er taget frit for min hukommelse.
    Dansk Liga med 16. hold!

    Krohn-Dehli, Duncan, Randrup, Jallow, Vilfort, Faxe, Eggen beviser at BIF har, og altid har haft, DKs smukkeste hold

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •