Se afstemningsresultater: Er 1 års udelukkelse ok, for at affyre romerlys i Stabæk ?

Stemmeafgivere
23. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Nej, det følger ikke op på det som FCK tidligere har meldt ud

    8 34.78%
  • tjooo, der skete jo ikke noget med nogen ??

    5 21.74%
  • jeg syntes away er latterligt og at romerlys skal være tilladt

    8 34.78%
  • jeg ved ikke rigtigt, er i tvivl

    2 8.70%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 37

Emner: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    Til min store overraskelse så jeg 2 fans fyre romerlys af i Stabæk.

    Overraskelsen består af at jeg undres over om de regnede med at der ikke ville blive reageret ?

    Nu falder den hårde dom så :-/

    http://www.bold.dk/nyt/FCK-fans-idoe...ars-karantaene

    De blev sgu idømt 1 års udelukkelse fra parken.

    Jeg tænker så lidt her, hvad efter det år er det så retur til away også kører vi eller hvad ?

    Jeg syntes fandme det er inkonsekvens af værste skuffe fra FCK's side af, jeg ved ikke hvad en mere fair dom skulle være, men jeg havde godt nok forventet at det ville blive længere udelukkelse end 1 år, havde nok regnet med mere.

    Ikke for at sammenligne iøvrigt, men Emil Bakkendors vage melding om de 2 klaphatte fra BIFs kamp af, vidste han heller ikke hvor meget udelukkelse skulle være på ? det skal sgu da være for livstid, det er da til at forstå.

    Hvad er pointen I at indføre away og snakke om det forfærdelige i at folk fyrer lys af, og når så de endelig napper 2 som ikke forstår budskabet og reglerne, så smider man 1 åra karantæne efter dem ?? jeg syntes sgu det er slapt og MEGET INKONSEKVENT.

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    Nu har jeg ikke styr på, om der i Stabæk var tale om romerlys, rakatter eller noget helt tredje. Men snakker vi om romerlys, så finder jeg 1 års karantæne som værende passende og nok til at de to fjolser forhåbentlig har lært en lektie. Ellers træder livstidskarantænen forhåbentlig i kraft næste gang.

    Snakker vi om romerlys, så kan sagen imo ikke sammenlignes med de raketter der blev fyret af på Hjalte Park, hvor en livstidskarantæne bestemt er på plads - hvilket et fængselsophold også kunne være....
    Jeg er kendt som sideliniens måske største romerlyshader, men jeg mener trods alt, at der er en forskel på at fyre et romerlys af og skyde raketter af mod andre tilskuere.


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    Der mangler forøvrigt en mulighed i afstemning som hedder:

    [x] Straffen er passende.


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    485

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    ›Nu har jeg ikke styr på, om der i Stabæk var tale om romerlys,
    ›rakatter eller noget helt tredje. Men snakker vi om romerlys, så
    ›finder jeg 1 års karantæne som værende passende og nok til at de
    ›to fjolser forhåbentlig har lært en lektie. Ellers træder
    ›livstidskarantænen forhåbentlig i kraft næste gang.

    ›Snakker vi om romerlys, så kan sagen imo ikke sammenlignes med de
    ›raketter der blev fyret af på Hjalte Park, hvor en
    ›livstidskarantæne bestemt er på plads - hvilket et fængselsophold
    ›også kunne være....
    ›Jeg er kendt som sideliniens måske største romerlyshader, men jeg
    ›mener trods alt, at der er en forskel på at fyre et romerlys af
    ›og skyde raketter af mod andre tilskuere.



    Hvad hvis man i dette tilfælde efterfølgende valgte at kaste med dem?? Er det så en "semi-raket"?
    Det gode ved at brokke sig på Sidelinien er at det er gratis og man bliver ikke hæs...

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    ›Hvad hvis man i dette tilfælde efterfølgende valgte at kaste med
    ›dem?? Er det så en "semi-raket"?

    Det må være op til FCK, at bestemme straffen. Sålænge der findes en minimumstraf på fx. 1 år til alt hvad der hedder romerlys, så er det ok med mig.
    Dette kan selvfølgelig give visse problemer med folk der føler sig uretfærdigt behandlet ved hårde straffe, men bringer man sig selv i situationen er man imo selv ude om det. Det ville selvfølgelig være optimalt, hvis FCK havde et offentlig regelsæt med straffe for de enkelte ting, men dette vil med "kreativiteten" hos visse elementer i dag nok være for uoverskueligt et arbejde at lave.

    Angående denne sag, så kender jeg som sagt ikke omstændighederne her, men ligner de dem fra Hjalte Park da en del af vores intelligente fans valgte at kaste deres lys, ja så kan en livstidsstraf imo godt benyttes.
    Sidst redigeret af k@sper : 11.08.09 kl. 17:28

  7. #6
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    http://fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=9472 <- der står de er udelukket fra away (hvilket også stod i den første udgave af nyheden)... Om det så betyder for livstid, eller også et år eller anden tidsramme er et rigtigt godt spørgsmål.... Men man kan vel godt udelukke 1 år fra parken, og fx 10 år fra fck away vil jeg tro...

    I øvrigt var der også mindst 2 kanonslag involveret, hvilket er mindst ligeså lamt... Det er ganske plausibelt det kom fra de samme folk, selvom det sikkert er svært at bevise :/

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    69

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    jeg synes at livstidskarantæne er voldsomt. - Et stadion er stadig en del af danmark og lovgivningen bør da bare være derefter, altså fængsel og bøder til dem der bryder reglerne i den grad det er tilskrevet. så vidt jeg ved er det ulovligt at fyre fyrværkeri uden tilladelse (mm. det er ml d.27-01, dec-jan tror jeg). mht. karantæne fra parken er 1 år vel fint, for alle skal have lov til at ændre adfærd eller ændre mening, måske var det en engangsforseelse og de har lært lektien, man ved jo aldrig?

    -men dejligt at der er kommet begyndende justits til fodbold, thumbs up

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    626

    Om afstemningen, som er lukket

    Vi har lukket afstemningen, som var uklart formuleret. Normalt sletter vi tråde med dårlige afstemninger (hvilket er trænerens skyld!), men trådemnet er validt nok i sig selv.
    In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem — if no one else can help — and if you can find them — maybe you can hire Debatredaktionen

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Om afstemningen, som er lukket

    De har begge fået karantæne i 1 år fra alle FCKs kampe, samt andre ting som foregår i parken.
    Så er den vidst på plads.

    Jeg kender begge der fik karantæne, og kan love for at ingen af dem gjorde det for, at skulle virke seje, hårde eller noget andet. De gjorde det for, at skabe en flot ramme til kampen.

    Jeg gider ikke gå ind i en debat ang. de to kanonslag, da det var en klar fejl at de blev affyret, så har ikke den store lyst til at forsvare dem.
    Desuden har jeg ingen anelse om hvem der affyrede dem.

    Jeg gider heller ikke, at gå ind i en "de er altså farlige, og så er de ulovlige" debat. Jeg er udemærket klar over begge pointer, og alligevel synes jeg at romerlys hører sig til, også på trods af div. episoder der har været med lys. Jeg er sikker på, at der må findes en gylden mellemvej, *som man f.eks har fundet i Frankrig.

    Nå, nu glæder jeg mig bare til lørdag, hvor vi skal få en flok bønder fra Århus til at forstå, at deres første plads bare er til låns.

    Mvh
    Ace


    *I Frankrig er romerlys tilladt når spillerne løber på banen til 1. og 2. halvleg, og bliver der ellers fyret lys af, så kan klubberne få bøder af LFP, som de selv kan vælge at sende videre til deres fangrupper. I de fleste Franske klubber, har man dog valgt at selv at betale bøderne, og kun sende dem videre, hvis klubberne mener, at lysene er blevet håndteret forkert. Dette er indtil videre kun sket en gang.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    485

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    Ace med alt respekt hvorfor skriver du så det indlæg.. det er da netop med til at starte en debat!!

    Heinz

    PS... Vi er ikke i Frankrig'
    PPS... Ja det var uheldigt de kanonslag gik af når nu man tilfældigvis havde dem i sin kæmpe lomme i sine bukser man sidst havde på til nytår
    Det gode ved at brokke sig på Sidelinien er at det er gratis og man bliver ikke hæs...

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    ›Ace med alt respekt hvorfor skriver du så det indlæg.. det er da
    ›netop med til at starte en debat!!

    ›Heinz

    ›PS... Vi er ikke i Frankrig'
    ›PPS... Ja det var uheldigt de kanonslag gik af når nu man
    ›tilfældigvis havde dem i sin kæmpe lomme i sine bukser man sidst
    ›havde på til nytår

    Med al respekt, så skriver jeg bare nogle ganske facts. Så folk ikke skal gætte sig frem og tilbage.

    Nej, vi er ikke Frankrig, nævner også Frankrig som et eksempel. Da jeg håber på, at der kan findes en gylden mulighed, som man f.eks har gjort dernede.

    Forstår ikke helt hvad du mener, med de kanonslag. Jeg er klart imod dem til fodbold, og det er derfor jeg skriver at det var en klar fejl, at de at blev taget med og fyrede af. Derfor gad jeg ikke i en debat om dem. Hvis det var ordet "fejl" du opfattede forkert, så kunne der lige så godt have stået "ikke i orden" eller evt. "for dumt"..


    Mvh
    Ace
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    485

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    Facts er simple!

    2 "fans" vælger at fyre romerlys af, efterfølgende kaste med dem.
    Simpelt fact. Det er ulovligt, det giver karantæne. Adios

    "fans" vælger at fyre kanonslag af.
    Simpelt fact. Det er ulovligt, det giver karantæne. Adios

    Enig i at det var dumt at tage kanonslag med... Men det gik jo nok ikke op for dem da de stod med det i hånden.. for derefter at tænke på at tænde det.
    Det er ikke dumt!! Det er idioti!!

    Jeg kendte en af dem der var meget tæt på at blive ramt, derfor min store harme overfor den slags mennesker der bruger krudt og kugler ;-)

    Men lad os ikke starte denne debat os to ;-)
    Vi tager den over en kold øl!

    Heinz
    Det gode ved at brokke sig på Sidelinien er at det er gratis og man bliver ikke hæs...

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    ›Men lad os ikke starte denne debat os to ;-)
    ›Vi tager den over en kold øl!

    Det en aftale. :-)
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Om afstemningen, som er lukket

    ›Jeg gider ikke gå ind i en debat ang. de to kanonslag, da det var
    ›en klar fejl at de blev affyret

    Du understreger jo egentlig den omvendte pointe af din egen. Naturligvis har det hverken været Brøndbyfansne’s intention at skyde raketter af mod sagesløse, eller folk i Norges idé at fyre kanonslag af. Ligesom det naturligvis heller ikke var intentionen at kaste romerlys mod børn i den famøse FCK-BIF kamp på Brøndby Stadion, uanset hvad medierne har rablet løs om sidenhen. Men det skete fordi der åbenlyst ikke er sammenhæng mellem folks intentioner og handlinger, i stiv tilstand.

    De kolde realiteter er at folk ikke kan styre deres pyro tendenser, og så kan man ellers tale herfra og til solen brænder ud om, at det er nok så festligt og man kun er pro det når det kører under ordnede forhold. Men det er en illusion at det altid vil køre under ”ordnede forhold” hvis man tillader det; for der vil altid opstå situationer hvor folk opfører sig tåbeligt. Hele præmissen for det argument er forkert. It just simply doesn’t work. Folk ka ik styre det, case closed. Naturligvis er det forbudt. Folk må tage deres karantæner hvis de ikke fatter det, og jeg tror ikke der er den store medlidenhed fra den store majoritet i fanskaren.

    (Personligt fatter jeg så ikke at de personer ikke bare indstiller deres show, og bruger energien på noget konstruktivt, det ku måske endda komme så langt at man ved enkelte kampe kunne få det tilladt under ekstremt ordnede forhold, men det er åbenbart sexet at være konfrontatorisk , og på den måde i hvert fald aldrig komme i nærheden af at få lov til noget som helst)
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  21. De følgende 16 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    3

    Re: Karantæne til de 2 tåber i Stabæk

    ›Facts er simple!

    ›2 "fans" vælger at fyre romerlys af, efterfølgende kaste med dem.
    ›Simpelt fact. Det er ulovligt, det giver karantæne. Adios

    ›"fans" vælger at fyre kanonslag af.
    ›Simpelt fact. Det er ulovligt, det giver karantæne. Adios

    ›Enig i at det var dumt at tage kanonslag med... Men det gik jo
    ›nok ikke op for dem da de stod med det i hånden.. for derefter at
    ›tænke på at tænde det.
    ›Det er ikke dumt!! Det er idioti!!

    ›Jeg kendte en af dem der var meget tæt på at blive ramt, derfor
    ›min store harme overfor den slags mennesker der bruger krudt og
    ›kugler ;-)

    ›Men lad os ikke starte denne debat os to ;-)
    ›Vi tager den over en kold øl!

    ›Heinz


    Er man mere eller mindre "fans" (som du skriver det), fordi du vælger at tænde romerlys på stadion eller ej? Var desværre ikke selv i Norge, så kender ikke direkte til sagen, og vil derfor ikke blande mig i den.

    Men for mig og se bliver man i dine øjne mindre fan af at fyre romerlys af, end hvis man bare står og kigger fodbold. Der kan jeg ikke være enig med dig. dem som gjorde det, elsker klubben nok lige så meget som alle andre her inde. De mener bare det skaber en flot og god stemning om kampen.

    vi kan dog hurtigt blive enige om kanonslag ikke høre til.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. 4 billetter til FCK -Stabæk bortgives.
    By Flerbizky in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 29.07.09, 16:45
  2. Fanklubbens tur til Stabæk-kampen
    By Kamelen in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 29.07.09, 10:22
  3. Svar: 134
    Sidste Meddelelse: 28.10.06, 14:28
  4. Brøndby tåber
    By Mads45 in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 28.09.03, 11:22

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •