Se afstemningsresultater: Skal Ståle Solbakken fyres?

Stemmeafgivere
627. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, Ståle skal fyres med øjeblikkelig virkning.

    295 47.05%
  • Ja, men Ståle skal gøre sæsonen færdig.

    75 11.96%
  • Nej, Ståle skal blive.

    257 40.99%
Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 102

Emner: Skal Ståle Solbakken fyres?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    ›Det er korrekt at han har været træner mens vi har fået resultater.
    ›Men manden har også uden tvivl haft den bedste trup og den bedste
    ›organisation i klubbens (og suppens) historie bag sig.

    Ingen tvivl om, at Ståle har haft gunstige forhold; men nu skal vi ikke gøre forskellen større, end den reelt er. Forskellen på vores spillere og spillere fra klubberne lige under os er jo primært bundniveauet. Det er ikke en kvalitet man kan måle og veje fra gang til gang; men over en hel sæson skulle det gerne komme til udtryk i form af resultater og titler. Det har jo også overvejende været tilfældet i Ståle Solbakkens tid i FCK.

    Man kan så til gengæld sige, at i takt med at SAS-ligaen er blevet stærkere, og FCK har måtte sige farvel til en række profiler, er bundniveaet ikke så højt længere. 2007/2008 var jo også en forfærdelig sæson for FCK.

    Til gengæld tror jeg ikke, at man skal undervurdere den udfordring det er at være træner i en topklub - selv en velfungerende én af slagsen.

    ›Jeg synes desværre ikke den klasseforskel der er på papiret
    ›særlig ofte kommer til udtryk på banen. Når vi taber kampe mod
    ›oprykkere og underpræsterer gang på gang - så er det ikke godt
    ›nok. Punktum.

    Man kan altid tabe kampe. Ståle har trods alt ikke tabt mange kampe i sin tid i FCK. Problemet, set med mine øjne, er, at når vi endelig taber, så er det ofte fordi, at vi ikke er parat og/eller begår store personlige fejl. Det er sjældent, at vi taber en kamp, hvor jeg efterfølgende bare har måtte konstatere, at vi mødte et bedre hold. Det er en træners ansvar at få organisationen på plads og sørge for at spillerne er mentalt parat. Vi har set alt for mange besynderlige kollaps i Ståles tid som træner.

    ›Igår mod Apoel var særligt slemt fordi der stod så meget på spil,
    ›men objektivt set har vi jo spillet masser af kampe hvor vi
    ›kollapsede på præcis samme måde.

    Masser vil jeg nu ikke sige; men vi har ofte kikset i de afgørende kampe.

    ›I min verden falder det tilbage på træneren, når det i den grad
    ›mislykkes at få udnyttet det potentiale man har i sin trup.

    Enig.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Det mest utrolige er jo at man efterhånden måtte mene at klubben & spillerne efterhånden lærte af disse oplevelser, men det er desværre ikke tilfældet. De bliver jo ved med at indtræffe med jævne mellemrum. Det er åbenbart kutymen at vi skal vænne os til at fucke op på en eller anden måde hver andet år, før klubben/spillerne igen reagerer positivt!

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    58

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Det er, i størstedelen af disse tilfælde, træneren der fyres - så første indskydelse er ja!

    Men jeg synes også, der blandt spillerne er klare tendenser på mentale kollaps og mangel på vilje. Var vi ikke det mest fair spillende hold sidste år og hvad har vi hevet af advarsler i år ( 2! ) - det er simpelthen for sløjt. Jeg kan ikke mindes i mange kampe efterhånden, at en spiller har råbt, viftet med armene eller sågar prøvet at løfte publikumspresset f.eks ved hjørnespark osv i de kampe hvor vi har manglet et mål...? Der vises ingen vilje og gejst, der tackles ikke og laves ikke små professionelle frispark for at vise, at her regerer vi.

    Jeg synes i høj grad spillerne må gribe til selvransagelse, for det går begge veje. Vi (publikum) bliver vildere hvis vi f.eks har kontra for at hjælpe dem frem og omvendt hvis der laves en rigtig herretackling, stemmer publikum i.

    Jeg havde personligt ikke regnet med det store. Dårligt spil i så mange kampe i denne sæson (dog med en svipser mod FCM) gør mig ikke overbevist om, at vi hører til i CL. Hele truppen, ledelsen og træneren var omgivet af en mystisk nervøsitet og underlig fraværenhed (et ord?) under optakten. Jeg tror desværre at det økonomiske pres i PSE tabte denne kamp for fodboldholdet FCK - dertil var pengene for vigtige. Selv den kære Don Ø var jo helt væk efter kampen og hans kalender er givetvis booket med Nordea-møder langt ud i fremtiden efter dette...
    "Brøndby IF er et professionelt fodboldhold - ikke et velgørenhedsprojekt for fallerede eks-stjerner, hvor vi skal være åh så taknemmelige, bare de kan slå en præcis aflevering." - Mr. Scott

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Målsætningen er Europæisk gruppespil, hvert år.

    Når træneren indfrier målsætningen, så virker det mærkeligt at fyre ham.

    Mesterskaber og CHL er glasuren vi kan glædes over. Hans job er at sikre en top 3 og gruppespil og det gør han jo.

    Venligst
    FP

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    ›Hele truppen, ledelsen
    ›og træneren var omgivet af en mystisk nervøsitet og underlig
    ›fraværenhed (et ord?) under optakten. Jeg tror desværre at det
    ›økonomiske pres i PSE tabte denne kamp for fodboldholdet FCK -
    ›dertil var pengene for vigtige. Selv den kære Don Ø var jo helt
    ›væk efter kampen og hans kalender er givetvis booket med
    ›Nordea-møder langt ud i fremtiden efter dette...
    OT men hvad er egentlig grunden til, at vi nu alle ser ud til at have accepteret Berlingskes historie om PS&Es økonomi som sandheden? Jeg har muligvis misset noget pga. ferie, men økonomitråden fx. ser ikke ud til at indeholde noget klart svar.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?


  12. De følgende 14 brugere er enige:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    http://www.sporten.dk/fodbold/sas-li...-bedst#part=10

    ›Ståle er bare bedst...

    ›FP

    Er eller har været? Ståle har utvivlsomt skabt de bedste resultater, men er han osse den bedste til at trække os ud af dyndet lige nu? Nej, det er han ikke!
    Han synes ikke at have evnerne til at motivere truppen. Han kan ikke sætte dem op til andet end at spille lort.
    Kampen mod FC MuhJylland var en fluke! Ikke Ståles fortjeneste.

    Han skal videre og klubben skal videre.. Når det er sket, så kan vi som fans komme videre.
    BAH!
    SYKE's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #53
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    - Jeg mener, at Ståle Solbakken virkede for tilfreds og for sikker på sejren på pressemødet efter kampen i Parken. Holdningen var vel, at FC København burde have vundet med mere end et mål i den første kamp men havde spillet dårligt. Det man ikke havde så meget fokus på var, at APOEL også spillede en dårlig kamp i Danmark og fik vist, hvad de kan i returopgøret.
    Sagt af APOEL's træner til Bold.dk..
    Det siger sgu en del!
    BAH!
    SYKE's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    48

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    ›Sagt af APOEL's træner til Bold.dk..
    ›Det siger sgu en del!


    STÅLE RAUS....AFSTED....FLYV MOD DE NORSKE FJELDE OG BLIV DER !!!

    FOR FANDEN DA !!!

    Mvh. Søren
    No one is perfect, not even the perfect one..
    fcksøren's Avatar

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    ›Målsætningen er Europæisk gruppespil, hvert år.

    ›Når træneren indfrier målsætningen, så virker det mærkeligt at fyre ham.

    ›Mesterskaber og CHL er glasuren vi kan glædes over. Hans job er
    ›at sikre en top 3 og gruppespil og det gør han jo.

    ›Venligst
    ›FP

    Havde det været en hvilken som helst storklub i Europa, så var vi her til morgen vågnet op til nyheden om at træneren havde fået sparket.

    Efter en så elendig sæsonstart, og et exit af CL pga. et undertippet hold fra Cypern!

    Men det at træneren stadig sidder sikkert i sædet, og at vi alle ved at det bliver han ved med, og at man i en anden tråd her taler om at komme op på hesten og prøve næste år igen, det viser hvor uendeligt langt vi er fra drømmen om at være en storklub!

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #56
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Jeg er VIRKELIG glad for at det ikke er fans'ne der styrer vores klub... Hold da op et cirkus det ville være hver gang holdet skuffede.

    Mvh
    Frederik

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #57
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    http://www.sporten.dk/fodbold/sas-li...-bedst#part=10

    ›Ståle er bare bedst...

    ›FP


    Han er så også den træner i FCK der har brugt flest millioner..
    Ja han førte os til CL i 06, men jeg holder stadig fast på at det var Backes fortjeneste IKKE ståles, han tog over da vi var på toppen og havde det bedste hold nogensinde.. Og det var jo hellere ikke fordi vi var overbevisende mod Ajax, vi klarede det lige med nød og næppe..

    Ståle har ikke mere at bidrage med i FCK og den holdning har jeg haft længe nu.. Han må videre, for hans egen og FCKs skyld!

  23. #58
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    ››Se fremad... Nu er vi i EL, hvor vi stadig kan rende ind i nogle
    ››ok spændende hold, men vigtigst af alt, vi har ok muligheder for
    ››at skaffe ok resultater, og alt efter hvordan seed kommer til at
    ››se ud kan vi med lidt held og fight forhåbentlig kæmpe os til en
    ››2. plads som sikrer os EL bold efter nytår igen!

    ›Jeg forstår ikke helt dette argument. Ja, det er muligvis nemmere
    ›at samle point i EL; men hvorfor ønsker vi at samle point? For at
    ›det skal være nemmere at komme i CL, naturligvis. I år havde vi
    ›en gylden mulighed for at komme i CL, og det pisser man væk på
    ›skammeligste vis. Det er skuffende, og set i det lys er
    ›EL-deltagelse en ringe trøst.

    øh nej vi skal ikke samle point i EL fordi at det skal være nemmere at komme i CL, det er bare en sidegevinst. Vi skal samle point så vi kan komme videre fra gruppespillet og derefter måske lave en aab og vinde første runde efter gruppespillet og vupti, såhar vi lavet vores bedste europæiske præstattion nogensinde og såvil der ikke længere være nogen der snakker om apoel. bevares jeg er skuffet over i går og villeselvfølgelig hellere have været i cl men som det er nu har vi bare ikke spillerne til det og man kan da kun bande over at dengang vi faktisk havde spillerne til at begåos i cl og skrabede 7 point sammen var så uheldige at værei en gruppe hvor 7 point ikke rakte til videredeltagelse hvaddet normalt gør
    Europapokal

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #59
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    -
    Sidst redigeret af Daniello/UC : 01.10.12 kl. 21:31
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !

  26. De følgende 3 brugere er enige:

  27. #60
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Til at starte med, vil jeg sige at jeg synes at Ståle er en yderst sympatisk gut. Men så stopper det også dér. Han har i de seneste par år haft en økonomi til at skabe et skandinavisk superhold. Og jeg vil til dels mene at han har skabt noget. Da han tog over, skulle han løsne nogle gutter op fra at spille Backes oldnordiske søvnfremkaldende fodbold. Og selvom det var røvkedeligt, var det faktisk det der fik os i CL 06. Ståle tog bare æren. Nu har Ståle så været hos os i nogle år. Og selvom han har udviklet holdet til at spille mere publikumsvenligt. Så er det simpelthen for naivt til international bold. Vi kunne sagtens allerede have været færdige efter mødet med Stabæk. De var os faktisk spillemæssigt overlegen. Der var det os der bankede lange bolde afsted. Men tilbage til det jeg kom fra. Jeg mener ikke at Ståle desværre har mere at give fra sig til holdet. Der har i hele denne sæson ingen gejst været. Og sidste sæson spillede de også nogle gange, som om de hellere ville ligge hjemme på sofaen.

    Nu kommer mit spørgsmål så. Ville det være helt hovedløst at ansætte Michael Laudrup som cheftræner ? Jeg mener. At han i de klubber han har været har skabt en del. Med undtagelse af Moskva-opholdet (At det så gik galt var så også pga. en magtsyg sportsdirektør, og en sprogbarriere). Jeg synes han ville være idéel til vores hold. Vi spiller attraktiv fodbold, som han godt kan lide. Han kan hive spillere ind, alene på sit gode omdømme. Måske spillere der ville have kigget lidt højere. Nu kommer så det værste (skal til at rose pestegnen). Men han gjorde et fremragende stykke arbejde derude. Så kære Don. Hiv Laudrup til klubben.

    Hvad synes i andre ?

    Mvh. Dennis Jørgensen

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Første afstemning om Ståle Solbakken
    By Urbanus in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 31.10.05, 17:38
  5. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •