Se afstemningsresultater: Skal Ståle Solbakken fyres?

Stemmeafgivere
627. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, Ståle skal fyres med øjeblikkelig virkning.

    295 47.05%
  • Ja, men Ståle skal gøre sæsonen færdig.

    75 11.96%
  • Nej, Ståle skal blive.

    257 40.99%
Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 102

Emner: Skal Ståle Solbakken fyres?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Skal Ståle Solbakken fyres?

    Jeg ved nærmest ikke, hvordan jeg skal formulere mig, når jeg kommer ind på emnet angående vores nuværende cheftræner Ståle Solbakken. Jeg ved faktisk ikke, hvilke af medlemmerne på Sidelinien, der er vilde med ham, eller som hader ham som ind i H. Så derfor denne afstemning i forbindelse med dette indlæg.

    Jeg vil godt bekende kulør: Jeg hader Ståle Solbakken, fordi han for det første er arrogant i sin opførsel overfor spillerne, og her tænker jeg specielt på Morten Nordstrand, der kun får spilletid, når toilettet (skal jeg sige det på en pæn måde) står i flammer for FCK. Men også på det område, med hensyn til de taktiske dispositioner, kommunikationsflowet, bevægelighed og opgavefordelingen kæderne imellem, mangler der disciplin og selvjustits. Især når det brænder på, eller når det allerværste sker: Modstanderne går uhindret igennem og scorer på Jesper Christiansen. Nu tænker jeg specielt på de kampe i forårssæsonen, hvor det gik galt: Esbjerg hjemme 15/03/2009 (0-2), AGF ude 19/04/2009 (0-1), Odense ude 13/05/2009 (2-3). Jeg ved godt, at jeg ripper op i et gammelt betændt sår, som vi alle prøver på at få til at læges. Men der er ingen vej udenom: Vi er nødt til at se os selv i spejlet, og det gælder også spillerne, trænerteamet og ledelsen omkring FC København, under morgenbarberingen og lære af de fejl, vi begår. Ingen nævnt, ingen glemt.

    Det andet punkt angående Ståles person, er hans måde at formulere sig på til pressen på. Hvor vores tidligere trænere som Roy Hodgson og Hans Backe havde en god måde at formulere sig på, og som alle kunne forstå, så er Ståle selv 3 år efter han tiltrådte som cheftræner, svær at forstå, fordi han kagler løs på sit norske modersmål. Nogen gange går det så hurtigt, at man ikke kan forstå manden. Hvorfor har manden så ikke fået noget form for danskundervisning, så han kan formulere sig på dansk, ja det er stadig en gåde for mig. Selv måden at tale tydeligt, magter han ikke, og her er jeg bagud på point, fordi han taler så hurtigt

    For det tredje er jeg så træt af, at se det samme planløse norske Drillofodbold, der har floreret i Parken igennem det meste af den tid Ståle har siddet som cheftræner. Det er muligt, at det norske fodboldlandshold har haft succes med konceptet, men det virker stik modsat her i FCK. Det er måske nok også fordi, at vi fans har en forventning om når vi går til fodbold, så skal vi se champagnefodbold. Og det endda, hvor kæderne arbejder for hinanden.

    Det kan så være, at Ståle har haft succes med to danske mesterskaber på stribe og dansk deltagelse via kvalifikation til Champions League, men så knækker filmen for mit indre billede: Holdet tabte pokalfinalen for to år siden (ups, endnu et sår), fik bronze sidste år og nu har FCK f..’.. smidt adgangsbilletten Champions League væk til et cypriotisk hold, der ikke er noget værd. I en klub som FC København, der gerne vil bide skeer med europæiske storklubber som FC Barcelona, Bayern München, Ajax Amsterdam og Manchester United, gælder kun Eén ting: Mesterskab (Både nationalt og i pokalturnering), og det ved Ståle Solbakken udmærket godt.

    Jeg er, for at sige det lige ud, træt af Ståle Solbakken. Og jeg tror der er mange her på Sidelinien, der er lige så trætte af ham som træner. Specielt på det område, hvor der er blevet foretaget spillerindkøb, så har man lavet nogle rigtige dumme indkøb. Til forsvaret er det Ulrik Laursen, der virker tung i det, samt Mikael Antonsson, der er ude og inde af holdet med skader. Jeg erkender, at jeg savner både Michael Gravgaard og Brede Hangeland, der virkelig kunne rydde op når det gjaldt. Og på midtbanen mangler vi en rigtig general a la Tobias Linderoth. De erstatninger, som vi har anskaffet, har på intet tidspunkt slået igennem. Og i angrebet har jeg også at sætte en finger. Ailton Almeida, som blev udråbt til den nye Santos af pressen, har først nu fået sit gennembrud, efter længere tids tilløb. Og bedre bliver det ikke, at angrebsmakkeren Cesar Santin nærmest virker som om, han har fortrudt sit skifte til FC København. Og så kommer Morten Nordstrand, der sjovt nok kan score mål for FC København, som det vragede makkerpar til angrebet. Så Ståle har en del af skylden for, at det er gået som det er gået de to sidste sæsoner.

    Og mit ønske for FC København er, hvis der skal være konsekvens af denne sæsons resultat: Nyindkøb til spillertruppen (forsvar og midtbane), samt en ny cheftræner til FC København, tak. Og gerne en, der er barsk og direkte i tonefaldet, og som kan få spillerne til at yde endnu mere. For eksempel har jeg uden held igennem mange år på Sidelinien foreslået, at vi burde have en tysk træner. En træner a la Sepp Pionteks stil ”Spielerne skal ind på banen og spiele Fussball!”, samt kunne praktisere mandskabsbehandling og bedst af alt: ”Ordnung Muss Sein” (Der skal være orden). Men en trænertype, der er svensker, englænder eller skotte er også at foretrække. Hvis der er andre træneremner, så er jeg lydhør, bare vi slipper for en norsk træner i FC København fremover.

    Jeg vil afslutningsvis hermed meddele, at jeg som det første medlem af FCKFC officielt giver Ståle Solbakken et mistillidsvotum. Jeg (og sikkert mange FCK fans, der er medlemmer af Sidelinien) har mistet al tillid til det nuværende trænerteam. Jeg føler stor trang til at citere den engelske militær- og stabsmand Oliver Cromwell, som adresserede det følgende citat til Rump Parlamentet den 20.april 1653. Et citat som Leo Amery (der var personlig ven med daværende Premiereminister Neville Chamberlain) i begyndelsen af 2.verdenskrig brugte under debatten i Underhuset om krigsindsatsen i Norge den 7.maj 1940, der reelt gav daværende Premiereminister Neville Chamberlain det mistillidsvotummet, som banede vejen for Winston Spencer Churchills tiltræden som Premierminister den 10.maj 1940. Citatet lyder som følgende:

    “You have sat too long for any good you have been doing lately... Depart, I say; and let us have done with you. In the name of God, go!” (Citat slut).

    Eller måske skulle jeg omskrive det til det FC Københavnske univers:

    ”Ståle Solbakken, du har siddet for længe, som noget godt du har gjort det seneste… Gå af; siger jeg og lad os, som er trætte af din spillestil og tankegang, slippe for at se på dig. I Guds navn, GÅ!”
    Sidst redigeret af Casper the ghost : 28.08.09 kl. 08:39
    Casper the ghost


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    62

    Re: STÅLE SOLBAKKEN STADIG TRÆNER FOR FCK?:

    Ståle bliver aldrig fyret!

    Du kan ligeså godt glemme det.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    612

    Re: STÅLE SOLBAKKEN STADIG TRÆNER FOR FCK?:

    Lidt "uretfærdigt" tidspunkt at tage den op på men;

    JA FORHELVDE HAN SKAL RAUS OG HAR SKULLE DET LÆNGE!!!

    EDIT: Kan i øvrigt kun opfordre alle der stemmer JA til at tage det hvide lommetørklæde med på søndag. Jeg gør i hvert fald!
    Nix..

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: STÅLE SOLBAKKEN STADIG TRÆNER FOR FCK?:

    I kan stemme ligeså meget i vil. Ståle er den mest sikre træner i verden.


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: STÅLE SOLBAKKEN STADIG TRÆNER FOR FCK?:

    nu fik vi altså ikke bronze sidste år men guld...

    MEN ! problemet er som jeg ser det, at der INGEN udskiftning har været... der er simpelthen så fu....ing useriøst at tro man bare kan genbruge samme trup som sidste år bare fordi vi vandt the double! vi spillede jo forhelvede ikke CL-kval sidste år...!!! alle hold har brug for nyt blod ved opstarten til en nysæson! nu håber jeg fandenme at vi får en ny centerforsvarer er så pisse træt af antonsson

    buy when you're strong, not only when you're weak..

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: STÅLE SOLBAKKEN STADIG TRÆNER FOR FCK?:

    Uden at have læst de sikkert udmærkede argumenter, så er hele denne tråd vel udslag af enorm skuffelse. Jeg kan ikke komme i tanke om en større skuffelse i nyere tid, men jeg vælger ikke at kommentere de enkelte spillere eller træneren. Jeg har min mening, men holder den og bearbejder den.

    Måske det er et råd der er værd at tage til sig???? :-)
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    224

    Re: STÅLE SOLBAKKEN STADIG TRÆNER FOR FCK?:

    Ståle har verdens mest sikre job. Jeg tror at han først ville blive fyret hvis han rykkede ned med holdet i 1 div. Han er ikke og vil aldrig være presset. Desværre...

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: STÅLE SOLBAKKEN STADIG TRÆNER FOR FCK?:

    ›Uden at have læst de sikkert udmærkede argumenter, så er hele
    ›denne tråd vel udslag af enorm skuffelse. Jeg kan ikke komme i
    ›tanke om en større skuffelse i nyere tid, men jeg vælger
    ikke at kommentere de enkelte spillere eller træneren. Jeg
    ›har min mening, men holder den og bearbejder den.

    ›Måske det er et råd der er værd at tage til sig???? :-)

    hvis du ikke har læst noget som helst, hvad med så at lægge dine useriøse indlæg i et andet forum? tror ikke nogen herinde kan tage dig seriøst når du udtaler dig om noget du ikke har sat dig ind i

  13. De følgende 15 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Det her skal få konsekvenser for nogle i den sportslige ledelse, det er den næststørste fiasko i klubbens historie. Enten Ståle eller også CV for handlingslammelse.

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: STÅLE SOLBAKKEN STADIG TRÆNER FOR FCK?:

    Sjældent ser man dårligere fodbold. HB Køge kunne jo være med her. Klubben er dog ikke i en position hvor den kan fyre sin træner, selv om han laver top insane hjernedøde dispositioner, som at tage Ailton ud og taber til et hold, der skal kæmpe for at komme op i kategorien ordinært.

    Sadly, men 1|2 dag er han væk. The joy!

    mvh
    Klaus
    Death by football!

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Man må give Ståle, at han har resultaterne på sin side. Nok er aftenens kamp en kæmpe skuffelse; men tre mesterskaber og fire europæiske gruppespil samt de løse er jo ganske fornemt. Spillet var ikke godt i de første par sæsoner; men forrige sæson bød på opløftende momenter og tro på, at Ståle havde mere at byde på.

    Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal tro nu. En fyring ville ret beset være en hård skæbne for SAS-ligaens mest succesfulde træner nogensinde; men jeg er ikke sikker på, at Ståle har så meget mere at byde FCK. Jeg savner spillemæssig fremgang, og gejst er der heller ikke meget af. Jeg ved ikke, hvem der kan gøre det bedre; men jeg kunne egentlig godt tænke mig at se, hvad f.eks. en Troels Bech kunne gøre for vores opbyggende spil. Bech er en træner med spillemæssige ambitioner. Hvad vil Ståle?

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Klogeåge: "Ståle er altså den træner der har hentet flest point nogensinde i klubbens historie." (ps. ikke henvendt til cybamerc)

    Ja, men han er også den der har haft absolut flest midler til sit projekt!

    Faktum er at vi ikke kun på grund af i dag, men set over en lang, lang bane er riigtig mange der ikke bare vil nøjes med sejren. Vi vil vinde på manér. Det er sådan FC København bør spille og sådan som vores materiale er og bør være til.

    Citat Flemse: "Ståle er den bedste gerning i min tid i FC København."

    Jeg kan ikke huske anledningen, men den er vel til at google, om man mistror mig. Med det citat in mente skal vi vel rykke ned og ikke rykke op de kommende to sæsoner, før der kommer en fyring på tale...

    At vi ikke kan slå middelmådige Apoel er intet mindre end en skandale. At tabe 3-1 er en fyring værdig.
    Sidst redigeret af Sibusiso : 26.08.09 kl. 22:24


  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Der er brug for nyt blod. Enten på spillerfronten eller på trænerfronten. Spillerne er uden gejst og vilje og det er sikkert Ståles skyld. Men lige meget hvad er spillerne heller ikke uden skyld. Nyt blod! Og så er det sgu lige meget hvor.
    ...

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    224

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    ›Man må give Ståle, at han har resultaterne på sin side. Nok er
    ›aftenens kamp en kæmpe skuffelse; men tre mesterskaber og fire
    ›europæiske gruppespil samt de løse er jo ganske fornemt.

    FCK er en storklub. I en storklub er det som regel sådan at tidligere merriter ikke betyder en dyt. Tidligere titler er fortid. Så enkelt er det.

  24. De følgende 6 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    81

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Det er en uvant rolle for os at være favoriten på dette tidspunkt i kvallen, men vi er mestre i at pege ud hvor vigtigt gnisten og gejsten er, og hvor meget det kan gøre.
    Vi så det i den grad i vores CHL sæson mod Ajax og Man Utd.

    Hvordan selv samme træner kan glemme vigtigheden af dette, og undgå at give bare en brøkdel af den tænding til en kamp som denne, går over min fatteevne.

    Jeg har ikke lyst til at sige "fyr ståle" bare for at sige det, eller fordi det er på mode her efter kampen. Men når han ikke kan klare den nye favorit-rolle vi har fået (eller gerne ville have haft nu), så er det på tide at gå nye veje og finde en træner der kan klare presset og ved hvordan man leder en klub i vores position.
    Aberdeen kan i øvrigt også nævnes, som en kamp der er så vigtig for os, og hvor det nærmest virker som om der er givet op på forhånd.

    Så kort sagt, ja Ståle skal fyres. Han er tydeligvis ikke træneren der passer til den periode vi er i og forhåbentligt ser mere af. Tak for en fantastisk CHL sæson og andre store oplevelser, men tiden er kommet til at gå en anden vej.

  26. De følgende 9 brugere er enige:

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Første afstemning om Ståle Solbakken
    By Urbanus in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 31.10.05, 17:38
  5. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •