Se afstemningsresultater: Skal Ståle Solbakken fyres?

Stemmeafgivere
627. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, Ståle skal fyres med øjeblikkelig virkning.

    295 47.05%
  • Ja, men Ståle skal gøre sæsonen færdig.

    75 11.96%
  • Nej, Ståle skal blive.

    257 40.99%
Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 102

Emner: Skal Ståle Solbakken fyres?

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    222

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Syntes ligesom resten af efteråret at forsvar og midtbane ser amatør aktige ud. Der er ingen sammenhæng i kæderne folk står og kigger bold. Midtbanen presser ikke og alle er for afventende, apoel for jo hver gang masser af tid til slå indlæg og lave pasninger. Hvor vores egne pasninger ligger som lort.

    Dette er ikke Ståles skyld alene, men han har en stor skyld, ledelsen nægtede at se realiteterne i øjnene(forsvaret er svagt) og spillerne viste ingen gejst eller vilje meget skuffende.

    Men nu må vi glæde os over at vi stadig deltager i Europa Leage. Men havde selvfølgelig været sjovere at møde Real Madrid, Arsenal, Inter osv.

    Men nu skal spillerne altså støttes på søndag. COME ON FC
    Bedste angriber der har spillet i FC København



    https://www.youtube.com/watch?v=gFuo...e_gdata_player
    sweetfc's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    246

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    jeg har aldrig det haft det sådan her efter et nederlag.
    ik skuffet men vred

    efter Gorica var det som en dårlig joke
    5-0 brøndby var en stor elefant at sluge
    og aberdeen kampen har jeg aldrig fået set

    men ingen af de kampe har sat mit pis så meget i kog som den igår kunne
    jeg holder på ståle skal fyres ligesom jeg har sagt de sidste 2½ år.


    uden at være 100% på det vil jeg mene at c.v. job er at skaffe de spillere ståle har sagt han vil have(kort sagt).
    og da der ik er kommet spillere ind må det være ståle der er tilfreds med truppen...

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    ›For det tredje er jeg så træt af, at se det samme planløse norske
    ›Drillofodbold, der har floreret i Parken igennem det meste af den
    ›tid Ståle har siddet som cheftræner. Det er muligt, at det norske
    ›fodboldlandshold har haft succes med konceptet, men det virker
    ›stik modsat her i FCK. Det er måske nok også fordi, at vi fans
    ›har en forventning om når vi går til fodbold, så skal vi se
    ›champagnefodbold. Og det endda, hvor kæderne arbejder for
    ›hinanden.
    Den her kan jeg ikke helt kringle. Hvad vil folk egentlig have? Da vi spillede for meget på bundniveauet, kom vi i Champions League. Nu hvor vi ikke har noget bundniveau, bliver vi slagtet af et cypriotisk hold. Det er selvfølgelig sat op i ekstremer, men det er på den anden side også sådan jeg har set det.

    I de sidste par kampe, synes jeg for eksempel ikke, at der har været meget norsk over det. Til gengæld er det hele vildt forceret. Der er ingen ro på noget som helst, og samtidig sejler det hele rundt, så vi ikke engang selv kan følge med.

    Det sagt, så har jeg ikke meget tillid tilbage overfor Ståle. Det har længe undret mig rigtig meget, at spillerne den ene kamp var værdige til deres løn, for så at tage tre ugers pause, inden de igen præsterede en god kamp. Efter min overbevisning er det tegn på, at Ståle egentlig ikke har ret meget med motivationen at gøre. Det ligner mere noget, hvor spillernes egen faglige stolthed gør udslaget.

    Derfor ville det egentlig heller ikke undre mig alt for meget, hvis vi slår FÆLLESSKABET. Spillerne må være meget pinligt berørte over det her, og det kunne sikkert godt give en modreaktion.

    Men det vil i så fald næppe være Ståles fortjeneste. Jeg tvivler meget på, at han kan give klubben mere. Han må ud.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    143

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    har aldrig kunnet lide Ståle måde at ville spille fodbold på, eller måske rettere, måde at han er i stand til at få det til at fungere. Først starter han med at spille kedelig "norsk" fodbold- HVilket jeg var ved at falde i søvn til-Derefter prøver han, hvilket passede mig rigtig godt, at spille teknisk, pasnings fodbold, hvilket jo ikke lykkedes. Hvorfor det ikke lykkedes kan der være mange årsager til, men jeg tror simpelthen ikke at det er noget han hverken som spiller eller træner har prøvet før. Manden kender ikke til løbemønstre osv. i den form for fodbold. Jeg har tidl. sagt at jeg helst så Kjed Bordinggaard som træner og med en Jens Bangsbo som assistent, og mener stadig at disse 2 ville være det perfekte par til Fck´s nuværende spillertrup. Ståle skal bare hurtigt videre, hellere idag end i morgen.!! Jeg fatter ikke at manden har fået så lidt ud af en ellers næsten perfekt trup, måske med undtagelse af en midt midt til at styre spillet.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    ›Jeg er VIRKELIG glad for at det ikke er fans'ne der styrer vores
    ›klub... Hold da op et cirkus det ville være hver gang holdet
    ›skuffede.
    Det er da virkelig ikke for meget at forvente, at ledelsen reagerer, når træneren har dummet sig gentagne gange. Denne gang har det endda kostet en tur i Champions League.

    Vi må håbe, at Flemming Østergaard har tilstrækkelig meget rygrad til, at han tør tage konsekvensen, når en nær og kær medarbejder ikke udfører sit arbejde tilfredsstillende.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Det håber jeg fandme også. Han må vise, at det trods alt har konsekvenser når en medarbejder, som du selv siger, ikke gør det tilfredsstillende. Ståle har bare ikke kapaciteten til at træne FCK. Desværre, nu da han er vores træner og han ikke, selvom jeg håber det, bliver fyret. Denne mulighed er IKKE eksisterende for Don Ø angående Ståle. Derfor sidder Ståle for sikkert i sædet og han har ikke samme pres som træner i klubben, som andre ville. Hvis vi havde haft Wieghorst, for bare at nævne en tilfældig træner, nægter jeg at tro på, uden at vide det selvfølgelig, at hans snor ville være lige så lang som Ståles, dvs uendelig lang. Jeg siger ikke Ståle ikke har pres på sig fra andre, men der er bare ikke nok pres på fra Don Ø's side. Eller intet pres fra Don Ø's side og jeg siger ikke man ikke skal tro på en træner og give ham tid osv, men den tid må Ståle efterhånden have fået og vi rykker os bare ikke under ham.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #67
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    244

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Jeg har altid synes godt om Ståle - og han har givet os mange succes-oplevelser, bl.a. CL 06/07, men på det seneste har det altså været for dårligt, og i går faldt dråben bare, der fik bægeret til at flyde over, så jeg synes vi skal sige tak til Ståle for 3 gode år, men vi trænger til noget nyt!
    FC. KØBENHAVN - MANCHESTER UNITED
    1 - 0
    73' MARCUS ALLBÄCK

    Den største dag i dansk fodbold i meget lang tid:
    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup.../23/111233.htm

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #68
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Finanskrisen er overordnet set nogen lort. folk bliver arbejdsløse og folk bliver stavnsbundet til deres hjem folk mister penge på deres aktier og det er alt sammen sørgeligt.

    Men der er jo et ordsprog som hedder 'intet er så skidt at det ikke er godt for noget' og nu har jeg endelig fundet ud af det gode ved finanskrisen

    For nu har FCK ingen penge og handle for, krisen kradser, og vi får ikke engang ChL pengene... alt dette vil betyde at Ståle den kommende sæson ikke vil kunne handle ind og købe sig til sucses som hidtil

    I dårligt market vil kun de dygtigeste overleve og her har Ståle ikke en chance. Der er lys for enden af tunellen
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Jeg har altid været begejstret for Ståle. Hver gang Ståle har givet grund til at tvivle(som i foråret hvor vi havde en række dårlige resultater, og han nægt4de at spille med nord frastart selvom nord scorede hver gang blev skiftet ind) så har han vist sig at have ret(da nord endelig startede inde scorede han ikke en skid og vi vandt the doubble).Og det er egentlig historien om ståle, når det ser allerværst ud så ender det alligvel med at man slår brügge og får sit bedste resultat i Europa eller man vinder klubbens kun 3 dobbelttitel. Jeg håber det også kommer til at gå sådan denne gang, førnævnte dobbelttitel er kun 2 måneder væk og jeg tror på at ståle nok skal få vendt skuden denne gang også, både i ligaen og i europa. er vi dog stadig lort til vinter, ja så må han ud. så er der også en pause til at køre en ny mand ind.
    Europapokal

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #70
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    314

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Er der penge til en gyldent håndtryk ?

    og penge til en ny træner ?

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    ›Det er da virkelig ikke for meget at forvente, at ledelsen
    ›reagerer, når træneren har dummet sig gentagne gange. Denne gang
    ›har det endda kostet en tur i Champions League.

    ›Vi må håbe, at Flemming Østergaard har tilstrækkelig meget rygrad
    ›til, at han tør tage konsekvensen, når en nær og kær medarbejder
    ›ikke udfører sit arbejde tilfredsstillende.

    Træneren har levet fuldt op til mine forventninger siden Ståle tiltrådte som træner. Flere titler, succes'er og MERE EUROPA. Jeg kan virkelig ikke se at en fornuftig chef, på baggrund af en sløj sæson start og en misset CHL kval skulle fyre en mand der har vist at han kan avle succes på succes. Han har vist han kan... at manden, som alle ogs andre, samt hans egne spillere, klokker i det, får ikke en rationel chef til at fyre ham. I stedet burde chefen se lidt på de rammer man stiller til rådighed. Magen til høje forventninger til en svag trup skal man lede længe efter i Europa. Vi har intet forsvar og vi har to mand på midten: Hutch og Gronk.

    Dertil kræver det helt afsindig meget tid at skulle køre en hel ny træners koncepter ind i en trup og spillestil. Desuden tvivler jeg STÆRKT på at ledelsen har en træner klar i kulissen..

    Jeg er lige så skuffet som alle andre, og lige så sur og bitter. Smed straks fck trøjen i går da kampen var færdig. Jeg mener blot ikke at grunden til den sløje start skal findes hos træneren, men måske nærmere i truppen (manglende mod på hårdt arbejde og kvaliteten på spillerne).

    Mvh
    Frederik

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #72
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Først vil jeg sige, at jeg IKKE tror Ståle bliver fyret, og da slet ikke pga. en enkelt kamp, selvom det var en f*****g katastrofe!

    Der hvor jeg ser Ståles største problem er, at han har en næsten magisk evne til at få folk til at underpræstere, samt hans manglende evner til at motivere/sætte folk op.
    Se bare - FC køber Würtz, Ulrik, Junior, TK osv. osv. De har alle gjorde det skide godt i deres klubber, men i det sek. de sætter fødderne i Parken så flopper de, de underpræsterer og spiller langt under vanligt niveau. Det kan sgu kun tilskrives træneren!!

    Om det nuværende hold har ledertyder eller ej (det har det SLET ikke), så må det nu alligvel være muligt for at god træner, at sætte de spillere han nu engang har op til en CL kamp e.l. Han burde kunne sætte dem så meget op, at blodet står ud af ørerne på dem og de kæmper og løber til de segner.
    Jeg savner råben og skrigen på banne, hårde frispark, fight, løb løb løb løb, og lidt mere fight.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Ståles evner som motivator/psykolog er nok ikke i verdensklasse :-)

    Selvom sportsfolk på det niveau bør være selvmotiverende og vel også er det i høj grad.

    Listen over spillere der har gjort det godt i mindre klubber før de kom til FCK er alenlang og er ikke et Ståle fænomen, så den kan du godt pakke sammen!!
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    ›Jeg er lige så skuffet som alle andre, og lige så sur og bitter.
    ›Smed straks fck trøjen i går da kampen var færdig. Jeg mener blot
    ›ikke at grunden til den sløje start skal findes hos træneren, men
    ›måske nærmere i truppen (manglende mod på hårdt arbejde og
    ›kvaliteten på spillerne).
    Det kan sådan set sagtens være rigtigt. Men pilen peger altid på træneren. Den pegede på Ståle, da vi rent faktisk nåede Champions League. Den peger på Ståle nu. Det er selvfølgelig ganske urealistisk, at Ståle skulle blive fyret. Men det er om muligt endnu mere urealistisk, at hele truppen skulle blive fyret. Sådan er mekanismerne bare i fodbold, og det ved både træner og spillere selvfølgelig godt.

    Desuden vil jeg trods alt påstå, at det ikke er dårlige spillere. Det må kunne lade sig gøre at motivere dem.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  28. De følgende 2 brugere er enige:

  29. #75
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    200

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    At Ståle er en amatør, og klubbens absolut største hindring i udviklingen af det europæiske klassehold vores midler og organisation berettiger, er jo helt klart. Det er simpelt hen, nu endelig, uden for diskussion.

    Det virkelig spændende er jo det trekantsdilemma der må tynge Don Ø for tiden. Det består af de forhold at:

    - Don Ø elsker Ståle Solbakken. Det gør han bare. Ståle lader til at have en intern status i klubben som er diverse vestegnskoryfæer værdig. I mange år havde/har Brøndby overgået os på de bløde kerneværdier, folkene med Klubben strømmende i hjerteblodet, som den slet ikke så koldblodige Don Ø har savnet i sit projekt. Ståle er den heltefigur der har givet os dét; en fortabt søn af klubben der i sin tid kom, så, hjalp os til at sejre, og sågar måtte ofre karrieren i den kamp. Som nu har udvist sand loyalitet og er vendt tilbage for igen at løfte os videre ud mod den europæiske scene.

    - Don Ø også er forretningsmand. 100 millioner er netop glippet, ja. Og alligevel er der også her tale om en egenskab som taler imod en fyring af Ståle. For mens Ståles manglende kvaliteter er himmelråbende evidente, har hans styrker over de seneste sæsoner også vist sig ganske klare; han har et koncept som skraber point sammen (skraber er her intet tilfældigt udvalgt ord), så længe spillermaterialet er tilstrækkelig overlegent. Og intet tyder på at vi ikke også fremover skulle have det til rådighed. Ståle er på den måde et økonomisk safe bet, en driftssikker komponent i det forretningsmæssige maskineri der skal holde investorerne tilfredse. Han har en rimelig evne til at få seværdig fodbold ud af spillerne og pointene med, når modstanderne er tilpas svage, og en ganske strålende evne til at motivere holdet til at yde, når modstanderne nærmer sig vores eget niveau. Sidstnævnte evne svigter så gerne fælt når de overgår det.

    - Men, og her bliver det interessant, Don Ø er også fodboldmenneske. Han går op i fodbold, og hans personlighed rummer, vil de fleste sikkert medgive mig, den stolthed som går hånd i hånd med en passioneret fodboldinteresse.
    Derfor må det, og her håber jeg, pine ham at se hvor lidt Ståle har at byde holdet, ikke sportsligt, for det ord peger mest på de overordnede resultater, men fodboldmæssigt - den side af sagen der drejer sig om den skuffelse det er at se et hold af så meget kvalitet blive drevet frem til så lidt. Så få kampe vi virkelig sætter os på, så meget potentiale spiller for spiller der bliver forspildt, så lidt spilkoncept, så meget rådvildhed der viser sig når vi for alvor løber ind i kvalificeret modstand.

    Og selvom jeg ikke for alvor tror på tror det, så kan jeg dog ikke lade være med at håbe på, at sidstnævnte egenskab, den fodboldmæssige stolthed, på et tidspunkt, når Ståle endnu en gang fejler, vil drive Don Ø til den beslutning at det er tid til et 'farvel og tak' til Ståle Solbakken. Om en sådan beslutning (og det kunne vel meget vel tænkes) så ville udgøre en så stor rids i den personlige stoltheds lak som Don Ø ved så mange lejligheder værner så uelegant om, at han vil føle sig nødsaget til at maskere fyringen som en vemodig men naturlig beslutning om at sende trænertalentet videre mod stjernerne, så ville det også være i orden og helt fint. Bare beslutningen kom. Så kunne det jo måske endda være, at Ståle en dag mange år senere kunne vende tilbage, når han en dag rent faktisk var kompetent til det, og velsigne os igen.

    -anhu

  30. De følgende 4 brugere er enige:

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Første afstemning om Ståle Solbakken
    By Urbanus in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 31.10.05, 17:38
  5. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •