Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 86

Emner: En ny leder!

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    199

    Re: En ny leder!

    Nu lader det godt nok til at Atletico har hevet deres tilbud på Neill tilbage, men når han er i området af 3,84M AUD (≈17M DKK) om året, er det nok fuldstændig umuligt at han nogensinde kommer til København, medmindre han falder for de danske piger ;) Desuden skulle han drømme om CL :-(

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: En ny leder!

    For ikke så lang tid siden, var Rasmus Lindgren et stort håb for svensk fodbold. Han havde stor succes i sin klub, Groningen, og bortset fra den middelmådige Daniel Andersson var han den spiller, der som type mindede mest om Linderoth, som det svenske landshold er særdeles afhængige af.

    Lindgren skiftede til Ajax, og det meste så ud til at flaske sig for ham. Men det gør det ikke mere. Han er nu blevet sat til at træne med reserverne, og holdets træner, Martin Jol, ser gerne, at Lindgren enten bliver lejet ud eller solgt. Selv vil Lindgren som minimum kæmpe videre indtil næste transfervindue.

    I øvrigt nævner artiklen også, at Kennedy ikke ligefrem er inde i varmen hos Jol.

    Måske kunne Lindgren, eller begge svenskerne, være emner for København.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  3. De følgende 13 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: En ny leder!

    ›For ikke så lang tid siden, var Rasmus Lindgren et stort håb for
    ›svensk fodbold. Han havde stor succes i sin klub, Groningen, og
    ›bortset fra den middelmådige Daniel Andersson var han den
    ›spiller, der som type mindede mest om Linderoth, som det svenske
    ›landshold er særdeles afhængige af.

    ›Lindgren skiftede til Ajax, og det meste så ud til at flaske sig
    nu blevet
    ›sat til at træne med reserverne, og holdets træner, Martin Jol,
    ›ser gerne, at Lindgren enten bliver lejet ud eller solgt. Selv
    ›vil Lindgren som minimum kæmpe videre indtil næste
    ›transfervindue.

    ›I øvrigt nævner artiklen også, at Kennedy ikke ligefrem er inde i
    ›varmen hos Jol.

    ›Måske kunne Lindgren, eller begge svenskerne, være emner for København.


    Kennedy scorede dog i dag mod Breda - så det kan være at han er tilbage i varmen.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: En ny leder!

    Rasmus Lindgren er en rigtig fin spiller, men jeg vil tro at midtbanen vil blive mindre dynamisk med ham og Hjalte, end den er med Hutch og Hjalte. Men som billig tilgang, kunne han da være fin, ingen tvivl om det. Ogararu er dog stadig den i Amsterdammernes trup, der ville give bedst mening at hente, nu da Leonardo er smuttet til Breda.

  6. #65
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    CV's liste.

    Interessante bud på en ny leder til midtbanen:


    Abubakari Yakubu, Ghana, 27 år, Vitesse Arnhem.

    Derek Boateng, Ghana, 26 år, Getafe.

    Seyi Olofinjana, Nigeria, 29 år, Hull City.

    Oluwafemi Ajilore, Nigeria, 24 år, Groningen.

    Pontus Farnerud, Sverige, 29 år, Stabæk.

    Anders Svensson, Sverige, 33 år, Elfsborg.

    Daniel Jensen, Danmark, 30 år, Werder Bremen.

    Jakob Poulsen, Danmark, 26 år, AGF.
    #1

  7. #66
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: En ny leder!

    Jeg synes at William Kvist ser ud til at have det der skal til for at blive den leder som holdet mangler. Han er i min optik én af de største profiler på holdet og bliver bedre for hver kamp jeg ser ham. Han arbejder hård, han ofre sig, han er en klog spiller, han kommunikere med sine medspillere og han har været i klubben siden 1864. Men hvis han skal være lederen vil det nok kræve at han bliver rykket ind på den centrale midt. Har han i øvrigt gjort det godt i de sidste kampe hvor han har fået lidt spilletid centralt mod slutningen. Men det betyder at der skal rokeres lidt på midtbanen. Men der skulle nu også være muligheder nok.

  8. De følgende 14 brugere er enige:

  9. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    222

    Re: En ny leder!

    ›Jeg synes at William Kvist ser ud til at have det der skal til
    ›for at blive den leder som holdet mangler. Han er i min optik én
    ›af de største profiler på holdet og bliver bedre for hver kamp
    ›jeg ser ham. Han arbejder hård, han ofre sig, han er en klog
    ›spiller, han kommunikere med sine medspillere og han har været i
    ›klubben siden 1864. Men hvis han skal være lederen vil det nok
    ›kræve at han bliver rykket ind på den centrale midt. Har han i
    ›øvrigt gjort det godt i de sidste kampe hvor han har fået lidt
    ›spilletid centralt mod slutningen. Men det betyder at der skal
    ›rokeres lidt på midtbanen. Men der skulle nu også være muligheder
    ›nok.


    Er fuldstændig enig, han har spillet de bedste kampe på midt/midt her i efteråret.
    Bedste angriber der har spillet i FC København



    https://www.youtube.com/watch?v=gFuo...e_gdata_player
    sweetfc's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    hz

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: En ny leder!

    ›Jeg synes at William Kvist ser ud til at have det der skal til
    ›for at blive den leder som holdet mangler. Han er i min optik én
    ›af de største profiler på holdet og bliver bedre for hver kamp
    ›jeg ser ham. Han arbejder hård, han ofre sig, han er en klog
    ›spiller, han kommunikere med sine medspillere og han har været i
    ›klubben siden 1864. Men hvis han skal være lederen vil det nok
    ›kræve at han bliver rykket ind på den centrale midt. Har han i
    ›øvrigt gjort det godt i de sidste kampe hvor han har fået lidt
    ›spilletid centralt mod slutningen. Men det betyder at der skal
    ›rokeres lidt på midtbanen. Men der skulle nu også være muligheder
    ›nok.

    - Slet ikke enig. At han har virket til at have spillet ok på den centrale midtbane, skal ses i lyset af, at Hjalte ligner en der er gået ned i forbindelse med overdragelsen af anførerbindet. Kvist er dog stadig for lidt dynamisk, for langsom i sit spil, for omstændig og afleverer sjældent fremad, hvilket til tider virker tragikomisk, da det er så sigende for FCKs spil generelt for tiden. Kvist er en god mand at have i truppen, men han er ikke en kommende anfører i FCK. Det kan godt være han bliver det, men det vil i så fald være ligeså trist en oplevelse, som Bo Svensson og Hjalte i rollen har været det.


  12. #69
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: CV's liste.

    ›Interessante bud på en ny leder til midtbanen:
    Det er egentlig en ganske interessant liste. Dog vil jeg lige knytte et par kommentarer, der blandt andet forhindrer en tilgang af nogle af spillerne.

    ›Abubakari Yakubu, Ghana, 27 år, Vitesse Arnhem.
    Jeg synes, Yakubu ville være enormt spændende. Det kan bare måske godt hænge sammen med, at jeg ikke ved, hvad jeg skulle forvente af ham, og at han tidligere har været hos Ajax og på det ghanesiske landshold, men alt hvad dertil hører af rigtig dygtige midtbanespillere.
    Hvad jeg har fundet ud af, via meget lidt søgning, er, at han for nogle år siden fik sin lejekontrakt med Vitesse skiftet ud med en fast kontrakt. For cirka et halvt år siden, da hans kontrakt var nær sit udløb, var Vitesse endnu ikke sikre på, om de ville forlænge den.
    Uden at jeg ved det med sikkerhed, tror jeg godt, vi kan konstatere, at det besluttede de sig for ikke at gøre. I hvert fald står han ikke opført på klubbens egen hjemmeside, ligesom Sky Sports har ham noteret som klubløs.
    Der må jo være en grund til, at Vitesse ikke havde lyst til at beholde Yakubu, og et rent gæt kunne være, at jeg af samme grund ikke bør være jublende lykkelig, hvis vi henter ham.

    ›Derek Boateng, Ghana, 26 år, Getafe.
    De har stort set lige købt ham.

    ›Seyi Olofinjana, Nigeria, 29 år, Hull City.
    Samme historie som med Boateng.

    ›Oluwafemi Ajilore, Nigeria, 24 år, Groningen.
    Han har fået fuld spilletid hos Groningen i denne sæson, og angiveligt har han også spillet bedre for dem, end han gjorde i sidste sæson.

    ›Pontus Farnerud, Sverige, 29 år, Stabæk.
    Personligt kunne jeg rigtig godt tænke mig Pontus Farnerud. Jeg kan bare ikke se, hvorfor han skulle skifte til København. Lige nu er han sikret fast spilletid og noget, der kunne ligne stjernestatus i Stabæk. Det ville han være meget langt fra her, i hvert fald i starten. Han efterhånden blevet 29 år, så jeg ved ikke, hvor meget det trækker i ham, endnu engang at skulle kæmpe hårdt bare for spilletid igen. Han er desuden ganske langt fra det svenske landshold, som satser lidt mere på de yngre midtbanespillere, og har således ikke rigtig udsigt til et eventuelt VM, selv hvis han skulle blive fast mand i København. Så skal han i hvert fald gøre det rigtig godt. Bortset fra penge kan jeg simpelthen ikke se hans incitament.

    ›Anders Svensson, Sverige, 33 år, Elfsborg.
    Jeg mener, at Svensson stadig godt kan være et interessant navn. Det er selvfølgelig rigtigt, at han efterhånden er lidt oppe i årene, men det er set masser af gange, at det ikke nødvendigvis har en negativ effekt på deciderede midtbanedirigenter. Dog vil jeg ikke lige satse på Svensson som nogen ny slags Linderoth.

    ›Daniel Jensen, Danmark, 30 år, Werder Bremen.
    Werder Bremens sportsdirektør, Klaus Allofs, er næsten lige blevet citeret for, at Daniel Jensen er et vigtigt spørgsmål for dem. Hvis svaret er negativt for Bremen, kan vi måske lokke ham til. Det vil sandsynligvis stadig være en stor gevinst for os.

    ›Jakob Poulsen, Danmark, 26 år, AGF.
    Han er efterhånden diskuteret meget og mange steder, så det vil jeg undlade her.
    Sidst redigeret af Gandhi : 16.09.09 kl. 00:14
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  13. #70
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: CV's liste.

    Citat:
    ›Abubakari Yakubu, Ghana, 27 år, Vitesse Arnhem.


    Jeg synes, Yakubu ville være enormt spændende. Det kan bare måske godt hænge sammen med, at jeg ikke ved, hvad jeg skulle forvente af ham, og at han tidligere har været hos Ajax og på det ghanesiske landshold, men alt hvad dertil hører af rigtig dygtige midtbanespillere.
    Hvad jeg har fundet ud af, via meget lidt søgning, er, at han for nogle år siden fik sin lejekontrakt med Vitesse skiftet ud med en fast kontrakt. For cirka et halvt år siden, da hans kontrakt var nær sit udløb, var Vitesse endnu ikke sikre på, om de ville forlænge den.
    Uden at jeg ved det med sikkerhed, tror jeg godt, vi kan konstatere, at det besluttede de sig for ikke at gøre. I hvert fald står han ikke opført på klubbens egen hjemmeside, ligesom Sky Sports har ham noteret som klubløs.
    Der må jo være en grund til, at Vitesse ikke havde lyst til at beholde Yakubu, og et rent gæt kunne være, at jeg af samme grund ikke bør være jublende lykkelig, hvis vi henter ham.
    Som du selv nævner har han spillet for Ajax en pæn sjat kampe og ligeledes for Ghana. Der må altså være et eller andet ved ham. Dog ville det bestemt ikke ligne vores transferpolitik, at hente en spiller som ham, MEN er det ikke på tide!? Don Ø har sagt det, Ståle har sagt det: Vi mangler en leder på midten.

    Brink har hentet nogle esser i spillere som på et tidspunkt har gjort det godt og så er stagneret. Er det ikke snart vores tur?

    Jeg siger ikke, at Yakubu vil være løsningen på alle vores problemer - men manden er klubløs så det kan ikke koste så meget at prøve.

    Alt i alt vil jeg nok bare efterlyse en lidt mere progressivt tænkende ledelse. Det er det som har gjort at OB og Aab pt trumfer os. Vi bør komme ud af vores hul og agere ud fra de præmisser vi nu engang er givet. Hvis det pt er finanskrise så må man scoute langt mere progressivt for at finde de gemte og glemte spillere der faktisk har niveauet eller kan få niveauet.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: CV's liste.

    Jeg kender ikke Yakubu. Er han overhovedet en ledertype? Indtil nu har argumenterne været at han har spillet i Ajax og det Gahnesiske landshold. Men det gør ham jo ikke til en ledertype.

    Mht resten af listen, kender jeg kun Jakob Poulsen, Daniel Jensen, Derek Boateng og Femi. Og så vidt jeg husker er det kun første og sidste der har har været anføre for deres små (undskyld agf og fcm) danske hold. Jeg kunne dog godt overtales til at give Daniel Jensen chancen for at prøve for FCK :-)

  16. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: CV's liste.

    Daniel Jensen er uden tvivl en rigtig god fodboldspiller, men er han derfor, pr. definition, også en ledertype?

  17. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: CV's liste.

    Yakubu er (også) en ok fodboldspiller, men selvom jeg er Ajax-tilhænger, aner jeg ikke det store om hans lederevner. Han er en fighter, men det er jo ikke helt det samme. Men nu vi er ved de ghanesiske fodboldspillere, hvad så med den et år ældre Stephen Appiah? Han har da været anfører for deres landshold i en længere periode, så vidt jeg ved. Eller, han er måske blevet signet af en anden klub (har ikke lige fulgt med i hans karriere)?

  18. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: CV's liste.

    ›Yakubu er (også) en ok fodboldspiller, men selvom jeg er
    ›Ajax-tilhænger, aner jeg ikke det store om hans lederevner. Han
    ›er en fighter, men det er jo ikke helt det samme. Men nu vi er
    ›ved de ghanesiske fodboldspillere, hvad så med den et år ældre
    ›Stephen Appiah? Han har da været anfører for deres landshold i en
    ›længere periode, så vidt jeg ved. Eller, han er måske blevet
    ›signet af en anden klub (har ikke lige fulgt med i hans
    ›karriere)?

    Det er lidt mærkeligt med Stephen Appia, som tilsyneladende ikke kan finde en ny klub. Så vidt jeg ved blev han dømt til at betale rigtig mange mio kr for misligeholdelse af sin tidligere kontrakt. Måske prøver han at overtale interesserede klubber i at betale den, for at få ham på kontrakt. Dertil skulle han have problemer med knæet, som i hvert fald betød at Tottenham takkede nej. Han ser desværre ikke realistisk ud for FCK.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #75
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: En ny leder!

    Smølle skrev:

    Det viser sig så, at denne debat er taget på et forkert grundlag - at Ekstra Bladet må have været fulde af løgn!1

    Efter nederlaget på Cypern:
    Citat:
    – Hvilke konsekvenser får den slappe indsats for spillerne?

    – Den får ingen konsekvenser ud over, at vi alle går glip af Champions League. Men den betyder nok, at vi speeder processen op med hensyn til at hente en ledertype til holdet.
    – Vi har længe kigget efter en ledertype, og nu må vi sætte os ned og vurdere, hvornår det er muligt at få tilført sådan en spiller.


    Efter transfervinduets lukning:
    Citat:
    - Jeg ved ikke, hvor de har det fra. Hvis jeg skal være helt ærligt, så ved jeg det ikke, siger Flemming Østergaard.

    - Jeg har på et spørgsmål om ledertyper sagt, at man altid kan bruge ledertyper. Jeg har ikke sagt, at vi leder efter en ledertype. Det er en omskrivning, der lige pludselig er blevet en sandhed. Det må stå for deres egen regning, siger han.


    mvh,
    -smølle
    Hvor er det bare kært, Flemse. Men historien går faktisk langt videre end det. Allerede i april 2008 var Flemse ude og postulere:

    ”Alle og enhver kan jo se, vi savner en styrmand på midtbanen.” Flemming Østergaard til Ekstra Bladet.

    Det mente Hjalte dog var en ”typisk Flemming Østergaard kommentar”, hvorefter Flemse straks trak i land:

    Til 24timer udtaler Flemming Østergaard:
    ”Det korte af det lange er, at man kan ikke bare gå efter en enkelt ting. Det er jo helheden. Det bliver brugt som en overskrift, at vi går med indkøbstanker. Det gør vi jo i hvert enkelt (transfer-) vindue. Der er jo ikke nogen vinduer, hvor vi ikke har købt eller solgt. Det hører jo med, så det er noget bævl at fyre af,” siger løveformanden og erklærer sig enig med Hjalte Bo i, at spillerne i flok skal spille sig ud af krisen.


    I dag er Ståle dog ude, helt klokkeklart, og fortælle at man så alligevel mangler en leder:

    De danske mestres træner erkendte dog, at holdet mangler en leder på banen, når spillet ikke flyder. - En, der kan råbe og gestikulere. En, der kan være hård mod sig selv og mod andre i kritiske øjeblikke, siger Ståle Solbakken.

    Så lad os da bare opsummere. I 2008 mangler vi en leder, måneden efter gør vi ikke. Efter Apoel kampen i 2009 mangler vi så i den grad en leder, hvorefter vi 2 dage efter slet ikke mangler en leder. I dag, September 2009, gør vi så alligevel ifølge cheftræneren. 5 totalt modstridende udmeldinger fra det officielle FC København.

    Altså helt ærligt. Ka de ikke enten stå ved hvad det er de siger, eller lukke kæften. Det her er jo en farce efterhånden. Ganske som det københavnske spil når holdet ikke lige er i medgangshumør, og så i dén grad mangler sin leder.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"


Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Leder efter FCK bøger
    By FCKaare in forum Bazar
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 29.12.06, 17:56
  2. Leder efter ringetone... (VIGTIGT)
    By Tim in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 30.10.05, 11:27
  3. Leder efter transport til Göteborg??
    By Iven in forum Bazar
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 25.05.05, 12:44
  4. Hjælp, jeg leder efter
    By Alikiosk in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 20.04.04, 08:45
  5. OKAY, hvilken leder...........
    By mjølner in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 16.12.03, 22:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •