Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 104

Emner: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    Så kom den endelig...holdopstillingen.

    Hvad siger du til det ?.....er det en ny omgang "Cypern-bold" eller ?...
    Under alle omstændigheder glæder jeg mig som et lille barn til dette derby..begge hold mangler at bevise, begge hold vil vinde og begge trænere mangler tilliden fra dem der står på tribunerne ( mange af os i alle tilfælde).

    1. Jesper Christiansen
    2. Zdenek Pospech
    3. Niclas Jensen
    4. Hjalte Nørregaard
    7. Ailton Almeida
    8. William Kvist
    9. Morten Nordstrand
    10. Jesper Grønkjær
    12. Peter Larsson
    13. Atiba Hutchinson
    14. Dame N'Doye
    15. Mikael Antonsson
    17. Oscar Wendt
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    24. Libor Sionko
    25. Mathias Zanka Jørgensen
    27. Thomas Delaney

    Jeg tror der er blæst til offensiv indstilling.
    "De ska´ha´baaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 31.08.09

    Så kom den endelig...holdopstillingen.

    Som må være et endegyldigt bevis på, at Ulrik Laursen er færdig i FCK regi. Når han ikke engang er i truppen efter en forsvarsindsats langt under dumpegrænsen, så kan det vist være lige meget.

    Mon ikke det bliver de cypriotiske 11 med Grønkjær i stedet for Vingaard?

    Nøglen til sejr: Finder Antonsson og Zanka i 117 forsøg ud af, hvordan man dæmmer op for afleveringer i dybden? Stay tuned...

  3. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 31.08.09

    Og Bif http://brondby.com/article.asp?aid=52044&id=145

    Med følgende forslag fra sso:

    Samme 18 som mod Hertha, tilsat Jatta og Agger.

    Opstilling:

    Stephan
    Randrup - Bissen - Max - TR
    Krohn-Dehli - Mike - Holmen - Farnerud
    Bernburg - Duncan

    Hvilket ikke siger mig noget, men sso har mange forslag!

    SSO har følgende kommentarer:

    "På venstrekanten får TR brug for en der kan arbejde defensivt. Rasmussens tilbageløb svigter ofte, derfor tror jeg det kunne være en god idé med Jan Kristiansen der kunne ligge og beskytte venstrekanten hver gang TR foretager et af sine ryk fremad banen.

    I højre side ligger Randrup på højrebacken. Han får sit af se til over for Grønkjær, derfor er det vigtigt, at Nilsson hjælper Randrup med, at holde øje med Grønkjær.

    Offensivt kunne jeg godt tænke mig, Krohn-Dehli som offensiv midt og Bernburg alene i front. På den måde har man både Jan K og Krohn-Dehli der kan lave noget dybe afleveringer ned bag om Fck's langsomme forsvar, og det er dér hvor vi for alvor kan true dem. At sætte Duncan op i front, ville i mine øjne være mission impossible. Jeg synes altid han er komplet nyttesløs i kampene imod Fck, og som man har set tidligere i sæsonen har FCK ingen problemer med store angribere, hvor de derimod har problemer med et hurtigt angreb der kan løbe ned bag om deres forsvar.


    Det er måske en defensiv opstilling, men hvis det kan give os point, så er det vel også i orden."
    Sidst redigeret af Elisabeth : 29.08.09 kl. 15:36

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    ›Hjalte er ude med en pressemeddelelse om, at spillerne håber, at
    ›vi som fans vil bakke op om spillerne imorgen...

    Kald mig bare en pigefornærmet fan med store følelser og "se mig"-tendenser, men...

    Jeg synes det havde klædt Den Store Leder at vende blikket lidt mere indad, når han nu føler sig kaldet til sådan en udmelding.

    Jeg er ikke overbevist om, at Hjalte og de andre spillere deler min skuffelse og frustration. Havde vi nu været hamrende uheldige mod Apoel, eller var vi blevet bortdømt, kunne jeg købe ind på tanken om et lidelsesfællesskab.

    Den skinbarlige sandhed er desværre, at vi spillede to pikkedårlige kampe mod en alt andet end skræmmende modstander. Det var jo en opvisning i håbløst forsvarsspil og uinspireret angrebsspil. Det er fandeme svært at sige andet, end at flaskehalsen peger direkte på en flok spillere og en træner, der burde have både niveau og erfaring til meget, meget mere. Det havde klædt anføreren at berøre dette tema i opråbet.

    Selvfølgelig håber jeg da også, at vi vinder i morgen. Den bedste respons fra spillertruppen havde dog været at løbe på banen og vise klassen fra første fløjt. Mon så ikke opbakningen automatisk vil følge efter. Hjaltes malplacerede appel giver jeg ikke meget for.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 31.08.09

    http://brondby.com/article.asp?aid=52044&id=145

    ›Med følgende forslag fra sso:

    ›Samme 18 som mod Hertha, tilsat Jatta og Agger.

    ›Opstilling:

    ›Stephan
    ›Randrup - Bissen - Max - TR
    ›Krohn-Dehli - Mike - Holmen - Farnerud
    ›Bernburg - Duncan


    Tror vi kan være helt sikre på at Nilsson starter inde. Tror mere de starter med

    Stephan
    randrup - Bissen - Max - TR
    Nilsson - Holmen - Krohn - Farnerud
    Bernburg - Duncan

    Vores start 11 bliver nok

    Jesper
    Pospech - Zanka - Anton - Wendt
    Kvist - Hjalte - Atiba - Grønkjær
    N'Doye - Ailton
    Zanka-Mania

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    Stephan har endnu ikke holdt nullet i denne sæson !! Men en gang skal jo være den første ......... 0-0
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    89

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    ›Kald mig bare en pigefornærmet fan med store følelser og "se
    ›mig"-tendenser, men...

    ›Jeg synes det havde klædt Den Store Leder at vende blikket lidt
    ›mere indad, når han nu føler sig kaldet til sådan en udmelding.

    Ok - du er en pigefornærmet fan.

    Ok - du har "se mig"-tendenser.

    Hvordan er det egentlig at du ser dig selv som FCK-fan?

    Er det "dem-på-banen" og "os"?

    Jeg synes faktisk, at Hjalte viser format i den pressemeddelelse. Han erkender, at det ikke var godt nok på Cypern, men han ser samtidig fremad.

    Alle der kommer i Parken i morgen må spørge selv sig: "Er jeg plastik-fan?"

    Well, are you punk?

  9. De følgende 11 brugere er enige:

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    ›Ok - du er en pigefornærmet fan.

    Hvad er det for en tone at snakke til en medfan i?

    ›Ok - du har "se mig"-tendenser.

    Vi vil vel alle ses på hver vores måde?

    ›Hvordan er det egentlig at du ser dig selv som FCK-fan?

    Tror /Simon er skuffet over den manglende konsekvens og indstilling der er i København

    ›Er det "dem-på-banen" og "os"?

    Er der andre måder at se på det på? De spiller - vi kigger ?

    ›Jeg synes faktisk, at Hjalte viser format i den pressemeddelelse.
    ›Han erkender, at det ikke var godt nok på Cypern, men han ser
    ›samtidig fremad.

    FORMAT???? 5 linier hvor de ikke engang så meget som siger undskyld for den blamage det kan du ikke seriøst mene...

    Mage til bræk skal man da lede længe efter, hvis det er det bedste København kan præstere er det lige før jeg hellere ville have sådan en svulstig Per Nielsen anførerens klumme som bifferne havde i gamle dage.

    Der havde næsten været mere format over stilhed.

    ›Alle der kommer i Parken i morgen må spørge selv sig: "Er
    ›jeg plastik-fan?"

    ›Well, are you punk?

    Eller er du bare fanpoliti? og skal bestemmer hvordan vi andre skal opføre os.

    Jeg tror det bliver den FCK-bif kamp med laveste tilskuertal i dette årtusinde og en mat, kedelig stemning indtil der bliver scoret, og for helvede hvor har begge hold fortjent det.

    /Jesper
    cossie's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    ›Kald mig bare en pigefornærmet fan med store følelser og "se
    ›mig"-tendenser, men...

    ›Jeg synes det havde klædt Den Store Leder at vende blikket lidt
    ›mere indad, når han nu føler sig kaldet til sådan en udmelding.


    Jeg fatter dig ikke helt /Simon - og alle jer, der har trykket enig.. Hvad vil du have, at de skal gøre? Sige, at de indstiller karrieren fordi de ikke kan leve med sig selv, efter det der skete på Cypern?

    Jeg tror helt sikkert, at du kan regne med, at mange af de her spillere ærgrer sig gule og blå over, at det gik som det gjorde.. At han som anfører går ud og siger, at han trods deres fiasko fortsat håber på opbakning, synes jeg egentlig er ok.

    Jeg er enig med dig i, at der i - i hvert fald i dansk fodbold - godt kan herske en lidt for kort hukommelse. Jeg husker i hvert fald selv, efter Aberdeen kampen, at være slemt skuffet over spillernes attituder, da de tog sæsonen op igen i det efterfølgende forår.. Men slap nu lidt af.. Der er vel ingen grund til ligefrem at komme ekstra malurt i bægeret..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  13. De følgende 11 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    ››Hjalte er ude med en pressemeddelelse om, at spillerne håber, at
    ››vi som fans vil bakke op om spillerne imorgen...

    ›Kald mig bare en pigefornærmet fan med store følelser og "se
    ›mig"-tendenser, men...

    ›Jeg synes det havde klædt Den Store Leder at vende blikket lidt
    ›mere indad, når han nu føler sig kaldet til sådan en udmelding.

    ›Jeg er ikke overbevist om, at Hjalte og de andre spillere deler
    ›min skuffelse og frustration. Havde vi nu været hamrende uheldige
    ›mod Apoel, eller var vi blevet bortdømt, kunne jeg købe ind på
    ›tanken om et lidelsesfællesskab.

    ›Den skinbarlige sandhed er desværre, at vi spillede to
    ›pikkedårlige kampe mod en alt andet end skræmmende modstander.
    ›Det var jo en opvisning i håbløst forsvarsspil og uinspireret
    ›angrebsspil. Det er fandeme svært at sige andet, end at
    ›flaskehalsen peger direkte på en flok spillere og en træner, der
    ›burde have både niveau og erfaring til meget, meget mere. Det
    ›havde klædt anføreren at berøre dette tema i opråbet.

    ›Selvfølgelig håber jeg da også, at vi vinder i morgen. Den bedste
    ›respons fra spillertruppen havde dog været at løbe på banen og
    ›vise klassen fra første fløjt. Mon så ikke opbakningen automatisk
    ›vil følge efter. Hjaltes malplacerede appel giver jeg ikke meget
    ›for.

    ›/Simon

    Jeg er meget enig i det meste af det du skriver, men synes nu også det ville klæde os fans at bakke op om holdet fra første fløjt til netop denne kamp. Der har været en noget mat stemning i Parken efter sommerpausen og måske kunne vi rent faktisk banke lidt gejst ind i spillerne, hvis vi forsøgte med lidt støtte i stedet for at stå med armene over kors og vente på at der scores.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    ›Jeg fatter dig ikke helt /Simon - og alle jer, der har trykket
    ›enig.. Hvad vil du have, at de skal gøre? Sige, at de indstiller
    ›karrieren fordi de ikke kan leve med sig selv, efter det der
    ›skete på Cypern?

    Hermed et svar til dig, Charlemagne et al:

    Nej, jeg forventer ikke, at spillerne indstiller karrieren, går hjem og hænger sig og i deres afskedsbreve opfordrer til, at FC København ophører med at eksistere.

    Jeg mener blot, at det ville have klædt Hjalte - når han nu vælger at udtale sig som anfører - at lade et par ord falde om, at indsatsen på Cypern var utilfredsstillende, og at han, de andre spillere og træneren tager ansvaret for den fadæse, det endte med. Det kan for hulen ikke være andres skyld end deres.

    Alle kan selv læse her, hvad Hjalte skrev/sagde: http://www.fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=9545

    Jeg vil med stor interesse læse jeres fortolkninger af, hvordan Hjalte i denne tekst tager nogen som helst form for ansvar eller udtrykker beklagelse over indsatsen - og den var ellers som bekendt skammelig.

    Tværtimod bliver der flettet en selvfed kommentar ind om at vi nu er det eneste skandinaviske hold, der er tilbage i de europæiske turneringer. Hurra, hvor det betyder noget for mig, at Stabæk, Elfsborg og Tromsø ikke klarede cuttet til den fornemme Europa League! Would you please... Hvor mange af dem var det lige, der havde en badebillet til CL i hånden og selv skyllede den ud i toilettet? Hvis jeg husker ret, så crashede de førnævnte hold mod Valencia, Lazio og Athletic Bilbao, mens vi gjorde os til grin mod Apoel fra Cypern.

    /Simon - der naturligvis stadig er i Parken søndag, håber på en sejr, hverken pifter eller buher og vil klappe + juble ad spillerne, hvis de giver den gas
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    82

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    Måske fordi han allerede har besvaret den del... om og om igen...

    se evt. her: http://www.sporten.dk/fodbold/europa...alte-var-knust

    Hvorfor insistere du på at koge mere suppe på deres indsats? Er det sådan at du næste gang vi flopper i Europa sammenhæng, vil trække Hjalte anmodning om opbakning frem som et eksempel på noget negativt?

    Kom nu videre! Nicosia kampen var noget lort! Aberdeen kampen var om muligt endnu værre! Gorinca.. ja alene navnet er nok....

    Hvis du vil, så stil dig på tribunen med korslagte arme og en tøsefornærmet mine! Vi lever i et frit land og personligt finder jeg din holdning til fodbold for ryggradsløs (kunne ikke komme i tanke om en bedre oversættelse af "Spineless")

    Der er et derby om ca 16 timer... Hvad enten du er kommet over nederlaget eller ej! Jeg håber bare inderligt at spillerne på banen er istand til at ryste modgang af sig, noget bedre end dig.
    Og ja... de betaler ikke penge for at spille... ligesom vi ikke får penge for at stå på tribunerne... Men fodbold bliver ikke spillet af robotter og opbakning er immervæk den mest konstruktive måde at komme videre på.

    En anden måde er at være tøsefornærmet... så er det også nemmere at være sur lidt længere i tilfælde af at et af de sjældne nederlag i Parken skulle komme.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    ›Måske fordi han allerede har besvaret den del... om og om igen...

    http://www.sporten.dk/fodbold/europa...r: e-var-knust

    ›Hvorfor insistere du på at koge mere suppe på deres indsats? Er
    ›det sådan at du næste gang vi flopper i Europa sammenhæng, vil
    ›trække Hjalte anmodning om opbakning frem som et eksempel på
    ›noget negativt?

    Her er en påstand: Hvis Hjalte havde haft nogle større cojones og været en bedre anfører, så var det aldrig gået så galt. Han fejlede i sin rolle på Cypern - en rolle mange af os aldrig rigtig havde troet på, han ville lykkedes i. Vi fik ret.

    Hvis du har det bedst med at klappe dig selv på skulderen og mene, at en rigtig FCK-fan hører Hjaltes kald, glemmer skuffelsen fra Cypern og giver den fuld skrue de næste måneder - så har du min velsignelse. Det er helt i orden.

    Men vi vil stadig være nogle, som tager vores forbehold og sidder tilbage med en klar opfattelse af, at det der skete i onsdags var utilstedeligt, og at det nuværende hold ikke rummer skyggen af de nosser, der skal til for at gøre en forskel europæisk.

    Det er så én ting - men kunne vi i det mindste (i skuffelsens stund) bare slippe for at få læst + påskrevet om god fanopførsel, uanset om det er fra anføreren eller medfans. Tak.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    82

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    ›Her er en påstand: Hvis Hjalte havde haft nogle større cojones og
    ›været en bedre anfører, så var det aldrig gået så galt. Han
    ›fejlede i sin rolle på Cypern - en rolle mange af os aldrig
    ›rigtig havde troet på, han ville lykkedes i. Vi fik ret.

    ok, tillykke.. og hvordan bringer det os videre? Der er ikke nye spillere på holdet siden kampen i onsdags.

    ›Hvis du har det bedst med at klappe dig selv på skulderen og
    ›mene, at en rigtig FCK-fan hører Hjaltes kald, glemmer skuffelsen
    ›fra Cypern og giver den fuld skrue de næste måneder - så har du
    ›min velsignelse. Det er helt i orden.

    tak, jeg kan ialtfald højne mit eget niveau når det går ned af bakke, så kan jeg agere forkælet når tingene kører.

    ›Men vi vil stadig være nogle, som tager vores forbehold og sidder
    ›tilbage med en klar opfattelse af, at det der skete i onsdags var
    ›utilstedeligt, og at det nuværende hold ikke rummer skyggen af de
    ›nosser, der skal til for at gøre en forskel europæisk.

    Fair nok... Vi er mange som fandt indsatsen "utilstedelig" men ændre det at der er derby idag... og uanset om vi bommede Champions league eller ej... Så er det den hjemlige andedam det gælder kl. 18, og der har holdet tilsyndeladende klaret sig meget godt.
    Eller ialtfald så godt som det kan forventes!

    ›Det er så én ting - men kunne vi i det mindste (i skuffelsens
    ›stund) bare slippe for at få læst + påskrevet om god fanopførsel,
    ›uanset om det er fra anføreren eller medfans. Tak.

    Jeg beder dig ikke om at give den gas, ej heller gør Hjalte... han beder bare om opbakning... Så kan man gøre det som man har lyst.

    At være tøsefornærmet er bare ikke opbakning i min verden.. Ikke mindst fordi det hjælper absolut ikke det mindste.
    Derved bliver det formålsløst og spild af tid og kræfter som kan bruges på alt muligt andet.

    F.eks. skrive et brev til Ståle eller C.V. eller hvem man nu har lyst til. Eller lave et banner og stille sig på en ølkasse og lukke sin galde ud... Der er mange måder... Passiv brok er bare et spild uanset hvordan man vender og drejer det.

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09

    ››Det er så én ting - men kunne vi i det mindste (i skuffelsens
    ››stund) bare slippe for at få læst + påskrevet om god fanopførsel,
    ››uanset om det er fra anføreren eller medfans. Tak.
    ››
    ››/Simon


    ›Njååååååh, ret dig lidt op, så skal vi nok ryste puden, og komme
    ›med den varme mælk.

    Sport er kontinuert storytelling. Nogle gange gør en kamp, at man som menig tilskuer opdager at elitesport er netop det. Typisk er det en følge af skuffelse, der gør den fortløbende historie abrupt og ubrugelig. Det ødelægger glæden ved sporten idet det vedblivende bliver endeligt, potentialet bliver forlængst irrelevante resultater.
    Det kræver lidt tid, men hav tålmodighed, så vil selv de mest skuffede af os igen få skyhøje urintemperaturer af forløb og resultater af milionærers boldlege. Også selvom rammerne for historierne er overraskende smalle.
    Undskyld min bramfrie brandert.

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optaktstråd AaB-FCK, 27/9 kl. 18
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 28.09.09, 19:57
  2. Optaktstråd: FCK vs. Esbjerg
    By FoRzA fCk in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 10.04.06, 12:39

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •