Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 50

Emner: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    1

    Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Jeg ville lige skrive dette indlæg, da jeg synes det er godt også at skrive lidt om de positive oplevelser fra kampen i parken. Desværre er det oftest de negative historier der kommer frem.

    I søndags var vi 6 biffer og 4 fck´er inde og se kampen. Jeg kom med på en fribillet og pladsen var på øvre c. Da guderne løb på banen rejste vi os op og klappede og hele kampen igennem var der ingen der var i tvivl om hvem vi holdt med (altså os biffer). Det positive var at man blev på intet tidspunkt provokeret eller antastet, der var kun sjov drilleri og lidt lir blandt de mange biffer og fck´er på øvre c. Efter kampen da jeg vi gik ned af trapperne og gik ud fra stadion, sang og klappede vi, for vi syntes det var en halv sejr og "heldigt" vi fik det ene point. Selv da vi kom ud hvor alle de mere "fanatiske og farlige" fck´er befandt sig var der ingen ballade. Der var flere der kom og snakkede og ville diskutere opgøret. Vi blev alle eninge om at det neptop er sådan det skal være og pisse fedt at man kan være i fred uanset tilhørsforhold. Men disse historier hører man bare aldrig i pressen, kun det negative.
    Så tak for en god behandling og gæstfrihed i parken..


    Blå gule hilsner fra brøndbyøster....

    ps fed stemning på tribunerne....


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    91

    Re: positivt oplevelse fra en brøndby fan i parken

    ›Jeg ville lige skrive dette indlæg, da jeg synes det er godt også
    ›at skrive lidt om de positive oplevelser fra kampen i parken.
    ›Desværre er det oftest de negative historier der kommer frem.

    ›I søndags var vi 6 biffer og 4 fck´er inde og se kampen. Jeg kom
    ›med på en fribillet og pladsen var på øvre c. Da guderne løb på
    ›banen rejste vi os op og klappede og hele kampen igennem var der
    ›ingen der var i tvivl om hvem vi holdt med (altså os biffer). Det
    ›positive var at man blev på intet tidspunkt provokeret eller
    ›antastet, der var kun sjov drilleri og lidt lir blandt de mange
    ›biffer og fck´er på øvre c. Efter kampen da jeg vi gik ned af
    ›trapperne og gik ud fra stadion, sang og klappede vi, for vi
    ›syntes det var en halv sejr og "heldigt" vi fik det ene
    ›point. Selv da vi kom ud hvor alle de mere "fanatiske og
    ›farlige" fck´er befandt sig var der ingen ballade. Der var
    ›flere der kom og snakkede og ville diskutere opgøret. Vi blev
    ›alle eninge om at det neptop er sådan det skal være og pisse fedt
    ›at man kan være i fred uanset tilhørsforhold. Men disse historier
    ›hører man bare aldrig i pressen, kun det negative.
    ›Så tak for en god behandling og gæstfrihed i parken..


    ›Blå gule hilsner fra brøndbyøster....

    ›ps fed stemning på tribunerne....

    jeg kan kun være meget enige, og det er super du også kommer frem med det, jeg tror også medierne er med til at piske en forkert stemning op, jeg var f.eks. i parken for et par år siden med min datter, vi går gennem området bag ved D, "hvor Bif går ind" så hele området var fyldt med både bif og Fck'er, der lige skulle have den sidste øl sammen før kampen, vi blive stoppet af en fra BT, det vil vide om ikke er bange, da vi kikker rund og spørger for hvad? bliver han ved med at presse på, for vi skulle være bange, da han til sidste må konstatere at han ikke fik noget negativt ud os, havde det ingen interrese

    PS
    Jan FCKFC-5292
    Succes is temporary - Loyalty is forever
    gør drenge til mænd, og mænd til drenge

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: positivt oplevelse fra en brøndby fan i parken

    Fin historie og godt det kan gå sådan til. De fleste af mine oplevelser på øvre C har været lige sådan. Selvom jeg nu er FCK fan og da godt kan blive lidt irriteret over udeholdets fans som når jeg er der desværre altid får noget at juble af - sidste gang mod agf (grr).

    Nu var jeg ikke på øvre c til fck-bif kampen, men tak for kampen og ja, der var for en gangs skyld rimelig god stemning i parken.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: positivt oplevelse fra en brøndby fan i parken

    HOV HOV ØVRE C

    er det mest inkarnerede fanafsnit i Parken...bare så i ved det....

    men derfor kan vi da godt la BIF fans og andre fortabte sjæle se lidt fodbold for deres spare penge....

    :)

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    1

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Hov, hov, hov.....nu skal i ikke komme for godt igang, med alt for meget venskabeligt halløj, osv....

    Fodbold handler om had og sådan er det bare!

    Til debatredaktionen vil jeg kraftigt opfordre til, at lukke denne tråd med det samme, inden folk får det forkerte indtryk af fodbold fans....som iøvrigt har taget noget tid, at opbygge igennem Ekstra Bladet og TV2.

    Fodbold handler om had. Basta!

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Havde i (biffere) jeres grimme farver på syntes jeg det er en direkte SKANDALE at i kommer ind på Øvre C- normalt sidder jeg selv der, var dog lige denne søndag over på sektionen, men jeg fatter ikke hvad Bif fans laver på FCK afsnit som jeg faktisk også vil kalde Øvre C-

    At i har haft en "god" oplevelse tror jeg er mere held end forstand, og jeg ville opfordre jer til at tage på Bif tribunen næste gang- kald mig bare umoden nørdet, zinket, og latterlig, men jeg ville fandme blive provokeret ved synet af Bif fans på min tribune til et derby!

    Der er en tribune til jeres slags den bør i benytte, ligesom vi benytter vores når vi gæster jer !


    lige på dette punkt, er jeg meget sort hvid


    Daniello
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Lige så vel som jeg ikke ville bryde mig om at stå på det københavnske (til tider sinkede) afsnit i Brøndby kan jeg fint forestille mig der skulle findes Brøndby-fans som ikke finder det nødvendigt at joine op med syng-eller-skrid flokken på den nye tribune i Parken.

    Jeg ser det derfor som intet problem at et par af udeholdets fans holder til på øvre c, det kunne måske endda ende med at der kunne blødes op for det idiotiske overdrevne had til medmennesker med en anden fodboldobservans.

    Jeg har ihvertfald lidt svært ved at komme op på de helt store nagler over det!


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Er ret sikker på at Daniello mener at man burde ikke have udeholdets fans på Øvre C.. men istedet på øvre/nedre A samt øvre B og naturligvis D.

    Han skriver jo netop:
    Havde i (biffere) jeres grimme farver på syntes jeg det er en direkte SKANDALE at i kommer ind på Øvre C- normalt sidder jeg selv der, var dog lige denne søndag over på sektionen, men jeg fatter ikke hvad Bif fans laver på FCK afsnit som jeg faktisk også vil kalde Øvre C-
    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Men "respekt" må man give de herrer... jeg havde ikke turde bevæge mig ind på et hjemmeholds afsnit, hvor alle de indkarnerede fans også går ind. Man aner jo ikke hvem folk er, og man kan være uheldig at møde nogen med en kort lunte (eller uden lunte).
    Har selv for nogen tid siden været på Øvre C, hvor der også sad enkelte, der holdt med udeholdet. På trods af jeg ikke normalt bliver provokeret, så følte jeg det alt andet lige provokerende, at de sad iblandt FCK-fans. Havde jeg været på neutral-afsnit, havde sagen været en helt anden. Her havde jeg (man) også forventet, at se udeholdets fans, hvorfor det ikke ville virke provokerende.

    Psykologien lægger sig jo meget op af vurderingen af et produkt; expectations - performance. Hvis man til en kamp forventer sidemanden kan være gul, har man ikke noget problem med det, da det er forventet, MEN hvis man KUN forventer at dele fodboldoplevelsen med hvide på det afsnit man er gået ind på, bliver man stødt over at se gule.

    Omvendt:
    Til en hjemme BIF-kamp er der nok en grund til, at når man kommer fra Gunnar Nu Hansens og skal til B (eller A), bliver ALLE FC'ere af politiet bedt om, at bevæge sig til Østre Alle og forbi C for at ramme B eller A; prevensivt, og forståeligt, for at undgå evt konflikt. Jeg ville nu heller ikke bryde mig om at gå forbi dem.

    På samme måde er det at lege med ilden, når gule sætter sig på Øvre C - vil jeg umiddelbart mene.

  14. #10
    gruf er offline SUCCES KOMMER OG GÅR
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    432

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    fedt i har haft en god dag, men som andre siger er det nok en forkert tribune at være på som udeholdfan, det ville jo svare til at fcker stod på fixetribunen, det ville der næppe blive set posetivt på derude.

    at man ikke gider at stå på den officelle udebanetribune er fair nok men så er der de neutrale afsnit, der er lavet til den slags, normalt er jeg selv på nedre c når jeg er i parken hvad desvære sker for sjældent grundet arbejde.

    med henhold til "balladen" så er jeg enig i at det er pressen der pisker en stemning op, der vil altid være sinker tilstede der kun er ude på balladen det kan desvære ikke ændres, kan kun håbe at politi og vagter for dem fjernet hurtigt og effektivt.
    Forza FCK, I med og modgang

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Jeg synes det er rigtigt fint at "hadet" holdes indefor murene og udtrykkes verbalt, det skal sgu ikke være farligt at gå til bold (dem der planlægger at mødes for at slås lad dem bare, bare det holdes i egne rækker, det er jo deres eget valg). Jeg har nu heller ikke oplevet noget særligt omkring parken de sidste 16-17 år, selvfølgelig har der være en klovn eller to, der lige skulle vise at de havde brugt masser af timer i træningslokalet. Jeg er dog noget overrasket over at man kan komme ind på Øvre C i en bif trøje, det er da at lege med ilden, ligesom man på bøf stadion engang kunne gå på samme toilet som bif fans, det gjorde det lidt mere anspændt for folk at skulle tisse :-)

    Jeg har har også rendt rundt i bøf land efter kamp i FCK trøje, fordi vi ikke kunne få en vogn, uden noget som helst blev kigget på os da vi handlede lidt øl i Fakta ved Brøndbyøster, det var endda efter en fck sejr :-)

    ps. ja I var heldige og jeres målmand havde desværre en god dag....(eller vores angriber en dårlig, alt afhængig om glasset er halvt fyldt eller halvt tomt)
    Forza FCK
    Bazooka

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    528

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    I min optik er det decideret provokerende, at gæstende fans i Parken, iført gæsteklubbens farver, tillader sig at placere sig, på andre tribuner/afsnit, end den del af Parken, som de på forhånd har fået tildelt.

    Jeres romantiske oplevelse, forleden, tror jeg I skal være glade for. Jeg har svært ved at forestille mig, jeres provokation bliver forbigået i tavshed, mere end denne éne gang.

    Fatter ikke at Parken tillader udeholdets tilhængere, at være andre steder end på det tildelte afsnit, somk udeholdets tilhængere er tildelt af Parken.

    FCK fans bliver henvist til tildelt afsnit, alle steder AWAY, specielt efter AWAY-kortets indførelse. Og ja jeg er klar over en romantisk tur, hvor 2 fangrupper hygger sammen på stadion, dermed er udelukket.
    Sådan har det været ligesiden AWAYkortet blev indført, for FCK fans.

    Fat det nu. Hvis du kommet i Parken er du, som gæstende fan, højst velkommen på, det afsnit som du tilhører.

    For hér regér FCK!
    Fucking
    Cool
    København

    Fodbold er ikke et spørsmål om liv
    eller død...............Det er meget mere.
    Fremtiden er LYS.


  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Jeg syntes det ville være sørgeligt og et udtryk for at der var meget lavt til loftet, hvis folk med andet klubtilhørsforhold ikke var velkomne på neutrale pladser på stadion.
    Så længe de indordner sig under de almindelige regler for god opførsel og naturligvis afstår fra unødvendig provokation, skal Parken være et sted hvor folk mødes i god ånd.

    Eksempelvis til derbys er neutral fyldt med grupper af venner der har en hyggelig dag på tværs af klubforhold. Det er fint at nogen finder deres fællesskab med folk pga klubtilhørsforhold, men for mange af os er det da vigtigere at dele en kamp med familie og venner på tværs af klubforhold end at stå sammen med mere eller mindre fremmede mennesker der tilfældigvis holder med samme hold som en selv.
    I stedet for at tvinge minglersegmentet ind i de mere fanatiske fanafsnit, må det være at foretrække at bibeholde den nuværende model hvor de mere fanatiske fans har deres aflukkede afsnit og resten kan mødes fint på neutral.

    Jeg har i øvrigt heller aldrig oplevet det som et problem på neutral i Parken. For det meste har det været et ekstra krydderi når man har oplevet lidt godmodige drillerier. Det virker som om de mest fanatiske personer der ikke kan styre den slags, alligevel aldrig kunne drømme om at stå andre steder end i fanafsnittene.

    At man går i små sko med udeholds fans på andre stadions bør ikke være afgørende for vores måde at gøre tingene på.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Jeg syntes det ville være sørgeligt og et udtryk for at der var
    ›meget lavt til loftet, hvis folk med andet klubtilhørsforhold
    ›ikke var velkomne på neutrale pladser på stadion.
    ›Så længe de indordner sig under de almindelige regler for god
    ›opførsel og naturligvis afstår fra unødvendig provokation, skal
    ›Parken være et sted hvor folk mødes i god ånd.

    Men Øvre C er ikke et neutralt afsnit. Der er tusindvis af fans, der har sæsonkort til tribunen. At den er mere tilbagelænet end Nedre C og B, og at folk sidder ned, ændrer ikke på at det ikke er neutralt.

    Kuf og Daniello siger det på en bister måde, men jeg er da rørende enig: det er ikke en tribune for Brøndbyfans til et derby. Jeg ville være dybt irritereret hvis jeg oplevede det. Der er pladser på de øvre afsnit af A og B, hvis man absolut ikke vil stå med sine medfans for enden.

    mvh,
    -smølle


  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Men Øvre C er ikke et neutralt afsnit. Der er tusindvis af fans,
    ›der har sæsonkort til tribunen. At den er mere tilbagelænet end
    ›Nedre C og B, og at folk sidder ned, ændrer ikke på at det ikke
    ›er neutralt.

    Udgangspunktet i det indlæg jeg svarede på var jo at udeholds fans kun havde noget at gøre på D, ikke på neutral overhovedet. Den holdning kan jeg ikke følge.....med forbehold naturligvis for det med den gode opførsel og alt det der.

    I min optik er det decideret provokerende, at gæstende fans i Parken, iført gæsteklubbens farver, tillader sig at placere sig, på andre tribuner/afsnit, end den del af Parken, som de på forhånd har fået tildelt.
    Fat det nu. Hvis du kommet i Parken er du, som gæstende fan, højst velkommen på, det afsnit som du tilhører.

    For hér regér FCK!
    Øvre C kan ganske rigtigt nok ikke betragtes som neutralt, selvom jeg er i tvivl om hvor tydeligt det fremgår for folk der køber billetter uden at kende det store til forholdene i Parken.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  21. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Positiv støtte resten af foråret.
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 17.05.09, 21:35
  2. fed oplevelse...(fra pokalkampen mod BIF, red.)
    By gæt in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 06.03.06, 19:51
  3. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 05.12.05, 23:24
  4. Ikke nogen som helst positiv udvikling under HB
    By Kim-N in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 04.11.04, 16:48
  5. Tak for en fed oplevelse (Storskærm i Parken)
    By Silver in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 17.05.04, 19:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •