Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 50

Emner: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    473

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Jeg sad også på Øvre C til kampen og der var sgu ret mange BIF'ere. Og, ja, det er egentligt ret irriterende.

    Ligeledes undrede jeg mig gevaldigt over, at en far havde sin lille dreng med - og de var begge iklædt en fin BIF-trøje. Det er FANDME dumt/uansvarligt!
    Selvfølgelig er der (forhåbentlig) ikke nogen der går efter at gøre noget ved en lille dreng, men han kan sgu hurtig få en eller anden ubehagelig oplevelse.

    Derudover er det utroligt provokerende med alle dem, der ikke er iklædt BIF tøj, der jubler helt vildt når det går BIF godt, men det kan man vel ikke gøre så meget ved.
    -60-

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Jeg må indrømme at næsten alle kampe jeg har været inde at se har været på øvre C. Og der er ALTID tilskuere fra det andet hold.
    Og jeg har aldrig set der har været problemer.

    Kan sog godt fostå at der måske "findes uskrevne regler" i derby mod bundby

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #18
    Pjulle Slettet

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Jeg sad også på Øvre C til kampen og der var sgu ret mange
    ›BIF'ere. Og, ja, det er egentligt ret irriterende.

    ›Ligeledes undrede jeg mig gevaldigt over, at en far havde sin
    ›lille dreng med - og de var begge iklædt en fin BIF-trøje. Det er
    ›FANDME dumt/uansvarligt!
    ›Selvfølgelig er der (forhåbentlig) ikke nogen der går efter at
    ›gøre noget ved en lille dreng, men han kan sgu hurtig få en eller
    ›anden ubehagelig oplevelse.

    ›Derudover er det utroligt provokerende med alle dem, der ikke er
    ›iklædt BIF tøj, der jubler helt vildt når det går BIF godt, men
    ›det kan man vel ikke gøre så meget ved.

    Jeg sad på C9, og jeg lurede også lidt over en far og knægt på vel nok max 10 år, som gik i 80. minut (vel nok for at undgår problemer). Mest af alt undrede jeg mig over den gimpe iført gult der sad lige bag mig, som først højlydt ville udbrede sig til sin veninde om hvordan FCK ikke var en rigtig klub men en forretning, slet ikke lige som deres klub brøndby, bl.a bla. bla.. Jeg opførte mig ordentlig til trods for hendes åbenlyse provokationer kampen igennem. Men da hun begyndte at råbe og skrige af Jesper Christiansen og ydermere grinede da de tabte ham, da var det kun med al min viljestyrke at jeg ikke vendte mig om og spyttede hende i fjæset.

    Man hyler med de ulve (eller løver om I vil) man løber med.

    Enten så accepterer man at man sidder på hjemmeholdets tribune eller også accepterer man de mulige konsekvenser af at der rent faktisk findes psykopater derude.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Jeg sad på C9, og jeg lurede også lidt over en far og knægt på
    ›vel nok max 10 år, som gik i 80. minut (vel nok for at undgår
    ›problemer). Mest af alt undrede jeg mig over den gimpe iført gult
    ›der sad lige bag mig, som først højlydt ville udbrede sig til sin
    ›veninde om hvordan FCK ikke var en rigtig klub men en forretning,
    ›slet ikke lige som deres klub brøndby, bl.a bla. bla.. Jeg
    ›opførte mig ordentlig til trods for hendes åbenlyse provokationer
    ›kampen igennem. Men da hun begyndte at råbe og skrige af Jesper
    ›Christiansen og ydermere grinede da de tabte ham, da var det kun
    ›med al min viljestyrke at jeg ikke vendte mig om og spyttede
    ›hende i fjæset.

    En imponerende grad, af selvbeherskelse, jeg havde nok ikke kunnet sige mig fri for, at fyre nogle stikpiller af i den situation.

    Jeg har selv haft den udsøgte misfornøjelse at sidde på "neutral" tribune til et derby på Hjalte Park, sammen med svigerfamilien der alle holder med vestegnens stolthed. Ikke et sekund overvejede jeg at tage den hvide trøje på, ligesom jeg undertrykte min trang til at råbe op om hvor meget jeg i grunden afskyr klubben, spillerne, deres stadion, deres fans, deres øl osv...

    Ser man bort fra jeg ikke sang med på hymnen og blev siddende under denne forblev jeg, som tribunen lagde an til, neutral.

    Min pointe er, hvis ikke man sidder blandt medfans, men tværtimod er dybt inde i fjendeland, så lukker man sgu i og opfører sig ordentligt. Det uanset om man er i Parken, Brøndby, Haderslev eller et hvilket som helst andet sted.
    Det er muligt der har siddet tolerante mennesker på ØC den dag, men hvorfor i alverden skal de dog udsættes for modstanderholdets fans?? Gu' har det da ej charme! Jeg ville hade at skulle se og ikke mindst høre på den slags under en kamp, og ikke mindst under et derby.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar


  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af Pjulle
    Mest af alt undrede jeg mig over den gimpe iført gult der sad lige bag mig, som først højlydt ville udbrede sig til sin veninde om hvordan FCK ikke var en rigtig klub men en forretning, slet ikke lige som deres klub brøndby, bl.a bla. bla.. Jeg opførte mig ordentlig til trods for hendes åbenlyse provokationer kampen igennem. Men da hun begyndte at råbe og skrige af Jesper Christiansen og ydermere grinede da de tabte ham, da var det kun med al min viljestyrke at jeg ikke vendte mig om og spyttede hende i fjæset.
    /me Bimler over "Mentalitet Vestegnen"...

    Imponerende grad af selvbeherskelse du har udvist der. *Nikker anerkendende*

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Jeg må indrømme at næsten alle kampe jeg har været inde at se har
    ›været på øvre C. Og der er ALTID tilskuere fra det andet hold.
    ›Og jeg har aldrig set der har været problemer.

    Well, ifølge Parkens sikkerhedsreglement er Øvre C faktisk neutralt område, hvilket egentlig overrasker mig. Der er efter dette intet i vejen for at dukke op i tøj fra udeholdet, hvilket måske også forklarer hvorfor der var folk i gule trøjer uden for C-tribunen efter søndagens kamp - måske heller ikke det mest fikse, rent sikkerhedsmæssigt.

    Brøndby går den modsatte vej, muligvis i kløgtig erkendelse af deres tilhængeres begrænsninger:
    I henhold til normal sikkerhedsprocedure på Brøndby Stadion må man ikke bære udeholdets spilletrøje på de neutrale pladser.
    En eller anden form for mellemvej må da være mulig.

    mvh,
    -smølle

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Ovenstående burde ikke kunne finde sted... det er jo ekstremt provokerende, og ville hos nogen kunne udløse en konflikt. De fleste ville vist smide en bemærkning igen.
    Problemet er jo også inden kampen. At deres tilhængere skal ind fra samme side som vores.

    Fra B var det tydeligt, at der var tribune-jubel fra Øvre C ved Duncans scoring. Noget forundrende...

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    166

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Først og fremmest vil jeg lige sige at jeg på ingen måde kan se det som romantisk at et par af vores RIVALER - dem vi på kampdagen skal "hade" - ihvertfald på tribunen! endvidere kan det satme aldrig være i orden at gå på hjemmeholdets tribuner når man er away - og at i havde en "god" oplevelse er mig et stort stort spørgsmål! I har som flere andre har udtrykt ikke en skid at gøre på øvre c! vi står jo heller ikke på øvre faxe når vi besøger betonen? (see my point?)

    og så til andre der har været så heldige at stå på neutral på brøndby stadion som fck fan: Jeg kan i min vildeste fantasi ikke tro på jeres udmeldinger om at det ikke har skabt problemer!!! har selv stået på neutral 3 gange (under indførsel af awaykortet - times about to change!) og har ALDRIG haft en god oplevelse om end det så har været fck eller brøndby der har vundet.. uanset hvad ved man at man holder kæft på neutralt og bærer simpelthen ikke udeklubbens farver!! er jeg ihvertfald aldrig sluppet godt fra.!

    så se det således: romantik er noget man ser på film, ikke på modstandernes tribuner!

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Jeg sad på C9, og jeg lurede også lidt over en far og knægt på
    ›vel nok max 10 år, som gik i 80. minut (vel nok for at undgår
    ›problemer). Mest af alt undrede jeg mig over den gimpe iført gult
    ›der sad lige bag mig, som først højlydt ville udbrede sig til sin
    ›veninde om hvordan FCK ikke var en rigtig klub men en forretning,
    ›slet ikke lige som deres klub brøndby, bl.a bla. bla.. Jeg
    ›opførte mig ordentlig til trods for hendes åbenlyse provokationer
    ›kampen igennem. Men da hun begyndte at råbe og skrige af Jesper
    ›Christiansen og ydermere grinede da de tabte ham, da var det kun
    ›med al min viljestyrke at jeg ikke vendte mig om og spyttede
    ›hende i fjæset.

    Man hyler med de ulve (eller løver om I vil) man løber med.

    ›Enten så accepterer man at man sidder på hjemmeholdets tribune
    ›eller også accepterer man de mulige konsekvenser af at der rent
    ›faktisk findes psykopater derude.

    Jeg læser hvad du skriver.

    Sidste derby jeg var til sad jeg på B, og lige bag ved mig sad en BIF mor med et meget lille barn, og faren i neutralt, knægten på vel 5 år forsøgte at skråle med på FC blod, og moren var mere en frisk til at presse på for at han skulle lære den......det pissede mig i den grad af at vi sad i hvide trøjer foran og skulle høre på den klaphat skråle, men mit store sind bar mig igennem.

    Det viser jo blot forskellen på FCK fans og BIF fans, de tillader det ikke, det gør vi.
    De ser ikke igennem fingre med det, det gør vi.

    Jeg syntes det er cool nok at BØFFEN som startede indlægget takker for en god oplevelse, der er langt imellem, og hans indlæg viser lige nøjagtigt hvorfor der er flere Biffere i parken end FCKere i betonen.

    Der er højere til loftet blandt FCK fans og i parken, så simpelt er det :-)

    Men derfor ser jeg da også hellere at de smutter på A eller D :-)

    Vi ses.

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  14. De følgende 11 brugere er enige:

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Havde i (biffere) jeres grimme farver på syntes jeg det er en
    ›direkte SKANDALE at i kommer ind på Øvre C- normalt sidder jeg
    ›selv der, var dog lige denne søndag over på sektionen, men jeg
    ›fatter ikke hvad Bif fans laver på FCK afsnit som jeg faktisk
    ›også vil kalde Øvre C-

    Som nævnt andetsteds i tråden er Øvre C neutral zone. Ergo: Intet problem!

    ›At i har haft en "god" oplevelse tror jeg er mere held
    ›end forstand, og jeg ville opfordre jer til at tage på Bif
    ›tribunen næste gang- kald mig bare umoden nørdet, zinket, og
    ›latterlig, men jeg ville fandme blive provokeret ved synet af Bif
    ›fans på min tribune til et derby!

    Så var det da supergodt, at du (formentlig) holdt dig på Nedre C. Jeg har tit været i Parken med Brøndbyfans - og finder det kun skægt, at man kan drille hinanden undervejs. Ingen af os dukker dog op i spilletrøjer - jeg ejer end ikke en FCK-trøje trods mit tilhørsforhold til klubben, der startede den dag, Harald Nielsen første gang fremviste løvelogoet.

    ›Der er en tribune til jeres slags den bør i benytte, ligesom vi
    ›benytter vores når vi gæster jer !


    ›lige på dette punkt, er jeg meget sort hvid

    Ja, det er du - og det har du selvfølgelig ret til at være - og nu benytter du selv ordene: latterlig, nørdet og "zinket" om din holdning, så dem vil jeg undlade at benytte.

    Men jeg synes, det er en stor uskik at true folk af anden observans end en selv. Om det så gælder modfans på tilskuerpladserne, politiske modstandere - eller mennesker med anden seksuel observans end en selv.

    Man kan være uenig i valg af præferencer - men hvorfor true? En blågul trøje er i mine øjne bestemt ikke en provokation - og der er intet i det, trådstarter skriver, der lyder som om, at han opførte sig provokerende.

    Faktum er, at der kun er en god kamp på banen, fordi der eksisterer tilhængere til det modstanderhold, vi støtter.

    Faktum er, at begge parter synes, det er skægt at se fodbold. Og de, der vælger at dukke op, synes også, det er skægt at se live.

    Beklager, men jeg kunne ikke drømme om at stå sammen med FCK-tilhængere på udebane. Dertil har jeg på afstand og på tv set alt, alt for mange uroligheder og romerlys til, at jeg ville finde det interessant. Dermed ikke sagt, at alle Away-folk opfører sig dårligt. Jeg foretrækker blot neutrale områder, og det har jeg fuld forståelse for, at man som Brøndbyfan også gør, når jeg har set, hvordan Brøndbyfans kan opføre sig på udebane.

    Derimod synes jeg kun, at det er fedt, at en fodboldfan har haft en god oplevelse i Parken - at han tager sig tid til at rose os for det på vores forum - og at han endda har den store pli at give udtryk for, at hans yndlingsklub var heldige med uafgjort.

    Men jeg er da godt klar over, at det ville gå helt galt, hvis alle havde den holdning. For så ville fodboldkulturen jo ende med at være fyldt med gensidig respekt for hinanden - og vi skulle vel nødigt ende som...gys...roligans!

    ›Daniello

    Vh Andreas Hansen (med en snert af ironi i de sidste linjer)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Jeg begriber ærligt talt ikke, hvorfor man har valgt at gå på Øvre C i sine gule trøjer. Jeg må give Daniello ret i, at D-tribunen havde været noget mere passende. Men det er da godt, der ikke skete noget. Til sammenligning ku man jo sende et hold på på øvre faxe i dit fck-gear næste gang.
    Det ville nok være en god idé at melde sig syg dagen efter på forhånd.

    Dem, der kalder Øvre C neutralt område er da vist nye i butikken. Øvre C er et sted, der blir solgt rigtigt mange sæsonkort til. Og det er vel for helvede sjældent "neutrale" fans, der køber sæsonkort. Så skal man alligevel være glad for fodbold på en helt specielt måde, hvis man bare MÅ ha sæsonkort til et hold, man er neutral omkring.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    406

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Dem, der kalder Øvre C neutralt område er da vist nye i butikken.
    ›Øvre C er et sted, der blir solgt rigtigt mange sæsonkort til. Og
    ›det er vel for helvede sjældent "neutrale" fans, der
    ›køber sæsonkort. Så skal man alligevel være glad for fodbold på
    ›en helt specielt måde, hvis man bare MÅ ha sæsonkort til et hold,
    ›man er neutral omkring.

    Det er jo ikke kun folk der kalder øvre c for neutralt, det ER jo rent faktisk neutralt afsnit jvf. tidligere indlæg. Det kan du jo så være uenig i, men det ændrer jo ikke på, at det er Parken selv der har besluttet dette.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Det er jo ikke kun folk der kalder øvre c for neutralt, det ER jo
    ›rent faktisk neutralt afsnit jvf. tidligere indlæg. Det kan du jo
    ›så være uenig i, men det ændrer jo ikke på, at det er Parken selv
    ›der har besluttet dette.
    Hvilket desværre ikke harmonerer med at man sælger sæsonkort til faste pladser.

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ››Dem, der kalder Øvre C neutralt område er da vist nye i butikken.
    ››Øvre C er et sted, der blir solgt rigtigt mange sæsonkort til. Og
    ››det er vel for helvede sjældent "neutrale" fans, der
    ››køber sæsonkort. Så skal man alligevel være glad for fodbold på
    ››en helt specielt måde, hvis man bare MÅ ha sæsonkort til et hold,
    ››man er neutral omkring.

    ›Det er jo ikke kun folk der kalder øvre c for neutralt, det ER jo
    ›rent faktisk neutralt afsnit jvf. tidligere indlæg. Det kan du jo
    ›så være uenig i, men det ændrer jo ikke på, at det er Parken selv
    ›der har besluttet dette.

    Det ser jeg nu, ja. Så må jeg jo rette skytset mod klubben, der åbenbart må være de "nye i butikken".
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    1,089

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Hvilket desværre ikke harmonerer med at man sælger sæsonkort til faste pladser.

    Det synspunkt forstår jeg ikke.

    Da jeg havde sæsonkort havde jeg ikke en forestilling om at jeg var på en dedikeret FCK-tribune. Næsten tværtimod. Jeg synes det var hyggeligt at få en sludder med udebanefans i toilet- eller ølkøen.

    Hvorfor må man ikke sælge sæsonkort til en neutral tribune?

    Mvh,
    Z
    All Criminals Are Bastards

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Positiv støtte resten af foråret.
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 17.05.09, 21:35
  2. fed oplevelse...(fra pokalkampen mod BIF, red.)
    By gæt in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 06.03.06, 19:51
  3. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 05.12.05, 23:24
  4. Ikke nogen som helst positiv udvikling under HB
    By Kim-N in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 04.11.04, 16:48
  5. Tak for en fed oplevelse (Storskærm i Parken)
    By Silver in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 17.05.04, 19:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •