Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 50

Emner: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

  1. #31
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Hvilket desværre ikke harmonerer med at man sælger sæsonkort til faste pladser.

    Men det sælges der jo også til A-tribunen. Er den så også forbudt land for tilhængere af udeholdet?

    Jeg synes det er en noget emsig holdning, at hvis man har Brøndby-sympatier skal man absolut stå på D-tribunen. Trådstarterens indlæg viser fint, hvordan man kan opføre sig uden at genere andre folk. Helt OK for mig at klappe når udeholdet kommer ind og måske også lave lidt jubel ved scoringer. Hvis man ikke kan klare sådanne små udbrud, bør man nok finde plads på de dedikerede fantribuner.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    11

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Min pointe er, hvis ikke man sidder blandt medfans, men tværtimod
    ›er dybt inde i fjendeland, så lukker man sgu i og opfører sig
    ›ordentligt. Det uanset om man er i Parken, Brøndby, Haderslev
    ›eller et hvilket som helst andet sted.

    Det kan jeg kun være enig i. Idioter findes jo alle steder, men på den måde kan man selv gøre noget for at undgå konfrontationer.

    Engang fik min svigerfar bestilt forkerte billetter til OB-Brøndby, så der havnede vi på en dedikeret fantribune, ganske omringet af OB-fans. Vi vandt ellers 3-1, men så er det jo godt at man kan juble inde i sig selv... ;-)

    Mikey
    Brøndby-fan siden 19. september 1990

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Andreas_H... det virker som om du har taget al kritikken personligt. Hvad jeg kan se, er den ikke rettet mod dig (overhovedet!). Men bliver harm, når du bruger en halv A4 på så at svine til. Så nu får du lidt igen af posen :/

    Desuden falder du fuldstændig uden for gruppen, da dine venner og dig jo netop IKKE bærer fodboldtrøjer. Det lader også til I holder jeres indbyrdes holdninger forholdsvist internt. Ud fra disse betragtninger er der jo INGEN, der kan være uenige med dig!. Hvilket der nok heller ikke er...


    Problemet drejer sig om de udebanefolk, der sidder på et forholdsvis udbredt hjemme-afsnit med alt deres fodboldnips, har en meget frembrusende adfærd, kun udtrykker negativitet omkr hjemmeholdet osv osv. Det vil virke provokerende på mange, hvilket det også gør, siden alle disse indlæg. I øvrigt derfor der vel er tribuneinddeling, afspærringer, politi osv osv. Ja, der er vist et problem med PSEs def af Øvre C, men stik for søren da en finger i jorden. BIF ved jo at de har sit eget afsnit, samt at ØA og ØB er direkte Neutrale.

    HVIS man ikke finder det anstødende, så burde man have pli til, at sætte sig på et (åbenbart) Uformelt NEUTRALAFSNIT. Det svarer til, UNDSKYLD JEG BRUGER ET LIDT GROFT OG FIRKANTET EKSEMPEL (ingen personlig holdning!), at man tager til Jerusalem og prædiker "at Jesus ikke findes" - tror ikke den vil blive godt modtaget der... det vil den tilgengæld i Danmark, da vi har "plads" til flere religioner (=NEUTRALAFSNIT).

    Hvis man har en lille smule pli, respekt for sig selv og andre, og kan finde ud af at stikke en finger i jorden, så sætter man sig dælme på en neutraltribune, hvis man tropper op i alt sit gule gear og ikke kan undga at ty til, at synge med på "jesper er gay". Dette er så IKKE Øvre C, da man så IKKE vil have stukket en finger i jorden!

    Og Andreas, tag dine venner med igen næste gang - for syv sytten da... I holder det jo kun indbyrdes. Ingen har rettet kritik mod denne forholdvis latente adfærd...

    (Jeg står selv på B2'eren, så har heldigvis ikke problemer med det - men kan virkelig godt sætte mig ind i de respektives situation).

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Tror sgu jøderne i Jerusalem vil være meget enige med dig i, at Jesus ik findes.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    68

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Jeg sad selv på øvre C til kampen, og undrede mig faktisk over at der var nogle fjolser der lige skulle "lege med ilden" ikke bare ved højtråbende at gøre opmærksom på deres tilhørsforhold, men også iført udeholdets spillertrøje...

    Jeg fatter ikke de får lov til at komme på øvre C, eller endnu mindre at de ikke selv ka regne ud at det måske ikke er det smarteste at gøre... Jeg kunne ALDRIG finde på at ta på Brøndby stadion iført FCK trøje medmindre jeg var på FC afsnittet, og jeg vil holde lav profil hvis jeg skulle forvilde mig derud og ikke være på FC afsnittet...

    Så ved jeg godt der for nogle personer går "roligan klaphat" i det her, og synes det er ihh så smukt at vi kan sidde skulder mod skulder....men NEJ det kan/skal vi ikke og heldigvis for det, for uden følelser havde vi aldrig opnået den fan-kultur vi er ved at få herhjemme.

    Fodbold er for mig et sted, hvor man har lov at være en anelse mere sort/hvis, primitiv, følelsesladet m.m. end ellers. Det sidste jeg gider at opleve på MIN HJEMMEBANE en nar i bif outfit, der sidder og jubler hvis kampen skulle vippe den "forkerte vej"...

    Der er et fint afsnit til udeholdets fans, som jeg mener man bør benytte og specielt hvis man ønsker højlydt at støtte sit hold og/eller vil bære udeholdets klubfarver..


    Og er det fordi man hellere vil en på en gratis billet, og ikke gider bruge penge på at støtte sit hold, har man værsgo at respekterer at man er gæst hos modstanderne eller blive hjemme på sofaen.

    Den dag man vil opleve FCK og bif fans sidde sammen og sejle op ad åen, kommer forhåbentlig aldrig, og hvis den gør vil det være et tydeligt tegn på at det hele er blevet så politisk korrekt at al nerve og stolthed er forsvundet fra dansk fodbold, og stemningen banket tilbage til dengang det vildeste man ku opleve var at folk kastede deres huer op i luften.......

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Jamen så burde du jo nok søge kontakt med PSE og forklare hvordan du har det med at komme i Parken. Det er som tidligere skrevet neutral tribune på ØC, trådstarteren har derfor ingen grund til ikke at tage til bold med vennerne, en blandet flok af BIF og FCK.

    Ingen tvinger dig til at sidde på ØC, der er/var masser af ledige pladser på NC og NB. De som har sæsonkort til ØC burde ikke have købt til en neutral tribune, hvis de synes det er et problem med udefans.

    Og ja, selvfølgelig skal folk opføre sig ordenligt, og måske endda endnu mere på udebane. Det er bare ikke hvad trådstarteren oprindeligt skrev om.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    68

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Måske skulle man hellere formulerer det således at alle afsnit på et stadion som udgangspunkt er "hjemmeholdets afsnit" med undtagelse af udeholdets afsnit...

    Det skaber åbenbart grobund for misforståelser at kalde det "neutrale afsnit"....

    Hvis jeg tager på brøndby stadion, er jeg sgu da ikke så naiv at jeg bilder mig selv ind at alle andre afsnit end faxe er neutrale afsnit, selvfølgelig er det ikke det, det er brøndby´s hjemmebane og det må man respekterer og ihvertfald ikke møde op i en spillertrøje eller andet "gear"

    Mon der findes neutrale afsnit til andre store derbys rundt omkring i verden, hvor man sidder side om side med endda med klubtrøjer på ??

    Jeg tvivler ....

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Det skaber åbenbart grobund for misforståelser at kalde det
    ›"neutrale afsnit"....
    Misforståelsen opstår nok, når folk ikke tror, at de pågældende afsnit rent faktisk er neutrale. De er i hvert fald ment som neutrale. At de så ikke er det, hænger nok en del sammen med, at hjemmeholdet næsten altid vil have flest tilskuere.

    Faktum er bare, at det er F.C. København, der byder indenfor i deres stue. De har besluttet, at visse afsnit skal være neutrale. Derfor er det rimeligt nok, hvis folk klæder sig, som de selv ønsker det.

    At det så måske er risikabelt i forhold til sikkerheden er en anden snak.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Mon der findes neutrale afsnit til andre store derbys rundt
    ›omkring i verden, hvor man sidder side om side med endda med
    ›klubtrøjer på ??

    ›Jeg tvivler ....

    Det tror jeg man kan til de fleste, jeg har da selv været til et par stykker rundt omkring hvor det ikke var noget stort problem.
    Tingene er ikke nødvendigvis så dramatiske rundt omkring som du vist forestiller dig.

    Den dag man vil opleve FCK og bif fans sidde sammen og sejle op ad åen, kommer forhåbentlig aldrig, og hvis den gør vil det være et tydeligt tegn på at det hele er blevet så politisk korrekt at al nerve og stolthed er forsvundet fra dansk fodbold
    Du ved vist ikke ret meget om hvordan tingene foregår på stadion i dag.
    Omkring halvdelen af stadion er neutralt. Omkring halvdelen af alle fans til lokalderbys formår at hygge sig skulder mod skulder - i øvrigt uden at der går sejle op ad åen i den. Det er vist mest stemningsfolket der gør sig i klappe- og sanglege.
    Måske kan vi ikke kan leve op til dine krav om stolthed. Men hvis du vil af med alle os der foretrækker at hygge os med kollegaer, venner og familie på tværs af klubtilhørsforhold i stedet for at lade os begrænse af den fanatiske tilgang til noget så banalt som en fodboldkamp, er jeg bange for du ville kigge rundt på et halvtomt stadion.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    Djame... jeg kan sagtens (kun) følge din betragtning. Tror jeg også de tidligere skribenter kan, inklusiv Ghandi - uden dog at vide, hvor meget han lægger i sine ord :/ .
    Tror folk, det har jeg i hvert fald, reageret på en kombination af to 2 faktorer
    - dels forholdet omkring ØC
    - dels udeholdets tilhørs "frembrusende adfærd" (ikke at de bærer deres tilhørstrøje)´

    Nu kan jeg jo kun svare for mig selv: ser selvfølgelig intet problem ved neutralafsnit, tværtimod.
    Dog har flere af os, jeg har i hvert fald, opfattet ØC, som mere "hjemmeholdsafsnit" end "neutralafsnit" på trods af dets formelle definition som neutral. Det vil jeg nu stadig vove at påstå ikke er helt forkert. Det udelukker selvfølgelig ikke gæstende fans på afsnittet. Dog, hvis gæstende åbner øjnene, og ser mange hvide trøjer, bør man af pli ikke have opbrusende adfæd. Altså det vi (jeg) reagerer på ved disse indlæg er den "ekstreme" og flabede adfærd fra de gæstende, der virker, og direkte har til hesigt at virke, provokerende for hjemmeholdets tilhør - en adfærd der er nævnt af tidligere skribenter i denne tråd.
    Da ØC så er mere domineret end af FC'ere end f.eks A, burde de respektive gæster sætte sig på det mere neutrale afsnit, hvis de har et mere "ekstremt tilhør til klubben" og har til hensigt konstant at udvise dette i sin fysiske adfærd under kampen. Sætter man sig så på ØC kan (bør) man opføre sig "almindeligt/mere neutralt/anstændigt" (you name it).

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Da ØC så er mere domineret af FC'ere end f.eks A, burde de
    ›respektive gæster sætte sig på det mere neutrale afsnit, hvis de
    ›har et mere "ekstremt tilhør til klubben" og har til
    ›hensigt konstant at udvise dette i sin fysiske adfærd under
    ›kampen.
    Hvis man har et behov for, at vise sit "ekstreme" tilhørsforhold fysisk - så er det på udebaneholdets afsnit det foregår!
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Men det sælges der jo også til A-tribunen. Er den så også forbudt
    ›land for tilhængere af udeholdet?

    ›Jeg synes det er en noget emsig holdning, at hvis man har
    ›Brøndby-sympatier skal man absolut stå på D-tribunen.
    ›Trådstarterens indlæg viser fint, hvordan man kan opføre sig uden
    ›at genere andre folk. Helt OK for mig at klappe når udeholdet
    ›kommer ind og måske også lave lidt jubel ved scoringer. Hvis man
    ›ikke kan klare sådanne små udbrud, bør man nok finde plads på de
    ›dedikerede fantribuner.

    Har du forsøgt at komme ind på neutral tribune ude i betonen med åbenlyse FCK sympatier???

    Du skal være glad hvis du kommer ind. Kommer du ind er det med besked om at lukke jakken helt tæt. Viser du på noget tidspunkt din trøje kan du være sikker på at du er i overhængende fare for øretæver og du skal ikke regne med betjening i boderne fra "de frivillige".

    Jeg forstår ikke hvorfor vi skal vise sådan et storsind til derbys, når vi behandles som 5. rangsmennesker ude i deres forpestede smog-beton-forstad.

    Har man gul trøje/halsklud/what ever, så er det over på D tribunen! Skal du sidde på Neutral er du enten hjemmehold eller HELT i neutral.

    Venligst
    FP

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Jeg forstår ikke hvorfor vi skal vise sådan et storsind til
    ›derbys, når vi behandles som 5. rangsmennesker ude i deres
    ›forpestede smog-beton-forstad.

    Fordi man ikke nødvendigvis lader laveste fællesnævner besteme.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ›Jeg forstår ikke hvorfor vi skal vise sådan et storsind til
    ›derbys, når vi behandles som 5. rangsmennesker ude i deres
    ›forpestede smog-beton-forstad.
    Det kunne for eksempel være for at vise, at i den sammenhæng er vi bedre end dem.

    I øvrigt kan jeg godt se problemet. Det er jo sådan set vores hjemmebane. Men nu har Østergaard altså besluttet, at de pågældende afsnit skal være neutrale. Derfor nytter det nok ikke så meget at brokke sig over det, medmindre man altså går direkte til Østergaard.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken

    ››Jeg forstår ikke hvorfor vi skal vise sådan et storsind til
    ››derbys, når vi behandles som 5. rangsmennesker ude i deres
    ››forpestede smog-beton-forstad.
    For at vise at vi IKKE er 5. rangsmennesker, det er man derimod, hvis man opfører sig som beskrevet.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Positiv støtte resten af foråret.
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 17.05.09, 21:35
  2. fed oplevelse...(fra pokalkampen mod BIF, red.)
    By gæt in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 06.03.06, 19:51
  3. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 05.12.05, 23:24
  4. Ikke nogen som helst positiv udvikling under HB
    By Kim-N in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 04.11.04, 16:48
  5. Tak for en fed oplevelse (Storskærm i Parken)
    By Silver in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 17.05.04, 19:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •