Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 56

Emner: Optaktstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Optaktstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Så går det løs i Europa League

    tager imod

    Første kamp i UEFA's nye Europa League for FCK, bliver i Rumænien imod CFR 1907 Cluj fra Cluj-Napoca i turneringens gruppe K.
    Begge hold, skal følge op på en flot præstation i Europa forrige sæson, hvor Byens Hold kvalificerede sig til 16. dels finalerne, og Cluj flot kom i Champions League, og trods sejr over Roma og uafgjort mod Chelsea måtte forlade turneringen på gruppens sidsteplads.

    Truppene

    FC København
    Anføreren mener vi har en trup der kan klare tre turneringer.
    Bortset fra at Jesper Christiansen fortsat sidder ude, med sin albueskade, er hele Københavns trup klar til kamp.
    Også Mathias Zanka regner med, at blive sin knæskade kvit.
    EDIT: Ifølge Ståle selv i Løvetimen, er Hjalte og Grønkjær heller ikke med.
    EDIT2 : Så må også Ulrik Laursen melder fra, den tidligere kaptajn er sygdomsramt.

    Dermed er det lidt af en opgave, for Ståle Solbakken, at sætte holdet, i hans 39. europæiske kamp i spidsen for FCK.

    Solbakken har udtaget den 17 mand store trup:
    2. Zdenek Pospech
    3. Niclas Jensen
    7. Ailton Almeida
    8. William Kvist
    11. Cesar Santin
    12. Peter Larsson
    13. Atiba Hutchinson
    14. Dame N’Doye
    15. Mikael Antonsson
    16. Thomas Kristensen
    17. Oscar Wendt
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    24. Libor Sionko
    25. Mathias Zanka Jørgensen
    27. Thomas Delaney
    41. Rune Nilssen

    Skulle jeg gætte på en opstilling, og det er rent gætværk, vil den se sådan her ud:

    Wiland
    Pospech Antonsson Larsson Wendt
    Kvist TK Hutchinson Vingaard
    Ailton Santin

    Jeg tror Santin erstatter Damen, der har været hamrende uskarp. Måske genvalg til Larsson i forsvaret, men er Zanka fit kan han nok nemt erstatte ham - at Laursen ikke spillede i weekenden synes jeg er et tegn på at han ikke skal regne med meget spilletid i fremtiden.
    Hjalte væk fra midtbanen - i mangel af bedre må TK vel i spil. Måske Kvist rykkes ind centralt, og så Sionko/Delaney får chancen på kanten.

    CFR Cluj
    Om rumænerne kan jeg ikke sige meget, andet end at deres trup består overvejende af rumænere, men med en del sydeuropæere, og et par portuguisere.
    Navne, som Cadu og Dario Flores ringer ikke umiddelbart, med genkendelsens klokker hos mig.
    Deres træner er også portuguiser, António Conceição , der har været i Porto som aktiv spiller, men ingen nævneværdige klubber på træner CV'et.

    Statistik

    FC København har spillet 90 kampe i europæiske turneringer, og det er blevet til i alt 37 sejre, 22 uafgjorte og 31 nederlag. Under Solbakken har københavnerne spillet 38 kampe, hvor det er blevet til 16 sejre, 9 uafgjorte og 13 nederlag.

    CFR Cluj har ikke samme europæiske erfaring, bortset fra forrige sæsons Champions League kvalifikation, har de i 2005 spillet Intertoto Cup, og i 2007 blev de slået ud af Uefa Cup'en første runde mod Anorthosis Famagusta(Cypern!).
    Cluj har kvalificeret sig til europæisk fodbold, via den rumænske pokalturnering. I ligaen sluttede de nummer 4 sidste sæson.
    På vej til gruppespillet, har Cluj slået Sarajevo - der blandt andet slog Helsingborg ud.
    På FCK.dk kan man læse lidt mere om Clujs historie her.

    Dagsform
    FCK har leveret svingende præstationer, og vi skal tilbage til d. 22/8 for at finde en sejr til løverne. Siden er det blevet til et nederlag og to uafgjorte.
    Resultaterne mod BIF og OB er på papiret godkendte, dog kan man være bekymret over den måde spillet har set ud.
    Aktuelt indtager FCK rækkens 6. plads efter 8 runder.

    Cluj's dagsform siger to sejre, et nederlag og en uafgjort i de sidste fire kamp (Nederlag til Dinamo Bukarest i ligaen, uafgjort og sejr mod Sarajevo og sejr over Gas Metan Medias i ligaen).
    Cluj indtager ligeledes deres rækkes 6. plads.

    Stadion

    Stadium Dr. Constantin Radulescu har plads til 23.500 tilskuere.
    Det er muligt at tage en virtuel tour her.

    Se kampen
    FCKFC har ikke kunne arrangere en tur til Cluj, men disker derimod op med et storslået arrangement på Sportscafeen.
    Er man mere til de trygge hjemlige rammer, kan man se kampen på TV3+, men fodbold er jo hyggeligere sammen med medfans.

    Man kan selvfølgelig arrangere en tur i sidste øjeblik, så kan man se info om billetkøb her!

    Indledning
    Kampen skulle gerne, blive første skridt på vejen mod europæisk avancement.
    I mine øjne, vil et uafgjort resultat sende os godt fra land, bare vi så slår dem hjemme - som Ferguson siger "Vind dine hjemmekampe, spil uafgjort ude."
    Cluj er ikke så appetittelig en kamp, men det er en af dem vi skal forbi, før vi igen kan se de rigtigt store komme på besøg.

    God kamp - Og Forza FC!

    Kilder: fck.dk, bold.dk, cfr1907.ro, wikipedia.com og selvfølgelig nipserstat.dk
    Sidst redigeret af Lundberg_aus_Lolland : 15.09.09 kl. 16:30
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    298

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Super fin optakt du har lavet (som sædvanlig, fristes man næsten til at sige).

    Desværre kommer du ikke til at have helt ret i dine betragtninger omkring trupstatus:

    Dermed er der frit valg på alle hylder, for Ståle Solbakken i 39. europæiske kamp i spidsen for FCK.

    Skulle jeg gætte på en opstilling, og det er rent gætværk, vil den se sådan her ud:

    Wiland
    Pospech Antonsson Larsson Wendt
    Kvist Hjalte Hutchinson Grønkjær
    Ailton Santin
    Ifølge dagens udgave af Løvetimen (hvor Staale var igennem på telefonen), så er hverken Hjalte eller Grønkjær at finde i truppen på torsdag.

    Hjalte døjer med ankel-problemer - nok også årsagen til udskiftningen i Odense.

    Grønkjær træner pt. helt for sig selv - nok også en væsentlig årsag til at han ikke startede inde i et topopgør som det mod OB, men blot blev skiftet ind i kampen (samme som de sidste tre landskampe).

    Et bedre bud på startopstillingen her tre dage før kunne være denne:

    Wiland
    Pospech Antonsson Larsson Wendt
    Kvist TK Hutchinson Vingaard
    Ailton Santin

    Venligst
    Vedhæftet fil 4903

    Jeg er enig i at N'Doye er god, men det forhindrer ham ikke i at være et arrogant møgsvin

    - sjampen, 27.10.2011, 23:53

    Spar på mindreværdskomplekserne kære medfan, klasse fornægter sig ej og hold kæft hvor er han god :(
    - Guldager80, 27.10.2011, 22:51

    http://a.bimg.dk/node-images/90/3/60...dby-trning.jpg
    Dét er humor's Avatar

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Ja der var et gabende hul i mine kilder, fejlen er nu rettet.

    Men bortset fra det - føj for den lede rødbede at skulle undvære de to.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Som en sidebemærkning skal det med, at torsdagens Europa League-kampe bliver stedet, hvor en ny dommerordning skal prøves for første gang. Ud over de fire vi kender, bliver der plads til to dommere mere. De skal stå nede for enderne ved målene, i den modsatte side af hvor linievogterene vinker.

    Eksperimentet varer turneringen ud. Mere om det her. Denne menneskeudgave af et målkamera skal give sit besyv med om ting der sker i straffesparksfeltet.

    Det bliver interessant at se om der bliver fanget unoder i feltet og ikke mere bliver underkendt mål der faktisk var mål, eller om det bare bliver kokke der fordærver maden... yderligere.

    Én ting er i hvert fald stensikker: Jeg gad ikke stå dernede efter en kontroversiel kendelse der rammer de fans der står for samme ende. Ja, jeg gad generelt ikke stå der, men du milde...

    mvh,
    -smølle

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    298

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Ja der var et gabende hul i mine kilder, fejlen er nu rettet.
    He he he - nej, det var der såmænd ikke: du lytter bare ALT for lidt til Løvetimen - de var endda de første der kunne overbringe nyhederne - tror endda i skrivende stund, at der ikke en gang er nogen af de større medier (bold, Tipsbladet, sportsredaktionerne på alle større aviser etc.), der har snuset nyheden op endnu - de lytter åbenbart ej heller til Løvetimen, så du er lovligt undskyldt ;o)

    Tipsbladet har dog talt med Zanka om torsdagens opgør, så det leder mig frem til, at nærværende signatur selv skal revidere eget bud på startopstilling.

    Alt efter hvad Staale ser til træning, og hvilket taktisk oplæg han vil gøre brug af i en udekamp mod et rumænsk hold, så kunne der være flere scenarier der gør sig gældende:
    • Zanka starter inde centralt med Antonsson i stedet for Larsson: kombinationen har været prøvet masser af gange - også europæisk, og også på udebane i Europa
    • Damen starter inde og ligger på toppen - lige foran enten en Santin eller en Ailton: måske der er behov for en boksspiller med stor fysisk styrke til at køre rumænerne/portugiserne/et al trætte indtil midten af anden halvleg, hvorefter en Ailton/Santin kommer på banen
    Men bortset for det - føj for den lede rødbede at skulle undvære de to.
    Rødbede eller ej - ja, så har vi før prøvet at spille uden Hjalte ....... og tabt!

    Til gengæld har vi prøvet at spille uden Grønkjær ...... og vundet!

    Dette er selvfølgelig kun gisninger fra undertegnedes side - i sidste ende bliver både du og jeg (og andre) meget klogere torsdag aften ;o)

    Venligst
    Vedhæftet fil 4903

    Jeg er enig i at N'Doye er god, men det forhindrer ham ikke i at være et arrogant møgsvin

    - sjampen, 27.10.2011, 23:53

    Spar på mindreværdskomplekserne kære medfan, klasse fornægter sig ej og hold kæft hvor er han god :(
    - Guldager80, 27.10.2011, 22:51

    http://a.bimg.dk/node-images/90/3/60...dby-trning.jpg
    Dét er humor's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    HPD

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    ›Skulle jeg gætte på en opstilling, og det er rent gætværk, vil
    ›den se sådan her ud:

    ›Wiland
    ›Pospech Antonsson Larsson Wendt
    ›Kvist TK Hutchinson Vingaard
    ›Ailton Santin

    - Ja, det virker som den oplagte startformation. Det ville ikke give den store mening, at stille i en 4-5-1, med to-tre mand fra midtbanekæden - mere eller mindre - ude (Hjalte, Grønkjær og Sionko). Jeg tror, som dig, også på, at TK erstatter Hjalte (skulle denne ikke nå at blive klar), men kunne egentlig også forestille mig, at han vælger lidt mere power på den centrale midt. Måske ved at smide N'Doye derned, eller ved at lade Delaney tage den ene kant, for at sætte Kvist og Hutch sammen centralt.

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    836

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Tror (og håber) mere på denne midtbane:

    Sionko - Kvist - Hutchinson - Vingaard.

    Kvist har gjort det fornuftigt centralt, og TK ude af kampform på den centrale midtbane i vores første EL-kamp... forhåbentligt ikke!
    William!
    JesperFCK's Avatar

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #8
    Whitetrash er offline Klub=FCK&Klubfølelse=True
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    626

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Mht. Clujs dagsform, så har flere medier i dag på vanlig vis skrevet af efter hinanden og berettet at Cluj befinder sig i en scoringskrise, idet de blot har scoret 4 mål i de første 6 ligakampe. Læser man dog her finder man tallet 7 ud for antallet af mål scoret af Cluj. Tallet 4 optræder i kolonnen for antal mål scoret mod Cluj - thumps up sportsmedier! Samme sted kan man læse at Cluj har vundet de seneste 5 hjemmekampe (heraf en Euro-kval og en træningskamp).

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    ›Tror (og håber) mere på denne midtbane:

    ›Sionko - Kvist - Hutchinson - Vingaard.

    ›Kvist har gjort det fornuftigt centralt, og TK ude af kampform på
    ›den centrale midtbane i vores første EL-kamp... forhåbentligt
    ›ikke!

    'Jeg er fuldstændig enig og tror også at Ståle er det :-). Når Hjalte er ude, så sættes Kvist som standard ind på hans plads, hvilket også giver ganske god mening.

    Hvis Ståle ikke tror på hverken TK eller Sionko, så må Delaney jo starte på midten med Kvist og så Hutch på venstrekanten og Vingaard på højre... noget jeg dog ikke tror vil ske.

    Tilgengæld tror jeg at Larsson også starter inde, selvom Zanka skulle være klar. Han spillede efter sigende godt nok imod OB og det ville være et kæmpe pluds at få ham i gang.

    Helt fremme ser jeg også gerne 2 gange Brasilien. Vi skal ikke forvente at lægge et højt pres, så det er bedre med 2 vævre angribere til kontra og så kunne man jo have brugt en hurtig god fodboldspiller med målnæse, men han er lejet ud!

    Torben

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    ›Hvis Ståle ikke tror på hverken TK eller Sionko, så må Delaney jo
    ›starte på midten med Kvist og så Hutch på venstrekanten og
    ›Vingaard på højre... noget jeg dog ikke tror vil ske.

    Nu er det vel strengt taget ikke værre med TK end at han kom ind i kampen mod OB. Han lagde endda den aflevering over 30M der bragte N'Doye fri foran mål. Ud over det gjorde han sig vel hverken positivt eller negativt bemærket i kampen, men lur mig om TK ikke er tilbage over Delaney i truppen?

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Jeg har en underlig ligegyldigheds-fornemmelse i forhold til torsdagens kamp, jeg kan ikke rigtig hidse mig op over den. Jeg plejer at støvsuge både de danske samt udenlandske medier for info. op til vores Europa-kampe men gejsten er slet og ret ikke den samme - APOEL-fadæsen sidder stadig for yderligt!

    Jeg håber det snart vender...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)


  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Jeg var noget overrasket da jeg saa dette omtalt paa fck.dk. Bliver spaendende at se hvordan det virker og hvor meget disse to ekstra dommere rent faktisk har af indflydelse paa kampen. Er det nu slut med alle former for fysisk kontakt paa hjoernespark? Og har maaldommerne kuglerne til at doemme noget kontroversielt, for man har da godt nok set mange situationer hvor linievogteren maa have set et eller andet uden at gaa dommeren imod hvis han har set forkert/ikke set noget. Noget andet er at det fjerne elitespillet endnu mere fra standard spillet hvilket er uheldigt, men det er jo nok sket for lang tid siden allerede.

    Men hvilken maengde dommere der skal sendes rundt i Europa! Nu mangler vi bare en banedommer i hver kvadrant, to linievogtere per linie (en paa hver halvdel) samt maaldommere paa hver stolpe og een liggende i nettaget.

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Så er truppen udtaget, eneste overraskelse må være at Laursen også bliver hjemme pga sygdom.

    Jeg synes det er meget fornuftigt, at lade Grønkjær komme op i omdrejninger igen, frem for at lade ham spille en "ligegyldig" kamp på 75%.

    Han er for værdifuld til at have siddende ude - ja jeg ved godt, at vi har vundet uden ham, men vi har godt nok også vundet med ham!
    Men det er ikke så relevant en debat for kampen.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Kvist og TK på midten. Vi har den stærkeste trup EVER.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    173

    Re: Optakstråd CFR Cluj - FCK d. 17.09.09

    Noget af det positive kan være, at Delaney får chancen fra start. Hvis Ståle starter med TK er det jo håbløst.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 21:27
  2. Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09
    By Fnug in forum De korte linier
    Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 07.09.09, 12:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •