Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 51

Emner: Optaktstråd AaB-FCK, 27/9 kl. 18

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Optaktstråd AaB-FCK, 27/9 kl. 18

    Nogen vil nok undre sig over en temmelig tidlig optaktstråd... Mit forsvar er at dette er et debatforum, og der ikke meget tid til debat når tråden kommer op på dagen som var tilfældet i søndags... Dertil kommer at der er en masse at snakke om op til den spændende Aab-kamp.

    Vi ved at Wurtz er ude, og hos FCK ligner Hjalte, Ailton, UL og Anton tvivlsomme herrer.

    FCK har startet sæsonen meget skidt, og er man lidt hård er FCM-kampen vel den eneste rigtig gode kamp. Vi er ude af CL, startet skidt EL, og i SAS-ligaen har vi smidt point mod hold vi nok alle havde regnet med at slå. Ligeledes har vi ikke rigtigt formået at "vinde pointene tilbage" i kampene mod topholdene(BIF, OB).

    Kampen mod Randers var dog fin, og efterlader måske lidt optimisme ift. Aab-kampen???
    Personligt frygter jeg Aab, og er bange får at et nederlag vil skyde os rigtig langt tilbage.
    Vores profiler underpræsterer, og at vores højreback og en indskifter scorer vores kasser er vel ret sigende. Kommer vi bagud tror jeg næppe vi har gejsten til at komme tilbage, så jeg ville - næsten - sælge denne for uafgjort. Men det har vi i grunden ikke rigtig råd til, vel...?? Har vi ikke opbrugt den kvote på andre hold(SIF, AGF osv.)

    Hvordan har jeres maver det ift. denne kamp - tror vi også på det når modstanderen hedder Aab ude, på samme måde som Randers hjemme?? Er et nederlag mod symbolsk for et tabt mesterskab??

    Zan - der ikke er mr. Optakt, men bare gerne ville have tråden igang....

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    Jeg tror at vi på dagen godt kan nappe 3 point, det kræver dog LANGT mere selvtillid til angriberne, og det er nok meget fornuftigt at SPECIELT Santin får 90 minutter mod Elite3000 onsdag i pokalen, og derved forhåbenlig kan lave en basse eller to.

    Yderligere mener jeg at vi skal til at have william mere ind på den centrale midtbane, hvorfor bruges Jesper Grønkjær ikke som højre kant når nu Libor bare ikke MÅ spille, også brug vingaard på venstre kanten.. ved den opstilling har vi så kvist og atiba centalt og det mener jeg er værd at fortrække frem for både TK og Hjalte...


    Ang vores 4 bagerste, så ved jeg sgu snart ikke rigtigt, det jo lige godt/skidt.....


    Men med lidt held i sprøjten tror jeg på en 1-0 sejr i nordjylland, og jeg forventer at MANGE rigtigt mange FCK fans vil tage turen med til aalborg og en lorte rappers hjemby. Om folk løber eller tager med på Ultras transport toget betyder ikke det store, håber bare så inderligt at vi kan fylde vores afsnit deroppe.... alle med til en top vigtigt kamp i aalborg !
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    Vi ved at Wurtz er ude, og hos FCK ligner Hjalte, Ailton, UL og Anton tvivlsomme herrer.
    og det er nok meget fornuftigt at SPECIELT Santin får 90 minutter mod Elite3000 onsdag i pokalen, og derved forhåbenlig kan lave en basse eller to.
    Ifølge Ståles udtalelse til fck.dk kan Ailton meget vel være frisk til kampen mod Aab og Santin får måske/måske ikke en hel kamp mod Helsingør:

    - På onsdag stiller vi i en meget stærk opstilling og vi kommer til at have mange profiler med til Helsingør. Vi ved dog at Delaney ikke kommer med, da han skal spille ungdomslandskamp mod Italien tirsdag aften, men ellers ligger det fast, at der bliver spilletid til Niclas Jensen, Libor Sionko og helst også til Ailton Almeida – hvis ryggen er klar – og så kan det også være Dame N’Doye skal i aktion.
    Mine følelser omkring kampen er ambivalente. Vi har mod Aab løbet ind i mindre øretæver og givet mindre øretæver. Sådan som tingene ser ud lige nu tipper vægtskålen dog klart i jydernes favør.

    Kan der bygges videre på en OK præstation mod Randers eller falder holdet sammen som i de europæiske kampe? Jeg ved det ikke, men en ting er sikkert og det er, at kampen kan være vital i forhold til at de fleste af vores konkurrenter har lette kampe i den kommende runde - et nederlag kunne derfor medføre et hul op til toppen der vil blive svært omend ikke umuligt at lukke.

    Jeg har, som så mange andre, været rigtig skuffet over starten på sæsonen. Jeg tror på, at stemningen omkring fansne og holdet kan vende såfremt vi vinder de tre næste kampe (helsingør, aab, sparta prag). Omvendt vil der for en klub der ønsker at vinde skabet og profilere sig i Europa være krise i sigte såfremt vi taber to af de tre kommende kampe.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    ›Sådan som tingene
    ›ser ud lige nu tipper vægtskålen dog klart i jydernes favør.

    Det har jeg svært ved at se efter Aab's hjemmenederlag til Silkeborg. Det kan da umuligt være et boost for selvtilliden.
    Aab er da startet nogenlunde, men har lidt 3 nederlag i SAS-ligaen, røget ud i 1. kvalrunde i EL og er kun 3p foran FCK. Det er næppe noget, der vejer voldsomt til i en vægtskål

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    På trods af vores egne sølle resultater hidtil i sæsonen og den generelle alvorlige krise, klubben befinder sig i, ser jeg egentlig også udmærkede muligheder for point mod AaB. De har en trup, der er endnu tyndere end deres mesterhold fra forrige sæson, og især midtbanen bliver svær for dem at besætte. Med Würtz ude må Johansson, Due og Chanko være sikre startere, og så kan de vel enten sætte Patrick Kristensen ind på en kant eller rykke Kenneth Emil Petersen op som defensiv midt. De har også en spiller ved navn Daniel Christensen, men her kan jeg desværre ikke gøre andet end at råbe "Who are you, who are you?" Ikke skræmmende, regardless.

    Defensiven har været nordjydernes stærkeste kort i sæsonen, hvilket målscoren på 13-4 vidner om. Det er vel kommet bag på de fleste, at de efter et svagt forår og det pinlige exit fra Europa har kunnet rejse sig, og jeg er i hvert fald også overrasket over, at Bøgelund (der var ELENDIG i starten af sæsonen), Lasse Nielsen, Kjetil Wæhler og Michael Jakobsen sammen med Zaza har præsteret så godt. Angrebet vil formentlig bestå af Curth og Fredheim Holm. På papiret ikke noget videre imponerende hold, men på den anden side ikke markant dårligere end det, de havde i foråret 08, hvor de vandt guld.

    Onsdag spiller AaB mod Thisted i hadets lokal- og pokalopgør. De skal håbe at undgå skader, så deres reserver ikke skal i kamp mod KBH. Navne som Thomas Gaardsøe, Emil Haucke, Daniel Christensen, Jens Kristian Sørensen, Henrik Dalsgaard og Marcus Tracy burde i hvert fald ikke vække bekymring nok til, at trænerteamet kan tale AaB, hvem de end stiller med, op til at være det nye sort.
    HIC SUNT LEONES

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    "Det har jeg svært ved at se efter Aab's hjemmenederlag til Silkeborg. Det kan da umuligt være et boost for selvtilliden.
    Aab er da startet nogenlunde, men har lidt 3 nederlag i SAS-ligaen, røget ud i 1. kvalrunde i EL og er kun 3p foran FCK. Det er næppe noget, der vejer voldsomt til i en vægtskål"[/B]

    Nej, men ser man bort fra seneste uges nederlag, må man da sige de har været en del mere overbevisende end vi har!

    Tror absolut de er fulde af selvtillid, og 0-1 til SIF skal nok give dem ekstra tænding.

    Vi - derimod - ligner et hold der ikke kan finde sit fundament!! :

    - En stabil defensiv - øøøh nej

    - En giftig brasiliansk frontduo - sgu ikke siden sidste sæson

    - En top kreativ og dynamisk midtbane - Hmm, er det her TK, Kvist og Hjalte
    kommer ind i billedet????

    - Enkeltmandspræstationer - Grøn har været ok, men en bærende kraft?? Atiba er rigtig god, men ikke på sidste sæsons niveau. Santin - no fucking way... Ailton - tjoooo, men han har valgt at gå tilbage til sit Lively-But-No-Goals koncept...

    Ergo er vi på skideren...

    Zan

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    ››Sådan som tingene
    ››ser ud lige nu tipper vægtskålen dog klart i jydernes favør.

    ›Det har jeg svært ved at se efter Aab's hjemmenederlag til
    ›Silkeborg. Det kan da umuligt være et boost for selvtilliden.
    ›Aab er da startet nogenlunde, men har lidt 3 nederlag i
    ›SAS-ligaen, røget ud i 1. kvalrunde i EL og er kun 3p foran FCK.
    ›Det er næppe noget, der vejer voldsomt til i en vægtskål

    Plusser til Aab´s vægtskål:

    - Aab ligger i skrivende stund nr. 2 - FCK ligger nr. 6.

    - Aab røg ud af EL, vi røg ud af CL. Hvem tror du er mest skuffede?

    - Aab ligner en klub der efter en famlende start for træner Pehrsson har fundet tilbage til det der gjorde dem til en god klub selvom spillermaterialet bestemt ikke er til det.

    - Aab er på hjemmebane.

    - Et forsvar med selvtilliden i top (læs evt. Ace´s ovenstående indlæg)

    Plusser til FCKs skål:

    - Sejr over et Randers hold der på forhånd havde lagt sig ned og bestemt intet viste.

    - Farligt angreb der har produceret pinligt lidt mål i indeværende sæson.

    - En midtbane med den kreative dynamo Thomas Kristensen som ligger utallige sukkerbolde.

    - Et forsvar der er blevet skiftet væsentlig i, men nu er givet på forhånd med den prøvede Zanka - Larsson konstellation som er garant for stor sikkerhed bag til (forudsat Laursen og Antonsson er ude på søndag).

    (ia i plusser til fck sektionen :))

    Spøg til side, så kan jeg faktisk ikke se hvad der skulle gøre, at vi er favoritter udover det klassise "vi er FCK og derfor favoritter" argument.

    At vi sagtens kan tage point deroppe er jeg dog helt med på og håber jeg da inderligt på, men som sæsonen er gået er det bestemt ikke en kamp hvori jeg vil gå ud fra det.

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    ›Nej, men ser man bort fra seneste uges nederlag, må man da sige
    ›de har været en del mere overbevisende end vi har!

    Ikke nævneværdigt vil jeg mene. Hvis man kigger på deres resultater so far i denne sæson er det kun udesejren over Brøndby, der springer i øjenene. De har i hvert fald ikke præsteret noget, der for mig indikerer, at de skulle besidde en særlig styrke, men derfor kan vi da godt tabe alligevel.
    http://www.sporten.dk/hold/aab?big=4

    ›Tror absolut de er fulde af selvtillid, og 0-1 til SIF skal nok
    ›give dem ekstra tænding.

    Hvis det at tabe til en formodet dårligere modstander skulle give tænding, så skulle vi jo have kørt med klatten flere gange i denne sæson.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    Hmm, ja... Forskellen er jo bare at vores træner og anfører jo er vældig godt tilfredse efter et nederlag;

    0-2 mod rumænske Cluj er så absolut ikke noget ringe resultat. De første 60 min spillede vi jo en rigtig god gang bold. Så et 1-2 nederlag i Aalborg ville heller ikke på nogen måde være at kimse af - de ligger jo nummer 2!!

    ;-)

    Zan

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    68

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    Er ambitionsniveauet herinde dalet i takt med dårlige resultater?

    Kan man ikke blive fri for at høre, hvor tilfredse i vil være med 1 point. Vi skal have 3 point mod Aab. Længere er den ikke!

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    Ved ikke om det er mig, der ikke har fået set nok Aab-kampe i denne sæson, men af det jeg har set, husker jeg kun noget "kedeligt" fodbold (forholdsvist def).

    Er deres spidskompetencer ikke standardsituationer og indlæg fra fløjene istedet for direkte spil?! Jeg synes, at der hvor vi har vist svage takter, har været mod de hold, der har kørt direkte spil, hvor det specielt er her Posh har gået forkert flere gange.
    Jeg tror ikke Due vil kunne sætte Posh på fløjen - begge er lige "langsomme". Tror heller ikke wendt vil få problemer med Andreas Johansson. Deres to centrale midter gir jeg heller ikke meget for. Den lille speedy-gonzales til Scwartz i angrebet er nok den mest udfordrende, og ham vi bør være mest bange for (hvis han er på banen)? Curth synes jeg også er faldet i niveau, og piller ham af "drømmeholdet" inden kampen!
    Mht. standardsitutioner kunne man forestille sig en Dino for en gangs skyld kunne gøre en forskel i det centrale forsvar sammen med Anton/Zanka, da vi (jeg) må forvente en chancerne vil blive tilspillet gennem indlæg.

    Efter de seneste kampe har jeg fået "un petit peut" optimisme tilbage - trods alt. Den er i hvert fald ikke blevet mindre til weekendens Aab-kamp. Nuvel har jeg ikke løsningen for, hvordan vores angribere lige skal takle problemerne med at finde vej til netmaskerne, men min optisme retter sig til deres "manglende" offensiv i forhold til vores "en anelse forbedrede" defensiv - dette underbygges ydeligere af, at de er det hold, der har scoret mindst(!) i ligaens top 7; 13 mål (gennemsnittet i top 7 er 16,4 mål).
    Vores hold har heldigvis et par "snipers", senest bevist mod Randers, hvilke nok vil sende Zaza på arbejde. Desuden skylder Damen efterhånden en pind, og det gør Santinnen mildest talt også - mon ikke tiden er ved at være. Desuden kan vi krydse fingre for, vores anden chanceskabende brasilianer er blevet fit også (glemmer lige at sige han ikke er målfårlig).

    Jeg synes nu vi har gode kort på hånden, og at kampens udfald er op til vores hold.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    54

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    Ailton og Ulrik med i truppen i aften så burde de begge være i startopstillingen på søndag i aalborg

    /FCKaare

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    227

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    Jeg ser kampen mod Aab som utrolig vigtig. Jeg regner med at vi slår Helsingør i pokalen og sker det samme mod Aab er vi pludselig inde i en "stime".
    Det vigtigste for holdet i øjeblikket er at få vinder instinket tilbage, så må det underholdende spil komme i 2 række.

    Lad os ikke være så negative...støt og bak op om klebben.
    Det er trods alt i med og modgang.

    God kamp

    David Kjær
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    4

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    ››Sådan som tingene
    ››ser ud lige nu tipper vægtskålen dog klart i jydernes favør.

    ›Det har jeg svært ved at se efter Aab's hjemmenederlag til
    ›Silkeborg. Det kan da umuligt være et boost for selvtilliden.
    ›Aab er da startet nogenlunde, men har lidt 3 nederlag i
    ›SAS-ligaen, røget ud i 1. kvalrunde i EL og er kun 3p foran FCK.
    ›Det er næppe noget, der vejer voldsomt til i en vægtskål

    Det behøver efter min mening ikke være positivt for FCK, at AaB tabte til SIF.

    AaBs spillere er helt sikkert meget skuffede over deres egen præstation, og hjemmepublikummet vil utvivlsomt også være utilfredse, så måske skal FC frygte en trodsreaktion fra AaB lejren?

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    63

    Re: Optaktstråd Aab-FCK, 27/9 kl. 18

    Ugen der starter med Aab kampen søndag bliver utrolig vigtig for det videre sæsonforløb, der også inkluderer Sparta Prag og Esbjerg hjemme. Med 9 point har vi overvundet en del af den ringe sæsonstart, og ikke mindst fået skabt grobund for en god sæson. Det er svært at forestille sig at vi vinder på blændende spil i de tre kampe, men forhåbentligt kan vi vise tilstrækkeligt i dele af kampene til at vinde alle tre.

    Sætter vi tre eller flere point til i Suppen og point til mod Sparta Prag, så frygter jeg at efterårssæsonen bliver en lang overlevelseskamp hvor vores mål gradvist ændrer sig fra at generobre guldet til at sikre europæisk deltagelse til næste år.

    Lad lykken skinne over det danske nationalstadion i den kommende uge og lad vores angribere vise at de kan være de mest effektive i ligaen.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optaktstråd FCK-BIF 30.08.09
    By Fnug in forum De korte linier
    Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 07.09.09, 12:30
  2. Kamp- og optaktstråd, FC København-AaB
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 23.09.08, 11:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •