Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 26 af 26

Emner: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    Lad nu være med at tro på de tal fra Transfermarkt.de

    De er jo grebet ud af luften. Flere af priserne er jo helt væk (alt for lave)

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    Lacina Traore !

    Lacina Traore ( ja ham der scorede til 2-0 da vi mødte Cluj )

    19 år, 2.03 høj

    Videoer:
    http://www.youtube.com/watch?v=WTFnEyQcSeE

    også den her:

    http://www.youtube.com/watch?v=zfVTZ...eature=related

    Hvis man ligger mærke til det kan man se at han sparker både med højre og venstre.

    Nu ved jeg godt at transfermarkt ikke er særlig præcis, men har absolut ingen ide om hvad han skal koste, så tager bare udgangspunkt i det 425.000€ og selvom det beløb så skulle 3dobles, ville jeg mene at han ville være et fantastisk køb..

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    ›Lad nu være med at tro på de tal fra Transfermarkt.de

    ›De er jo grebet ud af luften. Flere af priserne er jo helt væk (alt for lave)

    Det døde markede taget i betragtning synes jeg da ikke at priserne er skudt helt ved siden af. Markedet er jo ikke som for bare få år siden. Så jeg vil da meget gerne se din dokumentation for at de bare skulle være taget ud af den blå luft. Jeg synes bestemt at de er realistiske after markedsmekanismerne.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    147

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    ›Lad nu være med at tro på de tal fra Transfermarkt.de

    ›De er jo grebet ud af luften. Flere af priserne er jo helt væk (alt for lave)

    Ja, men det er trods alt den eneste prismæssige kilde, man har, når man skal skrive om en rimelig ukendt spiller fra eks-Sovjet.

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    202

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    Men hvis du så tror at de priser er så realistiske, så kunne du vel godt have skåret en del af spillere fra?
    Jeg anser det i hvert fald ikke som særligt realistisk at vi skulle smide 25 mio kr for en centerforsvarer eksempelvis?

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    ›Men hvis du så tror at de priser er så realistiske, så kunne du
    ›vel godt have skåret en del af spillere fra?
    ›Jeg anser det i hvert fald ikke som særligt realistisk at vi
    ›skulle smide 25 mio kr for en centerforsvarer eksempelvis?

    Helt bestemt. Men vi har jo haft smidt de penge før efter en spiller. Næsten da. At vi så i følge diverse medier har likvid problemer anser jeg for delvist realistisk, og derfor ikke længere har råd til at smide over tyve millioner kroner efter én spiller. Men du har ret. Det er nok ikke realistisk. Men man håber da altid det bedste :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen

  8. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    Faldt lige over ham her. Nemanja Bilbija fra FK Borac Banja Luka i Bosnien. Han er holdets topscorer med fem træffere i ti kampe, og de indtager første pladsen. Han har et godt venstreben, og kan nogle finurlige ting. Og så er han kun 18 år, hvilket bestemt ikke er nogen dårlig alder. Han indeholder helt sikkert et stort potentiale. Der er ikke oplyst nogen pris på ham.

    http://transfermarkt.de/de/spieler/1...ja/profil.html

    En video.

    http://www.youtube.com/watch?v=t1kVR3VECfs

    Så kan jeg også nævne hans holdkammerat Stojan Vranjes. Han er 24 år. Der står han er defensiv midtbane. Men så er han ihvertfald én af de mest offensive defensive midtbaner jeg har set. Det skal dog ikke tage hans kvaliteter fra ham. En fremragende fodboldspiller, der har et venstreben godt med krudt i, samtidig med en god teknik. Så kan han faktisk også bruge sit højre ben, og rosinen i pølseenden er at han også er god med hovedet. Tjek hans dybdeløb. De er fænomenale. Der er ikke oplyst nogen pris på ham.

    http://transfermarkt.de/de/spieler/4...es/profil.html

    En video.

    http://www.youtube.com/watch?v=RAZCOOxTkYA

  9. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,464

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    @ Sharp: Igen fantastisk arbejde!

    Ibričić fandt jeg også for et par uger siden, og han ser enormt spændende ud, synes jeg. Så vidt jeg har forstået er han ret fleksibel og kan spille stort set alle offensivt indstillede pladser. Det er måske noget du kan bekræfte?
    Prisen ser selvfølgelig voldsom ud, men jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke ved hvor meget styr Transfermarkt.com har på det – for ellers ville han da være at overveje, når vi inden længe skal finde erstatninger for Grønkjær og Sionko.

    Sharbini mente jeg allerede vi skulle hente da han røg til Hajduk i sommer. Nu tror jeg desværre løbet er kørt for os. Han bliver fantastisk god.

    De to forsvarsspillere kender jeg absolut intet til, så der skal jeg nok lade være med at spille klog :-)
    Men Pandza får man da måske muligheden for at følge, når Bosnien møder Portugal i playoff-kampene til VM.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Nå, vi må have endnu et navn på banen:

    Joszef Varga (ja, han ser pænt ond ud)

    Hurtigt overblik:
    Fødselsdag: 6. Juni 1988
    Nationalitet: Ungarn
    Klub: VSC Debrecen
    Position: Central midtbane

    Han brød igennem for Debrecen i sidste sæson og er nu fast mand for det ungarnske mesterhold. Har også fået sin debut på landsholdet, og ramte faktisk overliggeren da Ungarn slå Danmark i Parken for nyligt.

    Vargas kvaliteter er primært hans arbejdsomhed, hans – for en primært defensiv orienteret midtbanespiller – gode skud, gode pasningsevner og placering. Han minder måske lidt som Hjalte dengang han var bedst. Det vil sige masser af dynamik og løbevillighed, og ligesom Hjalte var, så ER Varga god til at komme med i boksen. Boks-til-boks-spiller!

    Selvfølgelig er der rygter om et skifte efter sæsonen, men indtil videre har Debrecen ikke skulle afvise nogle konkrete bud. Der har dog været forespørgelser fra Spurs og Feyenoord.

    Et link til den kamp jeg fik øjnene op for ham i. Varga scorer målet til 1-0 for Debrecen - http://www.youtube.com/watch?v=OMltMcz7i0c

    Hvis man skal skyde på en pris og det skal man vel, så skyder jeg på 10-17 mil.
    Mvh,
    Wilkens
    Wilkens's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    147

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    ›Ibričić fandt jeg også for et par uger siden, og han
    ›ser enormt spændende ud, synes jeg. Så vidt jeg har forstået er
    ›han ret fleksibel og kan spille stort set alle offensivt
    ›indstillede pladser. Det er måske noget du kan bekræfte?

    Ja, på landsholdet er han i hvert fald blevet brugt på alt fra wingback og kant til playmaker og angriber i 4-3-3. Så man må da sige, at han er ret fleksibel på det område :-)

  12. #25
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    Først og fremmest vil jeg lige hylde Wilkens for en fremragende tråd.

    Derefter vil jeg spørge, om ham Semir Stilic er en spiller, som København kunne finde på at hente? Jeg mener, de fleste kan se hans talent, og hvis man bare læser lidt op på ham, finder man også ud af, at hvis vi nogensinde skal kunne købe ham, skal det være lige nu, hvis det altså ikke allerede er for sent.
    Men det virker også som om, at han er meget offensivt anlagt. At han ikke tager ret meget del i det defensive. Risikerer vi så ikke, at han ikke passer ind i konceptet, ligesom det for eksempel er tilfældet med Thomas Kristensen?

    Alt det er jo selvfølgelig kun relevant, hvis man tror på, at vi har skyggen af chance for, at slå langt mere respekterede klubber, som angiveligt har kig på Stilic.

    Jeg fandt i øvrigt en artikel, som nævner fem mulige salgsobjekter fra den polske liga. Jeg ved ikke, hvornår den er skrevet, men det kan ikke være alt for længe siden.
    Artiklen giver også bud på nogle priser.
    Sidst redigeret af Gandhi : 28.10.09 kl. 19:38
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  13. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,464

    Re: Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd

    ›Først og fremmest vil jeg lige hylde Wilkens for en fremragende tråd.
    Tak, det var sødt af dig.

    ›Derefter vil jeg spørge ham, og Semir Stilic er en spiller, som
    ›København kunne finde på at hente? Jeg mener, de fleste kan se
    ›hans talent, og hvis man bare læser lidt op på ham, finder man
    ›også ud af, at hvis vi nogensinde skal kunne købe ham, skal det
    ›være lige nu, hvis det altså ikke allerede er for sent.
    Det er jo altid svært at spå om. Især i disse tider, hvor klubberne - i hvert fald de ansvarlige af dem - virkelig passer på deres penge, og nok lige er lidt mere forbeholdne end de var tidligere. Nu scouter man måske potentieile indkøb i et halvt år til for at være helt sikre, og sådan noget kan måske være mindre klubbers - og deriblandt os - chance. Vi har så godt nok ingen penge... men hey, det var jo heller ikke forbi den her tråd skulle være piv-aktuel.

    ›Men det virker også som om, at han er meget offensivt anlagt. At
    ›han ikke tager ret meget del i det defensive. Risikerer vi så
    ›ikke, at han ikke passer ind i konceptet, ligesom det for
    ›eksempel er tilfældet med Thomas Kristensen?
    Han er bestemt offensivt anlagt. Det er dér han har sine klare kvaliteter og styrker, og jeg tror ikke vi kan forvente, at han er ligeså god defensivt som Atiba.
    TK-sammenligning vil jeg helst ikke ud, for jeg synes både TK er underlegen forsvarsmæssigt- og angrebsmæssigt. Han har simpelthen bare ikke niveauet. Det er jeg ret overbevist om Stilic har.
    Mvh,
    Wilkens
    Wilkens's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store tråd om tidligere FCK-spillere
    By Mads740 in forum De lange linier
    Svar: 1231
    Sidste Meddelelse: 16.04.24, 14:44
  2. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.09.05, 15:19
  3. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 26.12.03, 18:36
  4. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 30.07.03, 21:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •