Side 2 af 22 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 320

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    Pisser mig af at vi nu igen skal til at grave grøfter mellem hinanden, nu hvor det faktisk var begyndt at blive bedre mellem C og B!!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    ›Det er ikke svært at vide for mig. Det er tølperi af værste
    ›skuffe er hvad det er! De har aldrig returneret noget, da de
    ›aldrig har fået en underskrift fra kunden på deres tølperi. Og
    ›dette grundet en lettere ophidset ung mand på 31 der faktisk
    ›forstod hvad der skete. Bankens eneste indsats i denne sammenhæng
    ›er, at de "tillod" en kunde at sætte penge ind på en
    ›konto. På en god dag ville man kalde det inkompetence at tro
    ›andet, men jeg har ikke en god dag .........
    Det jeg mente, og som måske meget godt illusterer min pointe er, at banken har valgt at returnere det beløb på 1000 kr. de trak på din tante.

    Jeg kan så stadig ikke finde ud af ud fra dine svar hvad det er de (Nordea) mener hun skulle betale for, men du har jo skrevet det var for en ejendomshandel.. så nogen må jo have udført et arbejde i den forbindelse... om det så er indfri lån eller bare taget imod pengene fra køber af ejendommen.
    I sidste fald har pengene været deponeret indtil de blev frigivet, og dette plejer at koste ca. 1000 kr. i de fleste banker.
    Men anyway.. det er ikke min bank der svines til så lad os bare lukke den her.
    Ellers er jeg på en PM, hvis du vil diskutere bankgebyrer <> bankydelser.

    ›Der er lang vej fra 25 kr. og til 1.350 ... synes du ikke?
    Helt enig.. men det kommer jo igen an på hvad du har købt af vare/ydelse og det står ikke 100% klart i den konkrete sag.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    Nu prøver vi så at skære HELT ind til benet.

    ›Helt enig.. men det kommer jo igen an på hvad du har købt af
    ›vare/ydelse og det står ikke 100% klart i den konkrete sag.

    Fordi ingen ydelse er købt. Alle de formelle og praktisk ting i forbindelse med salget er håndteret af andre - og de har skam også fået penge for det. Kan du se pointen nu?
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    Hvis jeg må afbryde denne debat, og ikke engang med et indslag om hvor meget debat om afpisningerne pisser mig af -

    Den gamle floskel om at "stille havemøblerne tilbage" ved sommertidens afslutning er ulidelig. Og nonsens på alle fronter, men først og fremmest ulidelig.

    Er man i øvrigt dum nok til ikke at kunne huske proceduren efter alle disse år, eller i det mindste ræsonnere sig frem til den, har man ikke alene mistet retten til at eje et ur, man bør ikke mere have lov at bruge tiden, denne fine service som ellers stilles konstant og gratis til rådighed.

    mvh,
    -smølle

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    485

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    ›Hvis jeg må afbryde denne debat, og ikke engang med et indslag om
    ›hvor meget debat om afpisningerne pisser mig af -

    ›Den gamle floskel om at "stille havemøblerne tilbage"
    ›ved sommertidens afslutning er ulidelig. Og nonsens på
    ›alle fronter, men først og fremmest ulidelig.

    ›Er man i øvrigt dum nok til ikke at kunne huske proceduren efter
    ›alle disse år, eller i det mindste ræsonnere sig frem til den,
    ›har man ikke alene mistet retten til at eje et ur, man bør ikke
    ›mere have lov at bruge tiden, denne fine service som ellers
    ›stilles konstant og gratis til rådighed.

    ›mvh,
    ›-smølle

    Jeg har erkendt at jeg er så spejlblank at jeg intet ved om tid så jeg i et halvt år af gangen må leve med at jeg er en time foran.

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    Det pisser mig af, at alle mine ure (telefon, VHS (jaja, I know) og computer opdaterer tiden selv.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    Den gamle floskel om at "stille havemøblerne tilbage"
    ved sommertidens afslutning er ulidelig. Og nonsens på
    alle fronter, men først og fremmest ulidelig.
    Kunne folk (herunder vejrprofeter, radioværter og tv-speakere) dog så bare formulere havemøbel-reglen korrekt. *suk* - HVERT år er der minimum 1 af ovennævnte spassere som siger "det er lissom med havemøblana. De skal stilles ind nu!!!!1"

    IND!?? :-(((((( - jamen så vil jeg stille mit ur en time ind!
    Sidst redigeret af Maarum : 25.10.09 kl. 22:32
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    ›IND!?? :-(((((( - jamen så vil jeg stille mit ur en time ind!

    Nej nej. Du skal indstille dit ur nu. Tsk tsk.


    Det pisser til gengæld undertegnede i den grad af, at min aldrende mor er faldet og har brækket hoften for to uger siden. Eller rettere: Det pisser mig voldsomt af, at hun i den anledning har haft besøg af såvel en vagtlæge som tre forskellige sygeplejersker samt hendes egen læge, uden at en eneste af disse narrøve har sendt hende på skadestuen for at få taget et røntgenbillede før i dag, hvor hun alligevel skulle på hospitalet.

    Fucking latterlige skamløse inkompetente dilettantiske svigagtige tåbelige kvaksalvere uden antydning af faglig stolthed: Når en svagelig dame i firserne falder og slår hoften, så er der stor sandsynlighed for at noget er brækket, og så er det fanden galeme ikke godt nok bare at ordinere to albyler og så ellers bede hende om at holde sig lidt i ro.

    Åååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhh!! Jeg bliver sgu harm. Føj!
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  13. #24
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    Nu da giggs (og skakten for den sags skyld) har åbnet åbnet bogen om de inkompetente mennesker, der skulle forestille at tage vare på ældre, så vil jeg da gerne komme med et kapitel:

    Min kære demente mormor, måtte lide den tort at skulle ligge i sin seng, med tisvådt tøj i 4 dage (!!!), før det blev skiftet. Af hvem? Af min kone, der tilfældigt kom forbi. Der havde skam været hjemmehjælpere hos hende, men af super latterlige årsager, jeg endnu ikke har fået klarlagt, måtte hun blive liggende - i sin egen urin, mens de gav hende noget at drikke og spise i 4 lange, ydmygende dage.
    Eller hvad med to måneder efter, hvor hun var faldet og havde trykket på nødkaldsknappen? Der kom jeg så tilfældigt forbi, som en pludselig indskydelse, fordi jeg ville låne en bog af hende. Jeg var lige blevet opereret, så jeg måtte ikke løfte - hvilket gjorde at jeg bare trykkede på nødkaldsknappen igen. Så skal jeg da ellers love for, at der kom en mavesur hjemmehjælper i højtaleren fra nødboksen:
    "Helt ærligt Fru M! Nu må de altså stoppe med at trykke på den knap, bare fordi de vil i kontakt med os. Det er jo tredje gang på to timer de trykker! Vil de godt stoppe nu?"
    Hvilket fik mig til at råbe, måske ikke særligt pænt:
    "Min mormor er faldet og I har eddermanme at komme her inden for 3 minutter forbandede røvhuller!!!"
    Så kom de også, men blev der sagt undskyld til Fru M? Næh, hun skulle jo for guds skyld ikke tro hun var noget da!

    Sig mig lige engang, hvis I tager en uddannelse for at hjælpe ældre mennesker, hvorfor i hede hule helvede skal man så danse "vil I ikke nok" dansen, for at I rent faktisk hjælper? I virker SÅ ligeglade at det gør helt ondt - nogle gange skulle man næsten tro at I hader Jeres arbejde? Men ved I hvad?Så skrid for helvede. Der burde kraftstejlme være torturstraf, for at behandle ældre mennesker på den måde, som I imbecile latterlige hjernedøde narrøve gør! I kan ikke forstå hvorfor der er så mange pårørende der kritiserer Jer? Well, duuh! Prøv at kigge på Jer selv og spørg om I overhovedet er den løn, uniform, titel og uddannelse værdig, som I forsvarer og til tider endda strejker for? Fy for den lede hvor I pisser mig af!

    ZFDK


  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    DPMA at læse de to sidste indlæg i denne tråd. Det pisser mig virkelig af, at læse om den behandling jeres mor/mormor har oplevet, og kan slet ikke engang begynde at forstille mig, hvordan jeg ville reagere hvis det var min familie som fik samme behandling.

    Chokerende læsning
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  15. De følgende 12 brugere er enige:

  16. #26
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    Vi starter fra bunden:

    ›Chokerende læsning

    Ikke at det skal være en debattråd, jeg må hellere snige noget afpissende ind - desuden er vi vist rørende enige, du og jeg (og en masse andre), men jeg vil nu alligevel komme med en kommentar til din, ja - kommentar.
    Havde det nu "bare" været to enkeltstående tilfælde af momentære hjerneblødninger fra plejepersonalets side, så ville det ikke være så slemt - set i det store perspektiv. Det der også pisser mig af er, at det er det "bare" ikke. Langtfra. Jeg er langt fra tilhænger af formiddagsbladenes sensationsjournalistik, men når de går i gang med deres "ældrepleje-bashing", så er det simpelthen så sørgeligt, hvor mange tilfælde vi egentlig snakker om. Der er her tale om en så gennemsyret branche, hvor papirnusseri og regelryttere har overtaget det, det i bund og grund handler om, nemlig pleje og omsorg overfor nationens svageste. De har, for langt de flestes vedkommende, betalt skat hele deres arbejdsliv - og så er det hvad vi byder dem. Det grænser simpelthen til det perverse, gør det!

    ›DPMA at læse de to sidste indlæg i denne tråd. Det pisser mig
    ›virkelig af, at læse om den behandling jeres mor/mormor har
    ›oplevet, og kan slet ikke engang begynde at forstille mig,
    ›hvordan jeg ville reagere hvis det var min familie som fik samme
    ›behandling.

    Jeg skal fortælle dig, hvordan vi reagerede. Først med almindelig vrede og foragt. Da de gentagne forsømmelser hverken fik en forklaring eller undskyldning med på vejen, gik jeg over til at være "Ståle-vred". Skrev klagebreve til ledere, kommunaldirektøren, byrådsmedlemmerne og til sidst borgmesteren. Hvilket svar fik jeg? Stilhed - larmende stilhed. Så bevægede vi os mere eller mindre over følelsen af magtesløshed. For - hvad skulle vi gøre? Sultestrejke, strø lortebleer ud i alle hjørner og afkroge på rådhuset eller gå "Columbine"-amok med en MP5 i byrådssalen? Prøv du at gennemgå scenariet, hvor et af dine elskede familiemedlemmer blev holdt fast i så kummerlige forhold, uden at du kunne gribe ind på nogen måde. Det var i hvert fald for mig, langt det mest grænseoverskridende og ulækre jeg har været med til i mit liv - og noget af det mest afpissende.

    ZFDK

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    ›Jeg skal fortælle dig, hvordan vi reagerede. Først med almindelig
    ›vrede og foragt. Da de gentagne forsømmelser hverken fik en
    ›forklaring eller undskyldning med på vejen, gik jeg over til at
    ›være "Ståle-vred". Skrev klagebreve til ledere,
    ›kommunaldirektøren, byrådsmedlemmerne og til sidst borgmesteren.
    ›Hvilket svar fik jeg? Stilhed - larmende stilhed. Så bevægede vi
    ›os mere eller mindre over følelsen af magtesløshed.
    For - hvad
    ›skulle vi gøre? Sultestrejke, strø lortebleer ud i alle hjørner
    ›og afkroge på rådhuset eller gå "Columbine"-amok med en
    ›MP5 i byrådssalen? Prøv du at gennemgå scenariet, hvor et af dine
    ›elskede familiemedlemmer blev holdt fast i så kummerlige forhold,
    ›uden at du kunne gribe ind på nogen måde. Det var i hvert fald
    ›for mig, langt det mest grænseoverskridende og ulækre jeg har
    ›været med til i mit liv - og noget af det mest afpissende.

    ›ZFDK

    Lige præcis, magtesløshed.

    Det pisser mig af, at man i et "velfungerende" land som Danmark ikke gør mere for at forbedre de offentlige goder, der jo bruges som begrundelse og incitament til at betale de høje skatter vi har herhjemme. Jeg er bestemt for, at alle smider penge i puljen, så den offentlige sektor kan fungere så smertefrit som muligt, men det er jo overhovedet ikke tilfældet. Nu er jeg desværre en 22-årig kneit, der på gå grund af politikeres ageren og beslutningstagen har svært ved at finde lyst til at sætte mig ind i sagerne, så jeg aner ikke hvordan skattekronerne er fordelt, men jeg er sikker på, at jeg ikke er enig med prioriteringerne.

    Min mor er på tidspunkt i en tvist, som det vist så fint kaldes, med en uhumsk bolighaj der styrer en mindre andelsforening som hun før var del af. Sagen er efterhånden lang og omstændig, men i grove træk har han fusket og svindlet med regnskaber (seneste regnskab er 1 side smækket sammen i Excel - fra 2006), der er taget millionlån i foreningen uden min mors samtykke, hvor tidligere ejere af et anneks (som for øvrigt var hans sted-datter og hendes kæreste) desuden har skrevet under på lånebeviset, trods at de var fraflyttet ejendommen flere måneder forinden, et lån som han i øvrigt købte netop denne sted-datters anneks til mere end 3 gange værdien af andelen, etc. etc. Et par kritiske retslige punkter er, udover mistanken om svindel ved låntagning og pantebreve, at manden har ageret som formand for andelsforeningen (ulovligt som udlejer af andele), har nægtet at udlevere regnskaber trods utallige henvendelser, hvor der mystisk nok heller ikke findes kvitteringer for diverse af andelens omkostninger og afpresning og chikane i form af diverse trusler om ekskludering og krav om at trække en politianmeldelse tilbage. Men det er en lang historie...

    En politianmeldelse var i sidste ende nødvendig. Både beviser og netop mangel på andre beviser er så klokkeklare, og hans ageren er uden tvivl i strid med loven. Dog valgte politiet i første omgang at frafalde sagen, efter den havde ligget hos dem i over et år. Min mor klagede og kontaktede statsadvokaten, som gennemgik sagen, og ikke var et øjeblik i tvivl om, at der var en masse brud på loven, og derfor pålagde politiet at genåbne sagen. Der gik så yderligere et halvt år, hvorefter de indkaldte manden til en afhøring. Derefter gik der 2-3 måneder hvor min mor til slut fik et brev om at sagen var frafaldet, grundet at den var forældet! Ja gu' fuck er den da forældet, I har jo siddet på lortet i flere år nu!

    Til pointen: I løbet af denne proces har min mor utallige gange måtte lægge øre til, hvor lavt prioriteret hendes sag har været hos politiet, undskyldninger om hvordan politiet skal opfylde kvoter, og at der slet ikke er nok politi i arbejde. Desuden er hun også blevet informeret om, at "vi borgere ligger som vi har redt". Det er skuda ikke acceptabelt?! Sagen er åbenlys, men da min mor ikke hedder Stein Bagger eller Nordea, er der ingen der kan finde tid til sådan en "lille" sag, det er jo trods alt bare en betalende skatteyder, det drejer sig om. For at referere til starten af mit indlæg, så aner jeg ikke hvordan skattekronerne er delt ud, men når man gang på gang hører om svigtende politi, svigtende kommuner, svigtende uddannelsesinstitutioner, svigtende ældrepleje, sygehuse og hospitaler der kører som lort, og så videre, så må man skuda gøre noget fra regeringens side? Ja der mangler politi til sådanne sager, men så man gøre det mere attraktivt at arbejde for politiet, eller kigge på hvordan de kvoter hænger sammen, og om det overhovedet er den bedste løsning.

    Det samme med de hjemmehjælpere og sygeplejere ZFDK nævner. Man bliver da nødt til at poste flere penge i at uddanne disse mennesker bedre, det er trods alt folk der skal pleje mennesker, der har brug for netop denne pleje. Det for grotesk, at man skal finde sig i sådanne behandlinger af sine nære og elskede!

    Pisselorteland.
    Sidst redigeret af Socdk : 28.10.09 kl. 08:28

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #28
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    Med tanke på de mange ovenstående indlæg, samt bunkevis af lignende historier pisser vores skattesystem + NPM-lignende tankegange mig gevaldigt af! Men det er nu ikke derfor jeg skriver dette indlæg.

    Næ, jeg er gevaldigt afpisset over de mange buschauffører, der fører bus på Roskildevej. Fuck nu af, hvor er I (ALLE) nogle kegler. I tager overhovedet ikke hensyn til andre biler - I vælter ud fra jeres stoppested som om, der ikke er andre biler på vejene. Ofte har jeg jer mistænkt for at se hvor længe i kan vente så bilerne har så kort tid som muligt til at klodse bremserne for at undgå at drøne ind i siden på jeres store bus. Måske hader I jeres job og vil derfor smadre busserne, måske er jeres køreplaner for stramt beregnet, men det er sgu' ikke nogen undskyldning for at buldre ud fra stoppestedet uden at tage hensyn til alle biler, der er mindre end jeres bus. Vi snakker altså om en vej, hvor man kan køre mellem 50-80 km/t, så det er ikke sneglefart vi taler om.

    Alternativt pisser det mig af, at man ikke kan lave en busbane på selv samme strækning!!

    Edit: For at undgå flere indlæg som de to nedenfor: jeg er udmærket klar over færdselsloven, men det udelukker sgu' ikke almindelig omtanke, og som Ougar påpeger: "Et blink og ud-manøvren" er særdeles farlig.

    MCN
    Sidst redigeret af MCN : 28.10.09 kl. 11:10

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    I tager overhovedet ikke hensyn til andre biler - I ›vælter ud fra jeres stoppested som om, der ikke er andre biler på vejene. Ofte har jeg jer mistænkt for at se hvor længe i kan vente så bilerne har så kort tid som muligt til at klodse bremserne for at undgå at drøne ind i siden på jeres store bus.
    Nu er jeg ikke buschauffør, men jeg er dog TEMMELIG sikker på at SAMTLIGE buschauffører i dette land - hvis de kendte eksistensen af denne tråd - ville komme løbende og være pisset af over de narrøve af billister, som på trods af klokkeklare regler tilsidesætter både hensyn og trafiksikkerhed, fordi de nægter at ligge bag en bus og blive forsinket 15 sekunder.

    Den eneste måde en bus kommer ud på, er ved at køre. Hvis de ventede på en billist, der overholdt reglerne og holdt tilbage, så kunne de holde der hele dagen. Billister SKAL stoppe for busser, der blinker ud fra et stoppested - busserne har forkørselsret ALTID. Men folk er ikke ret flinke til at lade busser komme ud.

    Men i øvrigt har du aldeles ret i, at det er både irriterende og farligt, når bussen sætter i gang og svinger ud i samme sekund som han blinker, så man ikke har en chance for at holde tilbage.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  21. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    I følge færdelsloven så skal du holde tilbage for en bus, der svinger ud fra et busstoppested. http://www.dk-u.dk/dku/teori2/alment.htm lidt nede

    Og. DPMA at jeg skal lave bil i regnvejr i eftermiddag :(

Side 2 af 22 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 316
    Sidste Meddelelse: 11.06.09, 16:19
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •