Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Iván Óbolo (erstatning for Atiba)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Iván Óbolo (erstatning for Atiba)

    ›Hvem skal overtage Atibas plads?

    Det skal Iván Óbolo. Jeg har haft lejlighed til at se AIK's argentiner live et par gange denne sæson i Sverige, og han er fremragende. Han er den ubetinget største stjerne hos nummer 1 i den svenske liga, AIK - og forgudet af deres fans. Teknisk stærk, målfarlig og med en suveræn spilforståelse. Han kan både spille central offensiv midt, men kan også bruges i angrebet. Han er en perfekt erstatning for Atiba, og ville blive en publikumsfavorit i Parken og er afklimatiseret til at fungere i Skandinavien (Hvilket åbenbart er en nødvendighed for CV). Hans kontrakt går ud med AIK til sommer hvor vi kan hente ham transferfrit, og klubben er i både generelle økonomiske, og også likviditetsmæssige problemer. Han bør kunne hentes for 1 mio euro i vinterpausen. Og selvom hans træner har udtalt om Óbolo at han "egentligen är för bra för Skandinavien", så er transfermarkedet stadig i en forfatning hvor vi bør kunne hive Óbolo til Danmark på en god løn og forskerordning.

    Iván Óbolo: http://www.youtube.com/watch?v=tWcoIYoBdUY&feature=fvw

    Lad os få vores første argentinske show i Parken - nu vi missede Delgado! - Og hvis folk mener han er for offensiv kunne man passende supplere med Derek Boateng, den tidligere Beitar Jerusalem stjerne der pt ikke spiller fast hos Getafe. En defensiv midt på et niveau Hjalte og Kvist bare ikke aldrig kommer i nærheden af. Han er det optimale vi kan få med vores lønbudget, og kan også gå på forskerordning. Medmindre vi da tager Linderoth.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  2. De følgende 15 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Iván Óbolo (erstatning for Atiba)

    ›Lad os få vores første argentinske show i Parken - nu vi missede
    ›Delgado! - Og hvis folk mener han er for offensiv kunne man
    ›passende supplere med Derek Boateng, den tidligere Beitar
    ›Jerusalem stjerne der pt ikke spiller fast hos Getafe. En
    ›defensiv midt på et niveau Hjalte og Kvist bare ikke aldrig
    ›kommer i nærheden af. Han er det optimale vi kan få med vores
    ›lønbudget, og kan også gå på forskerordning. Medmindre vi da
    ›tager Linderoth.
    Jeg var glad for at læse, at du selv ved, at Obolo måske er for offensiv. For det er han uden tvivl. Han er ikke i nærheden af, at kunne være Atibas afløser. Til gengæld er han en rigtig spændende spiller, og han kunne måske godt være en mulighed til andre pladser.
    Han er i hvert fald en af de mest interessante i svensk fodbold lige nu.

    Boateng er desværre næsten lige skiftet til Getafe. Nu betyder det selvfølgelig ikke altid så meget i spanske klubber, men man kunne jo forestille sig, at de gerne lige ville give ham lidt tid.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    Ikke aktuel som erstatning for atiba...

    Ganske habile langskudskasser han får sat ind:-)

    Han ser dog ud til at være for offensiv til en ståle midtbane. Tror ikke vi får ham og Grønkjær til udgøre 2 af de 4 midtbane pladser.

    CV og co. har nok mere en klassisk 2-vejs spiller i sigte.
    #1

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    48

    Re: Iván Óbolo (erstatning for Atiba)

    De gange jeg har set Obolo spille for AIK i år har han været angriber (sammen med Flavio). Ellers enig, han ville pynte i FC's angreb, selv om det jo ikke ligefrem er målscoring som AIK msåke bliver mestre på i år, nærmere en solid defensiv.

    Anyway, jeg har ikke læst hele tråden men har i de seneste kampe været meget imponeret af Tobias Hysen i IFK. Han er livsfarlig offensivt!

    mvh Rinaldi

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Ikke aktuel som erstatning for atiba...

    ›Ganske habile langskudskasser han får sat ind:-)

    At måle en spiller på langskudsmål er en sløj ide, hvis tanken er at den pågældende spiller skal til FCK. En vurdering af en spillers potentiale i Kbh. må hænge på samtlige facetter af hans fodboldspil minus langskud :)
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Ikke aktuel som erstatning for atiba...

    ››Ganske habile langskudskasser han får sat ind:-)

    ›At måle en spiller på langskudsmål er en sløj ide, hvis tanken er
    ›at den pågældende spiller skal til FCK. En vurdering af en
    ›spillers potentiale i Kbh. må hænge på samtlige facetter af hans
    ›fodboldspil minus langskud :)

    Lad mig da bare minde om, at Thomas Kristensen også havde scoret et par fine langskudsmål, før han kom til København.

    fck.dk beretter følgende om TKs kvaliteter, som vi ikke har set noget til. Nogensinde. "F.C. København har fået en spiller, der har et godt blik for spillet, som er meget pasningsstærk, og derudover også er en ganske målfarlig spiller, der blandt andet er kendt for et glimrende langskud"

    Kristensen har indtil videre nettet to gange, om det var på langskud kan jeg ikke huske, mod mægtige Cliftonville og næsten lige så fantastiske Mogren.

    :-(

    Torben - der i øvrigt ikke tror på, at vi får nye spillere i vintertransfervinduet, men håb er jo skattefrit.
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ivan Benes
    By Don mo in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 18.08.05, 13:49
  2. Erstatning for Silberbauer og Bech
    By mads-fck in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.06.05, 14:04
  3. Blablabla erstatning er nu online!
    By Esmis in forum Kontoret
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 18.02.04, 14:32
  4. Erstatning for Mykland!
    By SuperSteen in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 03.02.04, 15:37

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •