Side 32 af 34 FørsteFørste ... 22293031323334 SidsteSidste
Viser resultater 466 til 480 af 505

Emner: Hvem afløser Ståle Solbakken?

  1. #466
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Mediespekulationer skal naturligvis tages med et gram salt, men
    ›som udenforstående har jeg mere end svært ved at gennemskue,
    ›hvorfor diverse relativt ukendte svenskere bringes i spil.
    ›Personligt ville jeg være meget mere tryg ved en træner, der har
    ›etableret sig i dansk fodbold, end en svensker, der har vundet
    ›Allsvenskan et enkelt år. Der er ingen stabilitet i svensk
    ›fodbold, og derfor kan det vel knap nok kaldes en bedrift tage
    ›guld i Sverige.

    At Roland Nilsson er forholdsvis ukendt for dig og andre skribenter skal jo ikke diskvalificere ham. Han opnåede ganske meget som spiller, langt mere end hvad man kan sige om Ståle, som har gjort et fremragende job som træner. Endvidere har han trænet under kapaciteter som Sven Göran Eriksson. Han vandt bronze ved VM i 94 og i 1987 var han med til at vinde UEFA cuppen med IFK Göteborg. Han spillede højre back på det svenske landshold i mere end 10 år (116 landskampe). Han har langt mere erfaring end nogen af de danske emner, der tidligere har været nævnt i denne tråd (Bech, Hemmingsen, Sørensen, Pedersen etc.)

    Er det så ensbetydene med, at han er den rigtige? Det ved jeg ikke. Jeg håber, at vi får en træner, der kan føre det arbejde videre, som blev startet af Roy Hodgson og som er blevet forfinet under Backe og Ståle.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #467
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›At Roland Nilsson er forholdsvis ukendt for dig og andre
    ›skribenter skal jo ikke diskvalificere ham. Han opnåede ganske
    ›meget som spiller, langt mere end hvad man kan sige om Ståle, som
    ›har gjort et fremragende job som træner. Endvidere har han trænet
    ›under kapaciteter som Sven Göran Eriksson. Han vandt bronze ved
    ›VM i 94 og i 1987 var han med til at vinde UEFA cuppen med IFK
    ›Göteborg. Han spillede højre back på det svenske landshold i mere
    ›end 10 år (116 landskampe). Han har langt mere erfaring end nogen
    ›af de danske emner, der tidligere har været nævnt i denne tråd
    ›(Bech, Hemmingsen, Sørensen, Pedersen etc.)

    ›Er det så ensbetydene med, at han er den rigtige? Det ved jeg
    ›ikke. Jeg håber, at vi får en træner, der kan føre det arbejde
    ›videre, som blev startet af Roy Hodgson og som er blevet forfinet
    ›under Backe og Ståle.

    For mig er "den realistiske drøm" Peter Sørensen. Den "urealistiske drøm" ville nok være Arsene Wenger.....nok om drømme, jeg havde vel indstillet mig på det blev Roland Nilsson. Men jeg må sige, på linje med andre debattører, at en svag leder er IKKE hvad vi får brug for....Lad os håbe Rolands lederevner er under kraftig udvikling!
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #468
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›At Roland Nilsson er forholdsvis ukendt for dig og andre
    ›skribenter skal jo ikke diskvalificere ham.

    Bestemt ikke. Jeg er da heller ikke det mindste i tvivl om, at CV, og hvem der ellers måtte være inde over beslutningen, har den fornødne indsigt, og ender valget med at falde på Nilsson, så er han da sikkert en kompetent træner. Det ændrer bare ikke, at jeg personligt foretrækker, at man finder en dansker til jobbet.

    ›Han opnåede ganske meget som spiller, langt mere end hvad man kan ›sige om Ståle, som har gjort et fremragende job som træner.

    Nu er der jo ikke den store sammenhæng mellem en persons kvaliteter som spiller og som træner. Verdens pt. bedste træner havde ingen stor karriere som spiller, og omvendt findes der masser af eksempler på store spillere, der forsøger trænervejen uden succes.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #469
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Van Gaal bliver måske snart arbejdsløs i Bayern....

    Det er for uger siden allerede bestemt, at han stopper i Bayern til sommer. Så han burde være ledig på markedet.

    Men bortset fra det, så er han sgu lidt for speciel for min smag (og sikkert meget dyr) og så står han da vist ikke for en stram 4-4-2, som vores koncept i klubben er opbygget efter.

    Men vil man have en højt profileret træner, så er her måske en mulighed, hvis man vil hoste op med rigtig mange penge, og hvis mandens ego ikke er for stort til en dansk klub.

  8. #470
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ››Van Gaal bliver måske snart arbejdsløs i Bayern....

    ›Det er for uger siden allerede bestemt, at han stopper i Bayern
    ›til sommer. Så han burde være ledig på markedet.

    ›Men bortset fra det, så er han sgu lidt for speciel for min smag
    ›(og sikkert meget dyr) og så står han da vist ikke for en stram
    ›4-4-2, som vores koncept i klubben er opbygget efter.

    ›Men vil man have en højt profileret træner, så er her måske en
    ›mulighed, hvis man vil hoste op med rigtig mange penge, og hvis
    ›mandens ego ikke er for stort til en dansk klub.

    En type som Van Gaal strider imod alle de principper vi har her i fck. Ligesom vi ikke køber afdankede dyre stjerner som man gør i tyrkiet, tror jeg heller ikke vi henter en såkaldt "stjerne træner" til kæmpe løn, det giver ingen mening med vores budget.

    Jeg er efterhånden 99% på det bliver Roald Nilsson, og han ligger da også på linje med hvad vi tidligere har gjort af træner signinger og spillerkøb. En upcoming.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    hz

  10. #471
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    River lige op i denne gamle tråd med følgende link: http://onside.dk/nyheder/superligaen...ads-i-fc-koeln
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  11. #472
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    http://onside.dk/nyheder/superligaen...›ds-i-fc-koeln


    Forstår intet... Hvad fanden vil han der?

    Ja lønnen er sikker bedre, men medmindre han virkelig får udrettet mirakler med dem, så tror jeg absolut ikke på at det er et bedre udstillingsvindue end det norske landshold...
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  12. #473
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    252

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Arh, det er trods alt en af de 4 store ligaer, hvor man spiller om chl, og mange kampe mod store hold. Det slår sgu Lyngby ude, eller at sidde i Bergen i -14 gr og følge en eller anden norsk periferi spiller...

    Men ok, jeg ville sgu nok arbejde stort set alle jobs der findes i DK for 7 Mil om året..

  13. #474
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Arh, det er trods alt en af de 4 store ligaer, hvor man spiller
    ›om chl, og mange kampe mod store hold. Det slår sgu Lyngby ude,
    ›eller at sidde i Bergen i -14 gr og følge en eller anden norsk
    ›periferi spiller...
    Det bliver en kold dag i helvede, inden FC Köln spiller med om noget som helst i Europa. Siden år 2000 har de primært ageret elevatorhold mellem 1. og 2. Bundesliga. Det sidste mesterskab vandt de i 1978 og den sidste pokaltitel i 1983. Nu har de så stabiliseret sig i toppen af den nederste halvdel af 1. Bundesliga, primært takket være Thomas Daum.
    1. FC Köln er givetvis vejen til en af de større klubber i en stor liga, hvis Ståle formår at gøre det fornuftigt. Men der er ret store usikkerhedsfaktorer i ligningen og jeg forstår ikke rigtig, at Ståle fravælger et pt. godt kørende norsk landshold for en tysk, i bedste fald, midterklub. Jeg tror, at vejen til en topklub lige så godt kunne være gået via et succesrigt forløb i FCK og gode præstationer som landstræner. Men Ståle må jo mene noget andet...
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #475
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Det er ikke fordi, at det ligger lige for at Ståle er på vej ud af klubben, men i lyset af svingende præstationer på banen og en vis del af brugerne på SL gerne ser en udskiftning på trænerposten (eller måske bare en ændret taktisk tilgang), så synes jeg det kunne være interessant at diskutere nogle mulige træneremner.

    Inden Esbjerg præsenterede Lars Olsen, rygtedes det at Sven Göran Ericsson havde budt sig til. Ikke at jeg mener ham er relevant for os, men jeg tænker på om det kan betyde at vores tiltrækningskraft, relativt set, er større end vi tror. Kunne man tiltrække en tidligere top-træner fra fx Premier League eller Bundesligaen og hvilken type er vi egentligt interesseret i at hente?

    Jeg har svært ved at finde ud af, hvad jeg egentligt ønsker. Ståles meritter tal er for sig selv og jeg har svært ved at give afkald på de resultater han bringer, men samtidig savner jeg, især europæisk, nogle taktiske offensive strenge at spille på, som strækker sig længere end "en-eller-anden-gør-noget-vildt-når-vi-har-bolden".

    Jeg har ingen konkrete bud, udover jeg godt kunne tænke mig noget mere direkte spil og evnen til kværne vores modstandere over, fra start til slut. Jeg synes fundamentet i Nice FC er til det, men jeg ved ikke hvem der skulle implementere det.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #476
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg har ingen konkrete bud, udover jeg godt kunne tænke mig noget mere direkte spil og evnen til kværne vores modstandere over, fra start til slut. Jeg synes fundamentet i Nice FC er til det, men jeg ved ikke hvem der skulle implementere det.
    Har hørt at Zorniger vist stadig bor heromkring...

    Spøg til side. Jeg synes at det er en relevant tråd at tage op, ikke fordi et trænerskifte står for døren (tror jeg i hvert fald ikke), men fordi det jo på et tidspunkt bliver relevant og fordi jeg ikke tror at Ståle kan løfte FCK som klub til et generelt højere niveau end nu. Jo, jeg tror at han kan få det nuværende hold til at præstere bedre, men han kan ikke få FCK som klub og brand højrere op. En gammel drøm er Arsene Wenger (det gider han sikket ikke), men en, der kan tilføre holdet noget hastighed, fokus på det fremmadrettede spil og så en med erfaringer fra en større liga end vores egen- fordi det er det vi har brug for, for at kunne tiltrække bedre spillere og som kan løfte holdet til det næste skridt.

    MCN

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #477
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Jeg håber at Ståle bliver vores Wenger eller rettere vores Sir Alex Ferguson
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show


  20. #478
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Jeg kan slet ikke overskue den dag, Ståle forlader os. Igen. For det får konsekvenser. Ståle er altså en fremragende manager. Og i en klub som FCK er det ikke nok at være dygtig fodboldfagligt; den store opmærksomhed på klubben kan være hård, og derfor er det vigtigt med en stærk karakter, der kan skabe og aftvinge respekt. Det kan Ståle.
    Så udover at være en fremragende træner - for det synes jeg bestemt at han er - så er han også en fantastisk kommunikator, autoritet og leder. Det er svært for selv den vildelste sidelinienbruger at argumentere imod.
    Forestil jer en Wenger eller andet kæmpenavn i klubben. Jeg tror faktisk, at mange undervurderer superligaen. Og alle - uanset hvem - der kommer udefra, skal jo bruge en tilvænningsperiode. Først for at forstå FCK men ikke mindst for at forstå dansk fodbold m.m. Vores måde at spille på er jeg også fan af - også selvom det i øjeblikket ikke giver resultater eller vildt prangende spil. Men overordnet elsker jeg vores måde at spille på; og det giver resultater.
    Så nej, jeg kan slet ikke overskue at tænke tanken om et FCK uden Ståle. Forhåbentligt er der lang tid til - men tråden er ikke desto mindre relevant. Lad os få nogle navne og ikke mindst argumenter på bordet! :-)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #479
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Christian Poulsen. Han står i lære i Amsterdam lige nu, og kan passende tage over i København om et par år.
    Tilskuer

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #480
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Citat Oprindeligt indsendt af Woody II Se meddelelser
    Christian Poulsen. Han står i lære i Amsterdam lige nu, og kan passende tage over i København om et par år.
    Virkelig et spændende bud. Spørgsmålet er dog, om der kommer større muligheder for ham, her tænker jeg særligt i større ligaer. Men hvis vi kunne få bare noget lignende Ajax' koncept, og det giver resultater, vil jeg elske det, og så er klubbens mål om et snit på 20k i Parken nok også mere realistisk.

    Jeg holder meget af Ståle, og man kan ikke sætte en finger på resultater og meritter, og det vil jeg for altid være ham taknemmelig for, men det er altså ikke underholdende fodbold, og det har det kun været i et par sæsoner fordi fokus er så meget på organisationen og en stærk defensiv.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •