Side 10 af 34 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 505

Emner: Hvem afløser Ståle Solbakken?

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Hvis der ikke sker andet inden, er der nu sat dato på, hvornår et eventuelt kapløb med Rosenborg om Jan Jönsson kan starte.

    På grund af en klausul i hans kontrakt, må han ikke snakke med andre klubber før 1. juli 2010.

    Der kan vi så passende sætte kryds i kalenderen.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Har alle egentlig styr på, at Lars Lagerbäck sandsynligvis ikke bliver vores nye træner? Jeg har ikke set noget indlæg om det. Nå, men det gør han altså ikke. Han er blevet Nigerias nye landstræner.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  3. #138
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/...ye-fck-traener

    Ved ikke helt hvad man skal synes om Peter Sørensen. Selvfølgelig flot at han har fået Fredericia i toppen af 1. Division, men så stopper den næsten også der?

    De gange jeg har været i klub 100 i Parken, har Peter Sørensen meget ofte siddet lige bag mig. Så umiddelbart har han haft en interesse i FCK´s kampe af en eller anden årsag.

  4. #139
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/...ye-fck-traener

    ›Ved ikke helt hvad man skal synes om Peter Sørensen. Selvfølgelig
    ›flot at han har fået Fredericia i toppen af 1. Division, men så
    ›stopper den næsten også der?
    Meget enig, det stopper i toppen af 1. division, en dansk Ståle Solbakken lærling som vil viderføre denne stil som Ståle har lagt.

    men det kan jo hænge sammen med de udtalelser som CV har gjort i pressen med at det er vigtigere med en rigtig profil frem for at få en profileret træner

    Det kunne da være meget spændene, selvom det dog er et træner navn jeg aldrig selv var kommet op med, selvom jeg skulle forslå 10 forskellige jeg måske ville tro det blev


    ›De gange jeg har været i klub 100 i Parken, har Peter Sørensen
    ›meget ofte siddet lige bag mig. Så umiddelbart har han haft en
    ›interesse i FCK´s kampe af en eller anden årsag.
    jeg tror/håber at dette blot kan forklares ved at Peter Sørensen er en gammel ven af Ståle og nu også træner kollega så de udveksler vel lidt erfaringer
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  5. #140
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Jeg har egentlig altid godt kunne lide Peter Sørensen, jeg synes han plejer at være fornuftig at høre på når han kommenterer på Kanal 5/6. Og så viderefører han jo det skaldede Ståle-look.

    Nogen der kender mere til hans fodboldfilosofi? Den må unægtelig lægge sig op af Ståles...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #141
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Nogen der kender mere til hans fodboldfilosofi? Den må unægtelig
    ›lægge sig op af Ståles...

    Der findes lidt med hans filosofi på nettet, bl.a.:

    At Peter Sørensens mentor har været Ståle Solbakken, i tiden i norsk fodbold, kan man tydeligt se. Fokus er på en stram organisation, og angriberens evne til at tvinge modstandernes bagkæde ud i uvante situationer, sender tanker til Marcus Allbäcks rolle i FC København.
    Allbäck er, efter min mening, en af de bedste angribere i SAS-liga-historien til at hjælpe sit hold defensivt, og den rolle har Sørensen taget med til konceptet i Fredericia.


    Og:

    - At sætte en ære i at gøre sit arbejde ordentligt og være 100 procent tilstede, når man gør ting. Alt skal gøres med kvalitet. Har vi en halvanden times træningssession, så skal det være halvanden time med kvalitet. Det er nogle af de aspekter, jeg vil tage med ind i mit trænerjob, siger Peter Sørensen, der stoppede i den norske klub sidste efterår.

    Samt:

    - Jeg nyder at kigge på Barcelonas kombinationsspil og Real Madrids struktur og fantastiske organisation. Det er to af verdens bedste hold, der spiller meget forskelligt. Sammen med Chelsea er der ingen spiller, som er umulig at få til de klubber.

    Han er ihvertfald populær blandt spillerne, og menes at have en del af Ståles coaching egenskaber:

    "- Bare det, at vi nærmest kun er gået frem, siden han kom til, bliver vi jo nok også nødt til at tilskrive ham cadeau for. Han har det fantastiske over sig, at han er uhyggeligt god til at sætte folk op, til at coache og til at fortælle os, hvordan vi skal gøre. Så selvfølgelig har han haft sin andel af succesen, siger midtbanespilleren Hans Jørgen Haysen til bold.dk"
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #142
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    65

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Altså det lyder jo altsammen meget godt, men en 1. divisions træner? Jeg havde godt nok forventet mig lidt mere.

  10. #143
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Altså det lyder jo altsammen meget godt, men en 1. divisions
    ›træner? Jeg havde godt nok forventet mig lidt mere.

    Manden skal jo starte et sted. Jeg må indrømme min ønsketræner er Jan Jönsson men jeg vil ikke være ked af det hvis det ender med at blive Peter Sørensen...

    For hulen hvor vil jeg blive gad for en træner man kan forstå!
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  11. #144
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Altså det lyder jo altsammen meget godt, men en 1. divisions
    ›træner? Jeg havde godt nok forventet mig lidt mere.

    Jeg må indrømme, at jeg ikke har set mange kampe med Fredericia, så jeg kan ikke udtale mig, om hans spilkoncept. Man kan selvfølgelig godt frygte, at han har fået suget lidt for meget til sig af sin sidste tid i karrieren i Sverige og Norge og specielt af vores nuværende træner.
    Det kan være, man skal forsøge at følge nogle Fredericia kampe fra Viasatdivisionen her i foråret. De ligger jo nummer to, så mon ikke de kommer til at optræde et par gange eller tre på TV2 Sport.

    Hvis jeg skal vurdere ham ud fra hans medkommentator og ekspertoptrædener på TV, synes jeg han virker meget åben, tydelig og klar i sin kommunikation - lidt i samme stil som Ståle. En egenskab som de fleste spillere sættet pris på.

    Det er muligt, han ikke når at have nok trænererfaring inden næste sommer til at overtage jobbet efter Ståle, men de fleste trænere er trods alt startet i en mindre klub (Ståle også), og hvis man vurderer i FCK, at han har de lederegenskaber, der skal til også at være i en stor klub, så tror jeg på ham som en meget stærk outsider til jobbet.

    Jeg så personligt stadig gerne en større udenlandsk kapacitet til jobbet, men eftersom den afgående bestyrelsesformand var ude i slutningen af sidste år og sige, at der masser af dygtige trænerkapaciteter i de lavere danske rækker, er der noget der peger i retning af, at FCK også kigger på bla. Peter Sørensen.

  12. #145
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Jeg så personligt stadig gerne en større udenlandsk kapacitet til
    ›jobbet, men eftersom den afgående bestyrelsesformand var ude i
    ›slutningen af sidste år og sige, at der masser af dygtige
    ›trænerkapaciteter i de lavere danske rækker, er der noget der
    ›peger i retning af, at FCK også kigger på bla. Peter Sørensen.
    Alene på grund af hans fælles fortid med Ståle, er jeg næsten sikker på, at han bliver fulgt tæt af den sportslige ledelse.

    Derfra og så til at blive cheftræner er der selvfølgelig et stykke, og ærlig talt ville jeg også helst have en lidt mere anerkendt træner. På den anden side var Ståle jo heller ikke det store navn, da vi ansatte ham i sin tid, som det i øvrigt også bliver nævnt i andre indlæg.

    Man kunne måske sige, at det ikke ville være specielt videreudviklende med Peter Sørensen, eftersom han nok har lært ret meget af Ståle. Det stoler jeg dog på, at den sportslige ledelse har noget mere styr på end mig.

    Personligt så jeg for eksempel gerne Magnus Haglund, Jonas Olsson eller Stefan Rehn. De minder på mange måder om Ståle, men har alligevel en lidt anden tilgang til selve spillet.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  13. #146
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,852

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Når man ser på Peter Sørensens erfaring, så tæller det vel med, at han i givet fald først skal tiltræde sommeren 2011. På det tidspunkt kan han nemt have haft ét helt år som træner i den bedste række.

    Når det så er sagt, så er der ingen tvivl i mit sind om Sørensens kvaliteter. Jeg har familie der arbejder i FC Fredericia, og han siger, at manden har taktiske og ledelsesmæssige kvaliteter der langt overstiger hvad der er normalt for en 1. divisions træner. Så er det vel blot et spørgsmål, hvor vidt manden kan gå fra toppen af 1.div til toppen af universet og stadig beholde niveauet. Men hvad, det gjorde hans mentor jo.

  14. #147
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    38

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Hm, er lidt lunken ved Peter Sørensen. Jeg gik på samme gymnasium som ham i Silkeborg og syntes han var en arogant skid. Har som ungdomsspiller spillet mod ham masser af gange, da han spillede i hans barndomsklub Sejs/Svejbæk lige uden for Silkeborg. Han var egentlig ikke specielt god, men han var allerede dengang stor og råbte højt og havde en stor udstråling. I 90 start/midt 90'erne boede jeg i Silkeborg og fulgte SIFs hjemmekampe. Han blev altid svinet til af tilhængerne og vi kaldte ham for "Peter pishår" pga hans lyse krøller og lange svenskerhår. Han var egentlig ikke nogen specielt god fodboldspiller, bare stor og hovedstødsstærk. Overvurderet ligesom hans kollega Morten Bruun. Men derfor kan han da sagtens være en god træner, men vil dog græde stort, hvis han en dag bliver træner for FCK...

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #148
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Hm, er lidt lunken ved Peter Sørensen. Jeg gik på samme gymnasium
    ›som ham i Silkeborg og syntes han var en arogant skid.

    Perfekt! Ny træner, sådan.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #149
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Er jeg den eneste, finanskrise/Don Ø abdicerer etc etc etc, som ville blive mega skuffet om den nye cheftræner kom til at hedde Peter Sørensen?
    Og nej jeg har intet at skyde mandens trænermæssige kvaliteter ned med, for kender intet til dem. Men jeg troede, at ansættelse af et så magert og lidt prangende cv blot skete den ene gang, fordi manden netop hed Ståle med den velkendte Fck-historik bag sig.
    Og selvom det skulle lykkes Peter Sørensen at fyre Frederecia i superligaen vil jeg stadig være skuffet over at dennes baggrund er nok til "selveste" Fck.

    Og ja kan ske at jeg må vågne op fra mine ubegrundet store ambitioner, men havde sgu ikke lige kædet Peter Sørensen og Fck sammen.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #150
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    65

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Altså jeg må godt nok også sige, at jeg frygter en Kent Nielsen/BIF situation, hvor vi får en træner, der ganske vidst er god nok til en mindre provinsklub, men som simpelthen ikke har formatet til FCK.

    Jeg bliver meget, meget skuffet.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

Side 10 af 34 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •