Side 11 af 34 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 505

Emner: Hvem afløser Ståle Solbakken?

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Uerfaren træner igen..igen ?

    Ståle Solbakkens manglende trænererfaring blev opvejet af hans karisma og kompromisløse vindermentalitet. Men selvom spillet frem på banen ofte var for statisk og manglede fantasi, så vandt vi næsten rub og stub herhjemme, og opnåede stor international erfaring. Takket være en karismatisk træner, en bred trup og en solid organisation på banen. Men manglerne forhindrede os i at tage det sidste skridt op i den internationale stjernehimmel.
    Nu peges der måske igen på en træner med manglende erfaring på topniveau.
    I valget af ny træner håber jeg inderligt, at ledelsen stiller sig selv det vigtige spørgsmål:
    Var Ståle ikke snarere en ener indenfor fodboldverdenen, og er man virkelig sikker på, at en ny uerfaren træner har så meget karisma og vindermentalitet, at det igen er nok til at opveje et i international målestok fattigt CV?
    Og endnu vigtigere: Kan det bringe os skridtet videre internationalt? Det skridt som giver os rige muligheder for at sikre fodboldforretningens økonomiske fremtid?
    Groft sagt: Skal trænervalget signalere videreudvikling eller afvikling?

    Mvh Torben

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Uerfaren træner igen..igen ?

    Skal man ansætte en uden erfaring, så ansæt dog mig. Jeg skal nok holde de spillere i snor Mourinho-style og med min offentsive tilgang til fodbold a la Arsenal, så vinder vi ikke længere bare ligaen... vi vinder den med stil.

    Vildanden eller JC på mål (det kan være et fedt, men en skal væk)

    Posbech - Zanka - Anton (eller ny) - Wendt
    ---------Halte---- Daniel Jensen (mit stjernekøb)
    -----------Vingaard-------------
    Grønkjær---------------Santin
    -------------Damen----------

    Med Hutch væk, så kæmper Kvist/Delaney om en startplads med Hjalte og TK sælges for 20 prince og et påskeæg.
    Ailton kan smides på top eller på kant, desuden kan Vingaard smides på kant, Grønk/Santin/Nordstrand på off. midt. Forsvaret har nok backup... Men man kan evt. hente en billig, gammel og ikke helt færdig Nygaard hos de nedrykkede Randers, så er der også 2 til boksen!

    Hvem stemmer for!

    T

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Fredericias målscore er stygt migrænefremkaldende.

    http://www.bold.dk/statistik/tabel.php?liga=2

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    84

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Hvordan er 2 mål scoret per kamp, og få lukket ind dybt migræne fremkaldende?

    Skal vi op og score 4 mål per kamp, før det er ok. Husk nu på at det er med Fredecia det her resultat er opnået...

    /Jacob

  8. #155
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Specielt når man ser ser de spillede kampe igennem. De har vundet 5-1 over Frem *spytter*, 5-0 over Kolding samt 3-0 over både næstved og fc fyn. Der er naturligvis også magre resultater, men jeg synes ikke rigtigt 1-0-migrænen kommer væltende på den baggrund.

    edit: endnu .....
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #156
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Boys, jeg er ikke ude på at diskutere om de har haft enkelte kampe med mange mål, eller om man skal vinde 4-0 i hver kamp. Jeg henleder bare opmærksomheden på, at det ikke er et hold der scorer mange mål eller lader mange gå ind. Der taler linket sgu for sig selv.

    Om det så har været nogle velspillede målfattige kampe, det ved jeg ikke.

  11. #157
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Boys, jeg er ikke ude på at diskutere om de har haft enkelte
    ›kampe med mange mål, eller om man skal vinde 4-0 i hver kamp. Jeg
    ›henleder bare opmærksomheden på, at det ikke er et hold der
    ›scorer mange mål eller lader mange gå ind. Der taler linket sgu
    ›for sig selv.

    Gør det? En målscore på 27-9 efter 15 kampe, de har scoret flere mål end 11 ud af 16 hold i divisionen, de har et målgennemsnit på 1.8. Til sammenligning har vi et på 1.9, og OB på 1.6.

    Selvfølgelig, de lukker ikke mange ind. Hvilket vel næppe er migrænefremkaldende.

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #158
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    84

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Hurra !

    Alle bør lytte til David_T og acceptere fantastiske resultater når de ser dem. Hvis man hellere vil score mange mål, lade mange gå ind og ligge midt i ligaen kan Kasi Jesper måske anbefale en klub....

    /Jacob - der savner realisme og hurra råb!

  14. #159
    Django er online nu Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Som man siger i NFL (amerikansk fodbold):
    Offense sells tickets, defence wins championships!

    Så er spørgsmålet selvfølgelig hvad man er til, men jeg må indrømme at Champions league er sjovere end Europa League (dermed ikke sagt at vi kvalificerer os hvergang, men chancen er der da)!

    Set i det lys kan jeg godt leve lidt med at vi ikke scorer 3-4 mål i hver kamp.

  15. #160
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Hurra !

    ›Alle bør lytte til David_T og acceptere fantastiske resultater
    ›når de ser dem. Hvis man hellere vil score mange mål, lade mange
    ›gå ind og ligge midt i ligaen kan Kasi Jesper måske anbefale en
    ›klub....

    I onsdagens løvetime - taler værterne med Ståle, om bla. Kenneth Zohore og sørme om de ikke også kommer ind på Peter Sørensen.

    Atiba: Zohore kan nå alt i verden:http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/...a-alt-i-verden

    -orb.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  16. #161
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Må indrømme, at jeg virkelig har svært ved at se Peter Sørensen som en seriøs kandidat til et trænersæde i FCK.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #162
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,870

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Jeg håber altså stadigvæk på at det bliver Jan Jönsson fra Stabæk. Fremragende træner, der er dygtig til at få det optimale ud af sine spillere. Og så er han samtidig lidt atypisk svensk. Han vil spille flydende kombinationsspil. Og ikke det der Wimbledonbold som Lars Lagerbäck fx introducerede for det svenske folk.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #163
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    52

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    JEg siger bare hvad sagde... hvis det altsaa bliver ham.
    Jeg krydser finger. Han er det oplagte valg efter solbakken. Han har en Filosofi som minder meget om staales og Staale ville anbefale ham.
    Hvad angaar karisma saa synes jeg han har masser af den.
    Derudover ville det vaere fedt med en Dansk traener.
    Saa kan man da forstaa dem... deres kvaliteter er selvfolgelig vigtigere, men stadigvaek.

  21. #164
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Nu siger mange at han har været i "skole" hos Solbakken og gerne vil spille på samme måde, hvilken måde er det?

    Den måde vi spillede på de første par år med Ståle, dvs meget direkte, lange bolde uden kombinationer osv, eller det Ståle har praktiskeret det seneste år som er kombinationsspil langsjorden.

    Der er altså kæmpe forskel på den måde Ståle har grebet taktikken an de første par år i klubben og den måde vi spiller på nu.

    Ville være sindsygt ærgeligt hvis vi skulle tilbage til den samme røvsyge stil, der fik folk til at oprette Ståle Raus grupper mv.

  22. #165
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    111

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Hm, er lidt lunken ved Peter Sørensen. Jeg gik på samme gymnasium
    ›som ham i Silkeborg og syntes han var en arogant skid. Har som
    ›ungdomsspiller spillet mod ham masser af gange, da han spillede i
    ›hans barndomsklub Sejs/Svejbæk lige uden for Silkeborg.

    Han har altid haft en arrogant holdning, fx var han som spiller ligeglad med fans. Det var deres valg, om de var fan af ham eller holdet. Han var spiller på holdet og fans interesserede ham ikke. Jeg ved ikke om han har ændret holdning siden.

    > Han var
    ›egentlig ikke specielt god, men han var allerede dengang stor og
    ›råbte højt og havde en stor udstråling. I 90 start/midt 90'erne
    ›boede jeg i Silkeborg og fulgte SIFs hjemmekampe. Han blev altid
    ›svinet til af tilhængerne og vi kaldte ham for "Peter
    ›pishår" pga hans lyse krøller og lange svenskerhår. Han var
    ›egentlig ikke nogen specielt god fodboldspiller, bare stor og
    ›hovedstødsstærk.

    Han blev ganske rigtigt kaldt Peter Pishår (og senere Peter Pis, da han fjernede alt håret) men det var nu ikke en tilsvining, det var bare en konstatering. Og han var en fantastisk defensiv midtbane. Stor, men ret hurtig, meget bevægelig, rimelig pasningsstærk, autoritær, god til at rydde op og meget målfarlig. Jeg husker en 5-0 kamp som beviser altsammen... Iøvrigt var han også en fremragende midterforsvar, da han senere i karrieren blev flyttet derned.

    >Overvurderet ligesom hans kollega Morten Bruun.

    Jeg giver dig gerne, at Morten Bruun - som Peter Sørensen - ikke havde sin force i det tekniske. Men derudover var han en glimrende løsning på højreback problemet, i mere end et årti.

    Om Sørensen så er den rette træner for FCK, er en helt anden sag. Så kan man i hvert fald ikke beskylde Jer for ikke at tage chancer.

Side 11 af 34 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •