Side 30 af 34 FørsteFørste ... 2027282930313233 ... SidsteSidste
Viser resultater 436 til 450 af 505

Emner: Hvem afløser Ståle Solbakken?

  1. #436
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Hverken et rygte eller en nyhed om en ny træner, men Peter Sørensen, der er blevet nævnt som en mulig kandidat til at overtage roret i Parken, udgiver nu en samtalebog.

    Århus Stiftstidende har i den forbindelse et mindre interview, hvor der blandt andet er disse rosende ord om Ståle:

    Men det var først i sidstnævnte klub, at lyset gik op for ham selv. Da han fik Ståle Solbakken som træner.

    »I Norge er spillerne taktisk skolede på en helt anden måde. Det er bare en del af det at spille fodbold deroppe, at man fortæller spillerne, hvad der ligger bag hver enkelt taktisk overvejelse. Det lærte Ståle Solbakken mig hurtigt, og det har jeg taget med ind i min egen trænergerning. Derfor falder det først og fremmest også tilbage på trænerstaben herhjemme, at den taktiske indsigt er i så ringe forfatning hos spillerne. I Danmark er toptrænerne - med få undtagelser - alt for dårlige til at formidle til spillerne, hvorfor de gerne vil spille på den ene eller den anden måde,« kommer det fra Sørensen, der giver et helt aktuelt eksempel.

    »Det gælder også for en spiller af Daniel Aggers kaliber. Jeg vil vove den påstand, at havde han haft Ståle Solbakken som træner i bare en måned, så havde englænderne ikke scoret, som de gjorde i sidste uges landskamp. Så havde Agger placeret sig på en anden måde. Det er den lille forskel, der gør en stor forskel.«
    Om Peter Sørensen er god nok til at blive cheftræner i FCK, skal jeg ikke gøre mig klog på, men han er absolut det mest interessante trænertalent jeg kan få øje på herhjemme, og jeg glæder mig til at få ham og AGF at se i Superligaen, for at se hvor langt det rækker.
    Sidst redigeret af Mads740 : 15.02.11 kl. 10:58
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar


  2. #437
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    50

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Der var noget med at Ståle var inde over hvem den kommende træner skulle være i FCK? Nogen der kan finde noget om det. Anyway hvis Ståle bestemmer hvem den kommende træner skal være er jeg mere rolig. Håber nu det bliver Wieghorst, selvom hans spillestil ikke just er i forlængelse af den nuværende med fokus på organisation bagfra. Dog har vi fået mange gode kreative spillere og der vil Wieghorst være perfekt.

  3. De følgende 14 brugere er enige:

  4. #438
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    53

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?


  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #439
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Tror jeg er lige tidligt nok.
    Mon ikke bare Solskjær udnytter sit netværk til at få lidt faglig inspiration?

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #440
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    568

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Kunne det blive Ole Gunnar?

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1507173.ece


    Klart blir det SOLskjær.

    Vi må ha os endnu en nordmand med topskinger fistelstemme. dog taler hans manglende temperament imod ham! han virker som en lidt flegmatisk type.
    Imod moderne stemningsdiktatur

  9. #441
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Der var noget med at Ståle var inde over hvem den kommende træner
    ›skulle være i FCK? Nogen der kan finde noget om det. Anyway hvis
    ›Ståle bestemmer hvem den kommende træner skal være er jeg mere
    ›rolig. Håber nu det bliver Wieghorst, selvom hans spillestil ikke
    ›just er i forlængelse af den nuværende med fokus på organisation
    ›bagfra. Dog har vi fået mange gode kreative spillere og der vil
    ›Wieghorst være perfekt.

    Nu har Wieghorst meldt ud at han stopper i FCN til sommer for at søge nye udfordringer.

    http://www.bold.dk/nyt/Wieghorst-sto...FCN-til-sommer

    Jeg ville ikke blive så skuffet, hvis de nye udfordringer skulle findes i FCK.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #442
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Jeg ville ikke blive så skuffet, hvis de nye udfordringer skulle findes i FCK.

    Så må du nok blive lidt skuffet, for han skal være U21-landstræner.

    Det er jeg personligt meget lidt skuffet over :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  12. #443
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ››Jeg ville ikke blive så skuffet, hvis de nye udfordringer
    ›skulle findes i FCK.

    U21-landstræner.

    ›Det er jeg personligt meget lidt skuffet over :-)

    ›/Simon

    Absolut bedste nyhed fodboldmæssigt siden transfervinduet lukkede. Tror dog heller ikke, at Wieghorst har været inde i overvejelserne. Han har slet ikke den fodboldforståelse, som FCK bygger på og imho ligger Wieghorst potentiale klart mere i at bygge noget op end at vedholde og fintune et allerede stjernegodt spillende mandskab. Derfor er U21-gerningen da også lige det rette for ham, og han skal have held og lykke med at få udtaget Zohore hurtigst muligt :)

    Herhjemme kan jeg kun se, at Peter Sørensen er aktuel. Ham kunne det til gengæld også sagtens blive. Det ville passe rigtig godt ind i Ståle-føljetonen. Det ville i al fald være vanvid at finde en træner med et meget andet fodboldsyn end det, der har fået os 19 point foran alle konkurrenterne på en halvsæson.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  13. #444
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Herhjemme kan jeg kun se, at Peter Sørensen er aktuel. Ham kunne
    ›det til gengæld også sagtens blive. Det ville passe rigtig godt
    ›ind i Ståle-føljetonen. Det ville i al fald være vanvid at finde
    ›en træner med et meget andet fodboldsyn end det, der har fået os
    ›19 point foran alle konkurrenterne på en halvsæson.

    Det bliver næppe Peter Sørensen:

    http://onside.dk/nyheder/1-divisione...peter-sorensen

    Jeg er egentlig ikke skuffet. Jeg vil hellere have en Peter Sørensen, der har bevist sit værd i AGF, før han kommer til FCK. Spændende at se, hvem der bliver ny træner.

  14. #445
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    157

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Ville Ole Gunnar Solkskær kunne være en kandidat.? Tænker mht til om han har tage de uddannelser/kurser der skal til?
    Dave Mustaine: I was sent here by God

    Kirk Hammett: I didnt send that guy

  15. #446
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Det bliver næppe Peter Sørensen:

    http://onside.dk/nyheder/1-divisione... ›ter-sorensen

    ›Jeg er egentlig ikke skuffet. Jeg vil hellere have en Peter
    ›Sørensen, der har bevist sit værd i AGF, før han kommer til FCK.
    ›Spændende at se, hvem der bliver ny træner.

    Som jeg læser det, siger han vel bare at han ikke har tænkt sig at misligeholde sin kontrakt. Hvis nu AGF har tænkt sig at "sælge" ham for 10-15mio. er han vel stadig interesseret i jobbet.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  16. #447
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Som jeg læser det, siger han vel bare at han ikke har tænkt sig
    ›at misligeholde sin kontrakt. Hvis nu AGF har tænkt sig at
    ›"sælge" ham for 10-15mio. er han vel stadig
    ›interesseret i jobbet.
    Sådan læser jeg det ikke helt, men alligevel giver jeg dig ret i, at han trods alt ikke for alvor afviser muligheden for, at overtage jobbet herinde.

    Jeg læser det, som om han er meget glad for at være i Århus, at han gerne vil blive der, hvis der ikke sker noget uforudset, men at han samtidig holder døren åben for nærmest alt andet.

    Han siger jo faktisk direkte, at tingene kan ændre sig.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  17. #448
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Men lad os nu se om han ikke bare er en blandt kandidater. Mon
    ›ikke Troels Bech stadig lurer..

    Med fare for at have misforstået at I kan være A: Hvorfor skulle Troels Bech nogensinde have luret? :-)

    Jeg undrer mig meget over at han i fankredse bliver nævnt så hyppigt, da jeg virkelig ikke kan se hvad der skulle bringe ham i betragtning. Hans karriere er fattig på egentlige triumfer, men rummer til gengæld en masse mindre op- og nedture og ikke mindst et par fyresedler, hvor hans manglende samarbejdsevner skulle have været en væsentlig del af begrundelserne.

    Jeg er med på at han er ung, dansk, pæn og ikke mindst meget velformuleret og humoristisk, men det kvalificerer ham vel næppe som FCK-træneremne? Tværtimod tror jeg hans noget reserverede og meget akademiske facon er direkte diskvalificerende ift. det med at passe ind i den københavnske kultur, som CV har fremhævet flere gange. Lighedspunkterne mellem Ståle og Troels Bech som typer er meget få, vil jeg mene. Prøv fx at sammenligne med en langt mere ydmyg og "på med vanten"-agtig type som Peter Sørensen.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  18. #449
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,538

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Jeg har også svært ved at se Troels Bech i FCK. Han har jo intet vundet som træner. Ønsker man en mand med karisma er han da et godt bud, men jeg ser hellere en dygtig træner som leverer gode resultater og den profil tror jeg umibbelbart nillson passer fint på. Så thumbs op til nillson herfra.

  19. #450
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Jeg undrer mig meget over at han i fankredse bliver nævnt så
    ›hyppigt, da jeg virkelig ikke kan se hvad der skulle bringe ham i
    ›betragtning.

    Vel nogenlunde de samme ting som fik ham i betragtning til den anden store CL klub i Skandinavien, Rosenborg (http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup...27/172607.htm), hvor han var tæt på at tage jobbet, men hvor det i stedet blev en anden som ville passe til København, nemlig Jan Jönsson som snuppede RBK.

    Derudover har han en stor stjene hos bl.a. NCH (som vel ikke er en fjern person at tage med på råd), og var jo måske inde i billedet som Backes afløser (http://www.fyens.dk/article/93048:Sp...for-stort-i-OB)
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •