Side 31 af 34 FørsteFørste ... 2128293031323334 SidsteSidste
Viser resultater 451 til 465 af 505

Emner: Hvem afløser Ståle Solbakken?

  1. #451
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Vel nogenlunde de samme ting som fik ham i betragtning til den
    ›anden store CL klub i Skandinavien, Rosenborg, hvor
    ›han var tæt på at tage jobbet, men hvor det i stedet blev en
    ›anden som ville passe til København, nemlig Jan Jönsson som
    ›snuppede RBK.

    Det ændrer vel ikke rigtig på at han som type ligger meget langt fra både Ståle Solbakken og det man fornemmer er CV's ønsker?

    ›Derudover har han en stor stjene hos bl.a. NCH

    Det var jeg ikke klar over. Det kan selvfølgelig have stor betydning. Hvor har det fremgået (hvis det ikke bare er hearsay)?

    Jeg tvivler i øvrig noget på at Troels Bech var i seriøs betragtning som Backes afløser. Ud fra hvad jeg har hørt flere steder var Ståle hele tiden Flemming Østergaards ønsketræner, men det kan jeg dog ikke rigtig underbygge :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #452
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Det ændrer vel ikke rigtig på at han som type ligger meget langt
    ›fra både Ståle Solbakken og det man fornemmer er CV's ønsker?

    Det kommer naturligvis an på hvad man fornemmer CV ønsker. Mit oprindelige postulat var bare sådan set at min fornemmelse var man ønskede noget i retning af Ståle, også som person. På det plan finder du nok ikke meget større modsætninger end Ståle og Rolle overhovedet. Der er Rolle mere en Hasse Backe type.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #453
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Den frække ville være René Meulensteen. Har tidligere været i
    ›Brøndby, hvor han dog ikke fik mulighed for at lave den
    ›nødvendige udrensning, hvilket de lider under i dag (desværre, da
    ›jeg gerne havde set at vi fik lidt mere modstand i suppen). Nu er
    ›han tilbage i Manchester United som first team coach. Synes
    ›bestemt han kunne være interessant. Specielt i lyset af at vores
    ›og deres spillestil, godt kunne minde om hinanden.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Meulensteen

    Du må have drukket af natpotten mand.

    Det kan godt være at Meulensteen havde ret da han mente der skulle renses ud i BIF, men det skulle man altså heller ikke være raket-forsker for at kunne sige, men skulle blot være 'alle andre end familien bjerregaard'

    Han magtede i sin korte tid i Danmark og vise hvor usympatisk han i bund og grund er og hvor meget han undervuderede den danske liga.

    Han regnede ligesom med at man kunne hente spillere som varmede bænk i dårlige klubber i england og at de kunne blive profiler i superligaen.

    Thomas Tuchel, José Mari Bakero og Domingos José Paciência Oliveira er friske bud, første mand er dog totalt urealistisk, Bakero har da vist at han er frisk på lidt eventyr når han tager til Poznan men jeg tror ikke at FCK er med på ideen om eventyr i helt samme grad. Oliveira tror jeg heller ikke helt på selvom jeg ikke rigtig har noget argument imod ud over at jeg ikke tror på det.

    Men det var da nogen meget sjove bud

    Min personlige favorit er Allan Kuhn, jeg synes han er en god træner og selvom han er en bonderøv nogengange så synes jeg også han ind i mellem viser format, ofte i jakkesæt ofte skarp i pressen og synes han har vist at han godt kan være cheftræner.

    Det giver også et lille plus hos mig at der mildest talt var MANGE snakkerier om at det var Kuhns fortjeneste den gang at AaB spillede deres bedste bold i Hamren tiden plus at Kuhn skulle være en god teknisk træner og god til manskabspleje.

    For god ordens skyld: http://en.wikipedia.org/wiki/Allan_Kuhn
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #454
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Min personlige favorit er Allan Kuhn, jeg synes han er en god
    ›træner og selvom han er en bonderøv nogengange så synes jeg også
    ›han ind i mellem viser format, ofte i jakkesæt ofte skarp i
    ›pressen og synes han har vist at han godt kan være cheftræner.

    ›Det giver også et lille plus hos mig at der mildest talt var
    ›MANGE snakkerier om at det var Kuhns fortjeneste den gang at AaB
    ›spillede deres bedste bold i Hamren tiden plus at Kuhn skulle
    ›være en god teknisk træner og god til manskabspleje.

    ›For god ordens skyld: http://en.wikipedia.org/wiki/Allan_Kuhn

    Hvis Kuhn bliver træner, så vil jeg seriøst overveje at lægge mit livslange forhold til B1903/FCK på hylden, endda på trods af at manden har spillet i B1903.

    Jeg kan ikke fordrage manden, og det format du snakker om, har jeg godt nok meget svært ved at finde. Jeg finder ham direkte utiltalende og altid bedrevidende i 9 af 10 interviews han laver. Jeg har faktisk svært ved at finde en dansk træner der viser mindre format end Kuhn.

    Men selv hvis jeg lægger mit personlige had til manden i baggrunden, så står manden for det mest defensive fodbold set i DK i mange mange år. Og det gælder både hans tid i AAB og FCM. Vil man virkelig havde sådan en stil til KBH? Hans spilkoncept er jo ikke i nærheden af vores, og dermed finder jeg ham som total urealistisk.

    Mht hans tid i AAB, så synes jeg nu ikke der har været snak om, at Hamrens gode periode var Kuhns skyld. Tværtimod har talen altid lydt på, at Kuhns gode periode var Poul Erik Andreasens skyld.

    Puha, tanken om Kuhn i FCK sætter mit blod i kog. Men når alt kommer til alt, så stoler jeg på CV og ser frem til nyheder. Og uden at jeg kender manden som træner, så lyder modellen med Ståle til nytår og Roland Nilsson derefter som en fornuftig model. Også ifølge diverse "eksperter".

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #455
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Der kan man alligevel tale om at være uenige k@sper.

    Hvis man ser bort fra dit personlige had til manden og i stedet kigger lidt på spillestil som du kommer ind på i 1 af 5 af dine strofer.

    Ståle var/er heller ikke verdens verdens mest offensive træner og det var Hasse Backe heller ikke, ej heller Roy som byggede konceptet op.

    Netop konceptet med at man i hvert fald skal kunne lukke af defensivt og derefter angribe er jo netop det som både Ståle og Kuhn står for.

    Det sidste år med Ståle har været helt fantastisk, han har udviklet sit game-set-up og holdet har udviklet sig, jeg tror at Kuhn kan gøre det samme med de arbejdsvilkår man får i PARKEN..

    Men så er vi da i det mindste enige om at være uenige.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #456
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    @Toeffe.

    Der er to væsentlige forskelle på Kuhn og Backe/Ståle:

    1) Kuhns spillekoncept (hvis han overhovedet har noget) er jo ikke 4-4-2, som vi har brugt i hvertfald siden Hogdson i 2000-2001.

    2) Trods Backes/Ståles "defensive" stil (hvilket jeg forøvrigt ikke mener, at stilen kan karakteriseres som) så har begge de herrer altid villet være boldbesiddende. Det har ikke været Kuhns stil. Det er muligt at det er planen på sigt, men indtil nu har hans stil i langt de fleste kampe for både AAB og FCM været at leve på kontra.

    Derfor mener jeg også, at set i lyset af FCKs fokus på kontinuitet, så kan Kuhn ikke bestride posten.

    Hvad der taler for Kuhn, er hans lidt "Mourinho'ske" stil med en lettere arrogant holdning ud af til og med altid at støtte sine spillere og tage presset fra medierne.
    Man må også rose ham for at have fået nogle unge spillere med ind på holdet. Samtidig er det dog bekymrende, hvad han har fået ud af spillere som Jonas Borring, Ilsø, Thygessen og Danny Olsen.
    Sidst redigeret af k@sper : 11.03.11 kl. 13:39

  12. #457
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    For lige at opdatere, så har den tidligere AIK-træner været til jobinterview, men han udtaler selv, at han ikke kommer til at være træner i F.C. København fra næste sæson:

    http://www.bold.dk/nyt/Avis-Stahre-i...et-til-FCK-job

    Og Mackan er tilsyneladende i spil til jobbet som assistent, men han afviser selv, at han har været i kontakt med CV og klubben.

    http://spn.dk/fodbold/superliga/fck/article2365970.ece
    Mvh.
    Dane

  13. #458
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    55

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    jeg håber hverfald ikke det bliver en som http://www.fodbold.nu/index.php/newsT/show/id=18011


    han har da gjordt det ok,men ,så alligevel , + at der lidt forskel på 1 div og gruppespil i cl..

    tja kuhn gjorde det jo kanon med aab , og fcm slog os ,men det var sq også en sløj indsats.

    en blandet tanke er lidt : vi har så store ambitioner ifgl klubben, og alligevel
    vil vi ikke ofre det trods regnskabet om cl.. det var ren presseguf... ikke andet. KAST dog nogle penge efter en dygtig træner med 1 cv der dog ikke er 30 klubber...

    og skal vi have en uerfaren igen som ståle nærmest var (hvilket dog var kanon set (ham og dame,claudi,vingaard) har jeg ikke været imponeret over cv som sp.dog ikke sige dårlig men med omtanke til de penge vi har kunne bruge.

    men mine valg ville lyde:

    Lidenroth,tobias(gratis?) , hans far har en del erfaring og linderoth har mentaliteten , han har vel lært lidt også?.. (og allback ville være genial assistent)


    kuhn, allan(fmc) nævnt før i indslaget, men har dog lidt erfaring, og kan godt lide hvad han vil med hans spillestil selv om det ikke er 442 favorit..assi, ingen ide ,medmindre overnævnte?

  14. #459
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›For lige at opdatere, så har den tidligere AIK-træner været til
    ›jobinterview, men han udtaler selv, at han ikke kommer til
    ›at være træner i F.C. København fra næste sæson:

    http://www.bold.dk/nyt/Avis-Stahre-interviewet-til-F
    ›CK-job


    Interessant at man ihvertfald har set på Stahre. Hvor Roland Nilsson, fyret i Coventry og uden større succes i de 2 første sæsoner i Malmö (og en særdeles upopulær herre hos fansne i samme periode), er en mand i midten af hans trænergerning, så er Stahre mere en upcoming man som Ståle. Han er 35 og havde succes i Stockholm hos AIK. Personlighedsmæssigt er også han en stor modsætning til Roland.

    Der er et interview med Stahre her:
    http://www.svd.se/sportspel/nyheter/...re_2534453.svd

    Og her:
    http://www.svenskafans.com/fotboll/268094.aspx

    Og her åbner han op for dansk fodbold:
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...il-superligaen

    Stahre er måske ikke den største favorit i København pt, men som skandinavisk 4-4-2 træner med et mesterskab i baglommen skal han ikke afskrives hverken nu eller måske mere realistisk længere fremme.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  15. #460
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Der skrives om "store navne", men ingen konkrete nævnes ud over Lagerbäck, som det ikke bliver....

    http://www.sporten.dk/superligaen/st...faar-nej-i-fck


    FCK kan åbenbart hente Mackan uden de store forhindringer

    http://www.fotbolldirekt.com/svenskt...-också-aktuell
    Sidst redigeret af Elisabeth : 12.03.11 kl. 09:13
    "Hvis Brøndby holder op med at lyve om FCK, så skal vi nok lade være med at fortælle sandheden om Brøndby!"
    Elisabeth's Avatar

  16. #461
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Jeg skal kun være glad, hvis Lagerbäck er ude af opløbet.
    Har altid fundet ham dødsyg, både hvad angår spillestil og personlig fremtræden.
    Roland Nilsson kender jeg intet til, så ham kan jeg sgu ikke vurderer.

    Undre mig dog over, at der konstant skal bringes svenske trænere i spil.
    Er de virkelig så meget bedre end de danske?

  17. #462
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Undre mig dog over, at der konstant skal bringes svenske trænere i spil.
    ›Er de virkelig så meget bedre end de danske?

    Godt spørgsmål.

    Men jeg kan dog konstatere, at der ikke findes en eneste dansk træner som jeg ser som værende en god afløser for Ståle.


  18. #463
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Mediespekulationer skal naturligvis tages med et gram salt, men som udenforstående har jeg mere end svært ved at gennemskue, hvorfor diverse relativt ukendte svenskere bringes i spil. Personligt ville jeg være meget mere tryg ved en træner, der har etableret sig i dansk fodbold, end en svensker, der har vundet Allsvenskan et enkelt år. Der er ingen stabilitet i svensk fodbold, og derfor kan det vel knap nok kaldes en bedrift tage guld i Sverige.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  20. #464
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Jeg er meget enig med dig cypamerc. Men hvilken etableret dansk træner skulle være aktuel?

    Af de rutinerede er der Ove Pedersen, Troels Bech, Lars Olsen, Ove Christensen, og der er vel ingen aktuelle der. Kun Bech kan diskuteres, men han har aldrig vist at han kan præstere med et hold over længere tid, og han har en historie med fyringer i flere klubber.

    Af de nyere navne er der Wieghorst, Kuhn, Peter Sørensen...? Her står Wieghorst og Kuhn for markant anden fodboldfilosofi end FCK. Peter Sørensen synes jeg er meget spændende, da han i hvertfald ud af til minder utrolig meget om Ståle (de har endda samme frisør). Han mangler dog nok noget erfaring.

    Det er muligt, at jeg har glemt nogen, men er der nu ikke kun Morten Olsen, Laudrup, Faxe tilbage? Og ingen af disse bliver det.

    Derfor er det vel ikke så underligt at klubben leder i udlandet. Og det kunne tyde på, at vi leder efter nogen upcoming trænere, hvoraf de to nævnte svenskere er i blandt.

    Men man kan jo håbe, at klubben hiver en kanin op af hatten i form af et (i dansk sammenhæng) stort internationalt trænernavn.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #465
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Af de rutinerede er der Ove Pedersen, Troels Bech, Lars Olsen,
    ›Ove Christensen, og der er vel ingen aktuelle der. Kun Bech kan
    ›diskuteres, men han har aldrig vist at han kan præstere med et
    ›hold over længere tid, og han har en historie med fyringer i
    ›flere klubber.

    Jeg vil påstå, at Troels Bech har præsteret ganske fint med de trupper, han har haft tid rådighed. Jeg tror, at han har lidt en smule under at være i klubber vis selvforståelse ikke harmonerer helt med den virkelighed, de befinder sig i. Et gennemgående træk for hans forskellige hold de senere år er også, at når de har toppræsteret, så har de virkelig spillet godt, hvilket jo også er med til at skrue forventningerne op. Når det går den anden vej, og spillerne ikke længere overpræsterer, så står træneren per automatik for skud. Samtidig skal man ikke glemme, at han er en forholdsvis ung træner, og han har givetvis udviklet sig.

    Det, der taler mest imod Troels Bech, er, snakken om, at han slider på sine omgivelser. Og selvom at jeg personlig finder ham ganske underholdende, så kan jeg godt se, at han nok ikke passer ind i alle klubber.

    Jeg ser ikke Troels Bech, som det optimale valg, men jeg vil til enhver tid foretrække ham fremfor diverse svenskere.

    ›Af de nyere navne er der Wieghorst, Kuhn, Peter Sørensen...? Her
    ›står Wieghorst og Kuhn for markant anden fodboldfilosofi end FCK.
    ›Peter Sørensen synes jeg er meget spændende, da han i hvertfald
    ›ud af til minder utrolig meget om Ståle (de har endda samme
    ›frisør). Han mangler dog nok noget erfaring.

    Peter Sørensen er mit bud på Ståles afløser. Erfaring har han ganske vist ikke meget af, men det havde Ståle jo heller ikke. Og det har de to svenske trænere i øvrigt heller ikke.

    Kuhn er jeg ikke begejstret for, men hans resultater kan man ikke tage fra ham. Jeg tror, at han er en rigtig dygtig træner, og for så vidt angår hans fodboldfilosofi, så lægger jeg ikke meget i det. Ståle anno 2011 er milevidt fra Ståle anno 2006.

    ›Det er muligt, at jeg har glemt nogen, men er der nu ikke kun
    ›Morten Olsen, Laudrup, Faxe tilbage?

    Vi har jo købt en del spillere i SønderjyskE, så CV må jo have respekt for det arbejde, der udføres derovre. Michael Hemmingsen kunne være en outsider. Han virker kompetent og har ca. lige så lidt udstråling som en gennemsnitlig svensk træner.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •