Side 6 af 34 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 505

Emner: Hvem afløser Ståle Solbakken?

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    58

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Ville det være fuldstændig utænkeligt at det bliv Allan Kuhn, virker sympatisk, urettede nærmest mirakler med ÅB, og ligner på mig et af de største talenter i DK pt.
    Kommende Prins af Sverige

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    724

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Ja ja, så blev der da skilt et par emner fra:

    http://www.sporten.dk/fodbold/sas-li...ig-4-3-3-i-fck
    I de blindes rige er den enøjede konge.

  3. #78
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Ja ja, så blev der da skilt et par emner fra:

    http://www.sporten.dk/fodbold/sas-li...›g-4-3-3-i-fck

    Ovenstående er vel næppe nogen overraskelse, da DØ og CV hele tiden har pointeret, der skal bygges videre på det arbejde og dermed system, som er langt i de seneste år. Altså 4 4 2. Så væk med MO, ML, Keld B, Morten W med flere.

    Dernæst er PSE mildt sagt konservativ i deres valg. Det vil sige, det skal være en person, som formentlig har trænet i Skandinavien eller på anden vis kender til skandinavisk kultur - og formentlig også sprog. Dermed ryger diverse udenlandske spekulationer.

    Kigges der en smule tilbage på RH og HB, kunne pilen pege i retning af Lars Lagerbäck .. temmelig kraftigt endda. Om det så er godt eller skidt, må andre vurdere, men stilen og tråden vil i al fald blive fastholdt.

    Claus

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    48

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Ville det være fuldstændig utænkeligt at det bliv Allan Kuhn,
    ›virker sympatisk, urettede nærmest mirakler med ÅB, og ligner på
    ›mig et af de største talenter i DK pt.

    Næsten fuldstændig utænkeligt. Han stod kun i spidsen for Aab i en yderst kort periode og er lige begyndt i FCM og mangler nok en 5-10 år med gode resultater før han kunne komme i betragtning i FCK. Den eneste grund til at man tog Ståle i sin tid var at han havde en historie i FCK og nogle fremragende resultater over en længere periode i Ham Kam. De eneste danskere FCK burde overveje er Laudrup og Morten O. Kan ikke se andre oplagte. Jeg ville selv gerne se Erik R. i klubben, men han ligger alt for langt for det kedelige koncept man holder fast i (Det gør de 2 andre også, men de er så store navne at jeg bilder mig selv ind at selv Don Ø. ville se stort på det). Håber finanskrisen vender så vi kan købe spillere af en kaliber der kan gøre et kedeligt koncept seværdigt at se på. Tilskuermæssigt har vi toppet med den slags fodbold vi spiller, men en mere offensiv og kreativ af slagsen ville kunne løfte niveauet...... tror jeg.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Meeen specielt realistisk tror jeg desværre ikke det er (:o()
    ›Han er "out of our league" både økonomisk og
    ›sportsligt..... Suk...

    Det skal også lige siges, at det er sagt med en god del sarkasme - mest da jeg helt enkelt ikke kan genkende Arsenals angrebsspil i vores på nogen som helst måde, også set i et dansk perspektiv. Gennemarbejdede kombinationer, dybt komplicerede løb, og ikke mindst centrale midtbanespillere der har enorme offensive ressourcer... det er uigenkendeligt. Også selv om det skulle komme med et italiensk forsvar (hvilket Spalletti alligevel aldrig havde i Roma - formentlig det der i sidste ende kostede ham jobbet, de kan helt enkelt ikke forsvare).

    Næ, det var nu mest for igen at beundre hvilket nonsens den udtalelse i sin tid var. Arsenal - for sæven, selv med den fine periode vi havde en måneds tid sidste efterår og med andre gode angrebsoplevelser, så har kampe hvor vi kunne sammenligne os med den slags spil udgjort måske 10% af det samlede antal. Og så er det ikke en filosofi, men bare en vellykket dag på jobbet.

    mvh,
    -smølle

    der i øvrigt mener at Milan retter det glade øje mod Spalletti nu, så det er ikke ligefrem et emne for os ;-)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Efter at have fået prøvet sig af i Rapid Wien, Partizan Beograd, som ungarsk landstræner, Red Bull Salzburg og senest Maccabi Netanya - så tror jeg denne herlige kaptajn er klar til FCK.


  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Vi vil have Sepp piontec :-)
    Forza FCK
    Bazooka

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    13

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Hvad laver Peter Nielsen for tiden..!? Kunne han ikke være et spændene emne. hvis han har (kan nå at få) de krævede licenser..!?

    man kan jo komme 1000 forskellige navne..

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    147

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Jan Jönsson fra Stabæk må være en oplagt kandidat. Skandinav med hang til 4-4-2, og så han har tilmed vist lidt af sin taktiske kunnen mod netop FCK - den ligger lige til højrebenet.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Ovenstående er vel næppe nogen overraskelse, da DØ og CV hele
    tiden har pointeret, der skal bygges videre på det arbejde og
    dermed system, som er langt i de seneste år. Altså 4 4 2. Så væk
    med MO, ML, Keld B, Morten W med flere.

    Dernæst er PSE mildt sagt konservativ i deres valg. Det vil sige,
    det skal være en person, som formentlig har trænet i Skandinavien
    eller på anden vis kender til skandinavisk kultur - og formentlig
    også sprog. Dermed ryger diverse udenlandske spekulationer.
    Tror det bliver en lille, ældre mand med briller og gummistøvler der bliver præsenteret som ny træner. Han passer jo perfekt til ledelsens profil på en ny træner og er tillige Ståles forbillede. Og så kan FCK lege bytte-bytte købmand med det norske fodboldforbund. Den ligger lige til højrebenet og jeg glæder mig allerede til at se Arsenal-style drømmefodbold i parken

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,464

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ›Ja ja, så blev der da skilt et par emner fra:

    http://www.sporten.dk/fodbold/sas-li...›g-4-3-3-i-fck


    Som Claus CR#2 også er inde på, så er det jo ikke voldsomt overraskende. Men det irriterer mig den måde CV svarer journalisten på. Godt nok er artiklen lavet med en meget dansk vinkel - forstået på den måde, at den egentlig tager udgangspunkt i om Morten Olsen eller M. Laudrup kunne blive ny FCK-træner (as if) - men når man tager med i overvejelserne, at én af de - meget få - oplagte skandinaviske emner til tjansen, Trond Sollied, er 4-3-3-mand, så er spørgsmålet jo helt reelt.

    I øvrigt er det ærgerligt med Sollied, han skulle eftersigende være en fin træner. Nu tror jeg på Magnus Haglund.
    Mvh,
    Wilkens
    Wilkens's Avatar

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Af realistiske emner der passer på profilen tror jeg umiddelbart på Stuart Baxter, men håber på Jan Jönsson.

    Baxter er træner for Finland til og med EM 2012, men hvis det går som det plejer, har Finland udspillet sin rolle i sommeren inden slutrunden, hvilket vil sige når Ståles kontrakt udløber.

    Stilen og meritterne falder nok i ledelsens smag: Udpræget 4-4-2 mand, der vandt mesterskabet med AIK og fik dem i Champions League omkring årtusindeskiftet. Herefter var han træner for Englands U/19 landshold i to år inden han blev landstræner for Zuma og Sydafrika. Efter et kort aber dabei i Kobe blev han træner i Helsingborg og fik dem videre fra UEFA Cup gruppespillet. Alt i alt et CV der sikkert passer CV og de andre beslutningstagere.

    Jan Jönsson har jeg ikke det store kendskab til, men kunne da følge lidt med på sidelinjen vedrørende deres meget roste spil i mesterskabssæsonen, en tilgang til fodbold vi alle fik demonstreret i efterårets CL kval. Hans evner skaffede da også Stabæk medalje i denne sæson - En meget spændende type med noget der ligner et langtidsholdbart, offensivt koncept, der har fået Stabæk til kontinuerligt at forbedre sig og holde sig til i toppen af Tippeligaen. Oprykningssæsonen gav en 5. plads. Året efter bød på en sølvmedalje, forrige sæson et mesterskab og den netop overståede gav som nævnt bronze. Med mindre den omtalte bronzemedalje er begyndelsen på en resultatmæssig rutschetur, kunne han ligne en rigtig interessant træner at tilknytte. Efter hvad jeg kan google mig til udløber hans kontrakt med Stabæk med udgangen af 2010, altså ½ år før Ståle smutter...
    Hejsa
    Elver's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    Det er på alle måder ærgerligt, at vi har en så stokkonservativ ledelse, der insisterer på stort set kun at kigge i Skandinavien efter emner til spillertruppen og trænerstaben. Hvis økonomien var lidt mere, som den har været de seneste år, hvor der er blevet kastet store summer efter middelmådige spillere (N'Doye...), tror jeg faktisk man kunne tiltrække en træner, der igen kunne lokke nogle spillere til af en anden kaliber, end vi efterhånden er vant til at blive præsenteret for.

    Nu har jeg ikke indgående kendskab til økonomien i græske Aris Thessaloniki, men de har netop hyret argentineren Hector Cuper, der tidligere har stået i spidsen for bl.a. Mallorca, Valencia, Inter, Parma og Georgien. Aris er nummer 112 i Europa og er vel en klub, vi burde kunne måle os med.

    FC København har haft succes de sidste ti år med at skabe et meget fejlsikkert fundament, der har sikret stabil fremgang på mange fronter, men spørgsmålet er, om ikke det er tid til at satse i en lidt anden retning. Jeg ser mange tegn på, at det "sikre" simpelthen ikke er interessant nok for marginaltilskuerne, som man er ved at miste grebet i, og måske heller ikke stærkt nok i forhold til konkurrenterne i ligaen, som tør gå ud over det skandinaviske marked, hvor OB har haft held med at opbygge et slagkraftigt mandskab for færre midler, end CV & co. har haft at jonglere med.

    Men... det ender jo nok med Lagerbäck eller lignende.
    HIC SUNT LEONES

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?

    ... og er det bare HELT tilfældigt at Arek Onyszko lige nu melder ud at han vil til at være træner? Jeg spørger bare ;p
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #90
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    6

    Re: Hvem afløser Ståle Solbakken?


Side 6 af 34 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •