Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Allerød FK - KB/FCK2

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Allerød FK - KB/FCK2

    Sæsonens med hysterisk spænding imødesete kamp mod Allerød FK var endelig en realitet i dag, da turen gik gennem efterårsklimahelvedet nordpå mod sovebyen Allerød med det legendariske Skovvang Stadion, hvor undertegnede trådte sine barnefodboldstøvler (og for den sags skyld pigsko) inden en forfærdelig knæskade tvang mig ind i at pege fingre ad andres præstationer på grønsværen. Nu sidder der måske nogen og tænker, at Allerød aldrig har været repræsenteret i divisionerne tidligere, men det er en infam og ondsindet løgn, thi byen for en del år siden (men i min levetid) var i laveste division (jeg mener, at det hed 3. division, og det var mange penge dengang) under navnet Lillerød Idrætsforening – klubben der blandt andre (well, han er vist den eneste, selv om der vist også er noget med brødrene Løvenkrands) fostrede den store danske udlandsprofessionelle, Henrik Nielsen, der på et tidspunkt var topscorer, eller i hvert fald tæt på at blive det, i Grækenland for AEK Athen.

    I de senere år har Allerød FK været trænet af noget mere kendte navne, da tidligere FCK’er og ældste debutant, Per Poulsen, stod i spidsen for nogle år siden. Siden da har Bjarne Jensen (klubrekord i antal spillede kampe for BIF) og senest Brian Chrøis (ligeledes en fortid som indsat i BIF) haft trænerhvervet, men klubben valgte i efteråret at melde ud, at man ikke ønskede at fortsætte med ham efter vinterpausen, og i oktober valgte man så helt at opsige samarbejdet. Nuværende træner er derfor ….. TADAAA …. Iørn Uldbjerg, der dog blot skal varetage tjansen indtil den nye træner overtager efter nytår.

    Allerød FK er kommet pænt sløjt fra start og indtager en sidsteplads med alt andet end imponerende 7 point grundet 2 sejre (blandt andet over skrækkelige B93), 1 uafgjort og 10 nederlag, hvoraf de 6 var etmålsnederlag. Her på det sidste er klubben dog blevet bedre til at tabe med større cifre, så øvelse gør mester, må man sige. Klubbens kampe spilles som ovenfor anført på Skovvang Stadion, der oftest rummer færre tilskuere end antallet af dispensationer der spilles på. Banen er for smal, for kort, udskiftningsbænkene er på hver sin side af banen (det er så i mellemtiden blevet rettet) og der er forskellige indgangsmuligheder til stadion, som ikke er med tælleapparater, for blot at nævne dem, jeg umiddelbart kan huske. Selve stadion bragte hos undertegnede minder om de gode gamle dage, hvor mit hold som nanopuslinge blandt andet tabte 0-20 til Oppe Sundby (efter 20 på hinanden følgende udeblevne offsidekendelser), og så den gang, hvor jeg var meget tæt på at score, men desværre blev trænerens søn under mystiske omstændigheder udvalgt til at sparke vores tildelte straffespark, og to hoveder lavere end undertegnede som han var, formåede han end ikke at få bolden helt ind til stregen. Heldigvis overværede min far den kamp, så det var skam bare pragtfuldt.

    Således genopfriskende barndomstraumer i læssevis indtog jeg min plads på en af de tilhørende bænke i aflåst sideleje med munden fuld af tommelfingre just i tide til at notere mig, at Brian Riemer til dagens kamp havde udvalgt følgende ungersvende og klædt dem på i sorte trøjer:

    Frederik Vang Larsen
    Danni Jensen – Nicklas Kristensen – Magnus Sonne – Sebastian Nielsen
    Milan Johannsen - Sean Christoffersen - Saban Özdogan(anf.) – Andreas Moos
    Per Weihrauch – Marc Dal Hende

    Bænken: Najim Karami, Sebastian Kaalund og Lamin Kamara (ifølge stadionspeakeren, men Mohammed Lamin ifølge KB’s hjemmeside).

    Udskiftninger: 70’ ud Milan – ind Lamin (så Scrabble-summen forblev uændret), 74’ ud Sebastian Nielsen – ind Sebastian Kaalund

    Nå, det var så en masse sludder ovenfor, og det skal jeg skam gerne beklage, men jeg var på forhånd ikke sikker på, at der var det store at berette om selve kampen, så vi kan jo kalde det opvarmning til min kommende erindringsbog ”Fucking Allerød-fødning”, hvor alle minoriteter og folk jeg har mødt hænges ud i et virvar af barnagtige bandeord og ureflekterede tanker krydret med en næsegrus beundring for denne planets største savlende idioter, men nu er jeg vist på vej ud af en tangent igen, så tilbage til kampen, som trods alle dispensationer blev fløjtet i gang.

    Helt som forventet var der ikke det store at berette om selve kampen, som blev spillet på et underlag, der knap var værdigt til en havegræsplæne. Derudover var det den efterhånden sædvanlige uinspirerede gang fodbold som mod de øvrige klubber i rækkens nedre regioner, og til dagens kamp var bænken så fyldt op med spillere fra 3.-holdet, og endnu engang var træneren ikke til stede, hvorfor assistent Peter Piil måtte lede slagets gang fra linjen. Hjemmeholdet spillede okay uden at være prangende og kom frem til en del muligheder, og et par gange måtte målmand Vang på arbejde for at undgå at indkassere en scoring, og mod slutningen af halvlegen måtte stolpen også på arbejde, og det gjorde den upåklageligt. Allerød blev nærmest fjernstyret af træner Ulle, der ikke just kan karakteriseres som den stille type. Han råbte og skreg kampen igennem om præcis hvad spillerne skulle gøre, og det var da i grunden mægtig pænt af ham. Desværre for dem hørte de det tilsyneladende ikke, da han dekreterede ”Ja, så skal vi lige score et mål”, og det er da bare brandærgerligt sådan noget.

    KB havde ikke tilløb til det store i 1. halvleg, men det blev da til lidt puffen rundt med en af modstanderne med tilhørende dumme kommentarer fra hjemmepublikummet, der var mødt op i enorme mængder, nærmere udregnet til 149.

    2. halvleg startede som 1. halvleg sluttede med Allerød i den offensive rolle, men som i resten af kampen blev der afsluttet som var de stærkt berusede og iført rulleskøjter, og de kan ikke beskyldes for at være lynhurtige i deres skudafvikling. Bolddrengene fik dermed en god og frisk løbetur ud af dagen, og også Allerøds holdleder/fotograf/lokalavisreferent/vådsvampbestyrer fik nogle kilometer i benene, da han måtte ile hjemmeholdets faldne krigere til undsætning. På trods af den våde svamps healende egenskaber måtte AFK dog udskifte tre skadede spillere, så måske skal der opgraderes til en coolspray inden længe.

    Pludselig ud af det blå fik Per Weihrauch en friløber efter en times spil og af sted mod mål det gik, men afslutningen blev overplaceret og efter en tur i basisgrupper vendte publikum tilbage med meldingen om, at der da i hvert fald var tykt offside, samt at det bare var for dårligt af dommeren. Han skal dog undskyldes med, at han nok bare ikke er bedre, og som sådan var hans niveau skam meget passende i forhold til spillets. Til gengæld havde han en fin fin kuffert hængende foran.

    KB viste en smule mere tilløb til engagement som halvlegen skred frem, men oftest var det på en noget uhensigtsmæssig måde i form af frispark og lignende, og et par spillere lignede nogen, som bare gik og ventede på at trække et rødt kort, men det lykkedes med nød og næppe at undgå, selv om en større skare provinssinker bestemt mente, at der skulle flyve med røde kort til udeholdet ved samtlige frispark i de sidste 10 minutter. En helt igennem sløj forestilling endte således 0-0, så de penge var godt givet ud, og de 7 kvarter plus tillægstid får jeg aldrig igen.

    Næste kamp er den 15.11. kl. 10.30 på hjemmebane mod BGA, og det er samtidig efterårssæsonens sidste kamp for 2. holdet.

    Praeterea censeo B93 esse delendam!
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 09.11.09 kl. 16:05
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Allerød FK - KB/FCK2

    RuneD fra Østerbro bryder sig ikke om dit referat

    Hold kæft en sørgelig person, der har skrevet det indlæg på sidelinien.dk. Han må da vidst være blevet mobbet utrolig meget i skolen, og derfor havde trauma omkring Allerød.
    Synd for tossen at han har spildt 7 kvarter på Skovvang, men så er han formentlig kommet ud med en masse af det han har brændt inde med fra sin barndom.
    Hvem uddeler Swosh-tags her?
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: Allerød FK - KB/FCK2


    ›RuneD fra Østerbro
    bryder sig ikke om dit referat


    ›Hvem uddeler Swosh-tags her?
    Mange tak for citatet. Det fik virkelig skoggerlatteren frem.
    Omend jeg skam er smigret over RuneD's bekymring angående mit velbefindende på relationsområdet i min skoletid, må jeg dog blankt afvise hans teori. Jeg kan berolige de mange bekymrede masser om, at jeg ingenlunde er blevet drillet i min skoletid, omend jeg da var oppe at puffes en smule med Jimmy i 7. klasse på et tidspunkt. Vi kom dog til en fælles forståelse om, at han havde været en spade i den givne situation, og ved flere efterfølgende lejligheder hang vi såmænd ud sammen til gensidig glæde. Måske min Arek-bashing blot var for subtil. Der kan lanceres mange spændende teorier, som jeg dog ikke vil trætte med.
    Jeg fastholder, at de 7 kvarter som kampen ca. varede var relativt spild af tid grundet kampens sløje kvalitet (især set fra en KB-vinkel, og andre vinkler er vist ikke mit bord).

    Edit: I øvrigt kan jeg se, at den empatiske RuneD spillede med nr. 10 (i hvert fald ifølge kampprogrammet) for Allerød FK og tillykke med det samt bedre held med skudforsøgene næste gang :-)
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 09.11.09 kl. 16:11
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Allerød FK - KB/FCK2

    Jeg
    ›fastholder, at de 7 kvarter som kampen ca. varede var relativt
    ›spild af tid grundet kampens sløje kvalitet (især set fra en
    ›KB-vinkel, og andre vinkler er vist ikke mit bord).

    Set fra en (nogenlunde) neutral vinkel, var kampen også spild af tid.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  7. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. KB/FCK2 - B(æ)93
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 11.05.09, 20:41
  2. KB/FCK2 - Avarta
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.11.08, 15:41
  3. KB/FCK2 - Vanløse
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 20.10.08, 09:40
  4. B.93 - Kb / Fck2
    By EALP in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 20.10.05, 22:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •