Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 81

Emner: Hvad skal der ske til vinter?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Hvad skal der ske til vinter?

    Efter et sommertransfervindue uden indkøb af nye spillere går vi til januar ind i et nyt vindue, hvor der pludselig er brug for en del forstærkninger. Spillet har udstillet to ting: 1) Ståles manglede evne til at få det bare tilnærmelsesvis optinmale ud af sit spillermateriale og 2) spillermaterialets manglende kvalitet på en række vigtige områder.

    Desværre har klubben ikke stillet sig selv i den nemmeste position i forhold til at hente nye folk ind, hvis vi går ud fra, at Ståle rent faktisk skal blive her mange, mange måneder endnu og ikke bliver udskiftet allerede til vinter. Transfermålene kan være sværere at overbevise om et skifte, når de ikke ved, hvem de skal spille under fremover. Samtidig er der næppe de helt store summer at købe for, og kvaliteten af spillet i efteråret har ikke gavnet prisen på vores egne salgsobjekter.

    CV og co. har desværre ikke vist sig i stand til at foretage specielt overbevisende indkøb med mange penge mellem hænderne, og det lover ikke godt, hvis de skal til at kigge på hylden under med spillere af endnu lavere kvalitet, især ikke når man stadig til dels holder fast i den tåbelige, overforsigtige Ashvetia-doktrin.
    Det ændrer dog ikke på, at der er desperat brug for en massiv udskiftning/udrensning i truppen på niveau med den i sommeren 2005. Jeg vil vurdere status således:

    Målmænd
    1. Jesper Christiansen - Har udtrykt ønske om gerne at ville til udlandet igen, men har ikke været alt for imponerende i internationale kampe. Vil næppe acceptere at være andetvalg og bør sælges, selvom det kan være svært at sige, hvor han kan havne. FC Köln, måske, som afløser for aldrende Mondragon. Pris: 5 mio kr.

    21. Johan Wiland. Ligner et permanent førstevalg efter flere gode kampe. Har en lang kontrakt og bliver, med mindre JC bliver førstevalg igen.

    41. Rune Nilssen. Vender formentlig hjem til Start, når lejeaftalen udløber til december.

    Forsvar
    2. Zdenek Pospech. Har efter en svag start på efteråret spillet sig op og er et af de mest sikre kort i startopstillingen.

    3. Niclas Jensen. Stopper karrieren.

    5. Ulrik Laursen. Har spillet sig gevaldigt op på det seneste, men det er ikke holdbart at have en så umotiveret spiller i truppen, bundprofessionel eller ej. Har kontrakt til sommeren 2011, men bør til vinter igen reduceres til reserve.

    12. Peter Larsson. Dyrt indkøb, der trods utallige chancer ikke har vist forcer i andet hovedspillet. Er en omvandrende hjerneblødning med elendig teknik. Bør sælges og har sikkert stadig et godt navn i Sverige. Pris: 4-5 mio.

    15. Mikael Antonsson. Er i efteråret faldet tilbage til sit tidligere niveau og laver alt, alt for mange fatale fejl. Er samtidig så forrygende ringe i pasningsspillet, at jeg ikke forstår, at han har været på det svenske landshold. Bør sælges. Malmö var interesserede sidste vinter. Pris: 4-5 mio.

    17. Oscar Wendt. Har efter nogle gode år spillet katastrofalt ringe i dette efterår, hvor han mentalt har virket helt væk. Helt klassisk for FCK-spillere, der får forlænget kontrakt. Al snakken om udenlandsophold har tilsyneladende fået ham til at tænke, at det hele kommer af sig selv. Må og skal sælges, og forhåbentlig lægger opkøberne ikke alt for meget i hans seneste præstationer... Pris: 7-10 mio.

    25. Mathias Zanka. Et stort talent, som jeg personligt ikke forstår, hvorfor Ståle er så utryg ved, sammenlignet med alternativerne. Der bør satses helhjertet på ham, og med en rutineret, rolig forsvarsmakker ved sin side kan han blive et kæmpe aktiv for klubben.

    29. Danni Jensen og 30. Jacob Albrechtsen. Perifære spillere, som jeg ikke kan vurdere nærmere.

    Midtbane
    4. Hjalte Nørregaard. En sølle undskyldning af en anfører. Middelmådig spiller, der ikke kan meget andet end at løbe og at aflevere sidelæns og bagud. Burde ikke være fast mand, men kan med en kreativ og fremadrettet makker på den centrale midtbane godt forsvares at bruge i mangel af bedre. Bliver formentlig og kan ligegyldigt hvad ikke sælges for noget videre.

    8. William Kvist. Endnu en ganske middelmådig spiller, der dog er brugbar at have i truppen på grund af sin evne til at dække flere pladser. Er stærk defensivt, men er for langsom i sin boldomgang til at være førstevalg på nogle offensive pladser. Bør sælges, hvis der kommer et flot bud (15 mio+), hvilket måske ikke er helt utænkeligt som landsholdsspiller og tidligere interesse.

    10. Jesper Grønkjær. Ligner efterhånden en færdig mand. Fysikken og motivationen er ikke, hvad den har været, og forhåbentlig vælger han selv at stoppe til sommer efter VM (hvis han ellers kommer med). Jeg frygter, at vi forlænger med ham, hvilket efter min mening vil være penge ud af vinduet, da han i mange kampe allerede nu trækker alt tempo ud, og selvom han stadig har mange kvaliteter, bør man bygge noget nyt op nu.

    13. Atiba Hutchinson. Vores og måske ligaens stærkeste spiller, som vi mister senest til sommer. Forhåbentlig kigger man efter en afløser allerede, så hvis der kommer et pænt bud til vinter (7 mio), bør man måske lade ham gå og bruge foråret til at spille den nye mand ind, især hvis vi ligger langt efter OB ved pausen. En stor udfordring, at vi snart må undvære denne vigtige profil.

    16. Thomas Kristensen. Et fejlkøb, som slet ikke passer til Ståles billede af en central midt. Var en god og målsøgende spiller i Farum og er her reduceret til en lallende svækling, der skal sendes til Holland, hvis det overhovedet er muligt. Pris: 3-5 mio.

    20. Martin Vingaard. Har til tider vist lovende takter, men er for ustabil i sine præstationer. Har måske ikke helt niveauet til at være fast mand, men en god mand at have i truppen og altid god for noget direkte og optimistisk spil.

    24. Libor Sionko. Løntung spiller, der er blevet kørt ud på et sidespor, især efter vi forlængede med ham. God kommunikation mellem Ståle og CV der! Bør sælges, hvis han alligevel ikke er tiltænkt en rolle som fast mand. Desværre er han røget af landsholdet og er ikke længere et varmt navn. Pris: 0-1 mio.

    27. Thomas Delaney. Virker som et stort talent, der forhåbentlig kan få lov at vise evnerne lidt oftere. Desværre dominerer vi meget sjældent kampe nok til at satse med at bruge talenterne i slutminutterne, så de får ikke spilletid.

    28. Saban Özdogan. Kender ham ikke nok til at vurdere talentet.

    Angrebet
    7. Ailton. Har ikke vist meget i efteråret, og Ståle er gået tilbage til at nedbryde hans selvtillid. Har tidligere vist, at han har potentialet til at blive en stjerne i superligaen. Er åbenbart et eftertragtet navn og kunne måske ryge til Spanien eller Holland. Pris: 10-20 mio.

    11. Cesar Santin. Efter et flot efterår sidste år har Santin ikke haft heldet med særligt meget og har ofte spillet helt uden selvtillid, men alligevel har Ståle givet ham meget lang snor. Virker mere som en kantspiller i en 4-3-3 eller en offensiv 4-4-2. Er næppe noget stort salgsobjekt pt.

    14. Dame N'Doye. Har efterhånden fået en del chancer, men har ikke kunnet overbevise om, at han ikke er et spektakulært fejlkøb. Sammenligner man med spillere, som ligarivaler henter for småpenge, virker det vanvittigt, at vi pungede 15 millioner ud for ham. Kan næppe sælges, men bør være 3. eller 4. angriber.

    -- Morten Nordstrand. Vender først tilbage til sommer, hvis da ikke Groningen beholder ham. Har i seks kampe lavet et mål i Holland.

    -- Junior. Hans lejekontrakt med Randers udløber til vinter, hvor han stadig har et halvt års kontrakt tilbage i KBH, men mon ikke man kan blive enige om at rive kontrakten i stykker. Har i otte superligakampe lavet et mål.

    Afhængig af hvor mange man får skilt sig af med, og hvilket system en ny træner vil praktisere (ja, ok...4-4-2) kan det betyde, at der skal hentes en målmand, to venstre backer, en rutineret midterforsvarer, MIDTBANEGENERALEN, en alsidig kantspiller og formentlig to angribere. Held og lykke med at finde det (såfremt det stadig skal være spillere af en vis kvalitet) i Skandinavien og Tjekkiet, CV.

    Emner til de forskellige pladser kan findes i andre tråde i forummet.
    Sidst redigeret af Ace : 09.11.09 kl. 08:44
    HIC SUNT LEONES


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Hvad skal der ske til vinter?


    ›Afhængig af hvor mange man får skilt sig af med, og hvilket
    ›system en ny træner vil praktisere (ja, ok...4-4-2) kan det
    ›betyde, at der skal hentes en målmand, to venstre backer, en
    ›rutineret midterforsvarer, MIDTBANEGENERALEN, en alsidig
    ›kantspiller og formentlig to angribere. Held og lykke med at
    ›finde det (såfremt det stadig skal være spillere af en vis
    ›kvalitet) i Skandinavien og Tjekkiet, CV.

    ›Emner til de forskellige pladser kan findes i andre tråde i forummet.

    af disse spillere vil jeg klart mene at en angriber eller to er det absolut vigtigste. Det er simpelthen uskarpheden i front der koster mest for tiden. Det kan godt være at vi ikke er fantatiske på alle de andre pladser, men scorer man ikke på sine chancer så kan det hel være ligemeget, og vi kreerer jo faktisk chancer for tiden, vi mangler sgu bare en til at losse den ind
    Europapokal

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Tager de "realistiske" briller på, altså dem der virker fornuftige for alle andre end Don Ø og CV, så bør første prioriteten være, at få luftet ud på trænerfronten. Jeg er af den klare overbevisning, at flere af de spillere der fejler, og som virker totalt drænet for motivation, vil kunne blomstre under en ny og mere innovativ træner. Jeg mere derfor, at det første der skal ske er, at Ståle smutter til januar (og ja, jeg ved godt det også er emnet i andre tråde).

    Når det så er sagt, virker det på mig som om, at de spillemæssige problemer primært stammer fra midtbanens manglende fart og kreativitet. Grønkjærs faldende niveau, Hjaltes bløde niveau og Kvistens manglende selverkendelse får i den grad konsekvenser både defensivt og offensivt.

    Det 4-4-2 system Holmstrøm introducerede i 2000 da han hentede Roy Hodgson fungere kun med en defensiv stærk midtbane der hurtigt og effektivt kan ved forsvar til angreb, af slev samme årsag har spiller typer som Linderoth og Christian Poulsen blomstret og domineret for FCK.

    Derfor må det også være alfa og omega, at truppen suppleres med spillere til midtbanen før man kigger på angribet og forsvaret. Jeg er af den klare holdning, at mange af spillerne vil stige betragteligt hvis FCK får et par (eller tre) nye lederskikkelser til midtbanepladserne.

    1) En ny central defensiv lederskikkelse ala Linderoth.

    2) En ny kreativ kraft i det offensive. Helst nu, senest til sommer når Hutch smutter.

    3) En højrekant der kan flytte sig både med og uden bold. Altså, en spiller der besidder de kvaliteter som Kvist aldrig får.

    Typer som disse bør, sammen med en ny træner være målet, alt andet må være bonus. At vi så alle sammen godt ved, at der er større chance for, at Brøndby bliver en atraktiv del af Danmark, end at de ting sker er en helt anden sag.

    Faktum er vel, at afstanden mellem hvad ledelsen synes er sundt for FCK og truppen, og hvad tilhængerne tilsvarende synes, aldrig har været større end den er lige nu (Det er værre nu end i 90'erne, for nu har pøblen smagt succeen).

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    83

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Jeg tror altså ikke det har så meget med træneren at gøre. Vi så jo en god kamp mod PSV, Brøndby og FCM. Så jeg tror meget af det har med spillernes mativation. Mange af dem har jo været i FCK længe og trænger til at prøve noget nyt. Ud over det, har vi også nogle der simpelthen bare ikke er gode nok. Det ser man jo netop tit når spillere kommer til FCK. Så har de nået deres første mål, og tror resten kommer af sig selv. Vingård er et eksempel på det modsatte. Han virker tændt hver gang, og jeg mener bare han mangler noget rutine og så vil han blive en super spiller for os.

    Jeg tror det vil være rigtigt godt med nogle nye spillere til FCK. Simpelthen fordi vi mangler noget sult på holdet.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Jeg køber ikke at spillerne skulle være mætte. Langt de fleste har været i FCK under 4 år og er under 28 år. De har stadig de bedste år foran sig. Hvis ikke der skal mere til, end et par mesterskaber for en middelmådig klub (set internationalt), før de mister lysten til at spille fodbold, så er der noget helt galt.

    Men jeg medgiver at nogle af spillerne ser lidt umotiverede ud. Men det tror jeg mere har noget at gøre med, at de stadig er MEGET skuffede over at FCK ikke kom med i CL. Det ville have været den helt store chance for Atiba, Ailton, Santin, Wendt, Sinko mf. til at vise sig frem og score den store kontrakt hos en stor europæisk klub. Det må være en kæmpe skuffelse at misse den chance. Måske bebrejder de FCK, Ståle eller medspillerne. For dem blev FCK desværre et springbræt der knækkede. Det samme er måske også gældende for Ståle, der pludselig hellere vil være landstræner for Norge. Det gælder for dem alle sammen om at blive set internationalt.

    Jeg synes at denne vinterpause er et godt tidspunkt at skifte træner, såfremt at man kan finde den rette så hurtigt. Det ville give ham en lange pause til at lære truppen at kende og indføre sit eget koncept. De spillere der skal videre kan blive solgt og man kan finde nogle nye der passer ind i det nye koncept. Desvære kan man også forestille sig at CV helst vil have en træner der passer ind i det nuværende koncept, så der skal ændres så lidt som muligt. hvis ikke der sker større ændringer end navnet på Ståles parkeringsplads, så tror jeg at flere i FCK's ledelse er meget tilfredse.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Det er ikke realistisk at skifte et halvt hold. Det ville aldrig ske i en dansk topklub. Økonomisk er vi heller ikke i en situation, hvor det kan lade sig gøre... medmindre at målet er at erstatte vores nuværende spillere med nogle, der er endnu dårligere.

    Jeg tror stadig på de fleste af spillerne. Vi har set mange af dem præstere på et højt niveau over en længere periode, og jeg kan ikke tro, at de alle sammen har mistet evnen til at spille fodbold henover sommeren. I en normal fodboldklub ville man typisk kigge på træneren, når holdet underpræsterer i en sådan grad; men FCK er, på godt og ondt, ikke en typisk fodboldklub.

    Jeg synes også, at man skal passe på med at ofre en masse rutinerede kræfter. Vi så jo så sent som i går, hvor tynd truppen er i f.eks. angrebskæden, da man i de døende minutter var nødt til at skifte Zanka ind i angrebet. Som udgangspunkt antager jeg derfor, at spillere som Hutchinson, Wendt og Grønkjær fortsætter til kontraktudløb.

    Hvis jeg var C.V. ville jeg sætte alt ind på at finde én eller to klasse centerforsvarere. Ulrik Laursen er en fin reserve; men har ikke niveauet til at spille fast for et dansk tophold. Af Antonsson og Larsson har jeg mest fidus til førstnævnte; men ingen af dem har vist noget, der berettiger en fast startplads i FCK. Mindst én af dem bør sælges, og man kan evt. overveje at hente en ung centerforsvarer fra nogle af de danske bund- eller midterklubber som erstatning. Zanka bør man satse på, medmindre at man kan signe en markant bedre spiller.

    På backerne vil jeg holde fast i Wendt og Pospech, men jeg ville supplere med Kvist, som efter min mening ikke har niveau til midtbanen, på højreback. Derudover skal man finde en ny venstreback, dels som erstatning for Niclas, dels som fremtidig gardering for Wendt. Gerne en ung spiller med et vist niveau.

    På midtbanen ville jeg ikke nødvendigvis foretage mig noget. Det er min påstand, at den primære årsag til at den manglende kreativitet fra midtbanen, skal findes i Ståles system. Jeg ville dog rykke Santin væk fra angrebet og ned på midtbanen, hvor han kan spille kant eller offensiv midt. Skulle man få muligheden for at signe en klassespiller til højrekanten eller den defensive midtbane, så er det naturligvis værd at overveje.

    I angrebet ville jeg hive Nordstrand hjem, men ellers ikke foretage mig noget. Hvad får folk til at tro, at f.eks. en Djiby Fall ikke ville "floppe" ligesom alle andre angribere FCK har købt gennem de seneste mange transfervinduer? Man kan ikke blive ved med at smide millioner efter angribere. Det giver i hvert fald ikke mening, så længe Ståle er træner. Man bør vise de nuværende angribere noget tillid og i stedet få styr på forsvaret. Kan vi holde nullet, så er det ene point jo allerede hjemme, og der skal ikke mere end ét sølle mål til at få alle tre point. Dén opskrift har fungeret før i FCK, og kan sagtens komme til at gøre det igen. Så kan man bare håbe at Ståles afløser har nogle ambitioner vedr. det fremadrettede spil.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Det er ikke realistisk at skifte et halvt hold. Det ville aldrig ske i en dansk topklub. Økonomisk er vi heller ikke i en situation, hvor det kan lade sig gøre... medmindre at målet er at erstatte vores nuværende spillere med nogle, der er endnu dårligere.

    Det er så sket før i FCK med stor succes, og enda i dette årtusinde.
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Wendt har spillet elendigt lige siden han har skrevet ny kontrakt, han virkelig spillet som en debutant næsten hver kamp.

    Sionko synes jeg dog også skal have lov at spille noget mere fra start, det virker som om han gerne vil spille fodbold hvilket er mere end man kan sige om næsten resten af holdet (Pospech og Wiland undtaget).

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Hvad skal der ske til vinter?


    ›Oscar Wendt skal sku ingen steder, syntes han er en kanon spiller
    ›og Sionko burde sammen med Vingaard have lov til at blive prøvet
    ›noget mere fra start.

    Pst. Når du vil poste et svar på en linje til et ret langt indlæg, kan du med fordel slette det oprindelige indlæg i dit svar, så man ikke skal sidde og scrolle forbi den samme smøre igen og igen.
    HIC SUNT LEONES

  16. De følgende 11 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    527

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    ›7. Ailton. Har ikke vist meget i efteråret, og Ståle er gået
    ›tilbage til at nedbryde hans selvtillid.

    Kan du ikke lige uddybe den? Jeg vil til hver en tid påstå at han har fået for meget spilletid i forhold til hans manglende evner. Hvor mange kampe skal han klovne rundt fra start før han ryger på bænken?

  18. De følgende 17 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    35

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Mener helt klart at Ailton skal sælges jo hurtigere jo bedere. Damen er også nød til at blive smidt for porten han er simpelthen bare ikke god nok. Køb Djiby Fall og sæt ham sammen med Santin oppe foran også har vi endelig en god angrebs konstelation.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    70

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    ›Mener helt klart at Ailton skal sælges jo hurtigere jo bedere.
    ›Damen er også nød til at blive smidt for porten han er simpelthen
    ›bare ikke god nok. Køb Djiby Fall og sæt ham sammen med Santin
    ›oppe foran også har vi endelig en god angrebs konstelation.

    Det er jeg bestemt ikke enig i. Faktisk lodret uenig. Mener ikke vi skal sælge Ailton, han har vist at han kan, og han vil med sikkerhed blomstre under en ny træner hvor han kan bibeholde den selvtillid han opbyggede i foråret. Jeg er sikker på at hvis vi fik vores spilsystem ændret til en mere offensivt orienteret taktik, en ny træner der er bedre til spillerbehandling og en god defensiv midtbanestopper kunne vi lave et meget giftigt angreb med N'doye og Ailton/Santin. Virkelig giftigt. Jeg tror det hele handler om tillid, spillerbehandling og træning; Ståle er i mine øjne giften der breder sig i spillerne, og jeg tror simpelthen ikke at de typer vi har nu passer mentalt til Ståle.

    Tænk en Sionko der starter på banen og spillede som da han var bedst. En Vingaard der blomstrer på venstrekanten - en Linderoth-agtig spiller på den defensive midt, en ny, erfaren centerforsvar med lederegenskaber ved siden af en motiveret Zanka, en Ailton som spiller som i foråret, en N'doye der formår at udnytte de chancer han får... jeg kunne blive ved, og det er jo nok utopisk at alle spillere blomstrer op og smadrer alt. Men helt ærligt, så tror jeg lidt fornyelse i trænerstaben, en midtbanespiller og en centerforsvar kunne skabe mirakler.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    ››Mener helt klart at Ailton skal sælges jo hurtigere jo bedere.
    ››Damen er også nød til at blive smidt for porten han er simpelthen
    ››bare ikke god nok. Køb Djiby Fall og sæt ham sammen med Santin
    ››oppe foran også har vi endelig en god angrebs konstelation.

    ›Det er jeg bestemt ikke enig i. Faktisk lodret uenig. Mener ikke
    ›vi skal sælge Ailton, han har vist at han kan, og han vil med
    ›sikkerhed blomstre under en ny træner hvor han kan bibeholde den
    ›selvtillid han opbyggede i foråret. Jeg er sikker på at hvis vi
    ›fik vores spilsystem ændret til en mere offensivt orienteret
    ›taktik, en ny træner der er bedre til spillerbehandling og en god
    ›defensiv midtbanestopper kunne vi lave et meget giftigt angreb
    ›med N'doye og Ailton/Santin. Virkelig giftigt. Jeg tror det hele
    ›handler om tillid, spillerbehandling og træning; Ståle er i mine
    ›øjne giften der breder sig i spillerne, og jeg tror simpelthen
    ›ikke at de typer vi har nu passer mentalt til Ståle.

    Der er da intet Damen kan præsterer, som Fall kunne gøre 10 gange bedre!
    Magen til mangel på boldføling og teknik skal man lede længe efter!

    Jeg kan godt følge din ide med at flere spiller blomstrer op under en ny træner, men hvis Ståle er her tiden ud, vil Ailtons kontrakt være ved at rende ud, og så ville det være bedre at få ham skudt af mens europa fortsat kan huske de flotte kasser fra sidste sæson.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    21

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Nu vil Fall gerne udlejes og hans agent nævner Danmark som meget sandsynligt.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

  27. #15
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    63

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Jeg tror at ledelsen, Don Ø, ser flere ligheder i denne sæson med Gorica sæsonen og derfor godt kunne tænke sig at foretage en fornyelse af truppen (lyder pænere end udrensning) i lighed med den gang. Hvorfor tror jeg det? De har før kunne sætte fingeren på problemet og handle derefter. For omkring 5 år siden lykkedes det som bekendt ganske godt. Der er imidlertid to forhold som gør øvelsen mere svær nu:
    1. Den økonomiske situation. Med klubbens mangeårige politik om at købe dyrt men kvalitet, så er det svært at tro at CV kan forny truppen på en rimelig omkostningsneutral måde, som må formodes at være Nordeas krav.
    2. Det annoncerede trænerskifte. Ideelt set haves en træner på plads inden man laver markante ændringer i truppen. Vi kan se i Brøndby hvor mange problemer indkøb under forskellige trænere kan give. FCK's klare linie i spillekoncept igennem nu tre trænere taler dog for at det kan blive nemmere i FCK.

    Et trænerskifte kan give øget motivation, men kan lige så godt give et halvt års indkøringsproblemer. Jeg har et større håb til at en ny træner vil kunne skabe en forskel, end at CV kan skabe store positive overraskelser. Men mit håb er desværre ikke stort. Det primære i denne sæson er at vi får chanchen for at spille europæisk igen til næste år, det vil sige en top 3 placering, og derved at næste år ikke bliver et fem årigt Gorica mærke.

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad skal der ske i vinterpausen?
    By Urbanus in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 28.11.03, 13:48

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •