Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 81

Emner: Hvad skal der ske til vinter?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2009
    Indlæg
    2

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Jeg er enig i, at der nok ikke kommer til at ske de store spillerudskiftninger i indeværende sæson…
    Men, hvis der skulle købes ind ville pengene da være bedst givet ud til en kreativ, teknisk dygtig midtbanespiller. Er godt træt af Kvist og Nørregaards arbejde på midtbanen igennem de sidste par kampe. Der sker jo ikke noget overraskende…
    Bliver der ikke handlet nogen ny midtbane ind, skulle Ståle måske satse på Vingaard og Delaney.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    ›Jeg tror at ledelsen, Don Ø, ser flere ligheder i denne sæson med
    ›Gorica sæsonen og derfor godt kunne tænke sig at foretage en
    ›fornyelse af truppen (lyder pænere end udrensning) i lighed med
    ›den gang. Hvorfor tror jeg det? De har før kunne sætte fingeren
    ›på problemet og handle derefter. For omkring 5 år siden lykkedes
    ›det som bekendt ganske godt. Der er imidlertid to forhold som gør
    ›øvelsen mere svær nu:
    ›1. Den økonomiske situation. Med klubbens mangeårige politik om
    ›at købe dyrt men kvalitet, så er det svært at tro at CV kan forny
    ›truppen på en rimelig omkostningsneutral måde, som må formodes at
    ›være Nordeas krav.
    ›2. Det annoncerede trænerskifte. Ideelt set haves en træner på
    ›plads inden man laver markante ændringer i truppen. Vi kan se i
    ›Brøndby hvor mange problemer indkøb under forskellige trænere kan
    ›give. FCK's klare linie i spillekoncept igennem nu tre trænere
    ›taler dog for at det kan blive nemmere i FCK.

    ›Et trænerskifte kan give øget motivation, men kan lige så godt
    ›give et halvt års indkøringsproblemer. Jeg har et større håb til
    ›at en ny træner vil kunne skabe en forskel, end at CV kan skabe
    ›store positive overraskelser. Men mit håb er desværre ikke stort.
    ›Det primære i denne sæson er at vi får chanchen for at spille
    ›europæisk igen til næste år, det vil sige en top 3 placering, og
    ›derved at næste år ikke bliver et fem årigt Gorica mærke.


    Og en anden forskel fra den gang til nu er, at for fem år siden havde vi en Niels-Christian Holmstrøm der bestemt ikke er kendt for at være bange for at træde nogen over tæerne hvor i mod vi i dag må trækkes med CV, som nok bare ALDRIG skulle have været ansat som sportsdirektør. Ligeså tiltrængt det er at få ny træner ligeså tiltrængt er det at få en sportsdirektør der ved hvad han laver..

    NCH tilbage på posten tak!!

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #18
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Ligeså tiltrængt det er at få ny træner
    ›ligeså tiltrængt er det at få en sportsdirektør der ved hvad han
    ›laver..

    ›NCH tilbage på posten tak!!

    En sportsdirektør der har trukket følgende middelmådige spillere til klubben:
    Wiland
    Pospech
    Wendt
    Zanka
    Antonsson
    Sionko
    Santin
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    ›En sportsdirektør der har trukket følgende middelmådige spillere til klubben:
    ›Wiland
    ›Pospech
    ›Wendt
    ›Zanka
    ›Antonsson
    ›Sionko
    ›Santin
    Går ud fra du er ironisk; de tre sidste du nævner vil jeg da betegne som fejlkøb.

    - Antonsson har mere end en gang kostet dyrt, og SLET ikke holdt niveau set over hans periode her.

    - Sionko har et højt niveau, ingen tvivl om det, men har er fejlscountet ud fra de kriterier træneren har til en højrefløj.

    - Santin er ligeledes god, men er efter min mening også et fejlkøb, da det virker til at han KLART fungere bedst som venstre wing i en 4-3-3. Han er slet ikke skarp oppe foran.

    Jeg er selv af den overbevisning, at træneren er den vigtigste brik at få udskiftet, helst til vinter, men CV må også gerne finde noget andet at lave. Især hvis den interne kommunikation bliver lige så ringe med den næste træner.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    83

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Antonsson fik vi nærmest gratis, Santin har vi heller ikke givet meget for, og Sionko også fået billigt. Så i forhold til de ikke er købt for 15-20 mill synes jeg alle 3 er rigtigt gode køb. De har alle 3 vist sig rigtigt vigtige i nogle af vores kampe.

    Jeg synes mere TK og Damen har vist at han ikke har hvad der skal til. De to ville jeg ikke savne. Fall til FCK og Damen til Næstved. Ser Damen som den nye Abdul Zule

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Denne liste over gratis spillere i Tippeligaen er jo altid interessant. Fx. kan vi få Peter Ijeh tilbage :-)

    http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...s-3012108.html

    Bl.a. Kristjan Örn Sigurdsson, Espen Søgård, Karim Essediri, Magnus Myklebust, Thomas Rogne, Tore Reginiussen og Freddy Dos Santos...

    Edit: Som en lille bonus ser Norges landsholdstrup pt sådan ud:
    Keepere:
    Rune A. Jarstein, Rosenborg (6 kamper, 0 mål)
    Jon Knudsen, Stabæk (11, 0)

    Utespillere:
    Daniel Braaten, Toulouse (24, 2)
    John Carew, Aston Villa (81, 21)
    Brede Hangeland, Fulham (56, 0)
    Henning Hauger, Stabæk (7, 0)
    Erik Huseklepp, Brann (7, 1)
    Kristofer Hæstad, Vålerenga (26, 1)
    Tom Høgli, Tromsø (8, 0)
    Jon Inge Høiland, Stabæk (23, 1)
    Morten Moldskred, Tromsø (3, 0)
    Morten Gamst Pedersen, Blackburn (54, 12)
    John Arne Riise, Roma (84, 12)
    Espen Ruud, Odense (0, 0)
    Jan Gunnar Solli, Brann (37, 1)
    Per Ciljan Skjelbred, Rosenborg (11, 0)
    Alexander Tettey, Rennes (4, 0)
    Kjetil Wæhler, Aalborg (12, 1)

    • Bjørn Helge Riise, Vadim Demidov, Simen Brenne, Christian Grindheim og Knut Olav Rindarøy har meldt forfall.
    Sidst redigeret af hz : 17.11.09 kl. 12:08
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Jeg kan supplere med en artikel om, at kun de færreste klubber er uden risiko for at blive tvangsnedrykket fra Tippeligaen før næste sæson.
    Det skyldes, at der er lavet en ny licensaftale, der blandt andet indebærer, at de klubber, som ikke kan fremvise en positiv egenkapital ved årsskiftet, bliver straffet med nedrykning.

    Artiklerne omkring det er lidt rodede, så jeg er kun sikker på, at i hvert fald Rosenborg og Sandefjord ikke er i farezonen. Stabæk bliver nævnt på kryds og tværs, så dem ved jeg ikke lige med.

    Tromsø er dog et af de mest udsatte hold.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Tromsø er dog et af de mest udsatte hold.

    Ruben Yttergård Jenssen ville være rigtig spændende, anfører på det norske U21 landshold (og flere gange udråbt som et af norges største talenter) og kan spille både i venstre side og midten på midtbanen. Som nævnt i mange andre tråde ville Reginiussen bestemt heller ikke være dårlig hvis ikke nogen andre klubber (fulham skulle vidst være meget interesserede) skriver med ham.
    Sidst redigeret af cleansation : 19.11.09 kl. 01:09

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    ›Antonsson fik vi nærmest gratis, Santin har vi heller ikke givet
    ›meget for, og Sionko også fået billigt. Så i forhold til de ikke
    ›er købt for 15-20 mill synes jeg alle 3 er rigtigt gode køb. De
    ›har alle 3 vist sig rigtigt vigtige i nogle af vores kampe.
    At Antonsson var næsten gratis ændre jo ikke noget. Jeg vil sgu gerne spille hans plads for halvdelen af hans løn og nul i transferfee.
    Jeg mener vi gav 10 mio for Santin, hvilket da er en del for en mand, der ikke er angriber og ikke er venstre midt. Og ja, Sionko har gjort det fint for os. Men det har hele tiden været tydeligt at Ståle ikke mener at han opfylder kravet til en højrefløj i vores system. Hvor CV og Ståle fejlede grumt, var da de forlængede med ham.

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    44

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Uh ha hvor skal vi starte, der skal ske meget i det kommende transfer vindue synes jeg.

    Niclas J stopper, og vi står derfor med et hul i truppen der. Ja vi snakker godt nok "kun" en reserve, men ikke desto mindre er forsvaret smalt nok som det allerede er nu. Så en ung spiller der kan tage over når Oscar smutter til udlandet ville være en mulighed.
    Evt. Michael Lumb, Michael Jakobsen eller et talent fra den norske/svenske bedste række.

    På midtbanen skal vi allerede nu agere på at Hutch snart er fortid i FCK. Det nytter ikke noget at tro på at en ny spiller kan spilles ind til sommer, der er simpelthent for kort tid. Så han skal hentes NU! Jeg tillader mig at smide navnet Endre Knudsen fra LYN i norge med i pujlen. et stort midtbane talent, som er en meget boldsikker gennembruds spiller.

    Snakker vi Danmark, så er Søren Rieks, Jakob Paulsen, Mikkel Thygesen vel de 3 mest oplagte spillere. Ja de ville være dyre, men absolut spillere der ku ha potientalet til at slå igennem i FCK.

    I angrebet, uh ha sælg 2 x brasiliansk anti samba og lad det gå lidt hurtigt tak. Djiby Fall, JA TAK! og så en hurtig mand ved siden af N'Doye, eller Fall. gerne Nordstrand som jeg aldrig fattede man smed til Holland.

    Og på træner fronten... Er i andre med på at splejse til en enkelt billet til oslo med færgen???

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    56

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Jeg er sådan set enig med jer alle i at der skal ske noget radikalt i næste transfervindue. Men husk nu lige, at vores økonomi garanteret ikke er til de store indkøb. Don Ø siger ikke økonomien er dårlig, men som flere har været inde på i andre tråde - virker det bare ikke troværdigt.

    Glem alt om køb af Lumb, poulsen, jakobsen mv. - det var de gode gamle dage, vi skal se efter spillere som har transferudløb.

    Mit bud er, at den mest interessant øvelse vi som fans kan lave - er at opstille de facto salgspriser for vores nuværende trup - og komme med forslag til nye spillere for de fremskaffede midler. kan det skaffe os et bedre hold? Hvis nogen siger jeg er pessimist her - så vil mit svar være, at jeg vil være monster glad og faktisk også overrasket, hvis fodbolden i FCK i de kommende år kan beholde samme udgiftsramme som I de seneste år.

  15. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Til den kreative del af midtbanen kunne man også prøve at nærmere på Mahmoud Abdel-Razek. En fremragende offensiv midtbanespiller fra Zamalek SC i Egypten. Han er 23 år og er inde omkring landsholdet.

    Lidt video:

    http://www.youtube.com/watch?v=QPAU-icWsK8

    Mvh. Dennis Jørgensen

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Og til den defensive svage midtbane vi har rendene rundt, vil jeg opfordre de kloge hoveder til at kigge nærmere på Geoffroy Gonzaroua Serey Die fra Elfenbenskysten. Han spiller til daglig for FC Sion i Schweiz. Han er 25 år. Han bibringer meget i offensiven. Men er samtidig en spiller man slår sig på.

    Lidt video:

    http://www.youtube.com/watch?v=1KOUfahWKys

    Mvh. Dennis Jørgensen

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    Og så til vores håbløse angreb faldt jeg lige over Sadat Bukari. Han er 20 år og fra Ghana. Han spiller for Etoile Sportive du Sahel i Tunesien, som faktisk vandt den afrikanske champions league sidste år. Han har i indeværende sæson scoret 7 mål i 9 kampe.

    Lidt video:

    http://www.youtube.com/watch?v=7Qul2lmPVzI

    http://www.youtube.com/watch?v=6evYP3cgbmU

    http://www.youtube.com/watch?v=3ZdATQSsGjY

    http://www.youtube.com/watch?v=Ybn3sbf1MLY

    Hvis CV ikke er faldet over ham. Så vil jeg næsten gå så langt som, at sige han ikke har passet sit job. Men det er der jo også op til flere ganget stillet spørgsmål ved :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen

  19. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Hvad skal der ske til vinter?

    ›Og til den defensive svage midtbane vi har rendene rundt, vil jeg
    ›opfordre de kloge hoveder til at kigge nærmere på Geoffroy
    ›Gonzaroua Serey Die fra Elfenbenskysten. Han spiller til daglig
    ›for FC Sion i Schweiz. Han er 25 år. Han bibringer meget i
    ›offensiven. Men er samtidig en spiller man slår sig på.

    ›Lidt video:

    http://www.youtube.com/watch?v=1KOUfahWKys

    ›Mvh. Dennis Jørgensen

    Denne herre og de andre du nævner i dine seneste indlæg ville jeg umiddelbart mene slet ikke passede til FCK´s transferstrategi. Men men men... Med det friske regnskab in mente er det vel sådan nogle steder man skal til at satse.. Altså ikke at man skal købe spillere ud fra youtube film, men man skal til at være en anelse mere kreative i sin søgen efter nye spillere. Og ja, så er der en masse spændende spillere rundt omkring som man måske bare må prøve med når nu det ikke går at smide 15 mio efter enhver spiller man ønsker..

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad skal der ske i vinterpausen?
    By Urbanus in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 28.11.03, 13:48

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •