Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 38

Emner: Grønkjær på vej væk?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Grønkjær på vej væk?

    Idag brillierer Carsten V atter en gang med hans hjernedøde meninger om FCKs spillertrup.

    Link:

    www.onside.dk
    www.bold.dk
    www.eb.dk

    Denne gang er det Grønkjær der - ikke nødvendigvis - vil være at finde i truppen efter sommerferien...

    Ok, Grønkjær er løntung.
    Ok, Grønkjærs fysik er ikke i top.
    Ok, Grønkjær har haft et mindre formdyk.

    Men vi kan da for helvede ikke komme udenom at han stadig er en af vores profiler!! Og jeg mener ikke det er særlig passende lufte en afgang af vores største kreative kraft, når holdet spiller som en flok sinker i bar røv!

    Det skulle også være muligt at forhandle ham ned i løn hans alder og fysiske situation taget i betragtning. Men CV skal nok lige lære at lønforhandling også er en del af sportschefens opgaver...

    Ser sommeren for mig: en FLOT 3. plads og afgang af Atiba og Grønkjær - yeeeah!!

    Konklusion: Hvis vi ikke kan bruge Grønkjær tror jeg alle i klubben skulle tage sig nogle seriøse reflektioner over denne klubs kvalitet - for så er der nogle der lyver gevaldigt for dem selv!!

    Fuldstændig ligeså dumt som da han hånligt affejede Linderoth sidste vinter...

    Jeg hader den inkompetente nar!

    Zan

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Grønkjær på vej væk??

    Når nu man gentagne gange er citeret i pressen for at man ikke fører lønforhandlinger der, så kan det da undre at man ikke lige reflekterer engang og læser hvad der rent faktisk står.
    - Vi har været meget glade for at have ham. Han viser stadig, at han kan præstere på topniveau, men han har jo haft skadeperioder, og han kan ikke spille tre kampe om ugen. Endnu har vi ikke et klart billede af, hvad der skal ske med Jesper efter 30. juni, siger Carsten V. Jensen.
    Muligheden for at JG stopper efter VM ligger også som en mulighed... så jeg tvivler på at det udelukkende er CV der bestemmer hvad der skal ske.

    Mattsson #1988

    ›Idag brillierer Carsten V atter en gang med hans hjernedøde
    ›meninger om FCKs spillertrup.

    ›Link:

    www.onside.dk
    www.bold.dk
    www.eb.dk

    ›Denne gang er det Grønkjær der - ikke nødvendigvis - vil være at
    ›finde i truppen efter sommerferien...

    ›Ok, Grønkjær er løntung.
    ›Ok, Grønkjærs fysik er ikke i top.
    ›Ok, Grønkjær har haft et mindre formdyk.

    ›Men vi kan da for helvede ikke komme udenom at han stadig er en
    ›af vores profiler!! Og jeg mener ikke det er særlig passende
    ›lufte en afgang af vores største kreative kraft, når holdet
    ›spiller som en flok sinker i bar røv!

    ›Det skulle også være muligt at forhandle ham ned i løn hans alder
    ›og fysiske situation taget i betragtning. Men CV skal nok lige
    ›lære at lønforhandling også er en del af sportschefens opgaver...

    ›Ser sommeren for mig: en FLOT 3. plads og afgang af Atiba og Grønkjær - yeeeah!!

    ›Konklusion: Hvis vi ikke kan bruge Grønkjær tror jeg alle i
    ›klubben skulle tage sig nogle seriøse reflektioner over denne
    ›klubs kvalitet - for så er der nogle der lyver gevaldigt for dem
    ›selv!!

    ›Fuldstændig ligeså dumt som da han hånligt affejede Linderoth sidste vinter...

    ›Jeg hader den inkompetente nar!

    ›Zan
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Grønkjær på vej væk??

    Der er intet at diskutere her. Hvis CV mener det der alvorligt, så skal han (CV) fyres på stedet. Vi har ligaens suverænt bedste spiller. Hvad helvede er det for noget pis at lukke ud.
    CV - Forlæng og luk røven.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Grønkjær på vej væk??

    Tja, det er vel en meget ærlig udmelding for en gangs skyld. Ville ellers elske at smide mere brænde på C.V. bålet, men lige her er der sgu ikke så meget at komme efter. Han tilkendegiver jo egentlig bare, at man har været utrolig glad for Gronk, men at der stadig er meget usikkerhed knyttet til hans fysiske situation - hvilket må siges at være sandheden.

    mvh SB

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Grønkjær på vej væk??

    ›Men vi kan da for helvede ikke komme udenom at han stadig er en
    ›af vores profiler!! Og jeg mener ikke det er særlig passende
    ›lufte en afgang af vores største kreative kraft, når holdet
    ›spiller som en flok sinker i bar røv!

    Vores største kreative krafts afgang er ganske rigtigt undervejs... men det er Atiba Hutchinson, og hvis det lykkes at erstatte ham med en ligeværdig, så er det et mesterværk på spillermarkedet.

    Ærlig talt, hvis der ikke havde været en VM-oplevelse i sigte, så ville jeg forvente at Grønkjær ville indstille karrieren til vinter. Hans forrygende fart er røget med skaderne, og han sætter stort set ikke spillere af - bestemt ikke af manglende vilje, men af manglende evne. Tværtimod er det Grønkjær af alle, der tit tager al tempo ud af spillet og trækker ind i banen, ned i banen, tilbage mod midtercirklen, især mod skrappe modstandere. Det er lidt vemodigt at se hvordan de gamle evner ikke slår til mere. Især når det bl.a. har at gøre med en knæoperation på vores eget hospital, der åbenbart gik betændelse i :-/

    Men det er svært at se ham brillere fra næste sæson - det er svært nok at se det nu. Jeg kan sagtens forstå den tvivl.

    ›Fuldstændig ligeså dumt som da han hånligt affejede Linderoth sidste vinter...

    Det var nu her i september, da transfervinduet var ved at lukke. Linderoth blev skadet kort tid senere, og er kun lige kommet tilbage. Ham havde vi ikke haft meget ud af at hente.

    mvh,
    -smølle


  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Grønkjær på vej væk??

    Atiba:

    Enig i han er vores største (klart) profil. Men det ene udelukker jo ikke det andet.
    Han ryger jo alligevel lige om lidt, og jeg tvivler på vi finder en af samme format. Og dette skal CV ikke beskyldes for, da disse klassespillere ikke hænger på træet (i Skandinavien eller hvad der indenfor FCKs transfer-formåen)

    Grønkjærs bølgedal:

    Jeps, han har ikke præsteret før skaden. Men er det ikke liiiige hurtigt nok at afskrive ham fra at være en profil??? Jeg mener, alt andet lige går spilleres kurver op og ned. Synes sgu i er hårde...
    Personligt tror jeg IKKE han er færdig

    Linderoth:

    Well, Linderoth er 30 år. Der skulle da være 2-3 gode år i ham. Ville meget gerne se ham tilbage på en midtbane, som p.t. lider under store mangler. Hjalte er hverken fugl eller fisk(offensiv/defensiv), Kvist ligeså, TK - vi tror ikke rigtigt på det vel, Vingaard - måske, men ser vi snart noget, Sionko - har i lang tid ment han har fået en uretfærdig behandling, men må da indrømme at det har været sløjt når han endelig skulle gribe chancen!

    Linderoth er måske ikke optimalt, men helt klart over middel. Og p.t. har jeg svært ved at se hvem vi skulle hente der hæver sig til over-over middel;-)

    Zan

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: Grønkjær på vej væk??

    jeg syntes ikke grønkjær har været særligt god på det sidste hverken europæisk er domestic. spørgsmålet er hvad der vil være det rigtige at gøre. evt forlæng ham med kun 1 år, og se hvordan det går skade-wise.

    det er jo heller ikke noget tilfælde at han idag åbner op for et klubskifte, før eventuelle kontraktforhandlinger.

    ps. hvis jeg havde oprettet den her tåd, og brugt den retorik, så havde jeg fået en karantæne mere herindefra af smagsdommerne.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Grønkjær på vej væk??

    Jeg synes bestemt godt at man kunne forlænge med ham yderligere et år på en præstationskontrakt, som man ser mange steder med folk der har lidt af skader. Så ville han have kontraktudløb i sommeren 2011. Og det ville passe med at Ståle stoppede i København. Og så kunne Grønkjær indgå i en kommende trænerkabale. Det synes jeg bestemt ikke er usandsynligt.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Grønkjær på vej væk??

    De mange "enig"-tryk på Smølles indlæg må være udtryk for der er noget jeg ikke har fat i... Må indrømme jeg er meget overrasket over at flertallet pludselig har mistet fidusen til Grønkjær..

    Der er godt nok ikke langt fra succes til det modsatte... Om en måned er TK sikkert gud herinde...

    Men ok, det kan også være det er mig der skal indse at profiler også taber kadence..(Er stadig kun midt i mit farvel til Zuma;.))

    Zan

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Grønkjær på vej væk??

    ›De mange "enig"-tryk på Smølles indlæg må være udtryk
    ›for der er noget jeg ikke har fat i... Må indrømme jeg er meget
    ›overrasket over at flertallet pludselig har mistet fidusen til Grønkjær..

    Jeg synes ikke det er så svært at se at Grønkjær ikke lever op til sin tidligere speed eller kapasitet. Det er jo bare at kigge på de seneste kampe. Han er dog stadig en habil superligaspiller som godt kan udrette noget og som kan tilføre både rutine og ideer til holdet, men han er kun skyggen af sit tidligere jeg.

    Dermed ikke sagt at han ikke kan komme tilbage til sin tidligere form og levere en sæson eller to til men det er unægteligt tvivlsomt. Som -smøllur skriver er det Atiba som er vores bedste kreative spiller i øjeblikket og han bliver sværere at erstatte. Med lidt mere spilletid og oplæring under Grønkjær kan vi håbe at Vingård bliver en god afløser. Alternativt kan vi atter satse på Sionko som kreativ på den anden fløj og så have mere defensive kræfter på andre pladser på midten.
    Sidst redigeret af tortocnt : 18.11.09 kl. 09:56
    Hislen af TorbenØ.

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Grønkjær på vej væk??

    De mange "enig"-tryk på Smølles indlæg må være udtryk
    for der er noget jeg ikke har fat i...
    Jeg tror de går på to ting:

    1) Atiba er på vej væk, og han er den største kreative kraft i truppen. Grønkjær har ikke bidraget synderligt med tempo/godt spil.

    2) Hvis ikke Grønkjær var rimelig sikker på at komme med til VM i Sydafrika, så havde han nok lagt støvlerne på hylden allerede her til vinter.

    Mvh
    Lundberg - der ikke tror på en Grønkjær som en del af trænerteamet, men gerne ser som på old boys holdet hvis knæet holder.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    724

    Re: Grønkjær på vej væk??

    ›De mange "enig"-tryk på Smølles indlæg må være udtryk
    ›for der er noget jeg ikke har fat i... Må indrømme jeg er meget
    ›overrasket over at flertallet pludselig har mistet fidusen til
    ›Grønkjær..

    ›Der er godt nok ikke langt fra succes til det modsatte... Om en
    ›måned er TK sikkert gud herinde...

    ›Men ok, det kan også være det er mig der skal indse at profiler
    ›også taber kadence..(Er stadig kun midt i mit farvel til Zuma;.))

    ›Zan


    Du må da kunne se, at Grønkjær fuldstændig har mistet sin oprindelige kompetance, som han nærmest beherskede til europæisk topklasse - nemlig det hurtige antrit i løb med bolden til baglinien, når han modtog den med front mod mål. Jeg tror han måske med held i løbet af det sidste halvandet år er lykkedes med det et par gange. Og nej, det er ikke noget han vil genfinde, selv hvis hans fysiske form skulle blive bedre.
    I dag må han så kompensere for dette tab af evne ved at spille på en anden måde - holde på bolden og spille bolden til en overlappende back...evt. med hælen... eller tage en 2-3-4 træk ind i banen med skudfinter og så stikke en aflevering i dybden eller afslutte selv, hvilket aldrig har været hans styrke.
    Desværre er han også ofte skyld i at sænke farten i angrebsspillet, idet han holder meget længe i bolden, så modstanderen når at reorganisere sig.

    Ind i mellem laver han uomtvisteligt fremragende ting, så alt i alt vil jeg nok ikke have noget imod at han får forlænget kontrakten et år. Man må blot se i øjnene, at han ikke kommer til at opnå fordums styrke, og at han derfor skal bruges i en anden rolle på holdet.

    Så at revse sportsdirektøren for reelt blot at konstatere, hvordan tingenes tilstand er, kan jeg ikke tilslutte mig.
    I de blindes rige er den enøjede konge.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Grønkjær på vej væk??

    Jeg vedkender mig at Grønkjær ikke blive ryngre og at skadesfrekvensen er uønsket høj.

    Når det er sagt, så vil jeg mene, at med den tiltrækning af profiler og spillere som kan noget ekstraordinært som Fck har præsteret de seneste par vinduer i baghovedet, så vil det lige pt. være dristigt ikke at forsøge at forlænge hans kontrakt. Atiba, Santin og Vingaard er mulige venstrekantsspillere, men med varierende succes. Atiba har så afgjort præsteret bedst centralt og ja han kan jo også sagtens vise sig snart at være fortid.

    Så med mindre, at man har en oplagt afløser i øje, så er jeg varm fortaler for en forlængelse.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Grønkjær på vej væk??

    Jeg synes at Jesper alene for hans tilgang til tingene, fortjerner et år mere at "nå" fordoms styrke, han er flere længder foran de fleste i suppen og f.eks. I PSV viste han at han har niveauet til at bidrage til FCK succes.

    Forlæng hvis jeg skulle bestemme.
    Forza FCK
    Bazooka

  25. De følgende 11 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Grønkjær på vej væk??

    Jeg vedkender mig at Grønkjær ikke blive ryngre og at
    skadesfrekvensen er uønsket høj.
    Og skadesfrekvensen bliver næppe mindre, i takt med han bliver ældre. Desuden har han, i mine øjne, tabt sin speed og det virker som om, at han er bange for at rende ind i endnu en skade. Han er bare aldrig kommet over den knæoperation.

    Så med mindre, at man har en oplagt afløser i øje, så er jeg varm
    fortaler for en forlængelse.
    Afløseren er vel i truppen, Vingaard. Vi har vænnet os til en på venstrekanten der er "for god" til ligaen. Vingaard har (normalt) højt niveau, og kan sagtens spille den plads. Det er på den centrale midtbane der skal kigges efter afløsere. Santin er jo også gammel venstrekant.


    Det har været fantastik for FCK, at Grønkjær kom hjem og spillede sine sidste gode år, men der går måske 10 år før en i hans klasse kommer igen.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  27. Den følgende bruger er enig i dette:
    psk

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Silberbauer på vej væk?
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 26.05.08, 18:34
  2. Rooba på vej væk
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 03.07.06, 09:12
  3. Santos på vej væk?
    By FCAnders in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 19.02.06, 13:08
  4. Bechmann på vej væk?
    By Mr.Aller in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 19.07.05, 21:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •